• 0

Ik wil een kledingbedrijfje beginnen

Hallo,

 

ik wil graag een eigen kledingbedrijfje beginnen. Mijn idee is om o.a baby/kinderkleertjes te gaan bedrukken.

Na heel wat googlen heb ik nog een heleboel vragen en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen:

 

- Ik wil graag de kleding drukken met een plotter en hitte tranferpers. heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand waar ik die vandaan kan halen?

 

- De kleding. ik wil graag kleding met mijn eigen label erin. Waar kan ik dit goedkoop later doen? ik zou graag willen beginnen met ong 5a6 verschillende kledingstukken en dan van elk 10 stuks.

 

ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Groetjes Cherise

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kleding met je eigen label er in?

 

Dat kan alleen hou dan rekening met aantallen van ongeveer 1000 stuks (ongeacht de maat serie)..

 

En bedrukken van kleding?

 

eerst een goede plotter kopen, daarna een goede pers en gewoon proberen te persen ..

Neem maar eens contact op met Signseen, of topsign (dezen hebben regelmatig workshops)

 

Meer vragen? pm me maar

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je reactie.

 

okey, dus al ik kleding zou willen drukken(1000stuks) hoe gaat dat dan in z'n werking?

via wat voor bedrijf? moet je je eigen ontwerp voor een kledingstuk maken of is dat niet nodig?

 

Als je 1000 shirt wilt bedrukken(met de zelfde logo, tekst) moet je dat gewoon uitbesteden aan een textiel zeefdrukkerij,(google eens even bij je in de buurt, anders weet ik nog wel een hele goeie in groningen) zij hebben de machine,s, know how en is voor duizend shirt per shirt veel goedkoper dan wanneer je het zelf gaat doen met flex.

 

als je n.l. 1000 shirt wilt laten bedrukken en wilt dit zelf doen met transfer ben je een tijd bezig met het plotten van de tekst, uitpellen van je tekst persen van je tekst op je shirts, ben je misschien 2 a 3 dagen bezig tel uit je uurloon.

 

met zeefdrukken kost zulke aantallen bijna niets en zijn de instelkosten enz te verwaarlozen (tuurlijk wel doorberekenen richting klant) maar je hebt het werk er ook niet van.

 

wil je echter exclusief alleen maar van elke text maar ongeveer een 10 laten maken, doe het dan zelf.. met plotten van je folie en persen. dan heb je leuke marges te verdienen...

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je reactie.

 

okey, dus al ik kleding zou willen drukken(1000stuks) hoe gaat dat dan in z'n werking?

via wat voor bedrijf? moet je je eigen ontwerp voor een kledingstuk maken of is dat niet nodig?

 

Als je 1000 shirt wilt bedrukken(met de zelfde logo, tekst) moet je dat gewoon uitbesteden aan een textiel zeefdrukkerij,(google eens even bij je in de buurt, anders weet ik nog wel een hele goeie in groningen) zij hebben de machine,s, know how en is voor duizend shirt per shirt veel goedkoper dan wanneer je het zelf gaat doen met flex.

 

als je n.l. 1000 shirt wilt laten bedrukken en wilt dit zelf doen met transfer ben je een tijd bezig met het plotten van de tekst, uitpellen van je tekst persen van je tekst op je shirts, ben je misschien 2 a 3 dagen bezig tel uit je uurloon.

 

met zeefdrukken kost zulke aantallen bijna niets en zijn de instelkosten enz te verwaarlozen (tuurlijk wel doorberekenen richting klant) maar je hebt het werk er ook niet van.

 

wil je echter exclusief alleen maar van elke text maar ongeveer een 10 laten maken, doe het dan zelf.. met plotten van je folie en persen. dan heb je leuke marges te verdienen...

 

 

Nee ik wil verschillende kinder en babykleertjes laten drukken en inderdaad van elke text maar 10 of mischien zelfs 5 dus vandaar dat ik het niet uitbesteed aan een ander bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Ja heleboel ervaring met hittepersen (inmiddels duizenden stuks textiel weggeperst) je hebt al gegoogled voor leveranciers denk ik? er zijn er genoeg, het kan wellicht interessant voor je zijn om te beginnen met een tweedehands pers. Scheelt in de kosten en je kan kijken of dat perswerk echt wat voor je is.

 

wat betreft kleding met een eigen label, dit is zelfs in kleine aantallen mogelijk

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ja heleboel ervaring met hittepersen (inmiddels duizenden stuks textiel weggeperst) je hebt al gegoogled voor leveranciers denk ik? er zijn er genoeg, het kan wellicht interessant voor je zijn om te beginnen met een tweedehands pers. Scheelt in de kosten en je kan kijken of dat perswerk echt wat voor je is.

 

wat betreft kleding met een eigen label, dit is zelfs in kleine aantallen mogelijk

 

Ja ik heb inderdaad bij wat leveranciers rondgekeken maar er zijn zoveel verschillende, weet niet precies welke nou goed is voor wat ik wil. Had wel ergens gelezen dat die uit china niet goed zijn.

met welke hittepers/plotter heb jij gewerkt?

 

heb je een idee hoeveel een eigenlabel dan zou kosten per 40 stuks ofzo

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je een berichtje gestuurd cherry.

 

prijzen zijn altijd afhankelijk van wat je precies wilt. Vergelijk jouw vraag een beetje met het binnenstappen bij een autozaak met de vraag; ik wil een auto welke raadt u mij aan?

 

3 grote punten zijn; prijs, kwaliteit en snelheid. ieder van deze punten heeft invloed op de prijs.

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je iets als www.sorprentas.nl of www.simplycolors.nl?

 

Ik weet toevallig dat die markt aardig verzadigd is, dus ik hoop voor je dat een briljante manier hebt om je te onderscheiden! ;)

 

Ja, op die manier wil ik kleding drukken maar heb wel een apart idee. daar komt nog bij dat ik niet alleen kleding ga verkopen. dus dat komt wel goed denk ik..hoop ik:P

Link naar reactie
  • 0

- De kleding. ik wil graag kleding met mijn eigen label erin. Waar kan ik dit goedkoop later doen? ik zou graag willen beginnen met ong 5a6 verschillende kledingstukken en dan van elk 10 stuks.

Welkom op HL Cherise,

 

je hebt al een paar mooie tips en verwijzingen gekregen voor je vragen. (Voor die transferpers kun je ook nog even kijken op marktplaats trouwens).

 

Maar ik ben ondertussen even aan het rekenen. Is er een bijzondere reden waarom je met in totaal 60 stuks wil beginnen? (6 x 10).

 

60 stuks baby/kinderkleding kost je bij elkaar misschien 250 euro. Het bedrukken is dus per stuk waarschijnlijk net zo duur als het kledingstuk zelf. Waarom dan zelf beginnen te hannessen met zo'n apparaat? Laat ze lekker door een van de duizenden bedrijven bedrukken die er in Nederland zijn. Waarschijnlijk kan het tegen een ramptarief aangezien die bedrijven elkaar kapot concurreren. Het voordeel is dat jij tijd en geld overhoud die je kunt besteden aan de 2 onderscheidende onderdelen van je bedrijf die wel geld opleveren. Een onderscheidend ontwerp en een eigen manier van verkopen waardoor jij klanten kunt winnen.

 

(Er zullen trouwens ook mede-HL leden zijn die 'zulke producten kunnen maken dus plaats een berichtje in de rubriek vraag en antwoord.)

 

Ik ben ondertussen zeer benieuwd naar het unieke aan jouw bedrijf. Wellicht dat je een tipje van de sluier op kunt lichten. De tips en adviezen worden dan ook ongetwijfeld beter.

 

Succes!

 

Ard

 

P.S. als je die met die 60 stuks aan jezelf hebt bewezen dat jouw concept werkt dan kun je nog altijd die pers kopen.

Link naar reactie
  • 0

- De kleding. ik wil graag kleding met mijn eigen label erin. Waar kan ik dit goedkoop later doen? ik zou graag willen beginnen met ong 5a6 verschillende kledingstukken en dan van elk 10 stuks.

Welkom op HL Cherise,

 

je hebt al een paar mooie tips en verwijzingen gekregen voor je vragen. (Voor die transferpers kun je ook nog even kijken op marktplaats trouwens).

 

Maar ik ben ondertussen even aan het rekenen. Is er een bijzondere reden waarom je met in totaal 60 stuks wil beginnen? (6 x 10).

 

60 stuks baby/kinderkleding kost je bij elkaar misschien 250 euro. Het bedrukken is dus per stuk waarschijnlijk net zo duur als het kledingstuk zelf. Waarom dan zelf beginnen te hannessen met zo'n apparaat? Laat ze lekker door een van de duizenden bedrijven bedrukken die er in Nederland zijn. Waarschijnlijk kan het tegen een ramptarief aangezien die bedrijven elkaar kapot concurreren. Het voordeel is dat jij tijd en geld overhoud die je kunt besteden aan de 2 onderscheidende onderdelen van je bedrijf die wel geld opleveren. Een onderscheidend ontwerp en een eigen manier van verkopen waardoor jij klanten kunt winnen.

 

(Er zullen trouwens ook mede-HL leden zijn die 'zulke producten kunnen maken dus plaats een berichtje in de rubriek vraag en antwoord.)

 

Ik ben ondertussen zeer benieuwd naar het unieke aan jouw bedrijf. Wellicht dat je een tipje van de sluier op kunt lichten. De tips en adviezen worden dan ook ongetwijfeld beter.

 

Succes!

 

Ard

 

P.S. als je die met die 60 stuks aan jezelf hebt bewezen dat jouw concept werkt dan kun je nog altijd die pers kopen.

 

ik wilde met ong 60 stuks beginnen omdat ik dan een beetje de tijd heb om te oefenen en kijken hoe alles precies in z'n werk gaat en of het mij wel lukt. die apparaten kan ik nog wel kwijt mocht het niet gaan zoals ik had gedacht.

maar inderdaad mischien is het een beter idee om eerst een aantal bij iemand te doen

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je iets als www.sorprentas.nl of www.simplycolors.nl?

 

Ik weet toevallig dat die markt aardig verzadigd is, dus ik hoop voor je dat een briljante manier hebt om je te onderscheiden! ;)

 

(mijn excuses als ik op een wat ouder topic reageer)

 

Peter, zou je dit wat meer kunnen toelichten?

Ik ben heel benieuwd naar de details, welke markt je precies bedoelt en hoe je weet dat deze is verzadigd.

Link naar reactie
  • 0
Peter, zou je dit wat meer kunnen toelichten?

Ik ben heel benieuwd naar de details, welke markt je precies bedoelt en hoe je weet dat deze is verzadigd.

 

Ik kan je geen cijfers geven, maar ik weet van een bestaande webshop in die branche dat er simpelweg veel alternatieven zijn, en dat het lastig kan zijn om een gezonde basis te realiseren. Allemaal bieden ze grofweg dezelfde mogelijkheden, dus je moet je op een of andere manier duidelijk onderscheiden van die anderen.

 

En welke markt? Zie het eerste bericht in dit draadje... ;)

Link naar reactie
  • 0

hallo ik heb een aantal vragen.

ik heb op een grafishe school gezeten maar mijn opleiding helaas niet afgemaakt omdat ik lange tijd in het ziekenhuis heb gelegen.

ik zit er al een tijdje aan te denken om tshirts en truien te bedrukken met logos en mooie teksten.

maar ik ben er al langer als 5 jaar niet meer mee bezig geweest, kan iemand mij helpen met technieken en wat je percies nodig hebt om te beginnen en op kleine schaal tshirts en kleding te bedrukken.

weet iemand wat voor pers ik nodig heb

of welke manier ik het beste kan werken.

 

het zou erg fijn zijn als iemand mij zou willen helpen

met vriendelijke groet x

Link naar reactie
  • 0

Hoi CCL,

 

Ik had heel toevallig een gesprek hierover met de uitbater van een bedrijfje [knip], toen ik wat sweaters wilde laten bedrukken hier in Amsterdam. Wat ik begreep is dat er in de grote steden, zoals Amsterdam, nogal wat concurrentie te vinden is en dat je daarom echt een niche moet aanspreken.

Toch zeker het proberen waard zou ik zeggen :)

Mod edit: verwijzing verwijderd

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.