• 0

fotos gebruiken zonder toestemming

Een concurrent van ons gebruikt op zijn site foto's die door ons gemaakt zijn en tevens ook op onze website staan.

Ik heb de zaak aangemeld bij mijn rechtsbijstand, maar dit duurt altijd even voor je een reactie krijgt.

Welke stappen moet ik alvast nemen?

Ik heb de beheerder gemailed en gebeld met het verzoek ze te verwijderen., nog geen reactie op gehad.

Ik heb 2 screenshots gemaakt.

Ik weet niet zeker of mijn rechtsbijstand dit dekt, maar ik wil er zeker werk van maken, is dit rendabel? En welke stappen moet ik nog meer ondernemen?

Er zal allicht al veel te vinden zijn op deze site over dit onderwerp, maar kon niet vinden wat ik zocht.

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

• 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een concurrent van ons gebruikt op zijn site foto's die door ons gemaakt zijn en tevens ook op onze website staan.

Ik heb de zaak aangemeld bij mijn rechtsbijstand, maar dit duurt altijd even voor je een reactie krijgt.

Welke stappen moet ik alvast nemen?

Fax sturen (naar de beheerder en naar de provider) met de sommatie om de foto's binnen vier uur te verwijderen.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Ok, het blijkt alweer dat ik een leek ben op dit gebeid, ik heb hem tot morgen gegeven (geen tijd), dat was dus al veel te lang.

Hoe kom ik erachter wie de provider is?

Begin http://www.sidn.nl/

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

soms zijn de antwoorden simpelere dan gedacht. Ik dacht dat dit soort gegevens geheim waren voor de gewone man.

Als ik nu een fax stuur kan ik dan nog die 4 uur vermelden, of moet ik het termijn aanhouden dat ik eerder in de e-mail aangaf.

Eerdere termijn aanhouden. Belangrijkste van die fax is de ontvangstbevestiging, zodat je in een later stadium kunt bewijzen dat je die gestuurd hebt en dat het ontvangstrisico aan de andere kant van de lijn ligt.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Zou dit voldoende zijn:

Hallo,

Hierbij wil ik u verzoeken de fotos die op de site van blabla.nl staan vermeld en waar zij geen auteursrecht op hebben binnen 12 uur van uw server te verwijderen.

Moccht u de foto's niet verwijderen dan zullen wij verdere juridische stappen ondernemen. Alle kosten die hier uit voorvloeien komen voor rekening van dhr ......

Met vriendelijke groet,

Dhr J.S. Coolen

J.C. Sound & Light   

• 0

Of even het internet checken voor een leuk briefje of is dit ook inbreuk op andermans IE ;D

http://www.quotenet.nl/2006/05/05/koster2.jpg

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 2

Toch zou je bijvoorbeeld voorzichtig de woorden 'foto' en 'concurrent' kunnen invoeren in dat zoekvakje rechtsboven in dit venster (ik suggereer het uitermate beleefd en vriendelijk) en eens bladeren door de resultaten, want dan zie je dat je niet de eerste bent die zijn foto's terugvindt op de website van een concurrent. Dan lees je bovendien wat je daar allemaal tegen kan doen, wat anderen daartegen gedaan hebben en zelfs...

... van anderen die per ongeluk of expres andermans foto's gebruikt hebben.

Veel succes met vinden!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Ik had al wat combinaties van zoekwoorden geprobeerd, maar de hoeveelheid is zo overweldigend dat ik niet een topic kon vinden met de juiste informatie.

wellicht netjes om even het berichtje hier te anonimiseren wat betreft het website adres van de donderstenen.

Ik zag mijn copieerfout dank je wel.

• 0

Toch zou je bijvoorbeeld voorzichtig de woorden 'foto' en 'concurrent' kunnen invoeren in dat zoekvakje rechtsboven in dit venster (ik suggereer het uitermate beleefd en vriendelijk) en eens bladeren door de resultaten, want dan zie je dat je niet de eerste bent die zijn foto's terugvindt op de website van een concurrent. Dan lees je bovendien wat je daar allemaal tegen kan doen, wat anderen daartegen gedaan hebben en zelfs...

... van anderen die per ongeluk of expres andermans foto's gebruikt hebben.

Veel succes met vinden!

Het is helaas gemeengoed, maar voor een stockphototje betaal je een paar piek en klaar...

• 0

wat bedoel je met een stockfototje?

Inmiddels hebben contact met de webhoster en via hem ook met de klant. Wij hebben een voorstel gedaan voor het gebruik van de foto.

Mocht hij niet akkoord gaan met het voorstel dan krijgt hij een rekening voor het gebruikt tot zover en moet hij de foto binnen een uur verwijderen. De webhoster heeft al aangegeven dat wanneer wij er niet uitkomen hij persoonlijk de fotos offline haalt als ik kan aantonen dat de fotos mijn eigendom zijn.

Ik wil iedereen wederom bedanken voor de adviezen.

• 0

wat bedoel je met een stockfototje?

...

Foto´s die je kunt kopen.

`Stock photography consists of existing photographs that can be licensed for specific uses. Publishers, advertising agencies, graphic artists, and others use stock photography to fulfill the needs of their creative assignments.

A customer who uses stock photography instead of hiring a photographer can save time and money, but can also sacrifice creative control. Stock images can be presented in searchable online databases, purchased online, and delivered via download or email.´

http://en.wikipedia.org/wiki/Stock_photography

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar