• 0

zeer goedkope computershops?

Ik ben dankzij jullie(nou jah mede dan...) met mijn eigen bedrijfje begonnen in computeronderdelen(en kant en klare en software etc.) Maar dit gaat gewoon naast de studie en ik verkoop af en toe wat en ben zeer tevreden.

 

Nu begin ik mij te ergeren aan die zeer goedkope shops op internet. Ik maak geregeld meet dat hun verkoopprijs nog lager is dan mijn inkoopprijs(wel incl btw.) Dat betekent dus dat concurreren op internet bijna onmogelijk is.

 

Nu had ik zo her en der begrepen dat deze shops de onderdelen uit Duitsland halen, omdat deze daar vele malen goedkoper zijn.

 

Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?

 

Verder wou ik nog even vragen, weetnie of het in dit gedeelte hoort:

Hoe zit dit dan met de BTW. Nu bestel je wat bij de groothandel, betaald de BTW vooruit en krijgt deze later weer terug en betaald de BTW van klant aan de belastingdienst. Maar nu heb je met 2 landen te maken en ik kan mij niet voorstellen dat Nederland mij de BTW van Duitsland gaat terugbetalen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als consument koop ik mijn computer(onderdelen) ook altijd in Duitse winkels. De marges zijn echter laag en sinds de euro is ingevoerd zijn de prijsverschillen tussen Nederland en Duitsland meer rechtgetrokken.

 

Winkels waar ik wel eens wat haal zijn;

 

www.winniscomputershop.com

www.bora-computer.de

www.funnycomputer.de

 

Het percentage BTW is meen ik 0%.

Met vragen over omzetbelasting e.d. kan de site van de belastingdienst je goed helpen.

Link naar reactie
  • 0

Dat de marge's zeer laag zijn wist ik; heb hier ook totaal geen problemen(vindt het zelfs leuk).

Maar sommige shops verkopen goedkoper als dat ik in kan kopen. Wat dus inhoud dat ze het ergens anders weghalen als ik.

 

Even over de belasting; ik ga vanmiddag even naar de ondernemerslijn bellen.

Link naar reactie
  • 0

Was hellaas pas om 5 over 5 thuis en kon dus niet meer naar de ondernemerslijn van de belastingdienst bellen.

 

Het linkje naar een goedkope computershop; deze is niet zo goedkoop als ik bedoelde. Ik kan goedkoper als deze shop, maar ik bedoelde eerder de shops uit tweakers pricewatch.

 

Als je kijkt naar bijv. een harddisk; ik kan mijn hardeschijf soms niet eens aanbieden voor de prijzen die hierin staan; ook zonder winstmarge niet.

 

 

Maaruh even verder over buiten Europa; Als ik het goed begrijp: Ik koop onderdelen voor 5 pc's uit America, dan betaal ik geen belasting? Ik snap dit niet; kent America geen BTW, en komen hier ook geen invoerrechten kijken?

 

Ik ben nog steeds geintereseerd in het Duitsland idee, omdat vrij veel shops dit doen?

 

 

Crew; weet niet of dit te veel de belasting kant op gaat, anders maar even bericht verhuizen dacht ik?

Link naar reactie
  • 0

Het linkje naar een goedkope computershop; deze is niet zo goedkoop als ik bedoelde. Ik kan goedkoper als deze shop, maar ik bedoelde eerder de shops uit tweakers pricewatch.

Welke winkel bedoelde je? De Duitse of de Nederlandse? Een slim idee is misschien ook om de hardware gezamelijk met andere bedrijven buiten jou verkoopgebied (zowel geografisch als marketingtechnisch (verschillende doelgroepen) bedoeld) in te kopen, zo kun je kwantumkorting krijgen. Vergeet ook niet dat wanneer je als bedrijf bij winkels inkoopt, er altijd wel een percentage van de consumenten-verkoopprijs vanaf gaat.

 

Maaruh even verder over buiten Europa; Als ik het goed begrijp: Ik koop onderdelen voor 5 pc's uit America, dan betaal ik geen belasting? Ik snap dit niet; kent America geen BTW, en komen hier ook geen invoerrechten kijken?

Volgens mij komen er wel flinke invoerrechten bij. Zo moet je voor het importeren van dvd's eigenlijk invoerrechten betalen. Ik weet niet hoe dat bij hardware geregeld is, maar ik verwacht precies hetzelfde. Ik zou dit dus even nakijken.

Link naar reactie
  • 0

Tweakers pricewatch is een systeem voor de consument door de consument. Mensen kunnen hier de prijzen die ze gespot in dumpen. Als je dan een onderdeel nodig bent kijk je in het systeem en kan je zien waar dit het goedkoopst is.

Als ik kijk in dit systeem en kijk in de prijslijst van de groothandel en tel daar mijn BTW bijop ben ik meestal al duurder als de goedkoopste in de pricewatch.

 

Nu ben ik op de hoogte van kwantumkorting etc. Ben hellaas maar student die dit naast de studie doet en het leuk vindt om producten zo goedkoop mogelijk aan te bieden. Waar nog wel een beetje aan verdient wordt. Ik werk dan ook niet met marge's etc, maar ga gewoon onder de concurrent zitten mits dit uiteraard wil. Heb een afspraak met een groothandel dat de onderdelen rechtstreeks bezorgd worden(scheelt weer TPG kosten). Hierdoor koop ik geen voorraad in.

 

Maar de verschillen zijn soms zo groot dat het niet anders kan of het moet ergens anders wegkomen? Vandaar dat ik over Duitsland begon. Heb al op meerdere site's gelezen dat er alleen een duitse handleiding bij zit; dus ga maar na waar het apparaat dan wegkomt

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tweakers pricewatch is een systeem voor de consument door de consument. Mensen kunnen hier de prijzen die ze gespot in dumpen. Als je dan een onderdeel nodig bent kijk je in het systeem en kan je zien waar dit het goedkoopst is.

Als ik kijk in dit systeem en kijk in de prijslijst van de groothandel en tel daar mijn BTW bijop ben ik meestal al duurder als de goedkoopste in de pricewatch.

Ik ken de Tweakers pricewatch. Maar, ik bedoel in vergelijking met welke bovenstaande winkels (zie de url's).

 

Nu ben ik op de hoogte van kwantumkorting etc. Ben hellaas maar student die dit naast de studie doet en het leuk vindt om producten zo goedkoop mogelijk aan te bieden. Waar nog wel een beetje aan verdient wordt. Ik werk dan ook niet met marge's etc, maar ga gewoon onder de concurrent zitten mits dit uiteraard wil.

Wat ik bedoelde is dat je met andere bedrijven kunt samenwerken om kwantum korting te krijgen.

 

Het is in deze branche gewoon ontzettend moeilijk om met andere bedrijven te concurreren op het gebied van prijzen. Wellicht kun je je ook richten op een andere doelgroep. Bijvoorbeeld ouderen die niet teduur een niet zo'n snelle computer willen hebben en veel uitleg willen over het product of bijvoorbeeld audio en video liefhebbers die hun computer als mediaspeler in hun thuisbioscoop willen gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Maar goed dat is toch een welles nietes spelletje;

 

Dat is het niet, ik draag alleen een andere mogelijkheid aan.

 

Ik weet namelijk uit ervaring dat bepaalde bedrijven producten voor onmogelijk lage prijzen online aanbieden, ik weet zelfs van bedrijven die dit in de tweakers pricewatch hebben staan. Met in sommige gevallen de bedoeling hieruit meer (meer producten verkopen) of andere (sorry, uw keuze is nèt uitverkocht, we hebben nog wel een ander product voor u) business te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Het welles nietes bedoel ik ook zo niet. Het was niet kattig bedoeld ;)

 

Ik zal even gaan kijken, want het zijn namelijk iedere keer dezelfde bedrijven die bovenaan staat(goedkoper staat boven). Ik zal even checken of ze ook systematisch goedkoper zijn. Kom er op terug.

 

Verder is het kwantumkorting samenwerken voor mij niet echt van toepassing; want ik koop niet van te voren in. Gaat van leverancier rechtstreeks naar klant(behalve te bouwen computers uiteraard). Verder heb ik al een keer wat gekocht via een collega, maar toch gaat dit niet op de een of andere manier van harte. Zij doen dan winkel verkoop en ik internet; dus je zou elkaar niet zo in de weg zitten. Maar sommige doen heel kinderachtig.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het welles nietes bedoel ik ook zo niet.

 

Sorry, misschien kwam ik wat bot over, niet zo bedoelt :)

 

Ik zal even gaan kijken, want het zijn namelijk iedere keer dezelfde bedrijven die bovenaan staat(goedkoper staat boven).

 

Weet je of ze ook echt daadwerkelijk tegen die prijs leveren? Ik bedoelde aan te geven dat de Tweakers Pricewatch niet altijd correcte gegevens bevat.

 

Verder is het kwantumkorting samenwerken voor mij niet echt van toepassing; want ik koop niet van te voren in.

 

Misschien is het totaal niet van toepassing, maar wie weet kun je met een soort van 'gezamelijk vooraf bestellen' werken, zodat mensen zich via internet op een product inschrijven, en als jij dan een lijstje namen hebt, ga je proberen een mooie korting voor ze te krijgen. Of zoals Hans zegt, je niet proberen te onderscheiden op prijs, want dat verlies je met jouw omvang (tenminste, dat vermoed ik) hoe dan ook altijd.

 

Zij doen dan winkel verkoop en ik internet; dus je zou elkaar niet zo in de weg zitten. Maar sommige doen heel kinderachtig.

 

Het is toch dezelfde klant aan wie je verkoopt? Online zitten niet andere klanten dan offline, dus je concurreert wel degelijk met hen. Dus zo 'kinderachtig' is het niet...

Link naar reactie
  • 0

Als ik hun eigen site mag geloven wel. Deze site's werken met winkelkarretjes en zo weet je wat je betaald. Het lijkt mij dat ze zichzelf niet in de vingers gaan snijden op deze manier. Maar je hebt op zich wel gelijk pricewatch is niet altijd correct.

 

Je hebt een punt.

 

Over die winkeliers heb je ook wel gelijk; maar ik denk dat de meeste niet wetende naar een computerwinkel gaan. En dat hier toch de doelgroep voor de 'echte winkelier' ligt.

 

Maar opzich ook een punt.

 

Ik denk ook dat grotere groothandels goedkoper zijn.

Zijn er hier mensen die een paar voor mij weten? De enige waar ik bij ingeschreven ben is ECL(grote dan) de rest zijn van die kleine (groot)handels.

 

 

Verder het inschrijven op een product heb ik ook al aan gedacht en is in ontwikkeling. Tenminste hier wordt aan gewerkt.

 

Link naar reactie
  • 0

Even terugkomend op die vraag van de BTW... hoewel dat stukje van de discussie eigenlijk onder 'Fiscaal' thuis hoort...

 

Bij het importeren vanuit Duitsland kun je dit doen in de vorm van een zogenaamde intracommunautaire verwerving (vraag me niet wat het in het Duits is!). Het houdt zoveel in als dat je als nederlandse ondernemer je BTW nummer verstrekt aan de duitse ondernemer. De duitse ondernemer vermeldt jouw BTW nummer op zijn factuur en in zijn administratie en daardoor hoeft de duitse ondernemer je geen BTW in rekening te brengen en betaal je dus aan die ondernemer het bedrag exclusief BTW. Let op: er mag ook geen BTW berekend worden op de factuur en er moet op staan dat het hier een 'intracommunautaire levering' betreft (of de duitse vertaling hiervan).

 

Vervolgens moet je de BTW die die duitse ondernemer je NIET in rekening heeft gebracht, alsnog aan jezelf in rekening brengen door deze BTW (je berekent nu de BTW zoals die in Nederland zou gelden!) aan jezelf "in rekening te brengen" op het aangifte formulier van de Omzetbelasting bij punt 4b Verwervingen van goederen uit landen binnen de EU. Deze BTW kun je meteen onder het kopje Voorbelasting (vraag 5b) samen met alle andere voorbelasting weer in aftrek brengen, mits de BTW voor aftrek in aanmerking komt (zelfde regels als met het aftrekken van andere voorbelasting).

 

Het voordeel van deze constructie: Je hoeft de BTW niet voor te schieten! Het verlaat nooit je bankrekening en je krijgt het ook niet terug gestort. Zodra je de spullen verkoopt ga je uiteraard wel gewoon BTW afdragen! (tenzij jij het ook weer aan een ondernemer in een ander EU land verkoopt....)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.