• 0

Personeelskosten

Dag dames en heren,

 

Wat ontbreekt er aan mijn opsomming personeelskosten die boven op het bruto loon komt van werknemers?

 

Premie WW-Awf 4,15%

Basispremie WAO/WIA 5,70%

Uniforme premie WAO 0,15%

WGA Premie 0,27% (dat percentage mag je ook aanhouden zolang je nog geen beschikking hebt ontvangen)

Vakantie geld 8%

vakantie dagen/jaar 8%

--------- +

26,27% zonder verzekeringen

 

(mod-edit: google cache... sometimes you love it, sometimes you hate it :))

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemorgen Jonkheer,

 

Pensioenpremie werkgever, premie ANW en WIA execedent, premie ziekteverzuimverzekering.

 

Daarnaast vindt ik de aanname van vrije dagen per jaar (8%) erg laag. Dat zou neer komen op 20 dagen, maar in Nederland heb je meestal meer vrije dagen. Ook houdt je dan geen rekening met ziektedagen, terwijl je wel rekening houdt met de vrije dagen.

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Sander

 

premie ANW staat er niet al ergens tussen? Kost 0,10%.

 

Pensioenpremie werkgever is niet verplicht.

WIA execedent is geen verplichting maar een verzekering.

premie ziekteverzuimverzekering ook een verzekering en geen verplichting.

 

Wil graag weten wat er verplicht is.

 

Link naar reactie
  • 0

Pensioen kan verplicht zijn door de CAO waarin je werkzaam bent

 

Ik bedoel met ANW de vrijwillige verzekering voor je personeel, zo ook de WIA excedent en ziekteverzuim. Deze verzekeringen verhogen wel degelijk de prijs als je ze afsluit.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0
Wil graag weten wat er verplicht is.

2 jaar loondoorbetalen (minimaal 70% van het salaris, het eerste jaar nooit minder dan het wettelijk minimum loon) is verplicht. Deze kosten (of kosten van eventuele verzekering ) niet meenemen is IMHO inconsequent als je wel de vakantiedagen in de berekening opneemt.

 

Los daarvan: ik mis in het verplichte rijtje nog de gedifferentieerde WGA-premie (of, voor eigen risicodragers: de vervangende verzekeringspremie daarvoor: eigen risico dragen zonder verzekering is niet toegestaan)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Premiegroep kort 2,78%

Premiegroep lang 0,91%

Dat is de WGA Premie. Per sector is het een ander percentage.

 

Wordt er niet echt wijzer van bij de belastingdienst want er staat alleen maar dat je die premie hebt en niet wat de overige spelregels zijn over die regel. Wanneer is het kort of lang?

 

Ik moet me duidelijk verdiepen in de verplichte verzekeringen.

Bedankt heren! Ga me hier in verdiepen.

Link naar reactie
  • 0
Premiegroep kort 2,78%

Premiegroep lang 0,91%

Dat is de WGA Premie. Per sector is het een ander percentage.

 

 

Eh.. volgens mij is hier sprake van enige begripsverwarring. IMHO zijn dit geen WGA premies maar sectorfonds-premies Horeca, en dan bovendien alleen voor de eigen risicodragers Ziektewet. Weet je zeker dat je eigen risicodrager Ziektewet wordt/bent?

 

Voor zover mij bekend zit hierin nog niet de gedifferentieerde WGA premie, die bedraagt voor kleine werkgevers minimaal 0,27% (dat percentage mag je ook aanhouden zolang je nog geen beschikking hebt ontvangen)

 

 

Wordt er niet echt wijzer van bij de belastingdienst want er staat alleen maar dat je die premie hebt en niet wat de overige spelregels zijn over die regel. Wanneer is het kort of lang?

Vooruit...dat antwoord is inderdaad lastig te vinden op internet, alhoewel iedere ter zake kundige adviseur je het ontmiddellijk kan vertellen: het heeft te maken met de duur van de arbeidsovereenkomst van jouw werknemers. Voor contracten met een duur korter dan 1 jaar betaal je de duurdere korte sectorpremie, voor contracten vanaf 1 jaar en langer (c.q. onbepaalde tijd) betaal je de goedkopere lange sectorpremie

 

CAO NVT

Je vermeld sectorfondspremies Horeca; weet je zeker dat de Horeca CAO niet van toepassing is?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Pensioen kan verplicht zijn door de CAO waarin je werkzaam bent

 

Ik bedoel met ANW de vrijwillige verzekering voor je personeel, zo ook de WIA excedent en ziekteverzuim. Deze verzekeringen verhogen wel degelijk de prijs als je ze afsluit.

 

I second that...

 

Binnen de horeca-CAO is de ANW aanvulling een vrijwillige verzekering binnen de pensioenregeling. maar er zijn ook CAO's waarin ANW(-hiaat/aanvulling/vast bedrag) , WGA benedenwettelijk (WGA-gat) en WGA aanvulling (tot boven 70%) deels verplicht zijn, danwel inbegrepen in de pensioenregeling.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Voor het bewerken, verpakken en bezorgen van voedsel is geen cao van toepassing dacht ik.

 

Afhankelijk of er een mogelijkheid is om ook eten ter plaatse af te nuttigen dat al dan niet uitgeserveerd wordt. Zo ja, CAO-Horeca, zo nee, dan niet.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Als het alleen afhalen is, val je waarschijnlijk niet onder de horeca. Als je bijvoorbeeld aan bezorgen van voedsel doet en de mogelijkheid om ook wat af te halen (maar niet op te eten ter plaatse en zeker niet serveren) val je onder een bezorgdienst. Ik weet alleen niet of daar een CAO voor geldt. Een aantal jaar geleden (2005) niet en met succes gewonnen van BD en UWV. Verplichte andere regelingen (SOHOR e.d.) zijn dan ook niet van toepassing.

 

WGA premie wordt vastgesteld door BD door inschatting van de werkzaamheden en kijkend naar de CAO en grote van je onderneming. Heb je bijvoorbeeld een zaak overgenomen, dan geldt het verleden van de onderneming (WAO instroom) waarschijnlijk voor jou.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Beste Jonkheer,

 

Wat enorm vriendelijk van je om al je posts weg te halen. Hiermee maak je je eigen topic voor iedereen waardeloos!

 

En wat nog erger is: je schoffeert de mensen die de tijd en moeite nemen om je vraag te beantwoorden !

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Het enige wat ik hier doe is kneuzen vangen. Kon de optie om account te verwijderen niet vinden als ie al bestaat.

Zodoende.

 

Kneuzen zijn bedoeld als leerzaam moment. Iemand is het niet met je manier van reageren eens en laat dat weten, dat is de reden van een kneus. Bekijk ze eens zou ik zeggen, kan nooit kwaad.

 

Overigens is berichten verwijderen echt not done, terwijl mensen de moeite doen om je te helpen aan goede antwoorden.

Link naar reactie
  • 0
Het enige wat ik hier doe is kneuzen vangen.

En waar zou dat nou aan liggen ??? :(

 

Een aantal mensen reageert serieus op jouw vragen,aanvullende en aanvullende aanviullende vragen. 2 weken later volgt er dan - volkomen out of the blue en zonder enige toelichting what so ever - een post van jou die alleen maar bestaat uit een link naar een bruto-netto berekening van de belastingdienst die niet alleen bijzonder weinig toevoegt, onvolledige informatie bevat ten aanzien van je oorspronkelijke vraag (o.a. niets over loondoorbetalingsverplichting werkgever, WGA aanvullingen et cetera) maar last but not least voor iedereen die jou probeerde te helpen in dit topic (of op mij althans) overkomt als een klap in het gezicht in de trant van " zie je wel, ik weet het toch zelf beter". En dat dat zo overkomt heb je volledig aan jezelf en je botte manier van reageren te wijten. Je karma - zelfs zonder mijn Zucht-kneus - spreekt wat dat betreft boekdelen.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Het enige wat ik hier doe is kneuzen vangen. Kon de optie om account te verwijderen niet vinden als ie al bestaat.

Zodoende.

 

Klopt, die is er ook niet. Een betere optie in dit geval is om je account te anonimiseren. (forumnaam aanpassen en de rest onzichtbaar.

Je berichten blijven bestaan en de samenhang ook, zodat anderen er wellicht nog wat aan hebben, maar ze zijn niet meer terug te voeren op jou.

 

Frans

PS. je kunt natuurlijk ook actief en waardevol gaan posten en de reuzen komen vanzelf ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.