• 0

Klaas Vaak B.V.

Steeds vaker zie ik mensen op hun huisadres een BV hebben staan terwijl daar geen bedrijf gevestigd is. Toevallig heeft een vreemde kennis van mij ook een bv op zijn huisadres staan terwijl die zelf in de praktijk helemaal geen bedrijf heeft. Een inzage in het handelsregister en diens uittreksel wordt ik ook niet echt wijzer van. Een klein stukje uit het desbetreffende uittreksel

 

 

Handelsna(a)m(en): naam desbetreffende persoon B.V.

Bedrijfsomschrijving: Stamrechtvennootschap. Beheer- en beleggingsmaatschappij.

Werkzame personen: 0

 

Maatschappelijk kapitaal :EUR 121.000,00

Geplaatst kapitaal :EUR 19.500,00

Gestort kapitaal :EUR 19.500,00

 

Als leek zijnde vraag ik me toch af wat dit voor nut heeft. De ene heeft ACHTERNAAM B.V. de ander weer Klaas Baak beheer B.V, ook zie ik vaker verbasteringen van achternamen en allerlei combinaties van B.V's terwijl op het desbetreffende adres geen bedrijf zit, en op internet de BV naam niet bekend is.

 

Kan iemand mij vertellen wat het nut hiervan is? Daarnaast zie ik ook dat mensen hun naam, bijvoorbeeld Klaas vaak beheer B.V. hebben, is dat het zelfde en wat is een zogenaamde beheer BV eigenlijk?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat heb ik ook al even opgezocht maar ondanks de hulp van wikipedia ben ik er nog steeds niet wijzer van geworden. Behalve dat het een stamrecht BV zou kunnen zijn, zou het ook een beheer of beleggingsmaatschappij kunnen zijn. Of is dit een typisch kenmerk van een stamrecht B.V?

 

Kan iemand mij misschien in Jip en Janneke taal uitleggen wat dit systeem precies doet en wat het precies inhoudt?

Daarnaast zie ik ook Maatschappelijk kapitaal, Geplaatst kapitaal en Gestort kapitaal staan, kan iemand mij uitleggen wat dat precies is? Ik heb wel een vermoeden, maar ik wil het toch liever even bevestigd krijgen. Eigenlijk een domme vraag van mij, maar toch wil ik het even verduidelijkt hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ijzervreter,

 

Met een gezonde dosis nieuwsgierigheid kan je de hele wereld aan, zeker weten.

Probleem met nieuwsgierigheid is, dat antwoorden steeds meer vragen oproepen,en daar zit mijn probleem !

 

Ik kan jouw vragen met gemak beantwoorden, geen probleem, maar ik ben er van overtuigd dat mijn antwoorden ook weer vragen oproepen.

 

Mag ik jou een voorstel doen?

 

De vragen die je hiervoor hebt gesteld, zelf opzoeken op internet met bijv. www.google.nl datzelfde geintje uithalen met de vragen die daarop volgen.

 

Blijf je uiteindelijk met zeer lastige vragen zitten, stel ze hier en ik zal ze met plezier beantwoorden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.