Over representatieve auto's (al dan niet met reclame er op)

Aanbevolen berichten

Ik heb heel lang zonder reclame gereden, zo kon ik ook werk doen voor collega's zonder dat men mijn naam zag. En dat de klant dus niet verward kon raken wie de opdracht deed.

 

Nu zijn bijna al mijn klanten die gebruik maakten van mijn voertuigen falliet of gestopt en ga ik eens proberen wat de respons is uit auto reclame.

 

Ik kies voor enkel het logo, met website en telefoonnummer. Mijn menig is namelijk "less is more", minder informatie blijft beter hangen. Mensen weten wat ze moeten lezen.

Link naar reactie

Zo hoeft een bedrijfsadviseur niet in een roestbak aan te komen en een verzekeringsagent bij mij n iet in een veel te grote en te nieuwe mercedes. Ik vind het niet meer dan logisch maar toch...

 

Ik vind het helemaal niet logisch, maar ongelofelijke achterhaalde nonsens en een kleinburgerlijke vorm van misgunning. Bah, wat een vooroordelen: iedereen met een dikke bak is een boef, en zeker een verzekeringsagent in zo'n mooie nieuwe auto kan niet kloppen. Dat moet wel van woekerpolissen en bonussen aan elkaar hangen.

 

Als een hardwerkende verzekeringsagent van zijn passende en transparante beloning een mooier grote en nieuwe mercedes koopt dan misgun ik hem of haar die niet.

 

Sterker nog: ik denk dat ik nog harder ga sparen voor ook zo'n mooie dikke en nieuwe Auto. Iedereen die daar moeite mee heeft kan ik dan al direct van mijn prospect lijstje schrappen: scheelt ons beiden zeëen van tijd.

 

Norbert,

 

Zowel bedrijfsadviseur als "verzekeringsagent"

Op dit moment rijdend in een 100% afbetaalde Volvo V40 en hard sparend voor een mooie jongebruikte Audi A6

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Zo hoeft een bedrijfsadviseur niet in een roestbak aan te komen en een verzekeringsagent bij mij n iet in een veel te grote en te nieuwe mercedes. Ik vind het niet meer dan logisch maar toch...

 

Ik vind het helemaal niet logisch, maar ongelofelijke achterhaalde nonsens en een kleinburgerlijke vorm van misgunning. Bah, wat een vooroordelen: iedereen met een dikke bak is een boef, en zeker een verzekeringsagent in zo'n mooie nieuwe auto kan niet kloppen. Dat moet wel van woekerpolissen en bonussen aan elkaar hangen.

 

Als een hardwerkende verzekeringsagent van zijn passende en transparante beloning een mooier grote en nieuwe mercedes koopt dan misgun ik hem of haar die niet.

 

Sterker nog: ik denk dat ik nog harder ga sparen voor ook zo'n mooie dikke en nieuwe Auto. Iedereen die daar moeite mee heeft kan ik dan al direct van mijn prospect lijstje schrappen: scheelt ons beiden zeëen van tijd.

 

Norbert,

 

Zowel bedrijfsadviseur als "verzekeringsagent"

Op dit moment rijdend in een 100% afbetaalde Volvo V40 en hard sparend voor een mooie jongebruikte Audi A6

 

Waarom is status toch zo belangrijk voor zoveel mensen? :(

 

Wat maakt het uit in welke auto iemand zijn kilometers maakt?

Link naar reactie

Waarom is status toch zo belangrijk voor zoveel mensen?

Wat maakt het uit in welke auto iemand zijn kilometers maakt?

 

Als het je totaal niet uitmaakt in welke auto iemand zijn kilometers rijdt (zoals ik doe), dan hoef je je ook niet druk te maken over status van jezelf of anderen.

Ik ben - als petrolhead- wel altijd oprecht geinteresseerd waarom mensen kiezen voor een bepaalde auto. Soms is dat inderdaad status of kostenmotieven (bij berijders van oude roestige barrels), maar ook vaak genoeg gewoon een liefde voor een bepaald merk, type of techniek. DAt laatste vind ik het leukste, maar aan de overige motieven koppel ik geen waarde-oordeel. Ik vind het jammer als iemand anders dat wel bij mij doet (...en dat zelfs zonder mij uit interesse te vragen naar mijn motieven)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Waarom is status toch zo belangrijk voor zoveel mensen? :( Wat maakt het uit in welke auto iemand zijn kilometers maakt?

 

Helaas zijn er grote categoriën mensen die veel aan dat soort uiterlijk vertoon afmeten. Ik ken iemand die in scheiding ligt en zich bijna doodvecht om zijn vrouw minder alimentatie te hoeven betalen, zodat hij z'n X5 kan blijven rijden en daarover zonder met zijn ogen te knipperen een lyrisch verhaal afsteekt wat het zakelijk alemaal voor hem betekent in zo'n auto te rijden. Ik ben het er niet mee eens, maar in zijn wereld en waarheid klopt het blijkbaar.

 

Gelukkig zijn er veel mensen zoals hierboven in dit topic, die bereid en in staat zijn daar doorheen te prikken.

 

Ik had vroeger (± 30 jaar geleden) twee bumperstickers op één van mijn eerste auto's (Renault 4, slecht plaatwerk, maar altijd starten en lopen): 'Zoals je aan mijn kont hangt, lijk je op een aambei' en 'Lach maar, de mijne is betaald'

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Als het je totaal niet uitmaakt in welke auto iemand zijn kilometers rijdt (zoals ik doe), dan hoef je je ook niet druk te maken over status van jezelf of anderen.

Ik ben - als petrolhead- wel altijd oprecht geinteresseerd waarom mensen kiezen voor een bepaalde auto. Soms is dat inderdaad status of kostenmotieven (bij berijders van oude roestige barrels), maar ook vaak genoeg gewoon een liefde voor een bepaald merk, type of techniek. DAt laatste vind ik het leukste, maar aan de overige motieven koppel ik geen waarde-oordeel. Ik vind het jammer als iemand anders dat wel bij mij doet (...en dat zelfs zonder mij uit interesse te vragen naar mijn motieven)

 

Ik ook, maar als het reclame en auto's betreft is het handig om te weten hoe het gros er over denkt.

 

De glazenwasser hier in de straat komt met een BMW X5 met een aanhanger waar z'n ladders op liggen. De straat praat daarover omdat iedereen te bang is dat ze te veel betalen.

[ www.Sol4.nl ] [ www.geluidsdouche.nl ]

Link naar reactie

Dit weekend de huidige auto verkocht en nu op zoek naar een model wat geschikt is voor autoreclame.

 

Mijn toekomstige produkten zijn stijlvolle dierenbenodigdheden.

Daarvoor vind ik het belangrijk dat mijn auto wel een bijpassende uitstraling heeft. En de kleur mee heeft waar de belettering goed tot zijn recht komt....maarrrr helaas: er zijn ook limiterende factoren, en 2 grote zijn de prijs en het verbruik.

 

Aangezien ik al een flink budget heb genomen voor de te ontwikkelen producten wil ik voorlopig niet meer dan 2800 euro uitgeven.

Een verbruik van minimaal 1:16 omdat ik aardig wat km's maak.

 

Waar kom ik dan op uit:

 

-Ford Ka, in alle kleuren als het maar zwart is....zoals de legendarische worden van Henry

-Fiat Punto, ook zwart

-peugeot 206, zwart

 

afvallers:

Ford Ka: oogt geweldig, maar heeft helaas een te beperkte bagageruimte voor mijn produkten

Fiat: lekker ruim, en een mooie ruimte op de achterklep, maar valt ivm slechte betrouwbaarheid helaas af.

 

De auto met de minste uitstraling blijft over, maar voor het geld wat ik er aan uit kan geven, ogen ze nog wel vrij modern.

 

Ik weet nog niet wat de toekomst voor mijn producten gaat betekenen, volgens het ondernemingsplan, zou ik over 2 jaar toch wel kunnen gaan kijken voor een BMW 1 serie (waar mijn reclame uitmuntend op tot zijn recht zou komen) ;)

 

Pas zag ik een financieel bedrijf wat met nieuwe Dacia's rondreed...dat vind ik persoonlijk niet kunnen, ik kreeg er toch negatieve associaties bij.

 

 

Link naar reactie

Pas zag ik een financieel bedrijf wat met nieuwe Dacia's rondreed...dat vind ik persoonlijk niet kunnen, ik kreeg er toch negatieve associaties bij.

 

Och... ze vallen wel eens om.... net als menig financiële instelling tegenwoordig. Wel passend voor de bedrijfstak ;D.

 

dacia_logan_spiegel.jpg

Link naar reactie

Ik had laatst een afspraak met iemand die in een nieuwe Aston Martin kwam aanrijden, toen ik hem daarmee complimenteerde was hij hogelijk verbaasd. Hij vertelde dat hij normaal gesproken alleen maar veel afgunst kreeg.

 

Ik snap de redenatie verder ook niet, mijn verzekeringsman mag gerust in een nieuwe Mercedes komen aanrijden. Ik ben niet gelijk bang dat ik wel veel te veel premie zal betalen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie

je kan het ook anders zien natuurlijk, wanneer je verzekeringsagent er in een dikke wagen aankomt dan doet die waarschijnlijk goede zaken en levert hij goed werk.

 

Hetzelfde geldt voor een mooi bedrijfspand.

Je kan een mooi kantoor aan de singel hebben, dan zullen er altijd mensen zijn die zeggen dat je crimineel aan de gang bent. Maar weer andere zeggen dat je gewoon je werk goed doet en succesvol bent.

 

Maar ik ben het er mee eens dat een dacia gewoon niet kan als verzekeringsagent.

Link naar reactie

Sinds vorige week de bewuste keuze gemaakt dat ik stickers op mijn auto wou hebben. Sinds 3 dagen zitten ze erop. Ik heb nog geen offertes, omzet , maar ik ga uit van het principe; repeterende marketing... na een paar keer je auto gezien te hebben, in mijn geval een mooie blauwe golf 5 GT sport, ben ik van mening dat de merknaam wordt herkend.

 

Daarbij, mijn kosten waren 150,- ex BTW en ik bereik door dit medium meer klanten dan enkel via andere wegen.

 

Herhaling is mijn focus, en nooit geschoten is altijd mis, en ben benieuwd of het wat oplevert, de stickers kunnen er altijd vanaf.

www.mkbduurzaam.nl de informatie site om concreet met Duurzaam Ondernemen te beginnen.

Link naar reactie

Toch maar eens kijken wat het kost om een A6 Avant te laten bestickeren. Inderdaad goed voor de naamsbekendheid (maar nog veel belangerijker: een goedkoop alternatief om sleutel-vandalisme-schade :'( te verbloemen).

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie

Toch maar eens kijken wat het kost om een A6 Avant te laten bestickeren. Inderdaad goed voor de naamsbekendheid (maar nog veel belangerijker: een goedkoop alternatief om sleutel-vandalisme-schade :'( te verbloemen).

 

Kun je met de bestaande kras niets moois maken? Ik zie een nieuwe trend; ipv schade laten herstellen de schade juist uitbuiten ;)

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Link naar reactie

Nee, het zal je wellicht verbazen maar het is geen mooie stakke lijn die je ook voor 'striping' aan zou kunnen zien (ook al loopt 'ie van helemaal vooraan tot helemaal achteraan).

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie

Maar ik ben het er mee eens dat een dacia gewoon niet kan als verzekeringsagent.

 

Mwoah, ik zou er zelf niet zoveel moeite mee hebben, zeker niet als het een privebak betreft. Een dure/goedkope/nieuwe/oude wagen zegt eigenlijk helemaal niet zoveel... althans, niet over de bedrijfsgang, marges en dergelijke.

 

Bij iemand die een dure wagen rijdt heb ik niet per se het idee dat hij buitensporige marges maakt, zoiets is gewoon een kwestie van waar iemand zijn geld aan wil besteden. Misschien boert die verzekeringsagent in zn dacia wel heel goed, gaat-ie 6x per jaar op vakantie of woont-ie in een kast van een huis in het gooi.

 

Overigens denk ik dat een Golf GT Sport niet echt past bij duurzaam - het ding zal waarschijnlijk niet zoveel verbruiken, maar het ziet er wel zo uit :)

Link naar reactie

Ik vraag mij toch wel af hoeveel mensen er op letten, in wat voor auto je aankomt.

Ik kan meestal mijn auto toch niet voor de deur kwijt, of sta in de parkeergarage.

 

En wat vat men op als representatief?

Ik rij zelf in een dodge ram van van 15 jaar oud met een gigantische diesel erin (Als er een label op moet zullen ze er 1tje moeten drukken met Z erop). Zou dit een reden zijn voor klanten om af te haken, omdat ik niet 'groen'genoeg ben?

 

BTW

Ik werk zelf met magneetplaten, niet al mijn klanten willen dat bekent word dat ik ingehuurd ben.

Link naar reactie

Oei oei oei, wat heeft Mercedes een slechte reputatie op dit forum :P En dat terwijl ik zelf een gloednieuwe Mercedes C350 rij. Misschien toch maar switchen? No way ;)

 

Status is, zoals vele hier al aangeven, volledig onbelangrijk. Maar nu draag ik bij deze een ander voorbeeld voor. In dit geval mijn eigen situatie. Graag jullie mening.

Ik ben handelsagent, en kom daarom vaak in het buitenland bij (potentiele) leveranciers en in Nederland vaak bij (potentiele) klanten. Nu wil ik jullie vragen; wat zien jullie liever aankomen als leverancier? Een roestbak of een representatieve wagen?

Voor mij is het antwoord meer dan duidelijk (praktijk wijst hetzelfde uit). In dit geval is 'status' namelijk wel van groot belang. Een handelsagent is een dure wagen, schept verwachtingen en zal dus naar mijn mening sneller een opdracht krijgen als een in een afgetrapte Ford Escort.

 

Ik wil hiermee zeggen dat het antwoord op je vraag puur en alleen afhankelijk is van je functie/zaak. Voor de een is het een meerwaarde, voor de andere helemaal niet. En ga al helemaal niet rondrijden in iets wat jezelf helemaal niet mooi vind of waar je jezelf helemaal niet prettig in voelt.

 

Link naar reactie

Ik volg met veel belangstelling dit draadje al een tijdje.

 

Mijn vorige auto is al langer dan een maand weg en ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik nu moet kopen.

 

Ik rijd eigenlijk al een tijd Audi A4 en het was ook de bedoeling er weer één aan te schaffen. Omdat ik een nieuwe

auto aan ga schaffen en niet 3-5 in een auto wil rijden die me niet helemaal bevalt, heb ik het nieuwste type een maand gehuurd. Het probleem is dat de auto mij niet genoeg is bevallen om de knoop ineens door te hakken.

 

En nu wordt het pas echt moeilijk. Audi is qua uitstraling denk ik zeer zakelijk en als we het er dan toch over hebben kan je

beter in een Audi aankomen dan in een Mercedes. De merken ontlopen elkaar bijna niks in prijs, maar denk ik wel in imago.

Ik heb het indertijd eens opgezocht. Niets ten nadele van Mercedes (staat ook op het lijstje).

 

Ik heb er eigenlijk aan gedacht zakelijk een VW Caddy te kopen en prive een sportauto, maar ik denk dat ik voor de middenweg ga: Audi A6 Avant.

 

Ik heb een groothandel en mijn grootste klantengroep is juweliers by the way.

 

Ik rijd ca. 50-60.000KM per jaar en ik durf het onderwerp nog wel eens aan te snijden bij klanten en die blijken

met het imago niet zo'n probleem te hebben. De klanten van wie ik het weet rijden er toch een hoop BMW en Mercedes

en dan de wat grotere types.

 

Ik heb net weer voor een maand een huurauto afgesloten, dus ik kan weer verder met piekeren.

 

 

 

Link naar reactie

Een handelsagent is een dure wagen, schept verwachtingen en zal dus naar mijn mening sneller een opdracht krijgen als een in een afgetrapte Ford Escort.

 

Als je het zo zwart-wit stelt ja.

 

Maar het interesseert mij als leverancier geen ene bal of je in een passat, mercedes, renault of wat dan ook komt.

 

Een van mijn grootste (overheids)klanten rijdt in een paar jaar oude Opel Corsa, en een ex-klant die net failliet ging in een Audi A8.

 

Wie moet ik nu hoger inschatten?

 

Frans

 

 

Link naar reactie

Nee, het zal je wellicht verbazen maar het is geen mooie stakke lijn die je ook voor 'striping' aan zou kunnen zien (ook al loopt 'ie van helemaal vooraan tot helemaal achteraan).

 

Vandaar ook de ;) erachter. Ik weet hoe vervelend zoiets is; heb het zelf ook weleens gehad en als je geen dader hebt kijk je meestal zelf tegen de kosten aan :(

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Link naar reactie

Met een kleine investering kan je met reclame, logo en/of naam van je eiegen bedrijf, op je auto een grote groep potentiele klanten bereiken.

Maar is deze vorm wel geschikt voor elke branch en zo nee waarom dan niet?

 

Ik denk dat het puur en alleen voor het verkrijgen en uitbreiden van naamsbekendheid al een goede investering is, ongeacht de branche waarin je actief bent. Ga maar na hoe vaak jouw autoreclame gelezen wordt op een doorsnee ochtend in de file.

 

Onderstaande bedrijfstak is wellicht een uitzondering op de regel.

 

zombie-ateam-van.jpg

Link naar reactie

 

Ik rij zelf in een dodge ram van van 15 jaar oud met een gigantische diesel erin (Als er een label op moet zullen ze er 1tje moeten drukken met Z erop). Zou dit een reden zijn voor klanten om af te haken, omdat ik niet 'groen'genoeg ben?

 

 

Hier ook een dikke Z met een verbruik van 1 op 8 in de stad. ;D

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.