• 0

Eenmanszaak met toevoeging beheer, groep, holding

ik heb een eenmanszaak met meerdere handelsnamen.

Nu wil ik mijn eerste handelsnaam wijzigen naar een meer algemenere titel.

Nu zou ik daar graag een toevoeging aan doen om te laten zien dat ik dus meerdere dingen doe.

zeg, wwwer groep of wwwer beheer.

Ik kom deze toevoegingen enkel tegen bij bv's met meerdere bv's...

Mag ik deze toevoeging ook bij een eenmanszaak inzetten? Of heeft iemand een betere suggestie?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Nee, dat mag niet: je handelsnaam mag geen onjuiste voorstellen van zaken geven en aangezien er geen daadwerkelijke sprake van 'beheer' of 'holding' is mag dat niet. Het is om die reden dat je deze toevoegingen alleen bij BV's, NV's en andere rechtspersonen ziet.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

dank!

Is dat ook zo bij Groep?

Nee, ook bij een éénmanszaak kan sprake zijn van een groep van bedrijven. Maar dan moet het wel zo zijn dat er daadwerkelijk sprake is van meerdere bedrijven, niet alleen van meer handelsnamen die achter de schermen gewoon een bedrijf zijn.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

En een eenmanszaak met meerdere filialen dan? Daar kan bijv. de plaatsnaam per filiaal verschillen.

Maar als je in de naam branche-gegevens wilt zetten, moeten die de lading idd wel dekken.

Voor de BTW kun je meerdere filialen hebben, die allemaal op één nummer aangifte doen, maar je kunt er ook voor kiezen om voor elk filiaal een eigen sub-nummer te vragen met bijbehorende handelsnaam.

Als eenmanszaak is de juridische naam, je eigen naam evt. met een handelsnaam. Als je die laatste wilt hanteren vanwege het feit dat je de meerdere activiteiten onder de aandacht wilt brengen, kun je best het woord 'groep' o.i.d. toevoegen.

Joh, de fiscus is zo flexibel ;)

groet,

John

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar