• 0

Eigen Zaak beginnen naast een full time baan + webshop

Ik zal me eerst even voorstellen:

 

Ik ben Richard ,19jaar en Ik werk fulltime bij een quad/motorzaak.

Ik wil graag een eigen zaak omdat ik graag meer wil verdienen en Om meer van de zakenwereld wil leren.

 

Thuis "hobbie" ik veel. met Het verkoop en repareren van scooters.

Ik koop alles in waarmee ik geld kan verdienen. dit doe ik al 2jaar en het word een uit de hand gelopen hobbie.

In die 2jaar heb ik 28scooters verkocht. Dat vind ik veel voor een hobbie.

Dit bracht redelijk veel geld op en heb nu bijna alles gekocht wat in een werkplaats te vinden is.

Alleen A-kwaliteit gereedschap natuurlijk. Als je een goed product wil verkopen moet je ook goede materialen hebben vind ik.

 

Onlangs had ik een idee maar of het echt handel is weet ik niet.

 

Wie kent de progamma's zoals american chopper , chop shop en pimp my ride??

Het idee is om Scooters optisch te "pimpen " Dit doe ik door Zelf onderdelen te maken of aan te passen.

Ook het maken van echt carbon onderdelen ( met mallen orginele onderdelen kopieren)

Op een scooterforum waren de reactie positief.

Ik ben al bezig met een website zie hieronder

www.rtcustoms.webs.com

 

graag hier een mening over. en tips

 

Ook het beginnen van een webshop was mijn idee. Ik heb connectie in amerika die alles kan exporteren naar nederland. ik hoef maar ja te roepen en het is geregeld.

Ik wil elektronica , telefoon , gereedschap , onderdelen van bepaalde machines etc verkopen via de webshop.

Eigelijk heb ik tig ideeën ik zie overal dingen waarmee ik geld kan verdienen.

 

graag hier ook een mening over. en tips natuurlijk

 

Ook zit ik te denken aan contacten te gaan zoeken in china om bijv. onderdelen te laten maken etc. maar wel strenge controle op kwaliteit.

 

Mijn eisen :

 

- Ik wil naast me gewone baan dus eigen zaak willen ( voorlopig dan.)

- Niet al te veel regels te hoeven volgen ( belasting etc )

- Vaste zakenpartners waar ik alles inkoop.

- Het moet wel redelijk geld op brengen want voor een paar tientjes kan ik net zo goed bij de baas blijven werken.

 

wat meer info over mijn "zakelijke"leven :

 

Wat ik kan :

 

- Snel en overtuigend een product verkopen

- Eigen website/ webshop maken

- Heb ervaring op technisch gebied van motors ,scooters ,auto zowel mankementen op lossen als het reaparen van schade's en verkoop ervan.

- Mijn motto is kwaliteit is mijn reclame.. alles moet 100% zijn

- Boekhouding weet ik al 1 en het ander van.

- Nieuwe dingen zoeken om meer geld en meer klanten te krijgen.

- Aantal uren werken is niet belangerijk al is het 80uur in de week

- Ik besteed veel aandacht en tijd aan het zakelijk gebeuren.

- klantvriendelijk.

- Als ik iets verkoop weet ik ook alles erover te vertellen om het goed te kunnen verkopen.

 

wat ik graag wil :

 

- Goed en "snel: geld verdienen.

- Goede producten afleveren.

- De beste ondernemer te worden.

- aantallen maken en inversteringen met goede winst

- Alles leren om een goed bedrijf te zijn.

 

wat ik al heb:

 

- werkplaats met alle gereedschap om scooters te reparen. de ruimte is eigelijk te klein.

- Verstand van zaken dus weten waar het over gaat. ( wat ik verkoop en wat ik wil kopen )

- Ondernemingsplan ben ik bijna klaar mee.

- Postieve instelling.

- Heb redelijk geld opgebouwt om dingen te kunnen kopen.

- leverancier van onderdelen voor scooters/ auto's / motoren.

- connectie in amerika om producten te exporteren naar NL. ( een jaar over gedaan om het uit te zoeken en te regelen)

 

En graag iemand die echt veel verstand heeft van handelen etc om advies te geven via mail zodat ik een gezonde en goede onderdernemer kan worden.

 

Tips meningenen etc zijn erg welkom!!

 

Bedankt!

 

 

Money is the power of life

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Richard,

 

Allereerst: ik prijs je ambitie! Maar, het eerste dat in me opkomt is: begin met één ding. Leg de webshop met andere producten, Amerika en China nog even in de koelkast.

Ga voorlopig alleen door met de scooters, daar weet je veel van. Van zaken doen met alle regels die daarbij om de hoek komen kijken heb je nog niet (voldoende) kennis denk ik.

 

Wat daar onder meer op wijst is dat je zegt dat je al 2 jaar bezig bent, maar dat het een hobby was. 28 Scooters verkocht in die tijd, dan heb je fiscaal gezien, zeker voor de BTW een onderneming. Je had dus al 2 jaar een BTW-nummer moeten hebben en BTW moeten rekenen, in jouw geval via de margeregeling (zie onderstaande site).

 

Je wilt niet al te veel regels, zeg je. Helaas ontkom je daar niet aan, als je een onderneming hebt. Een boekhouder in de arm nemen, kan je wel wat 'regelwerk' besparen.

 

Tip: ga eerst eens kijken op www.belastingdienst.nl

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

1: Allereerst als je echt professioneel en als een bedrijf wilt overkomen zet dan je website op een .nl domein en zonder reclame.

 

2: Ook al het engels zal ik vertalen naar het Nederlands omdat je nu (nog) richt op een nederlandse markt. Wanneer je een.com domein aanschaft mag je daar alles in het engels plaatsen.

 

3: De instelling is goed en daar begint het ook bij, je gelooft in je dienst en je succes super! Ben zelf ook jong begonnen (op mijn 18e) en een goede dosis zelfvertrouwen is een pré.

 

4: Voor gebruiksvriendelijkheid zal ik een witte tekstkleur gebruiken op een zwarte achtergrond of andersom. Lezen vanaf een beeldscherm kost al wat moeite en met een onduidelijke kleurverdeling al helemaal

 

Succes!

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Richard,

 

Leuke en goede ambities!

Zoals al eerder genoemd: kies voor een eigen naam. Schrijf je in bij KvK. Laat een domeinnaam registreren (max 36euro per jaar) en neem een professionelen website met .nl

Laat vooral ook je mailadres hierop volgen bv info@rtcustoms.nl / website www. rtcustoms.nl

 

Wat vooral belangrijk is, is dat je gevonden wordt in allerlei zoekmachines. Laat je goed adviseren. Zoekmachine optimalisatie (ofwel SEO) kan hierbij een hele goede 'tool' zijn. Deze zijn vaak nationaal gerelateerd. Omdat je in NL bekend wil zijn heeft het dus geen enkele zin om een .com te laten registreren.

 

Een webshop beginnen is altijd mogelijk. Kijk gerust rond en je komt diverse webshops tegen.

 

Zoek een goede provider die je kan adviseren in deze zaken. Een goed begin is het halve werk.

 

Succes!

 

Groet,

Levi

 

Link naar reactie
  • 0

Richard,

 

Leuke initiatieven zat als ik het zo lees!

Mijn tips:

- Focus op 1 dienst / product. en als ik je verhaal zo lees. moet dat het pimpen / onderhouden / opknappen van scooters worden. Een beetje puber die zich een beetje wil onderscheiden staat hiervoor open.

- Geen webshop, want daar ligt (m.i.) geen toegevoegde waarde / uniek product en je bent weer die opstartkosten kwijt voor website bouw e.d.

 

Volgens mij moet je snel een eenmanszaakje opzetten bij de KvK en snel aan de bak met dat pimpen!

 

Succes, Stefan

Link naar reactie
  • 0

www.pimpyourscooter.nl?

 

Je zegt dat je kwaliteit je reclame is omdat alles 100% moet zijn, en een paar regels later

zeg je: 'ik wil snel veel geld' verdienen. Hierbij moet je oppassen want het zou zomaar

eens zo kunnen zijn dat je de eerste tijden vooral moet investeren voordat je geld gaat

verdienen.....hou hier rekening mee!

 

Ik wens je succes

 

 

Hele late reactie van mij !

Ik begrijp dat er eerst veel geinversteerd moet worden daar ben ik al lang achter. ( werkplaats heb ik paar duizend euro ingepompt ) maar bedoel meer van als ik er matig mee verdien dat ik liever iets anders ga doen. ( mijn droom is gewoon om veel geld te verdienen en een dikke mercedes te kunne rijden haha)

Ik wil gewoon iets vinden waarmee ik echt serieus geld mee kan verdienen.

Money is the power of life

Link naar reactie
  • 0

1: Allereerst als je echt professioneel en als een bedrijf wilt overkomen zet dan je website op een .nl domein en zonder reclame.

 

2: Ook al het engels zal ik vertalen naar het Nederlands omdat je nu (nog) richt op een nederlandse markt. Wanneer je een.com domein aanschaft mag je daar alles in het engels plaatsen.

 

3: De instelling is goed en daar begint het ook bij, je gelooft in je dienst en je succes super! Ben zelf ook jong begonnen (op mijn 18e) en een goede dosis zelfvertrouwen is een pré.

 

4: Voor gebruiksvriendelijkheid zal ik een witte tekstkleur gebruiken op een zwarte achtergrond of andersom. Lezen vanaf een beeldscherm kost al wat moeite en met een onduidelijke kleurverdeling al helemaal

 

Succes!

 

Bedankt voor je tips.

waar kan ik het beste een domein naam registeren? Ik zie op internet heel veel sites die dat aanbieden maar ik wil natuurlijk de beste keus nemen.

Money is the power of life

Link naar reactie
  • 0

Na een half jaar denken en veel op internet lezen en ideeën op doen. Ben ik er achter gekomen dat wat ik dus wou voor mij geen optie is. Ik wil meer als dat gaan verdienen ! Eigelijk wil ik "miljoenen"verdienen. Gewoon miljonair zijn.

Natuurlijk wil iedereen dit! Maar ik denk altijd iedereen denk van ik wil rijk worden maar ik ga het doen en de rest die denkt van ow ja wil ook rijk worden. Maar ik wilt dit echt.

 

Toen ben ik gaan denken waarom wil ik rijk worden? En wat ga ik doen als ik rijk ben ?

Als ik een miljoen bezit wat doe ik.... Dan raast het door me hoofd van ow dit ga ik dan inkopen dan kost het totaal zoveel en dan heb ik zoveel winst en de omzet gaat weer naar de volgende inkoopaktie.

En waneer stop ik? Niet want ik als ik 150euro heb vind ik het niet genoeg als ik dat weer verdubbel moet het weer meer en stel ik heb een miljoen ? Dan is het voor mij nog niet genoeg..

 

Dus nu denk ik van met dat scooter gebeuren kan ik nooit zoveel geld verdienen. Het kan wel geschikt zijn voor in het begin om een buffertje op te bouwen ?

Kortom het is nooit genoeg voor mij wil gewoon meer. Meer inkopen meer verkopen en meer geld !

 

Nu ben ik dus aan het zoeken en uren achter de computer aan het internetten om te kijken hoe en wat in godsnaam ik wil gaan doen en waar het grote geld in zit.

 

 

Ineens begon me baas met chinese scooters te verkopen. Die koopt hij in voor 550euro en verkoopt hij voor 1250euro ! Toen dacht ik van dat is een mooie marge! En daarna dacht van he.. hoeveel verdiend zo'n importeur er wel niet aan. Ik kwam avonds thuis van het werk en toen ben ik uren op internet gaan zoeken naar zo'n fabriek in china. Die scooters kosten 240dollar!! die gaan echt 10x over de kop. Ik was verbaasd en keek dus verder..

 

Minibikes die hier voor 150euro per stuk verkocht worden kosten daar omgerekend 26euro !!! stel ik koop die 200stuks in verkoop ze voor een lagere prijs van 100euro per stuk ( prijzen zo laag mogelijk is beste lijkt me ? ) 74 euro winst per stuk x 200 is toch 14800euro ! dat zou een leuk beginnertje zijn.

 

Dus mijn idee is nu om soort van handelsonderneming te beginnen en dan producten uit china of andere landen te importeren en dan hier te verkopen rechstreeks aan de particulier.

Is dit slim of kan ik beter aan tussen leveranciers gebruiken ??

 

Alle kritiek , tips enz zijn welkom !

 

Groeten Richard

Money is the power of life

Link naar reactie
  • 0

Hoi, leuk om te zien dat je ambitie hebt. Ik denk echter niet dat je een miljoen als doel moet stellen. Als je dat doet denk je alleen maar aan geld en vergeet je veel andere dingen. Die nog veel belangrijker zijn in het leven.

 

Zo bijvoorbeeld ook je rekensommetje. Importheffingen? Imvoerrechten? Verzendkosten? Die moet je ook nog allemaal meerekenen.

 

Dan heb je ook nog jou verzendkosten, garantie, opslagruimte, etc etc etc.

 

Plus dat je in de weg gaat zitten van je baas, dus concurrentiebeding?

Link naar reactie
  • 0

*knip*

Dus mijn idee is nu om soort van handelsonderneming te beginnen en dan producten uit china of andere landen te importeren en dan hier te verkopen rechstreeks aan de particulier.

Is dit slim of kan ik beter aan tussen leveranciers gebruiken ??

 

Je vergeet dat er invoerrechten op zitten, daarnaast moeten dat soort apparaten ook gekeurd worden voor de Nederlandse wegen.

De kwaliteit is niet altijd geweldig (vaak zelfs slecht), logischerwijs draag jij dan wel de verantwoordelijkheid voor vervangend product.

 

Je maakt van het verschil tussen de inkoop en verkoopprijs je winst, maar het lijkt alsof je geen rekening houd met operationele kosten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rtcustoms,

 

Ik heb ooit wel eens in werk gezeten waar ik heel veel verdiende, maar het werk zelf niet leuk vond. Dat houd je een paar maanden vol, maar je gaat steeds met meer tegenzin naar het werk. Ben er ook mee gestopt toen.

 

Ik denk dat belangrijker is dat je iets leuks doet, waar je niet teveel slapeloze nachten van hebt, en waar je jou en je (toekomstige) gezin goed van kunt onderhouden. 8 uur op een dag is lang als je werk niet leuk is (en als ondernemer vaak langer).

 

Oh ja, je kunt ook een rijke vrouw trouwen natuurlijk, ben je dr ook ;D

 

Groet,

Phiebe

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik had de fabriek gemailt wat het kost om per container producten naar NL te transporteren. Hij zei dat transport bij de prijs zat inbegrepen. Maar De overige kosten heb ik niet mee getelt ! Maar in me achterhoofd gehouden van dat komt er nog bij. Maar als je genoeg aantallen kan verkopen dan verdien je toch die kosten terug?

 

Me baas verkoopt geen minibikes en die mogen ook niet op de weg. Scooters weer wel maar dat wil ik dus niet gaan doen maar andere producten. Het was meer een voorbeeld.

 

Als je iets gaat doen wat je niet leuk vind maar wel veel verdiend dan geloof ik best dat je dan na een tijd niet meer verder mee wilt gaan.

Maar ik vind verkopen en geld tellen toch wel erg leuk! :P

Het is niet puur voor het geld maar om van weinig veel te maken dat vind ik een zeer mooie uitdaging.

En Het geld wat ik er weer mee verdien wil ik weer meer geld maken enz.

 

 

Money is the power of life

Link naar reactie
  • 1

Het gaat je niet om het geld. Maar in dat ene stukje komt dat woordje geld wel heel erg vaak terug.

 

Volgens mij heb je nog niet helemaal in de gaten wat er allemaal bij komt kijken. Want je opmerking over de aantallen. Ja als je meer gaat verkopen worden je vaste kosten steeds lager per verkocht product. Echter je variabele kosten (invoerrechten, garantie, verzendkosten,) zullen gelijk toenemen met de afzet.

 

Sowieso moet je voor het 1e jaar (misschien wel het 2e jaar ook) er niet vanuit gaan dat je veel geld kan gaan tellen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nee oke! Daar heb je ook wel gelijk in.

Als ik eerst 2jaar moet knokken om alles op rolletjes te kunnen laten lopen dan doe ik dat.

Maar ik zal is gaan kijken wat het invoeren etc precies inhoud en wat het extra gaat kosten !

 

Erg goede tips ;D

Money is the power of life

Link naar reactie
  • 0

Als ik je bericht zo lees denk ik dat het volgende om te beginnen erg belangrijk is: laat de koffie/redbull een paar dagen staan zodat je weer wat tot rust gekomen bent.

Ga vervolgens je verhaal zelf nog eens nalezen en vraag je dan af of het echt realiseerbaar is en of geld echt het enige is dat belangrijk si voor je.

 

Vervolgens kan je de andere tips hier eens overdenken en gaan uitzoeken.

 

Zoals ik nu lees heb je echt geen idee en zie je enkel maar dollar (euro) tekens in je ogen.

Helaas werkt het zo niet, anders deden veel meer mensen dat namelijk wel (even snel rijk worden).

 

Succes ermee in elkgeval.

Link naar reactie
  • 0

Hallo met Winod,

 

Graag wijs ik je op de volgende interessante links:

 

Importeren

http://www.internationaalondernemen.nl/importeren/index.asp

http://www.kvk.nl/internationale_handel/

 

Landenpagina Verenigde staten van de EVD

http://www.evd.nl/home/landen/landenpagina/land.asp?bstnum=175258&land=vst&location=/home/landen/landenpagina/land.asp?land=vst

 

Landenmedewerkers Verenigde Staten van de EVD

Ton Durieux,

Marielouise Ket

+31 (0)70 778 8754

 

American Chamber of Commerce in the Netherlands - AmCham Amsterdam

Bezoekadres:

WTC D-Tower, 6th Floor, Schiphol Boulevard 171, 1118 BG Luchthaven Schiphol

T (020) 795 18 40

E office@amcham.nl

www.amcham.nl

 

Succes met je onderneming!

 

Groet,

Winod

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Kijk aan deze tips heb ik veel aan..

 

Ik zie idd geld en nog meer geld. daarom begin ik zomaar niet 123 aan iets wil eerst alles tot rust laten komen dan nog een keer kijken en dan weer over nadenken wat ik precies wil en of het wel zo kan.

 

Die websites links ga ik zometeen is goed bekijken !

Bedankt maar weer ;D

Money is the power of life

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk, rijk worden is ook mijn ambitie. Of in ieder geval genoeg om een 'leuk' leven te leiden met mijn gezin, en werk te doen wat ik helemaal top vind! Laatste doe ik al, en met geld gaat het best aardig.

 

Mijn droom begon met een dikke Audi A6, maar in de loop van mijn ondernemerschap heb ik nu een gave zwarte VIto voor ogen, hahaha!

 

Anywho... wat ik wil zeggen. Eerst iets zoeken wat je heel leuk vind, en waar je graag voor werkt. Als je iets vind dat echt leuk is voor jou, ga je er voor 200% voor, en komt dat geld vanzelf wel. Maar denk het eerst even goed over. Zomaar iets gaan doen is niet de oplossing.

 

Importeren uit China komt heeeeeel erg veel bij kijken. Transport kosten zitten erin zegt die Chinees? Bel dan eerst maar eens met de Haven Rotterdam, want die fout heb ik ook al eens gemaakt. Die stiekemerds regelen altijd dat ze een deel van de bootkosten weer terugkrijgen, en die moet jij nog betalen ineens bij Haven Rotterdam. Serieus, ze zeggen wel dat het allemaal gedekt is, maar dat is dus niet zo.

Je kunt beter eerst met een product in zee gaan dat je in een EU land kunt inkopen. Doe daar ervaring mee op, leer het product kennen, en ga vanuit die positie, kennis en ervaring later pas in China kijken.

 

En jouw ambitie? Super, vasthouden!! Maar wel objectief blijven kijken waar je je geld instopt. Als het te goed lijkt om waar te zijn.... dan is het dat ook. There's no such thing as easy money...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.