• 0

Domeinnaam- en website-exploitant en investeringsfonds inéén

Omschrijving van je concept:

Hallo allen!

Dit jaar ben ik samen met andere collega's begonnen bij/ met een nieuwe b.v. Op deze vroege zondagmorgen bezocht ik voor het eerst higherlevel.nl. Volgens mij is deze draad perfect om meningen/ opmerkingen/ adviezen/ etc. te delen/ verkrijgen over het bedrijf en concept. Laat die dan ook gerust horen! Ook is het misschien een idee voor anderen om toch bepaalde doelen te verwezelijken.

 

Verder zal ik de nuttige informatie van deze site eens laten zien aan de anderen bij mij op kantoor. Mijn complimenten trouwens voor de initiatiefnemer, tussen de regels door staat veel goede informatie.

 

--------------------------------------------------------

 

Omdat wij enkele maanden geleden weinig vertrouwen hadden in een funding op korte termijn, heeft Sales Profits gekozen om de middelen (in kleinere porties) op te halen via een eigen fonds. Op dit moment gaat de b.v. door het leven als Sales Profits Domeinfonds b.v. Als de gelden zijn opgehaald gaat de b.v. door als Sales Profits.

 

Uitleg Sales Profits Domeinfonds:

Sales Profits beschikt over 1000+ eigen generieke .mobi domeinnamen, in meer dan 100 verschillende branches. Voor iedere domeinnaam zoeken wij partners/ leveranciers; voor horloges.mobi een horlogeleverancier, voor minilening.mobi een leningleverancier, voor inboedelverzekering.mobi een verzekeringsleverancier, enzovoort. Sales Profits ontvangt een vergoeding per verkoop/ informatie aanvraag/ verstuurde SMS/ gebelde 0900 lijn/ enzovoort. Wij hebben de websites in eigen beheer en leveranciers kunnen op die manier, zonder inspanningen en geheel kosteloos, extra omzet genereren. Partners krijgen direct een aanvraag van de Sales Profits website in de mailbox.

 

Er is voor .mobi gekozen omdat op de .mobi domeinextensie 2 verschillende websites inladen kunnen worden; 1 voor de mobiele telefoon, 1 voor de PC. Je kunt het verschil zien door www.domeinfonds.mobi op de PC en op de mobiele telefoon te bekijken. Het duurt nog even, maar straks weten mobiele bezoekers van een .mobi domein dat deze op iedere telefoon goed leesbaar is. De mobiele zoekmachines weten dit dus ook. DotMobi is opgericht door verschillende grote partijen om een standaard te creëren voor mobiel internet. Maar goed is dat een .mobi website tevens zeer geschikt is voor het PC internet (en zijn zoekmachines). De partijen die dotMobi hebben opgericht zijn Google, Microsoft, Vodafone, T-Mobile, Nokia, Samsung en anderen.

 

Sales Profits richt zich de eerste jaren op PC internet, maar zorgt wel dat er achter elke domeinnaam ook een mobiele website staat. Wij verwachten zelf dat over 4-6 jaar 50% van de mobiele telefoongebruikers ook mobiel internet gebruikt. Heden zijn er ongeveer 2 miljoen mobiel internet gebruikers (10+%).

 

Extra verkoopkanaal:

Onze leveranciers hebben vaak ook nog een eigen website online. Leveranciers gebruiken onze websites als extra verkoopkanaal. Wij werken alleen met onze eigen generieke domeinnamen. Onze programmeurs, vormgevers, tekstschrijvers en webdesigners plaatsten daar een webwinkel of portal achter. Voor onze partners (leveranciers) verhogen wij zo de omzet.

 

Verdienmodellen:

Sales Profits heeft op iedere website vele verschillende verdienmodellen. Zie het als de huur die onze partners betalen om de producten en diensten aan te bieden. Er kan gedacht worden aan: Google advertenties op de websites, eigen advertentie opbrengsten, omzet uit winkels, affiliatie programma's (betaalde samenwerking), betaalde SMS/ MMS diensten, betaalde 0900 nummers, omzet door leadgeneratie voor partners, omzet via direct mail voor adverteerders, verhuur van domeinen, verkoop van domeinen, omzet uit evenementen en abonnementen.

 

Hoog in Google:

Ieder bedrijf wil hoog gevonden worden in Google. Bedrijven die dit niet lukt en dit wel willen, adverteren vaak op Google (rechter zijde, bovenzijde pagina) om toch op pagina 1 gevonden te worden. Omdat Sales Profits een eigen netwerk met generieke domeinnamen kan bouwen, is de kans groot dat wij met de meeste domeinnamen hoog gevonden worden in Google. Een aantal van ons recent online gezette pagina's staat ondertussen op pagina 1 van Google. Met zoekwoorden als minilening en incassoburo in Google, staan de websites van Sales Profits op pagina 1. Dit is waar het uiteindelijk om gaat.

 

Geheel geautomatiseerd:

Sales Profits heeft geen inkoopafdeling, voorraad, klantenservice, etc. Alle aanvragen, verkopen, etc. komen direct in de mailbox van onze leveranciers (partners). Wij ontvangen een kopie van de aanvraag, zodat de administratie weet hoeveel er gefactureerd dient te worden aan een bepaalde partij.

 

Risico's:

Aangezien Sales Profits straks (binnen 2 jaar) webwinkels en portals heeft in heel veel verschillende branches, spreiden wij het risico. Voor een overzicht van de domeinnamen, verwijs ik naar http://www.domeinfonds.mobi. Daarnaast heeft Sales Profits nog 500 domeinnamen aangekocht, waaronder namen als relatie.mobi, stroom.mobi, kleding.mobi, lenen.mobi, enzovoort. Sales Profits beschikt over de beste en grootste Nederlandse .mobi domeinportefeuille.

 

Enkele zeer goede domeinnamen van Sales Profits op een rij:

kleding.mobi, relatie.mobi, horloges.mobi, lening.mobi, lenen.mobi, vastgoed.mobi, hypotheken.mobi, bedden.mobi, deposito.mobi, beleggen.mobi, assurantie.mobi, stroom.mobi, wonen.mobi, winkel.mobi, pensioen.mobi.

 

Gedurende 10 jaren zullen alle exploitatie-opbrengsten ten goede komen aan de investeerders en vanaf jaar 3 jaarlijks aan de investeerders van de b.v. worden uitgekeerd. Na deze 10 jaar worden de aangekochte domeinnamen verkocht en zal wederom de opbrengst ten goede komen aan de investeerders.Zo kan een investeerder profiteren van een zeer interessant rendement op de investering. Sales Profits Domeinfonds B.V. geeft 100% van alle aandelen uit. In totaal 1000 stuks ad. EUR. 2000,-. Investeren is mogelijk vanaf 10 stuks.

 

Reacties zijn welkom!

 

p.s. voor de lezende studenten: wij zijn altijd op zoek naar stagiares

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De organisatie is definitief opgestart in April 2009. In januari 2008 is gestart met de voorbereiding.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Volledig geautomatiseerd systeem van 1000+ webwinkels en portals. Dus geen/ weinig personeel :)

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Sales Profits is het enige bedrijf ter wereld dat in eigen beheer 1000+ websites exploiteert (in 100+ branches) op het PC internet en het mobiele internet in samenwerking met vaste partners. Daarnaast maakt Sales Profits het mogelijk om particuliere investeerders mee te laten delen in de opbrengsten.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Opmerkingen, Vragen, Heb je gedacht aan..... , Ingangen, Reacties van kleine zelfstandigen die een extra verkoopkanaal willen hebben, Aanvullingen, enzovoort.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

komt een beetje over alsof je hier voornamelijk probeerd investeerders/klanten te werven....

 

Paar korte opmerkingen....

.mobi domeinnamen zijn tot op heden (net als veel andere nieuwe domein extenties) weinig succesvol.

 

Bezoek nooit uit mezelf een .mobi domeinnaam. als ik iets zoek probeer ik het zoekwoord vaak met verschillende domeinextenties, maar met .mobi zal ik dat nooit proberen.

Kom ik een .mobi domein tegen in de zoekmachines (eigenlijk zo goed als nooit) sla ik die website in elkgeval zo en zo over.

 

Sales Profits is het enige bedrijf ter wereld dat in eigen beheer 1000+ websites exploiteert (in 100+ branches)

 

Je bedoeld waarschijnlijk dat jullie 1000+ domeinnamen hebben geregistreerd die jullie graag willen gaan exploteren.

 

Verder is bestellen en vooral betalen via een mobiele telefoon nog helemaal niks, zelfs met mij iphone vind ik dat nog een drama en zal ik daar ook niet snel aan beginnen.

Als ik onderweg al eens wat zie wat ik graag wil hebben zal ik daar eerder een notitie van maken en als ik dan thuis ben via de normale pc wel opzoeken via google waar ik dat het goedkoopst (en met goede service) kan krijgen.

 

.mobi domeinnamen zijn naar mijn mening dan ook niet specifiek interesant, op mijn mobiel wil ik hooguit mijn mail controleren of het laatste nieuws lezen of enige vorm van entertainment.

Bestellen via de telefoon... dan bel ik de winkel wel op om de bestelling door te geven.

Link naar reactie
  • 0

Voor dat ik verder reageer; Ik ben zeer benieuwd naar jouw achtergrond. Wat heb je hier voor gedaan dat jij bij/met deze nieuwe b.v. begonnen bent.

 

Is er overigens bewust gekozen voor een waardering onder de 2,5 miljoen om niet onder het toezicht te komen van de AFM?

 

Overigens vind ik het aanbieden van zogenaamde flitsleningen tegen een rente van 18% (of handelingskosten) (hoewel het volledig binnen de regels is) volslagen immoreel.

 

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Erg bedankt voor de reacties.

 

@ Vossie:

Wanneer je je focust op SEO, de TLD of een domein is niet langer belangrijk. Google rankt .com/.nl/.net/ etc. precies hetzelfde. Ze zoeken naar relevante content op jou website. .mobi is inderdaad nog niet een extensie die lang bestaat, maar het is alleen belangrijk of het gevonden wordt in zoekmachines. Dat je er nog niet veel ziet, is omdat er nog niet veel .mobi sites zijn. Ga bijvoorbeeld eens naar telegraaf.mobi, elsevier.mobi of bmw.mobi. Wij zoeken naar goede zoektermen (keywords) die goed ranken in zoekmachines.

 

Onthoud: een website met een nl of .com domein, maakt de informatie erop niet meer belangrijk. Sterke keywords en een website met relevante informatie zijn de 'key' om een website/ domeinnaam goed rendabel te maken.

 

En zoals ik zei... mobiel internet moet nog verder doorbreken... maar dat gaat wel komen. Wij richten ons dan ook voorlopig op PC.

Link naar reactie
  • 0

Er is bewust gekozen voor een reservering van 500.000 euro. Dat is de reden dat we 2.000.000 ophalen (1,5 nodig). Die flitsleningen bieden wij niet aan, maar onze partner. Wij hebben wel de website gemaakt en de domeinnaam vastgelegd.

 

Mijn werkverleden bestaat uit Sales & Marketing. O.a. voor een bekende oliemaatschappij en een bekende energieleverancier.

 

Voor dat ik verder reageer; Ik ben zeer benieuwd naar jouw achtergrond. Wat heb je hier voor gedaan dat jij bij/met deze nieuwe b.v. begonnen bent.

 

Is er overigens bewust gekozen voor een waardering onder de 2,5 miljoen om niet onder het toezicht te komen van de AFM?

 

Overigens vind ik het aanbieden van zogenaamde flitsleningen tegen een rente van 18% (of handelingskosten) (hoewel het volledig binnen de regels is) volslagen immoreel.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

.mobi domeinnamen zijn naar mijn mening domeinnamen die altijd in de marge blijven hangen. beetje vergelijkbaar met de .info en .biz domeinnamen, is ook nooit wat geworden.

 

En ja mobiel internetten moet nog echt doorbreken, maar dat zal niet op de telefoon worden verwacht ik en dan komt er zo en zo een goed systeem waarbij speciale websites niet meer direct nodig zijn en . mobi domeinnamen al helemaal niet.

Link naar reactie
  • 0

.mobi domeinnamen zijn naar mijn mening domeinnamen die altijd in de marge blijven hangen. beetje vergelijkbaar met de .info en .biz domeinnamen, is ook nooit wat geworden.

 

En ja mobiel internetten moet nog echt doorbreken, maar dat zal niet op de telefoon worden verwacht ik en dan komt er zo en zo een goed systeem waarbij speciale websites niet meer direct nodig zijn en . mobi domeinnamen al helemaal niet.

 

Dat zou kunnen. Daarom focussen wij ook niet op .mobi, maar op functionele websites die meer opleveren dan ze kosten per jaar:)

 

Zelf heb ik wel het vertrouwen dat .mobi wel eens door zou kunnen breken. Ik kan verschillende redenen aangeven waarom deze extensie uniek is ten opzichte van alle andere 260+ TLD extensies. Voor Sales Profits maakt het niet uit of .mobi doorbreekt. Als ze maar genoeg verkopen op de websites/ domeinnamen om ze na 10 jaar te verkopen met aantoonbare bezoekers en verkopen.

 

Verder is 1 ding zeker, het is niet meer de vraag of mobiel internet doorbreekt, dat is al doorgebroken. En je ziet ook dat de mobiele pagina's andere inhoud hebben dan een PC pagina. Je krijgt nu eenmaal niet een olifant door een kleine deur.

 

Daarom zullen er altijd 2 versies nodig zijn. 1 voor mobiel en 1 voor PC.

 

Link naar reactie
  • 0

...

Die flitsleningen bieden wij niet aan, maar onze partner. Wij hebben wel de website gemaakt en de domeinnaam vastgelegd.

 

 

Ben jij dan niet de leverancier, en die 'partner' een klant? Als je echt partners bent, ben jij toch ook medeverantwoordelijk voor de inhoud van zo'n flitsleningen site?

 

Anders lijkt me zo'n parterschap een gebakken lucht term voor klant/leverancier relatie.

 

Daarnaast zal de 'partner' wel de site exploiteren lijkt me, maar dan nog kies jij of je dat soort sites wilt maken. Een andere keuze is om daar niet aan mee te werken. Maar die keuze is de jouwe.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Het is idd een site waar je over kunt discuseren. Maar dan zouden wij ook geen andere sites kunnen/ mogen exploiteren? Denk aan poker, adult, andere leningen, hypotheken, spelletjes, telefoonlijnen, sms diensten etc. Waar ligt dan de grens?

 

Er is destijds besloten om in iedere branche actief zijn en wij geven puur onze (sub)domeinnaam en expertise ter beschikking aan onze partners.

 

...

Die flitsleningen bieden wij niet aan, maar onze partner. Wij hebben wel de website gemaakt en de domeinnaam vastgelegd.

 

 

Ben jij dan niet de leverancier, en die 'partner' een klant? Als je echt partners bent, ben jij toch ook medeverantwoordelijk voor de inhoud van zo'n flitsleningen site?

 

Anders lijkt me zo'n parterschap een gebakken lucht term voor klant/leverancier relatie.

 

Daarnaast zal de 'partner' wel de site exploiteren lijkt me, maar dan nog kies jij of je dat soort sites wilt maken. Een andere keuze is om daar niet aan mee te werken. Maar die keuze is de jouwe.

Link naar reactie
  • 0

Voor ons zijn de 'contentpartners' de klanten :) Die betalen aan Sales Profits een vergoeding op het moment dat er iets in hun inbox verschijnt. En toch maar als toevoeging dan: wij doen alles volgens de regels van de wet.

 

Als je als website eigenaar ruimte geeft aan Google om advertenties te laten plaatsen, dan kun je ook advertenties van leningverstrekkers e.d. op je site hebben.. Nu maken wij alleen direct afspraken om Google niet te spekken.

Link naar reactie
  • 0

Hoe menen jullie (jullie, wie zijn jullie?) je te waarderen t.o.v. de identieke, generieke .nl-domeinnamen of .com-domeinnamen? En waarom naar het lijkt alleen Nederlandse generieke domeinnamen als .mobi? Engelstalige lijken me veel breder inzetbaar en daarmee meer waard.

 

Ik zou het wel weten, als ik dan toch 20k in domeinnamen wil stoppen, dan wordt het dit niet. De opbrengst van een .mobi over tien jaar is nog veel onduidelijker dan die van een .nl of .com.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hahaha, hij is leuk. Maar goede vragen!

Sales Profits heeft gekozen om de Nederlandse markt af te blokken. Dus de meeste en beste domeinnamen in 1 bepaalde extensie. Omdat we ook voor alle websites partners zoeken is dit internationaal niet of moeilijk mogelijk. Wij hebben de beste .mobi portefeuille van Nederland en dat waardeert zich op dit moment nog niet... Sales Profits is ook geen 'domeinhandel' organisatie. Sales Profits richt zich op exploitatie in samenwerking met partners. Dat de domeinnaam dan meer waard wordt (helemaal als .mobi doorbreekt) dat is mooi meegenomen.

 

Over 2 jaar staan alle websites online en vanaf dan begint ons spelletje pas echt. Dan gaan we bijvoorbeeld ook adverteerders benaderen. Op het moment dat er een winkel en/of portal achter staat kan het zelfs zo zijn dat wij meer bezoekers/ omzet hebben dan hetzelfde zoekwoord met een .nl of .com domein. Het ligt er natuurlijk aan wat de inhoud van de websites is en hoe je iets exploiteert... Pas over 2 jaar worden alle domeinnamen gekoppeld aan elkaar en kan er een waardering worden opgemaakt.

 

P.s. In prive heb ik wel vele engelstalige namen (1000+), maar die zijn eventueel puur voor de handel over enkele jaren.

Ps2. Van 20.000,- aan participaties denkt Sales Profits een half miljoen te maken als het gemiddelde van 500 euro per website per maand gehaald wordt. Wat is interessanter?-:

 

Hoe menen jullie (jullie, wie zijn jullie?) je te waarderen t.o.v. de identieke, generieke .nl-domeinnamen of .com-domeinnamen? En waarom naar het lijkt alleen Nederlandse generieke domeinnamen als .mobi? Engelstalige lijken me veel breder inzetbaar en daarmee meer waard.

 

Ik zou het wel weten, als ik dan toch 20k in domeinnamen wil stoppen, dan wordt het dit niet. De opbrengst van een .mobi over tien jaar is nog veel onduidelijker dan die van een .nl of .com.

 

Groet,

 

Highio

Link naar reactie
  • 0
Dat zou kunnen. Daarom focussen wij ook niet op .mobi, maar op functionele websites die meer opleveren dan ze kosten per jaar:)

 

Je focust je niet op .mobi maar je koopt wel honderden adressen (inclusief veel gemeentenamen).

 

Zelf heb ik wel het vertrouwen dat .mobi wel eens door zou kunnen breken. Ik kan verschillende redenen aangeven waarom deze extensie uniek is ten opzichte van alle andere 260+ TLD extensies. Voor Sales Profits maakt het niet uit of .mobi doorbreekt. Als ze maar genoeg verkopen op de websites/ domeinnamen om ze na 10 jaar te verkopen met aantoonbare bezoekers en verkopen.

 

Ik mag hopen dat je er inderdaad zelf vertrouwen in hebt, toch vind ik het opvallend dat je zegt dat het voor Sales Profits (ben je in dienst of is het je eigen toko?) niet uitmaakt of .mobi doorbreekt. Lijkt mij dat dat toch de kern van jouw/jullie business zou moeten zijn; Zorgen dat .mobi doorbreekt, als dat namelijk gebeurt heb je in ieder geval aardige handel in het doorverkopen van domeinnamen.

 

Hoe staat het eigenlijk met de privacy van de bezoekers die de bij Sales Profitsaangeloten partners bezoeken? worden de gegevens onderling uitgeruild? Er zou een mooie synergie kunnen zijn tussen minilening en incassoburo (op incassobureau komt de site overigens niet omhoog)

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Van de gemeentenamen maken wij subdomeinen: restaurant..mobi, kappers.etc..

 

Ik ben in dienst (het bedrijf is van alle aandeelhouders) en het maakt voor Sales Profits niet uit of .mobi doorbreekt. Natuurlijk zouden Sales Profits en haar stakeholders het fantastisch vinden, maar als je kijkt naar de inkomsten (verdienmodellen) is het een extraatje als de .mobi extensies (domeinnamen) meer waard worden. De winkels dienen wel een bepaalde waarde te vertegenwoordigen. Maar daar ben je snel genoeg achter. Als een website meer dan 1000 euro per maand oplevert, doe je hem natuurlijk niet weg voor 5000,- of 10.000,-. Daarom is ontwikkeling de 'key'. www.beleggingsfonds.mobi is bijvoorbeeld een site die goed draait.

 

En als de domeinnamen straks bijvoorbeeld allemaal (of gemiddeld) 100+ euro marge-omzet per dag doen, dan maakt het niet uit of je nu '0' of '50.000' extra waarde krijgt omdat .mobi is doorgebroken of niet. Een goede generieke domeinnaam (dus een zoekwoord) is sowieso altijd veel geld waard. Bijvoorbeeld als je onder het woordje lenen adverteert in google, dan dient er meer dan 30 euro per klik afgerekend te worden! Google is de lachende derde.

 

Alle NAWT gegevens van bezoekers behoren toe aan de klanten van Sales Profits. Maar inderdaad zul je binnenkort wel synergie aantreffen van eigen banners.

 

Wat vind je zelf van het concept?

 

P.s. De websites waarvan je nu weet dat ze van Sales Profits zijn is maar een fractie. Deze zijn eigenlijk om te laten zien wat we doen (om het investeringstraject zo snel mogelijk af te kunnen sluiten). Achter de schermen wordt hard gewerkt. Vanaf 2010 zul je in 1 x batches van websites online zien komen van vele tientallen stuks tegelijk.

 

 

Je focust je niet op .mobi maar je koopt wel honderden adressen (inclusief veel gemeentenamen).

 

Ik mag hopen dat je er inderdaad zelf vertrouwen in hebt, toch vind ik het opvallend dat je zegt dat het voor Sales Profits (ben je in dienst of is het je eigen toko?) niet uitmaakt of .mobi doorbreekt. Lijkt mij dat dat toch de kern van jouw/jullie business zou moeten zijn; Zorgen dat .mobi doorbreekt, als dat namelijk gebeurt heb je in ieder geval aardige handel in het doorverkopen van domeinnamen.

 

Hoe staat het eigenlijk met de privacy van de bezoekers die de bij Sales Profitsaangeloten partners bezoeken? worden de gegevens onderling uitgeruild? Er zou een mooie synergie kunnen zijn tussen minilening en incassoburo (op incassobureau komt de site overigens niet omhoog)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof dat ik het concept van Sales Profits wel interessant vindt. Al ben ik er nog niet helemaal uit was de kern van het concept nu precies is. Er lopen meerdere zaken door elkaar voor mijn gevoel. Wat mij vooral opvalt is dat het erg veel is allemaal, erg veel voor wat blijkbaar een kleine organisatie is.

 

Je vraagt in de beginpost wat anders zou kunnen. Wat ik altijd als een gemis ervaar bij dit soort constructies, en nee jullie zijn wat mij betreft niet uniek, is vaak het ontbreken van namen en rugnummers. Ik vind het altijd erg prettig als ik voordat ik met iemand zaken doe al enigzins een beeld heb met wie ik zaken doe, voordat ik op gesprek ga of iets dergelijks.

 

Waarom maken jullie niet op de site een stukje met Over ons; Jan, Piet, Arie en Achmed. Wat jullie allemaal gedaan hebben voor dat jullie aan dit plan begonnen, wat jullie werkervaring is enz. Dat zou voor mij de factor potentieel zakenpartner met factor 100 vergroten.

 

Het verdienmodel is inderdaad interessant. Als het allemaal loopt zoals je voorspelt kun je binnen een aantal jaar gaan rentenieren.

 

Als er een samenwerking komt tussen Sales Profits en uw organisatie dan is deze samenwerking voor uw organisatie in de meeste gevallen kosteloos. Sales Profits vraagt alleen een vergoeding; per verkoop/ per informatie aanvraag/ per proefrit/ per event/ per gebelde minuut naar uw 0900 lijnen/ per verstuurde betaal sms/ per direct mail/ etc. Is dat niet makkelijk? En u hoeft er bovendien nagenoeg niets voor te doen.

 

Ik zou dit anders formuleren en het gedeelte over kosteloos gewoon schrappen. Ik zou eerder vermelden dat jullie de kosten voor de bouw en hosting van de website voor rekening nemen en daar voor in ruilen krijgen jullie een percentage van elke verkoop(moment). Het gebruik van kosteloos kan mensen nu eenmaal op het verkeerde been zetten.

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de inhoudelijke reactie. Er lopen idd meerdere zaken door elkaar, maar de kern is dat Sales Profits zijn eigen domeinnamen van winkels & portals voorziet en exploiteert in samenwerking met partners.

 

Voordat wij zaken doen met investeerders en/of partners (klanten), willen wij ook altijd een persoonlijk gesprek vooraf. Dit is de kern van iedere serieuze samenwerking. Je wilt tenslotte zien met wie je te maken hebt, dit geldt voor alle partijen. Mijn directeur staat op www.belegging.mobi, als je een fotootje wil zien.

 

Straks weten de bezoekers van Sales Profits websites direct dat ze met Sales Profits te maken hebben (logo op de website). Sales Profits zal er alles aan doen om bezoekers bekend te maken dat een aanschaf via één van de websites 100% goed zal gaan verlopen. Wij werken samen met partners. Indien deze de afspraken niet nakomen, dan zoeken wij een andere partij. Dit is een onderdeel van onze kwaliteitsbewaking.

 

Nog even terugkomend op je opmerking wat betreft de 'kosten'; de opstartkosten voor een partner zijn in de meeste gevallen '0', dit betekent dus dat er alleen een klein stukje 'winst' wordt ingeleverd.

 

Ik sta altijd open voor een afspraak bij ons op kantoor. Stuur me dan maar een PM.

 

Oh ja.. QUOTE "Het verdienmodel is inderdaad interessant. Als het allemaal loopt zoals je voorspelt kun je binnen een aantal jaar gaan rentenieren."... Helaas krijg ik niet alle opbrengsten, dat wordt verdeeld onder alle investeerders/ aandeelhouders. Maar ik ben tevreden met een heel klein beetje van veel.

 

ps. ik heb net even gekeken naar je achtergrond, ik denk dat er met kleding.mobi een goede samenwerking opgestart zou kunnen worden...

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ps2. Van 20.000,- aan participaties denkt Sales Profits een half miljoen te maken als het gemiddelde van 500 euro per website per maand gehaald wordt. Wat is interessanter?-:

 

Dat krijg ik niet nagerekend...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Grof gezegd wordt er volgens de prospectus van Sales Profits voor 4,5kk aan kosten gemaakt in 10 jaar. Bij 500 (gem.) marge-omzet per site per maand is dit 60kk totaal. Er wordt in dat geval 55kk verdeeld over de 1000 certificaten van aandelen. Maar dit is natuurlijk allemaal hypothese, maar wel interessant idd. Als 1/5 gehaald wordt, dan kan er nog steeds 8kk verdeeld worden over 1000 certificaten van aandelen die nu 2k doen. De uibetaling is jaarlijks (na 2 jaar).

 

Alles hierboven is exclusief de verkoopopbrengsten van de aangekochte (& ontwikkelde) domeinnamen.

 

Ps2. Van 20.000,- aan participaties denkt Sales Profits een half miljoen te maken als het gemiddelde van 500 euro per website per maand gehaald wordt. Wat is interessanter?-:

 

Dat krijg ik niet nagerekend...

 

Groet,

 

Highio

Link naar reactie
  • 0

Hahaha, das toch nie zo mooi en zeker niet te bot.

 

Voor jouw informatie: Een piramidefonds keerst rendementen uit van inleg. Sales Profits keert alleen uit als er winsten zijn gedraaid.

 

De intitiatiefnemers hebben geen belang hierbij, maar dat is te veel om uit te leggen hier. Dat doen ze denk ik liever persoonlijk.

 

Maarja, ik kan het begrijpen en hoor het vaker... totdat de mensen het team ontmoeten! Want een 'fonds' klinkt niet als goed, door al die boeven van nu en toen. Maar deze vorm van geld ophalen is in deze tijden wel 1 van de weinige en effectieve manieren om snel middelen te krijgen om doelen te kunnen verwezelijken. Sales Profits wil zich onderscheiden door een 'open boekhouding' te hebben naar investeerders. Met andere woorden: ze kunnen binnenlopen wanneer ze willen. Het zijn tenslotte de winkeltjes van die investeerders.

 

Toch wil ik wel even opmerken dat de complete boekhouding is neergelegd bij een accountant/ boekhouderskantoor in Haarlem die wordt gecontroleerd door een ander groot en bekend accountantsbureau. Dit doet Sales Profits niet alleen voor de investeerders, maar ook om 10 jaar aantoonbare omzet in de winkels te kunnen overleggen.

 

 

Misschien te bot... Maar ik krijg een eng piramide gevoel.

 

Ik wens een ieder suc6!

 

 

Link naar reactie
  • 0

info, initiatiefnemers, directeur, een boekhouder, een accountant, team, fonds; je treedt hier zelf op een vage manier naar buiten. Ik snap ook niet wat domeinnamen die je in privé houdt met dit verhaal te maken hebben.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mag ik vragen wat vaag is? Daarnaast vroeg je waarom Sales Profits Nederlandse en niet Engelse namen heeft. Ik probeerde met die ps aan te geven dat Engelse namen lastiger te exploiteren zijn en meer voor de handel zijn.. wat ik dus in prive doe (ipv een staatslot of aandeel).

 

info, initiatiefnemers, directeur, een boekhouder, een accountant, team, fonds; je treedt hier zelf op een vage manier naar buiten. Ik snap ook niet wat domeinnamen die je in privé houdt met dit verhaal te maken hebben.

 

Groet,

 

Highio

Link naar reactie
  • 0

Het is allemaal anoniem en de prospectus is niet vrij in te zien...website biedt geen info. Uitkeringen eerste twee jaar, emissiekosten en overdrachtskosten i.r.t. het voorgehouden rendement?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.