• 0

Idee voor website om leveranciers te beoordelen

Hallo beste bezoekers,

 

Ik heb een idee voor een bepaalde branche om daar een

website voor te maken waar consumenten hun on/tevredenheid over het bedrijf wat zij hebben

ingehuurd voor een bepaalde dienst te kunnen plaatsen, waardoor je een goed inzicht hebt op bedrijven en hun diensten.

tegenwoordig gaan de meeste mensen af op het feit wie het goedkoopste is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze daarvoor ook kwaliteit krijgen.

 

Ben benieuwd wat jullie denken.

 

Gr Sam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 2

Dan zal je het wel heel overzichtelijk op een website moeten plaatsen per categorie namelijk.

 

Mensen willen snel een overzicht van beoordelingen en de beoordelingen moeten ook nog eens echt zijn. Wellicht een idee om het in de vorm van video te doen? Laat mensen spreken via video, echter kan niet!

 

Succes

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Dan zal je het wel heel overzichtelijk op een website moeten plaatsen per categorie namelijk.

 

Mensen willen snel een overzicht van beoordelingen en de beoordelingen moeten ook nog eens echt zijn. Wellicht een idee om het in de vorm van video te doen? Laat mensen spreken via video, echter kan niet!

 

Succes

 

Hey dankje voor jouw reacte..hmm een video bericht is ook een goed idee.

we gaan ermee aan de slag.

Nu de website nog..iemand een goede ervaring met een website ontwikkelaar? hier had ik dus een referentie voor kunnen opzoeken. ;D

Link naar reactie
  • 0

Als je een webbouwer zoekt moet je in Vraag&Aanbod zijn, niet hier op het forum zelf a.u.b.

 

Verder is dit geen nieuw idee toch, je kunt je laten inspireren door allerlei sites op dit gebied, van webhosters tot restautants. In die sectoren worden dit soort vergelijkers en ervaringenuitwisselsites al veel meer toegepast, met wisselend succes. Om dus te zeggen of je mogelijk een goed idee in handen hebt, is dat volledig afhankelijk van welke markt of branche je je op richt.

 

Tip: neem in ieder geval goede juridische ondersteuning in de arm, die zul je wel nodig hebben :)

 

(P.S. Ik heb je titel wat verduidelijkt, dan weten anderen ook waar dit topic over gaat.)

Link naar reactie
  • 0

Als je een webbouwer zoekt moet je in Vraag&Aanbod zijn, niet hier op het forum zelf a.u.b.

 

Verder is dit geen nieuw idee toch, je kunt je laten inspireren door allerlei sites op dit gebied, van webhosters tot restautants. In die sectoren worden dit soort vergelijkers en ervaringenuitwisselsites al veel meer toegepast, met wisselend succes. Om dus te zeggen of je mogelijk een goed idee in handen hebt, is dat volledig afhankelijk van welke markt of branche je je op richt.

 

Tip: neem in ieder geval goede juridische ondersteuning in de arm, die zul je wel nodig hebben :)

 

(P.S. Ik heb je titel wat verduidelijkt, dan weten anderen ook waar dit topic over gaat.)

Hoi Jeroen,

Het is me helemaal duidelijk, maar op de branche waar ik mij op probeer te richten hoor ik weinig over dit soort ideeen.

ik ga er toch nog eens goed over denken.

dank voor je reactie.

Link naar reactie
  • 0

De vraag is denk ik hoezeer jouw branche deze informatie wil hebben wanneer ze een bedrijf zoeken. Indien dit hoog is, heeft het zeker kans van slagen. Wat wel belangrijk is, is de reden dat mensen op je site komen.

 

Neem bijvoorbeeld Tweakers.net. Die bieden gadget/internet/computer nieuws ... en een pricewatch, voor computeronderdelen en gadgets. Dat is een goede combinatie en versterkt beide onderdelen.

 

Wellicht kun je in jouw branche ook zo'n combinatie realiseren, eventueel door een samenwerking bijvoorbeeld.

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0

De vraag is denk ik hoezeer jouw branche deze informatie wil hebben wanneer ze een bedrijf zoeken. Indien dit hoog is, heeft het zeker kans van slagen. Wat wel belangrijk is, is de reden dat mensen op je site komen.

 

Neem bijvoorbeeld Tweakers.net. Die bieden gadget/internet/computer nieuws ... en een pricewatch, voor computeronderdelen en gadgets. Dat is een goede combinatie en versterkt beide onderdelen.

 

Wellicht kun je in jouw branche ook zo'n combinatie realiseren, eventueel door een samenwerking bijvoorbeeld.

 

Hoi Jesse,

 

Ik heb wel het idee dat de betrefende branche cq doelgroep dit zeker wel goed kan gebruiken

en inderdaad hoe krijg ik de mensen op mijn site..wordt lastig, maar zeker niet onmogelijk.

Ik ga nog even naar tweakers.net kijken en miss kan ik daar nog wat inspiratie uit halen.

Dank je Jesse.

Link naar reactie
  • 0

Nog een tip: Denk niet hoe meer leveranciers ik op de website heb staan hoe meer vertrouwen ik uitstraal. Dit kan namelijk ook erg verwarrend zijn en bezoekers het idee geven daar ga ik niet eens aan beginnen om de juiste leverancier te vinden.

 

 

Absoluut mee eens, het moet gewoon lekker overzichtelijk blijven.

 

Gr Sam

Link naar reactie
  • 0

Beste Sam,

 

Het CBS heeft een uitgebreide segmentatie waar je volgens mij praktisch ieder bedrijf in kwijt kunt, het lukt het cbs zelf ook. Is gratis beschikbaar op de website.

 

Daarnaast kun je in literatuur goede modellen/theorieën vinden om leveranciers te beoordelen, wellicht dat je bezoekers van de website via een formulier deze modellen in kunt laten vullen. (Werken met logistiek - Visser en Van Goor geeft veel info over manieren om leveranciers te beoordelen)

 

Als ik op een website zoals jij die beschrijft info. zou zoeken naar info over een (potentiële) leverancier wil ik graag gem. cijfers zien van meerdere klanten en zien hoeveel deze onderling afwijken e.d. 1 of 2 filmpjes worden nog wel bekeken maar dan kijk je altijd naar een steekproef..... Daarbij zullen mensen alleen een filmpje opnemen over de leverancier als zij extreem positief of extreem negatief zijn (althans dat is mijn verwachting).

 

mvg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.