• 0

Loonaangifte en vaste onkostenvergoeding

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste loonaangifte gedaan ;D.

Maar, nou heb ik daar toch nog een vraag over. Ik reken een kilometervergoeding want mijn prive auto gebruik ik zakelijk. Dat kan ik in de software van de belastingdienst ook goed aangeven. Daarnaast reken ik een vaste onkostenvergoeding van 100 euro per maand. Moet dat ook worden aangegeven bij de belastingdienst? Ik kon nergens vinden waar dat dan zou moeten zijn?

Verder zou ik de aangifte willen betalen, maar nergens kan ik een betalingskenmerk of aangiftenummer vinden. Na het invullen van de aangifte kun je hem helemaal doorkijken (en wordt er een .txt bestand van gemaakt), maar er wordt niet gerept over een betalingskenmerk of aangiftenummer.

Na puzzelen over door de accountant gedane aangiftes ben ik er nu achter dat de laatste 4 cijfers van de aangifte aangeven welk jaar en maand aangifte is gedaan. B.v. eindigt het aangiftenummer op L01.0901, dan gaat het over januari 2009.

L01.0907 zou dan over Juli dit jaar gaan.

Is er niet een eenvoudigere manier om hierachter te komen :-\?

Hartelijk dank voor jullie antwoorden

Groetjes,

Phiebe

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Betalingskenmerk kan je vinden op de brief die je maandelijks ontvangt van de belastingdienst. Het is een opbouw van je fiscaalnummer en de soort belasting en periode.

Waar je de onbelaste vergoeding moet invullen in het programma van de belastingdienst, weet ik helaas niet voor je.

Maar waarom geef je een loonaangifte over jezelf aan? BV??

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

• 0

Ohkay, dan gaat het daar fout. Dit werd eerst door mijn accountant gedaan, en ik heb het sinds vorige maand overgenomen.

De maandelijkse brief zal dan nog naar hem gaan denk ik.

Ja, eigen BV waar ik in loondienst ben (en mijn man ook, ook aangifte voor gedaan).

Dank voor de info.

• 0

Dan bel je de accoutant even voor je kenmerk?? Je moet namelijk vandaag betaald hebben.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

• 0

"

Hallo,

Na puzzelen over door de accountant gedane aangiftes ben ik er nu achter dat de laatste 4 cijfers van de aangifte aangeven welk jaar en maand aangifte is gedaan. B.v. eindigt het aangiftenummer op L01.0901, dan gaat het over januari 2009.

L01.0907 zou dan over Juli dit jaar gaan."

Goede middag

Even een reactie.

Het betalingskenmerk bestaat voor de laatste vier cijfers inderdaad uit de periode.

Daaraan voorafgaande het fiscaal nummer van de BV. (Zonder het eerste nummer)

Het eerste cijfer is willekeurig (om aan de 11 [of enige andere] proef te voldoen).

Tot op heden meerdere keren zo betaald en nog geen enkele maal retour ontvangen.

succes

• 1

hoi Phiebe

let er wel op dat je die onkostenvergoeding desgewenst kunt staven. Dus bewaar alle privé bonnen waarvoor je de onkostenvergoeding aan privé betaalt!

Overigens, waarom betaal je die kosten niet gewoon met de pas van de BV?

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 1

let er wel op dat je die onkostenvergoeding desgewenst kunt staven. Dus bewaar alle privé bonnen waarvoor je de onkostenvergoeding aan privé betaalt!

Overigens, waarom betaal je die kosten niet gewoon met de pas van de BV?

Hoi Joost,

Mijn accountant is begonnen met de loonaangiftes vorig jaar. Dat heb ik nu overgenomen. Hij vertelde dat je altijd een vaste onbelaste onkostenvergoeding kon opvoeren mits hij niet te hoog is. Dus daarom voer ik hem nu ook op.

Maar, nu op Internet lezend, zie ik dat je het inderdaad moet kunnen onderbouwen met bonnen en stop ik er acuut mee. De hoge raad heeft er laatst nog een uitspraak over gedaan: http://actueel.nl.pwc.com/site/human_resources/employee_benefits/679/vaste_onbelaste_onkostenvergoeding_moet_vooraf_zijn_gespecificeerd.html?internalreferrer=list

Dank voor de bijdrage Joost,

Phiebe

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar