• 0

Discussietopic nav "meldingen Steunpunt Acquisitiefraude (SAF)"

Dit topic is bedoeld voor discussies n.a.v. meldingen van het Steunpunt Acquisitiefraude welke in dit draadje worden geplaatst.

 

Houdt er bij het plaatsen van reacties in dit topic rekening mee dat geuitte meningen gestaafd dienen te worden met bewijs, bijvoorbeeld in de vorm van een link naar een gerechtelijke uitspraak.

 

Frans

 

 

[Mod edit: topic titel ververst na samenvoeging van recent topic met dit verzameltopic ]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Al opgezocht op Google waar Triple P voor staat? Dat is volgens mij een methode: Positive Parenting Plan. Daar wordt materiaal bij gebruikt, maar ik zou als ondernemer errug voorzichtig zijn met de sponsoring van zulk materiaal. Er zijn namelijk veel oplichters of gewoon werkbeluste drukkerijen die posters en kleurplaten en kalenders slijten. Soms met een mooi treurig verhaal.

 

Geef dan je geld direct aan een vertrouwd goed doel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

SAF meldt dat er een bijeenkomst was waar bekeken wordt of dit probleem grensoverschrijdend aangepakt kan worden. Belgische regulering op Nederland van toepassing maken misschien?

 

Benelux wil optreden tegen acquisitiefraude

 

Het kan u zomaar overkomen. U bent druk bezig en wordt gebeld. De beller zegt uw bedrijfsgegevens te willen controleren om uw gegevens actueel te houden. U krijgt vervolgens een fax met het verzoek om deze na controle van uw gegevens ondertekend terug te sturen. U doet dat en blijkt dan getekend te hebben voor een advertentieopdracht in een onbekend blad of op een duistere website voor meerdere jaren. Deze acquisitiefraude/ advertentiefraude komt al vele jaren voor en is nog steeds niet uitgeroeid.

 

Aangezien deze problematiek grensoverschrijdend is, werd in het Benelux-jaarplan 2012 opgenomen om te onderzoeken hoe de landen samen deze fraude kunnen bestrijden. Op initiatief van het Secretariaat-Generaal vond daarom op 27 juni 2012 een verkennende rondetafel plaats.

 

Vertegenwoordigers van ondernemersorganisaties en overheden (justitie en economische zaken) uit de drie landen deelden hun ervaringen en goede praktijken met elkaar en bekeken hoe op Benelux-niveau kan samengewerkt worden.

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vanochtend voor een (inactieve) stichting waar ik bestuurslid van ben een factuur ontvangen van MKB-databank.nl, vergelijkbaar met: http://www.fraudemeldpunt.nl/app/webroot/themed/fraudemeldpunt/files/user_generated/Holland_Multi_Media_NL_factuur.pdf . Ik heb bij SAF melding gemaakt. Omdat we 0 contracten hebben (we zijn alleen een beheersstichting van een stapel boeken), weet ik zeker dat we geen contract hebben. Kan ik deze factuur gewoon negeren of moet ik echt een aangetekende brief gaan sturen zoals het SAF adviseert? Ik wil die moeite eigenlijk niet doen...

Link naar reactie
  • 0

Let op: Data @ Service stuurt facturen rond voor zoekmachineoptimalisatie waarvoor geen opdracht is gegeven.

 

Lees meer op Fraudehelpdesk over de facturen van data@service uit Hoogezand.

 

Bijgevoegd tevens de factuur van data@service zoals wij die ontvangen hebben.

 

Voor de volledigheid: SEO doen we altijd zelf, en niet met data@service. Adwords campagnes hebben we uitbesteed, en dus niet aan data@service.

 

Opvallend is trouwens dat fraudehelpdesk een voorbeeldfactuur uit april van Data Service online heeft staan waar ze als vestigingsadres Cruquiuskade 251 in Amsterdam hebben, terwijl mijn factuur enkele maanden later als vestigingsadres: Data Service - Postbus 383 in Hoogezand heeft.

Dataservice.thumb.jpg.9059f5cf024e2f98d6657f5fa5a70fda.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg vandaag weer een nieuwe binnen.

Ik kende deze partij nog niet.

 

CBR (nee niet centraal bureau voor rijvaardigheden, maar het centraal bedrijven register)

uit arnhem.

Het bedrijf dat achter deze oplichtingspraktijken zit is: Nederlandse Stichting Registratie Diensten, hoewel de kvk zegt dat ze niet meer ingeschreven staan.

 

235 euro per jaar, looptijd 2 jaar. Automatische verlening. Maar je mag ook al na 1 jaar opzeggen. 2 maanden opzegtermijn.

 

Grappig aan deze offerte is dat er nergens wordt gezegd wat je er voor krijgt.

 

 

Gelukkig moag dit bedrijf wel nog steeds het BTW tarief van 19% gebruiken.....

 

Het is een stichting, hoewel dit niet uit de naam blijkt (volgens moet dat wel)

Link naar reactie
  • 0

Via PM, modmelding en andere fora bevestigd dat veel webwinkels deze mail van nederlandseinspectiedienst.nl heeft ontvangen van deze partij die pas sinds maart 2013 actief is. Doe iedereen een plezier en meldt het bij het steunpunt acquisitiefraude, dan kan er zo snel mogelijk actie ondernomen worden

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Het enige wat ik aan jurisprudentie kan vinden (wel 10 zaken in de afgelopen 5 jaar >;( ???) hebben allen tot gevolg gehad dat de overeenkomst ontbonden wordt en een veroordeling in proceskosten. Kan helaas niets terug vinden over strafrechtelijke veroordelingen.

 

Blijkbaar een gat in de markt en een in te calculeren risico ??? ::)

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Dit soort bedrijven die spookfacturen versturen is vaak moeilijk op te sporen. Vaak komen ze uit Duitsland of zitten ze op een tropisch eilandje, als ze uberhaupt al ergens gevestigd zijn. Ook wordt er vaak gebruik gemaakt van een katvanger om het geld te ontvangen. Dit bedrijf echter zit gewoon in Capelle a/d IJssel en is dus, vermoed ik, makkelijker aan te pakken.

Link naar reactie
  • 0

ik had van de week weer een dame aan de telefoon van 1 of ander blad die even 'een advertentie wilde bevestigen' die we in februari hadden 'afgesproken' en of ze even het opzetje kon doormailen...

dame meegedeeld dat we niet adverteren en ik werd zelfs een beetje boos omdat ze zo dom bleef volhouden, ze was zelfs verontwaardigd.. moet niet gekker worden met deze idioten.

 

natuurlijk ook een vorm van acquisitiefraude, maar ik ga ook mijn tijd niet verdoen met een aangifte.

(moet ik ook eerst nog een politiebureau vinden wat nog open is als ik niet werk)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.