Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mikky Vrolijk
Mikky Vrolijk
Een merk dat doeltreffend innoveert en agressief adverteert kan tot drie keer zo hard groeien als een merk dat dit niet doet. Dit komt naar voren uit een studie van adviesbureau Bain & Company. Het bureau heeft gedurende vier jaar onderzoek gedaan naar merksucces. Uit de uitkomsten blijkt onder meer dat de algemene wijsheid dat merksucces binnen een categorie vooral gebaseerd is op omvang, rijpheid en leiderschap niet klopt. Daarentegen blijkt dat `ieder merk kan winnen`, zo laat John Blasberg van Bain weten. De winnende merken blijken in vier jaar tijd elk jaar meer dan 10% omzetgroei te behalen. Dat is drie keer zoveel als het gemiddelde. Zowel oudere als nieuwe merken, kleine of grote merken, kunnen sneller groeien dan hun categorie. Wel dient er dan geinnoveerd te worden. Innovatie kan op het gebied van verpakking, positionering of een nieuw product. Bron: Het Financieele Dagblad
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag