• 0

Flink adverteren en innoveren doet omzet van merk sterk stijgen

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een merk dat doeltreffend innoveert en agressief adverteert kan tot drie keer zo hard groeien als een merk dat dit niet doet. Dit komt naar voren uit een studie van adviesbureau Bain & Company. Het bureau heeft gedurende vier jaar onderzoek gedaan naar merksucces. Uit de uitkomsten blijkt onder meer dat de algemene wijsheid dat merksucces binnen een categorie vooral gebaseerd is op omvang, rijpheid en leiderschap niet klopt. Daarentegen blijkt dat `ieder merk kan winnen`, zo laat John Blasberg van Bain weten. De winnende merken blijken in vier jaar tijd elk jaar meer dan 10% omzetgroei te behalen. Dat is drie keer zoveel als het gemiddelde. Zowel oudere als nieuwe merken, kleine of grote merken, kunnen sneller groeien dan hun categorie. Wel dient er dan geinnoveerd te worden. Innovatie kan op het gebied van verpakking, positionering of een nieuw product. Bron: Het Financieele Dagblad

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan ik best in meegaan. Het gaat allemaal om de "perceptie" van mensen. En die kan beïnvloed worden door "agressief" te adverteren (kan ook met een zachtaardige boodschap, agressief gaat denk ik alleen over de frequentie).

 

Er zullen echter toch ook voorbeelden zijn waarbij dat niet zo sterk heeft gewerkt. Daewoo bijvoorbeeld heeft heel veel geadverteerd in het begin en ook geïnoveerd met nieuwe modellen maar toch krijgen ze niet echt een stevige voet aan de grond. Dat komt naar mijn idee voornamelijk doordat de perceptie van de eindgebruiker in deze branche niet zo snel te beïnvloeden is.

 

Mijn conclusie; er moet een variabele bij, Agressief adverteren, inoveren en in een markt met lage betrokkenheid.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Hmm, een beetje een dooddoener. Ik ben het overigen wel met de conclusie eens, maar het gaat ook om de manier waarop. Je kan als starter wel je geld geven aan reclame, maar dan ga je zeker de pijp uit. Publiciteit is dan weer beter dan reclame.

 

Ik geef grif toe dat de beste groeiers veel uitgeven aan innovatie en reclame (anders heb je niks te melden). Maar of innovatie en reclame ook een garantie zijn voor snelle groei ???

 

nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Een merk dat doeltreffend innoveert en agressief adverteert kan tot drie keer zo hard groeien als een merk dat dit niet doet.

 

Grappig hoe zo'n bericht via-via geleidelijk verandert. De oorspronkelijke tekst was "aggressive innovation and promotion", maar door de media wordt vooral agressieve reclame naar voren gehaald. Dit was bijvoorbeeld de kop in Adformatie: ‘Merk groeit harder met agressief adverteren.’ Innovatie is daar al verdwenen. Toch geen onbelangrijk detail. Daewoo verkocht namelijk met zeer aggressieve prijzen en veel kabaal ouwe Opeltechnologie.

 

Update: de vakmedia pikken op wat voor hen het meest relevant is, maar de onderzoekers leveren de ammunitie aan, want Bain praat in een ander bericht weer wel over agressieve reclame. Toch staat innovatie voorop (lees het artikel in Harvard Business Review) en dat kan ook op het niveau van verpakking en positionering zijn. Het onderzoek was overigens gericht op voorverpakte goederen en in die sector is zulk onderzoek toch wel relevant, want daar leeft de overtuiging dat het vooral de grote merken zijn die groeien. Bain toont aan dat ook kleine leveranciers een kans maken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.