• 0

Paar vraagjes. o.a. over keurmerken.

Hallo. Ik wil graag een boetseerklei importeren. Nu wordt het zelfde type klei al door 10 verschillende merken/bedrijven verkocht. en ook zijn er in iedere uithoek op de wereld wel producenten te vinden. dus ik neem aan dat als ik met een totaal andere verpakking en kleur als de rest aankom dat dat mag. heb ik gelijk?

 

En dan het CE merk. Het is speelgoed/creatief materiaal. De fabrikant heeft mij een SGS testrapport overhandigt "weet niet of het iemand hier wat zegt" maar het komt er op neer dat het getest is in china en dat de resultaten zijn vergeleken met de EU regelgeving, en dat het is goedgekeurd. Maar heb ik daar wat aan, of moet ik het hier ook laten keuren??

 

Groeten Miranda

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

SGS is op zich een prima keuringsinstantie. Dus de klei die zij gekeurd hebben zal waarschijnlijk prima voor elkaar zijn geweest.

 

Wil natuurlijk nog niet zeggen dat jij exact dezelfde koopt. Maar het is een begin, blijkbaar weten ze hoe ze CE klei kunnen maken.

 

Link naar reactie
  • 1

CE is geen keurmerk maar een markering. Zoek even op CE keurmerk op HL, er zijn veel andere topics waar ook veel informatie in staat zoals: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=26007;start=0#msg233648

 

 

In ieder geval, wanneer je importeerd van buiten de EU wordt jij gezien als producent. Alle aansprakelijkheid is dus ook voor jou rekening en kan je niet doorschuiven naar China!

 

Indien het product door SGS gekeurd is, neem dan even contact op met SGS en vraag desnoods naar een (Nederlandse / Europese) referentie in een andere branche. Stel hun ook vragen over jou aansprakelijkheid e.d.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tonino en Fezz. bedankt voor de snelle reactie. Omdat ik nu ook een verpakking met gebruiksaanwijzing etc moet maken. . heb ik nog even verder zitten lezen over keurmerken en de regels. Maar begrijp ik nou goed dat je als importeur en dus producent gewoon overal die CE op mag plakken. En dat het meer als vorm van statement is dat je instaat voor de kwaliteit en veiligheid van het product.. en VWA is slechts een controlerende instantie die je eventueel op de vingers tikt.

 

Bedankt voor de info

groeten Miranda

Link naar reactie
  • 0
Alle aansprakelijkheid is dus ook voor jou rekening en kan je niet doorschuiven naar China!

Niet doorschuiven inderdaad, maar je kunt wel - nadat jij de claim van de klant hebt afgehandeld - jouw schade (laten) verhalen op de Chinese Fabrikant.

 

Indien het product door SGS gekeurd is, neem dan even contact op met SGS en vraag desnoods naar een (Nederlandse / Europese) referentie in een andere branche. Stel hun ook vragen over jou aansprakelijkheid e.d.

Reuswaardige tip! SGS heeft internationaal ook grote expertise in internationale claimshandling en onderzoek van o.a. productenaansprakelijkheid, dus bij uitstek een partij met praktijkervaring.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.