• 0

hoe krijg ik meer klanten in mijn reisburo

Ik ben heel benieuwd naar tips van jullie. ik zal even de situatie schetsen

 

in oktober 2001 heb ik een bestaand reisburo overgenomen. juist vlak na de aanslagen van 11 september. Dit was uiteraard geen goede planning maar alles was uiteraard al rond.

 

Het was en is nog steeds een goed lopend reisburo maar ik ben wel ambitieus en wil het graag nog veel beter laten lopen maar dat is heel erg moeilijk. Ik werk met goede verkopers dus iedereen die binnenkomt wordt ook heel goed geholpen en gaat meestal met een boeking en een blij gevoel de deur uit. Nu zie ik in de loop der jaren de omzet toch iets teruglopen door de komst van internet. Ik probeer van alles te doen om mensen binnen te krijgen maar ik hoop dat jullie nog tips hebben.

 

sinds kort zijn wij ook een dhl servicepunt. daar verdienen we niet echt aan maar er komen wel meer mensen over de vloer, dat is een goed begin maar het is nog niet druk genoeg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Out of box

 

Zoek contact met een leverancier van iets speciaals

 

Bijvoorbeeld koffie en ga samen met hem zijn klantenbestand benaderen met een leuke reis naar bijvoorbeeld Italië (het land van de espresso en cappucino) en biedt samen met hem die reis voor een leuke korting aan. Hij heeft weer klantcontact (voordeel voor hem) en jij benadert nieuwe klanten

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

ik weet niet hoe je vertegenwoordigt bent op het internet, maar ik voorzie wel meer kansenvia het internet voor meer klantcontacten.

 

Een paar suggesties:

- twitter aanbiedingen

- je eigen reis tv programma op internet

- via skype klantcontact

 

Deze suggesties zijn met minimale middelen te verwezenlijken.

Het is zoals het is :-)

Link naar reactie
  • 0
Nu zie ik in de loop der jaren de omzet toch iets teruglopen door de komst van internet.

 

Dat is volkomen logisch, en niet te voorkomen.

 

Je zult mee moeten in deze trend, en in plaats van het Internet als tegenstander, moet je het omarmen en de mogelijkheden om het te gebruiken gaan onderzoeken. Er is genoeg te verzinnen lijkt me.

 

Link naar reactie
  • 0

uiteraard doet onze franchise gever zal de naam niet noemen al veel aan traffic genereren naar het reisburo maar wij zijn een kleine winkel in een dorp maar wel veel mogelijkheden door een enorme groeigemeente vlakbij. maar ik vind het niet genoeg. ik moet meer mensen in de winkel krijgen, boeken lukt dan wel.

 

Ik zie internet zeker als een kans ( ook sinds kort ) maar ben door franchisegever ook wel beperkt hierin.

Link naar reactie
  • 0

Ik roep zomaar iets wat als eerste in me opkomt maar misschien is het wat...

 

je geeft aan dat je veel concurentie ondervind van Internet. Heb je zelf een goede website?

Nu kan je daarmee natuurlijk niet concureren met de grote organisaties maar je kan op je website wel een goed gevoel aan de klant overbrengen.

En misschien kan je als service aanbieden dat klanten niet bij jou langs hoeven te komen maar dat jullie de klanten gaan opzoeken.

Klanten die via internet boeken doen dat vaak namelijk omdat het lekker makkelijk is en ze de deur niet uithoeven.

 

Als jij nu een service aanbied waarbij je dus naar aanleiding van intresse van een klant bij die klant langs gaat en hem die reis verkoopt in zijn eigen vertrouwde omgeving?

 

verkoper langs met folders, laptop mee waarop een mooi filmje over diverse locaties staat, wat beelden via google maps laten zien enz..

 

geen idee of dat kwa marges kan en of het personeel technisch haalbaar is maar dat kwam als eerste bij me op.

 

Natuurlijk eerst in de eigen regio aanbieden maar later misschien wel verder uit te breiden.

Link naar reactie
  • 0

In ons stadje is 1 van de 2 reisburo's gestopt met de winkel. Zij komen nu bij de klant aan huis. Dit is een Holland International Reisbureau. "Zo maak je alleen nog een afspraak op het tijdstip wanneer het jou uitkomt, zijn er geen wachttijden, is er altijd persoonlijk advies en worden gidsen en reispapieren direct thuisbezorgd. Holland International Reisbureau at Home..... is lid van ANVR en SGR en een calamiteitenfonds, dus financieel zit je er ook veilig. Al met al is een reis boeken nog nooit zo ‘makkelijk’ en comfortabel geweest" (bron: www.sallandcentraal.nl)

Durf in het diepe te springen, anders val je nooit omhoog!

Link naar reactie
  • 0

In ons stadje is 1 van de 2 reisburo's gestopt met de winkel. Zij komen nu bij de klant aan huis. Dit is een Holland International Reisbureau. "Zo maak je alleen nog een afspraak op het tijdstip wanneer het jou uitkomt, zijn er geen wachttijden, is er altijd persoonlijk advies en worden gidsen en reispapieren direct thuisbezorgd. Holland International Reisbureau at Home..... is lid van ANVR en SGR en een calamiteitenfonds, dus financieel zit je er ook veilig. Al met al is een reis boeken nog nooit zo ‘makkelijk’ en comfortabel geweest" (bron: www.sallandcentraal.nl)

 

Kennelijk geen gek idee van me dus aangezien het al gedaan word.

 

Sorry, maar pas dan eventjes op met wat je schrijft ik weet nl allang via het boze internet welke winkel van jou is...

Als je niet herkenbaar wil zijn moet je inderdaad wat veranderen. met huidige weinige info is al halve levensverhaal te achterhalen.

Link naar reactie
  • 0

de mobiele reisagent bestaat al heel lang, reisadviseurs gaan bij mensen langs maar daarvan is het aanbod al heel groot en ik vind dat echt een paar stappen terug. ik wil als winkel blijven bestaan met als goede aanvulling een internetsite

 

ik werk al 18 jaar als reisadviseur/ manager en zelfstandig ondernemer waardoor ik een beetje bedrijfblind geworden ben ik had gehoopt dat u als outsider misschien met vernieuwende ideeen konden komen omdat wij een beetje in dezelfde cirkel blijven denken.

 

ik ben trouwens zeer tevreden over de franchisegever maar door de algemene site ben ik daarin wel gebonden.

 

maar ik hoop op nieuwe ideeen om mensen in de winkel te krijgen zoals ik al schrijf, dat boeken lukt dan wel maar de toestroom is in een dorp iets minder, kortom ik wil het nog drukker hebben.

Link naar reactie
  • 0
de mobiele reisagent bestaat al heel lang, reisadviseurs gaan bij mensen langs maar daarvan is het aanbod al heel groot en ik vind dat echt een paar stappen terug.

 

Ik had er persoonlijk nog nooit van gehoord dat dat al gebeurde. Maar volgende keer dat ik een familie vakantie ga boeken ga ik er zeker naar opzoek.

En zou het zeker geen stap terug willen noemen.

Tenzij je het uitbreiden van je service dus een stap terug wil noemen.

 

Maar een ander idee dan...

Thema dagen/weken waarbij (een deel) van het reisbureau in het teken staat van een bepaalde vakantie bestemming (land) compleet met wat aankleding, precentatie film, hapjes enz...

Gratis hapje/dranje lokt altijd mensen en met aankleding breng je mensen in de stemming en je top verkopers doen de rest.

Link naar reactie
  • 0
ik ben trouwens zeer tevreden over de franchisegever maar door de algemene site ben ik daarin wel gebonden.

 

Mag je naast die algemene site geen eigen website bouwen? Daarmee kan je jezelf veel beter profileren en bezoekers trekken, onder andere met die zaken die Vossie noemt.

 

Link naar reactie
  • 0

Bied georganiseerde trips aan.

 

Ook naar Frans Bauer ? Wij bieden u een geheel verzorgde avond. U stapt op, op de genoemde opstapplaats, waarna we per luxe touringcar richting dit verzorgde optreden gaan. Bij aankomst ontvangt u een lekker kopje koffie of thee, waarna we gezamelijk onze plaatsen zullen opzoeken. In de pauze wordt u speciaal uitgenodigd in de lounge, voor een kop koffie of thee, met een overheerlijk stuk Limburgse vlaai. Na afloop van het concert gebruiken we nog een drankje icm een kleine bittergarnituur. Daarna keren we per luxe touringcar weer huiswaarts.

 

Dit geheel verzorgde, en super gezellig avondje uit bieden wij u aan voor slecht .......euro.

 

Géén reiskosten ! Géén parkeergeld ! Inclusief toegangsbewijs 2e rang ! Inclusief alle versnaperingen !

 

En dit kun je doen met concerten, uitstapjes naar een klimwand, zelfs van die verzorgde reizen naar de Moezel o.i.d. Deze vind ik wel eens bij de post, maar dan ben je verzekerd van 3 vertegenwoordigers van Princess of iets dergelijks aan boord. >;(

 

Succes iig !

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

en de reden dat ik de naam van de franchise gever niet noem is uiteraard omdat we hier toch geen reclame mogen maken, verder alleen maar positief hierover

 

Dan zou ik wel je e-mail adres uit je profiel halen. Zoals al aangegeven heeft half HL je winkel al gevonden. Zélfs ik, en dat wil nog wel wat zeggen..... ;)

Link naar reactie
  • 0

Is het geen idee om voor advies te laten betalen? En dat je samen met de klant het internet op gaat op zoek naar de best passende bestemming en accomodatie? Ik heb afgelopen voorjaar een huwelijksreis geboekt. Ik vond de bestemming via een reisbureau en ben daarna zelf gaan kijken via internet. Het scheelde 2000 euro door zelf te boeken (!) Ik vertelde dat aan de dame die me geholpen had en kon ook niet anders concluderen dat ik wel gek zou zijn als ik niet rechtstreeks kon boeken. Het het maffe vond ik, dat er geen mogelijkheid was om haar te betalen voor haar advies. Zij had mij uren zoekwerk bespaart, maar om er 2000 euro voor te betalen, vond ik wat overdreven. Doordat ik de vliegtickets bij haar boekte en niet zelf, betaalde ik iets meer, waardoor voor mijn gevoel ik haar ook nog recht in de ogen kon kijken.

 

En hier is nog een link naar een artikel waarin waarin wordt beschreven hoe een reisbureau al zijn klanten laat betalen voor het gegeven advies http://www.zibb.nl/10248510/Marketing-Sales/Marketing-sales-nieuws/Marketing-sales-nieuwsbericht/Reisbureau-laat-klanten-betalen-voor-advies.htm

 

Ik wil niet het braafste jongetje van de klas zijn, maar volgens mij is het merendeel van de mensen best bereid om te betalen voor advies tegen een uurtarief. Dan hoeft de klant ook niet zo schijnheilig te doen in jouw winkel, maar heeft juist een reden om naar je toe te komen. Want ik wilde mijn aanstaande natuurlijk verrassen met een prima de luxe vakantie (wat helemaal is gelukt) en ik had dit nooit in dezelfde tijd zelf kunnen regelen.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

ja ik weet het maar er moeten toch manieren zijn om juist in deze tijd boven de rest uit te stijgen?

 

dank je wel voor alle tips, heel fijn dat jullie meedenken.

 

Je schrijft eerder dat je in een klein dorp zit naast een groeigemeente. De kans dat die groeigemeentenaren naar "t durp" gaan lijkt me niet zo groot, waarom niet een winkel openen in die groeigemeente?

 

Waar komen je meeste klanten nu vandaan, en zit daar sowieso nog groei in?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ok ok het laat me toch niet los dat reisgebeuren ;D

 

Een beetje geinspiereerd door:

Of huur een bus voor een dag en laat de mensen gratis heen en weer rijden tussen een verzamelparkeerplaats en het beursgebouw (geen idee of dit mag)

 

Beetje reclame in de bus ophangen, rondje lopen, praatje maken etc.

 

Frans

 

en wat er op reisreue staat en dat in combi met de toekomst;

 

Haal de wat oudere mensen bij hun thuis op (doen die sta-op-stoelen verkopers ook) en breng ze weer lekker terug naar huis...

Doe dat met een gewone taxi of juist met een exotisch vervoersmiddel....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Gaat het om nieuwe klanten of ook om een deel naamsbekendheid? Je zou namelijk gebruik kunnen maken van klanten door hen nieuwe klanten te maken en vervolgens hen een cadeautje te geven; bijvoorbeeld een korting op een reis, een reischeque naar keuze, cash geld of bedenk iets leuks passend bij je bedrijf.

 

Voor naamsbekendheid werken prijsvragen goed naar mijn mening; "Vul de prijsvraag in en maak kans op.." En vul maar in, een leuke reis binnen Nederland? Weekendje weg? In de herfst een vakantiehuisje bij Landal/Center Parcs? Kleed het leuk aan, stuur eventueel een berichtje naar de media, meld het op prijsvragen websites en klaar. Daarnaast zou je deze gegevens mogen gebruiken voor nieuwe mailingen per e-mail bijvoorbeeld.

Link naar reactie
  • 0

Het is al mooi om je verschillende posts hier te lezen. Door je openhartigheid en eerlijkheid geef je ruimte om te reageren aan anderen.

 

Overweeg eens om te gaan werken met thema's.

 

Bijvoorbeeld in week 3 en 4 heb je de "Babyvakantieweken". Je geeft in die weken speciaal toegespitste informatie over het reizen met kleine kinderen. Denk hierbij aan info over welke landen veilig te bezoeken zijn (weinig ziektes, goede ziekenhuizen, veel directe vluchten terug als er iets met de kleine gebeurt, nederlandse animatieprogramma's etc etc).

 

In week 6 en 7 houd je de "het is hier fantastisch weken". Speciale info over de feestbeestlocaties.

 

In week 10 en 11 de "Robinson Crusoe weken". Unieke plekjes waar nog nooit iemand geweest is krijgen de volle aandacht.

 

Etc etc

 

Zo werp jij jezelf op als expert op het gebied van reizen. Wanneer je ook nog een en ander creatief invult is het ook eenvoudiger om er freepublicity mee te scoren en wordt de mond-tot-mond reclame aangezwengelt.

 

Ard

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.