Ondernemers TV ?: Met niets begonnen

Aanbevolen berichten

Een mogelijk inspirend programma op TV (hoe vaak komt dat nog voor). In de omschrijving staat dat dit programma (van de EO) gaat over gewone Nederlanders die zichzelf rijk hebben gewerkt. Deze (eerste) aflevering van vanavond gaat over Herman Heinsbroek.

 

Dus wie kijken wil gaat lekker kijken en wie er iets over kwijt wil kan het hier kwijt.

 

Fijne avond nog.

 

Ard

 

P.S. Nederland 1 om 22.20 uur

P.S. na het zien van de eerste aflevering een vraagteken geplaatst achter het woord Ondernemers TV.

Link naar reactie

Het had de diepgang van een gemiddeld bezoekje van Ivo Niehe aan deze of gene. Dus vanuit ondernemersoogpunt weinig prikkelend.

 

Als titel van deze aflevering hadden ze beter kunnen kiezen voor: "Kijk eens hoe rijk ik ben".

 

De beschrijving over de weg ernaar toe had weinig meer om het lijf dan: "Ja, ik heb de omzet vertienvoudigd en toen de tent gekocht. Daarna het succes internationaal gekopieerd en vervolgens de hut verkocht."

 

Volgende week donderdag komt Bob Crébas in beeld. Beter bekend als "meneer Marktplaats". Ik geef het nog een kans.

 

(Het mooie is wel dat je er ook even overheen kunt kijken via uitzendinggemist.)

 

Ard

Link naar reactie

Met niets begonnen en wat mij betreft met weinig geëindigd. Beetje sneu eigenlijk.

 

Een huis dat meer weg heeft van een galerie of museum dan een huis. Een vrouw in een bijgebouw. En dan als bezigheid het verzamelen van kunst. Om er vervolgens gefrustreerd achter te komen dat er mensen zijn met nog veel meer geld.

 

Een slimme en gedreven man die door zijn succes nu wat in dure auto's mag rond rijden. De man die ooit succesvol was en de man die ooit minister was. Met de nadruk op was.

 

Link naar reactie

Onderstaand interview geeft een betere indruk van zijn kijk op zaken:

 

http://www.destatus.nl/vent/interviews/herman-heinsbroek.aspx

 

Het is denk ik ook een beetje het probleem van het medium televisie. Het moet interessant zijn voor de massa dus we maken maar een mainstream-filmpje met de geijkte inkoppertjes. Zowel de interviewer als een eindredacteur bepalen natuurlijk welk verhaaltje je te zien krijgt.

 

Ik zou eens benieuwd zijn hoe zo'n interview zou gaan wanneer bijvoorbeeld Edo van Santen het zou filmen. (Leuk idee voor jou Edo?).

 

Ard

Link naar reactie

Onderstaand interview geeft een betere indruk van zijn kijk op zaken:

 

http://www.destatus.nl/vent/interviews/herman-heinsbroek.aspx

 

Het is denk ik ook een beetje het probleem van het medium televisie. Het moet interessant zijn voor de massa dus we maken maar een mainstream-filmpje met de geijkte inkoppertjes. Zowel de interviewer als een eindredacteur bepalen natuurlijk welk verhaaltje je te zien krijgt.

 

Ik zou eens benieuwd zijn hoe zo'n interview zou gaan wanneer bijvoorbeeld Edo van Santen het zou filmen. (Leuk idee voor jou Edo?).

 

Ard

 

Er staan meer goede interviews op die website zoals met Ruud Koornstra. Dank voor de tip.

 

Ik heb in dit topic smakelijk moeten lachen om de opmerking van Hans over de vrouw in het bijgebouw.

 

Waar er in het schriftelijke interview de diepte wordt ingegaan en meer inhoud heeft bleef de tv uitzending oppervlakkig. De uitzending leverde desalniettemin mooie plaatjes op.

Daarom aan te raden het interview te lezen voor de uitzending te bekijken.

 

http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10038524&md5=9ec27298ce918f483d3f5c8986d8fb6e

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Ard, wel mee eens, maar toch had het meer impact gehad als de focus meer had gelegen op hoe hij nou van 'niets' 150 miljoen had gemaakt. Wat werkte daar wel, en wat niet? Dat zou meer inspirerend kunnen zijn (ook voor 'de massa') dan mooie plaatjes van kunst, zijn huis, en Sotheby's.

:) Fred je had het kunnen houden bij "wel mee eens" want ook ik bedoelde dat mijn interesse meer lag bij het "hoe heb je dat voor elkaar gekregen verhaal". Uit jouw reactie blijkt dat ik dat niet helemaal duidelijk heb overgebracht.

 

Ard

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Onderstaand interview geeft een betere indruk van zijn kijk op zaken:

 

http://www.destatus.nl/vent/interviews/herman-heinsbroek.aspx

 

Het is denk ik ook een beetje het probleem van het medium televisie. Het moet interessant zijn voor de massa dus we maken maar een mainstream-filmpje met de geijkte inkoppertjes. Zowel de interviewer als een eindredacteur bepalen natuurlijk welk verhaaltje je te zien krijgt.

 

Ik zou eens benieuwd zijn hoe zo'n interview zou gaan wanneer bijvoorbeeld Edo van Santen het zou filmen. (Leuk idee voor jou Edo?).

 

Ard

 

Ha Ard,

tv en webtv (video-on-demand) hebben verschillende eisen. voor web kan je andere dingen doen.

kijk bijvoorbeeld maar eens naar VideoTalk, www.talkedo.tv/videotalk

 

ps, ik was in 2008 de drijvende kracht achter destatus.tv, maar werk niet meer voor ze.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Wie kijkt er ook naar het tv-programma 'Met niets begonnen' (Ned. 1, donderdag 22.30 uur)?

 

Gister was daar een aflevering over Jack Klijn - fabrikant van allerlei notensoorten. Hij is succesvol geworden door noten over heel de wereld te verzamelen en deze te verpakken en te verkopen.

 

Zou het tegenwoordig nog zo gemakkelijk gaan? Gewoon in het buitenland een product zoeken en naar Nederland brengen en verkopen? En zo ja, wat voor producten zouden dat dan moeten zijn? LED-verlichting importeert iedereen al, maar wat nog niet..?

 

Een leuke discussie.

Link naar reactie

Goedemiddag Tomjoost,

 

mooi programma, ik heb vorige week genoten van de aflevering over (in willekeurige volgorde) Jaap van Zuijlekom, De Vrijbuiter en Roden. Zoek én vind een gat in de markt, ver weg of dichter bij huis.

 

Zie verder de EO website over http://www.eo.nl/metnietsbegonnen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Bedankt voor het samenvoegen.

 

Die aflevering over die man uit Zuid-Limburg. Begonnen met het verkopen van oud papier (opgehaald door klasgenootjes destijds) en vervolgens miljonair. Zo gemakkelijk kan het dus zijn. Maar dat was TOEN. En hoe zit dat nu? Ik zou niet graag instappen om oud papier op te gaan halen. Maar wat dan wel?

 

That's the question.

 

Las onlangs nog een verhaal van een man die een fabriek had opgericht om de productie van lensjes (met het blote oog bijna niet te zien?) voor de camera's in mobiele telefoons te produceren. Je moet er maar op komen.

Link naar reactie

Dat is niet zo moeilijk: ze waren al in die markt actief, en kwamen vervolgens op dat idee (lees: zagen een concrete behoefte). Dat gebeurt vaak: als je eenmaal ergens mee bezig bent zie je steeds weer andere kansen (juist kansen negeren wordt dan de moeilijkheid, omdat je nu eenmaal niet alles kunt doen.)

 

Focus je niet op de 'miljoenen' maar ga ondernemen, lever goed werk af en luister goed naar je klanten, dan ga je die kansen vanzelf zien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.