• 0

De markt voor Informal Investors

Bureau Bartels heeft vorig jaar in opdracht van het ministerie van Economische Zaken een onderzoek uitgevoerd naar de markt voor informal investors. Aan het onderzoek hebben een groot aantal ondernemers en investeerders meegewerkt. Al met al geeft het een vrij getrouw beeld van de werking van de informele kapitaalmarkt. Het is een vrij lijvig rapport, maar zeker de moeite waard voor hen die op die markt opereren.

 

Het rapport is recent openbaar gemaakt via de website van het ministerie. Gïnteresseerden kunnen het hier downloaden

 

Veel plezier en laat me even weten wat jullie vinden van het rapport.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nog even terugkomend hierop (heb even tijd gehad om het door te nemen). Vind het een interessant en duidelijk rapport. Bleek wel dat Bartels goed toegang tot de Informal markt had (toch Nils.... ;D).

 

Enkele punten die ik er uit haalde zijn dat informals graag samen investeren of in ieder geval gezamelijk (in netwerken) projecten bespreken. Ook zou er een soort garantiefonds en/of co-financiering door de overheid plaats moeten vinden. Ik zie hier wel wat in door een gezamelijke mogelijkheid aan te bieden (fiscaal aantrekkelijk) waarmee informals in een bedrijf kunnen participeren (Zie Ondernemers CV).

 

Vanuit de ondernemer gezien blijkt dat die vaak niet weet waar de informals naar op zoek zijn en wat ze willen. Hierbij zou ik toch willen pleiten om dit in het vak Ondernemerschap mee te nemen die verplicht moet worden in het onderwijs!

 

Buiten het feit dat het rapport ook nog aangeeft dat er genoeg ongebruikt kapitaal klaarligt om geinvesteerd te worden, denk ik dat bovenstaande punten toch wel het belangrijkste zijn.

 

Hopelijk heb ik het een beetje redelijk samengevat op deze manier?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
Hopelijk heb ik het een beetje redelijk samengevat op deze manier?

Yep!

 

Ik vind het ook een goed rapport. Het geeft een realistisch beeld van de mogelijkheden en onmogelijkheden van de onderhandse kapitaalmarkt. Er hebben veel investeerders aan meegewerkt. Kortom: een waardevol document.

 

Wat ik dan wer NIET begrijp, is waarom EZ het niet publiceerd?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.