Een groot deel van onze producten wordt met een beschermkapje geleverd. Het gaat hierbij om een soort messen, waar de scherpe kant van wordt beschermd.
Afijn, nu belde onze grootste klant, dat een x aantal beschermkapjes beschadigd waren. Hoe of wat blijft altijd een beetje discutabel en de klant is koning, plus omdat dit een grote klant was, hebben wij hem gratis een paar duizend nieuwe beschermkapjes doen toekomen.
Máár, nu wil ik deze gratis verstrekte kapjes natuurlijk wel als kosten verwerken in de boekhouding, immers, het kost mij wel een paar honderd euro.
Hoe kan ik dit het beste verwerken?
- Een factuur met een 0 bedrag sturen (maar hoe boek ik dan de waarde af voor de belasting?)
- Een factuur en vervolgens een creditnota sturen? (lijkt me ook niet de weg)
Hoe moet ik dergelijke acties verwerken en verantwoorden? Hoe laat ik dit nu als kosten in mijn boekhouding verdwijnen?
Ik heb immers wel kosten gemaakt in het kader van mijn bedrijfsvoering maar kan dit niet ten lasten van de klant brengen.
(Volgens mij is het zo een typische vraag met een hoog "Oh ja!" gehalte, maar ik kan er nu gewoon niet uitkomen)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Berik
Berik
Beste HL'ers,
Een groot deel van onze producten wordt met een beschermkapje geleverd. Het gaat hierbij om een soort messen, waar de scherpe kant van wordt beschermd.
Afijn, nu belde onze grootste klant, dat een x aantal beschermkapjes beschadigd waren. Hoe of wat blijft altijd een beetje discutabel en de klant is koning, plus omdat dit een grote klant was, hebben wij hem gratis een paar duizend nieuwe beschermkapjes doen toekomen.
Máár, nu wil ik deze gratis verstrekte kapjes natuurlijk wel als kosten verwerken in de boekhouding, immers, het kost mij wel een paar honderd euro.
Hoe kan ik dit het beste verwerken?
- Een factuur met een 0 bedrag sturen (maar hoe boek ik dan de waarde af voor de belasting?)
- Een factuur en vervolgens een creditnota sturen? (lijkt me ook niet de weg)
Hoe moet ik dergelijke acties verwerken en verantwoorden? Hoe laat ik dit nu als kosten in mijn boekhouding verdwijnen?
Ik heb immers wel kosten gemaakt in het kader van mijn bedrijfsvoering maar kan dit niet ten lasten van de klant brengen.
(Volgens mij is het zo een typische vraag met een hoog "Oh ja!" gehalte, maar ik kan er nu gewoon niet uitkomen)
Berik.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22550-gratis-verzonden-producten-hoe-inaf-te-boeken-ivm-belasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag