Ik heb een vraag over btw bij overname van een bedrijf. Mijn partner wil een winkel overnemen voor in totaal een bedrag van 75.000 euro. Dit bedrag is nu in het koopcontract afgesproken inclusief btw (art 31 van de wet omzetbelasting). Daarvan is:
Inventaris € 35.000
Overname van de huurborgsom i.v.m. indeplaatsteling € 7.500
Voorraden € 30.000
Emballage € 2.500
Op de inventaris zit 19 % omzetbelasting en op een deel van de voorraad zit 19 % btw, een deel 6 % en een deel 0 % btw. Kan ik deze btw terugvragen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
prvanvleuten
prvanvleuten
Ik heb een vraag over btw bij overname van een bedrijf. Mijn partner wil een winkel overnemen voor in totaal een bedrag van 75.000 euro. Dit bedrag is nu in het koopcontract afgesproken inclusief btw (art 31 van de wet omzetbelasting). Daarvan is:
Inventaris € 35.000
Overname van de huurborgsom i.v.m. indeplaatsteling € 7.500
Voorraden € 30.000
Emballage € 2.500
Op de inventaris zit 19 % omzetbelasting en op een deel van de voorraad zit 19 % btw, een deel 6 % en een deel 0 % btw. Kan ik deze btw terugvragen?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22592-btw-bij-bedrijfsovername-art-31/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag