• 0

Graag tips !

Hallo,

 

Ik ben Nils Drost een 14 jarige jongen die graag later een eigen onderneming wil starten. (Voorkeur vastgoed)

Graag wil ik weten welke opleidingen ik hier voor moet volgen en/of wat ik hiervoor moet doen om deze doelstellingen te kunnen bereiken. Ik ben nu al wel begonnen met oa. geld verdienen maar dit zet nog geen zoden aan de dijk.

Ik zit nu op 3 VMBO en volg de richting handel en administratie.

Graag tips zodat ik nu al een beetje kan beginnen met ondernemen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Nils Drost

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Nils,

 

Je zit nu in elk geval in de goede richting met je opleiding. Daarnaast is ondernemerschap ook weten hoe het werkt met de centen. Dus enige administratieve en fiscale deelstudies zijn ook aan te raden. Wil je het vastgoed in, dan komt er ook een hoop juridisch geneuzel bij.

 

HBO vastgoed management zou wel wat zijn voor je of anders een makelaarsopleiding.

 

Bovenal zit ondernemen in je bloed en is het een drijfveer om altijd te willen bereiken wat maximaal mogelijk is. Dat kun j niet studeren.

 

succes in elk geval.

 

Joost

 

ps: ik laat het topic even open nog, want ik vind het gewoon top dat je op 14 jaar dit forum benadert met deze vraag. Vragen tijdens je studie zijn echter niet toegestaan op HL. Weet je dat vast. ;)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Net zoals voor veel andere dingen heb je talent nodig en moet je trainen. Heb je wat minder talent dan moet je wat meer trainen. Je kan het beste nu al beginnen.

 

Start bijvoorbeeld met een baantje bij een kleine ondernemer. Kijk hoe hij het doet. Investeer het verdiende loon.

 

Ik bracht rond mijn 12e jaar op zaterdag brood rond met de bakker. Daar kreeg ik wat geld voor maar wat veel leuker was, ook wat gebak en brood wat over was.

Het geld (vaak aangevuld met geld van pa) investeerde ik in een kweekschuurtje voor tropische vissen. Ik droomde ervan om kardinaal tetra's te kweken. Las alle boeken die ik maar kon bemachtigen. Soms meerdere keren.

1441-paracheirodon-axelrodi-kardinaaltetra.jpg

Is uiteindelijk overigens nooit gelukt en de vissen die ik wel kweekte (best veel soorten) leverde haast niets op. Belangrijkste was dat ik er heel veel lol in had.

 

Las pas over een jongen die dingetjes kocht bij de Action om ze vervolgens met winst op marktplaats te verkopen. Dus je kan met vrijwel niets beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Kan je een beetje overweg met een foto camera? Grote kans dat de makelaar bij jou op de hoek een website heeft waar hij de foto's van zijn woningaanbod op heeft staan.

 

Probeer hem maar eens te overtuigen dat jij die foto's beter kan maken dan hem ;) Dat zou een mooie kans voor jou kunnen zijn om er achter te komen wat het vak echt inhoud!

 

Succes Nils!

Link naar reactie
  • 0

Vastgoed, tsja, hoe graag zou ik niet een aantal pandjes hebben?! Heerlijk zodra dat goed loopt! Maar volgens mij wel een tak waarin je ook om te beginnen wat geld moet hebben. Hoe ga je de start in die sector maken?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Kan je een beetje overweg met een foto camera? Grote kans dat de makelaar bij jou op de hoek een website heeft waar hij de foto's van zijn woningaanbod op heeft staan.

..

Leuk dat je met ideeen komt, maar de foto's voor de makelaars worden met speciale groothoeklensen gemaakt, lijkt me dus even flink investeren. Ze hebben zelfs apparatuur om vanaf hoog foto's te kunnen maken, bv zodat je achtertuin en huis mooi op 1 foto heb.

 

@Nils: leuk dat je al zo enthousiast bezig bent! Je kan nu net, of anders vanaf je 15de, beginnen met bijbaantjes. Misschien kan je iets heel relevants vinden....bv eenvoudige administratie bij makelaardij. Desnoods enige bedrijf, maar wel werk dat met je studie te maken heeft.

Link naar reactie
  • 0

Beste Nils,

 

Ik ben nu 43 jaar; toen ik 16 was (iets later dan jou dus) ben ik ben een investeringsplan voor een pand naar de bank gegaan. Ik had het helemaal goed doorgerekend; kwam er op neer dat ik het pand volledig kostendekkend kreeg bij een verhuurgraad van 60%; ik werd eigenlijk min of meer "uitgelachten". Boos dat ik was; "wacht maar" dacht ik; als ik later rijk ben dan worden jullie niet mijn bank. Ik bedacht toen wel dat sommige dingen dus zijn tijd nodig hebben en heb dus heel hard mijn best gedaan.

Toen ik 28 was, had ik 2 panden waarvan ik er 1 met veel winst verhuurde; toen ik 32 was, had ik 3 panden. Daarna kreeg ik met name veel kinderen; een hele andere waardevolle investering..

 

Belangrijk is om te geloven in jezelf; volhardend te zijn en je niet uit het veld te laten slaan. Soms kosten dingen tijd omdat je bepaalde randvoorwaarden nodig hebt alvorens je "hoofdplan" uit te kunnen voeren.

Tot die tijd kun je je creativiteit ontwikkelen door het al "min of meer" in het klein te doen.

Zo maakte ik met mezelf de volgende afspraak:

Ik start met 10 gulden (ja, die waren er ooit echt)en gaf mezelf dan een bepaalde tijd om van die 10 er 20 te maken. Ontzettend leuk en erg prikkelend.

 

En weet je wat grappig is: ik ben daar weer opnieuw mee gestart. De kinderen hebben de nodige energie gevraagd (met veel plezier overigens voor de duidelijkheid) en nu ben ik weer begonnen met die methode. Bedrag is iets hoger (1000 euro en ik heb mezelf 6 weken gegeven om er 2000 van te maken) maar geeft een enorme kik.

 

Ik maakte overigens vanaf het eerste begin een plannetje en zette dat op papier en hield me hier heel consequent aan; een soort van ondernemingsplan dus.

Jij gaat er helemaal komen, zegt mijn gevoel...

Belangrijkste is dat jij die items erin zet die jij belangrijk acht. Als je wilt, wil ik er dan best naar kijken!!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel voor alle reactie, vind het hier geweldig !!!

Helaas moet ik nu naar bed, tja... 14 he.....

 

Maar morgen nieuwe dag, nieuwe kansen !!!

 

Tjeeeez..... wat geef jij me een geweldig gevoel, zo net voor het slapen gaan ! Hoop dat mijn dochters straks net zo worden....

Goed inzicht, goede perspectieven....

 

Ik hoop je over een tijd hier te zien als ondernemer !

 

En wees niet bang wat te vragen, inderdaad wordt er wat gedold soms, links en rechts, maar hier bij jou absoluut niet !

 

Alle succes !

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Nils,

 

Ik ben nu 43 jaar; toen ik 16 was (iets later dan jou dus) ben ik ben een investeringsplan voor een pand naar de bank gegaan. Ik had het helemaal goed doorgerekend; kwam er op neer dat ik het pand volledig kostendekkend kreeg bij een verhuurgraad van 60%; ik werd eigenlijk min of meer "uitgelachten". Boos dat ik was; "wacht maar" dacht ik; als ik later rijk ben dan worden jullie niet mijn bank. Ik bedacht toen wel dat sommige dingen dus zijn tijd nodig hebben en heb dus heel hard mijn best gedaan.

Toen ik 28 was, had ik 2 panden waarvan ik er 1 met veel winst verhuurde; toen ik 32 was, had ik 3 panden. Daarna kreeg ik met name veel kinderen; een hele andere waardevolle investering..

 

Belangrijk is om te geloven in jezelf; volhardend te zijn en je niet uit het veld te laten slaan. Soms kosten dingen tijd omdat je bepaalde randvoorwaarden nodig hebt alvorens je "hoofdplan" uit te kunnen voeren.

Tot die tijd kun je je creativiteit ontwikkelen door het al "min of meer" in het klein te doen.

Zo maakte ik met mezelf de volgende afspraak:

Ik start met 10 gulden (ja, die waren er ooit echt)en gaf mezelf dan een bepaalde tijd om van die 10 er 20 te maken. Ontzettend leuk en erg prikkelend.

 

En weet je wat grappig is: ik ben daar weer opnieuw mee gestart. De kinderen hebben de nodige energie gevraagd (met veel plezier overigens voor de duidelijkheid) en nu ben ik weer begonnen met die methode. Bedrag is iets hoger (1000 euro en ik heb mezelf 6 weken gegeven om er 2000 van te maken) maar geeft een enorme kik.

 

Ik maakte overigens vanaf het eerste begin een plannetje en zette dat op papier en hield me hier heel consequent aan; een soort van ondernemingsplan dus.

Jij gaat er helemaal komen, zegt mijn gevoel...

Belangrijkste is dat jij die items erin zet die jij belangrijk acht. Als je wilt, wil ik er dan best naar kijken!!

 

 

 

 

 

 

Hallo,

 

Bedankt voor al je tips !!

Die tip over dat geld verdubbelen is echt een super idee !

Maar zou je een voorbeeld willen geven hoe jij dat doet ?

koop je iets in en verkoop je dat weer ?

 

Groet,

 

Nils

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik probeer nu hier en daar wat geld bij elkaar te sprokkelen om straks een startkapitaal te hebben.

 

 

Groet,

 

Nils Drost

 

 

Dit is in de wereld van vastgoed waarschijnlijk zogenaamd wisselgeld. Gebruik dat geld liever nu om dingen te doen dat je leuk vind.

Als je een beetje baan hebt krijg je strkas in 1 maand waar je nu wellicht 4 jaar over spaart.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik probeer nu hier en daar wat geld bij elkaar te sprokkelen om straks een startkapitaal te hebben.

 

 

Groet,

 

Nils Drost

 

 

Dit is in de wereld van vastgoed waarschijnlijk zogenaamd wisselgeld. Gebruik dat geld liever nu om dingen te doen dat je leuk vind.

Als je een beetje baan hebt krijg je strkas in 1 maand waar je nu wellicht 4 jaar over spaart.

Het lijkt mij juist de vaardigheid van een ondernemer om én nu een leuk leven te leiden én geld te sparen (reserveren) voor je toekomstplannen.

 

Ik krijg gewoon een heerlijk gevoel dat Nils op zijn leeftijd al op zo'n ongedwongen, leuke manier bezig is met "ondernemend leven". Het is heel leerzaam om te zien hoe jij met een open houding het gesprek (de dialoog) aangaat met anderen hier op het forum.

 

Mooi. Mijn dag was al goed maar dit soort posts zijn voor mij de kersen op de taart.

 

Ard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 298 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.