• 0

McDonald's delft onderspit in McCurry-zaak

McDonald's delft onderspit in McCurry-zaak

Uitgegeven: 8 september 2009 09:49

Laatst gewijzigd: 8 september 2009 09:49

AMSTERDAM - Fastfoodketen McDonald's heeft in een rechtszaak tegen het Maleisische curryrestaurant McCurry uiteindelijk het onderspit gedolven.

© ANPDe rechter maakte dinsdag een einde aan de al acht jaar durende zaak, door de Maleisische onderneming toe te staan het voorvoegsel 'Mc' te blijven gebruiken.

Volgens McDonalds's maakt het gebruik van 'Mc' inbreuk op zijn handelsmerk. McCurry heeft echter altijd volgehouden dat het voorvoegsel een afkorting is van 'Malaysian Chicken Curry'.

Tijdens een rechtszaak in Kuala Lumpur werd volgens Reuters besloten dat er geen bewijs is dat McCurry zich probeert voor te doen als een onderdeel van het McDonald's imperium.

Voorbij

"We zijn blij dat deze slepende kwestie eindelijk voorbij is en dat we nu verder kunnen gaan met onze plannen, zoals het openen van nieuwe restaurants", zegt McCurry-eigenaar Suppiah tegenover het persbureau.

McDonald's, dat zelf met 185 vestigingen in Maleisië aanwezig is, klaagde het curryrestaurant in 2001 aan. In 2006 won de fastfoodgigant de zaak, maar McCurry liet het er niet bij zitten en ging in hoger beroep.

Advocaten van McDonald's stellen tegenover persbureau AP dat het concern de uitspraak accepteert.

Ik vind het een goede zaak dat een kleine ondernemer het niet automatisch verliest, wanneer een grote jongen een zaak begint. Dit is dan wel geen Nederlandse zaak, maar toch wel een goed teken.

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Juist omdat het geen Nederlandse zaak is, is het een goed teken :) Ik kan me voorstellen dat het in dat soort landen makkelijker is om "het recht aan jouw zijde te krijgen". :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar