Mijn vorige boekhouder heeft mij verteld dat simkaarten (van prepaid operators) net als het beltegoed van dezelfde operators in het 0% btw tarief vallen.
Nu heb ik een nieuwe boekhouder, omdat de vorige het hoekje om is (klinkt een beetje cru, maar zo is het nou eenmaal) Deze vertelt mij dat deze simkaarten gewoon onder het normale tarief vallen. Aangezien ik in de eerste helft van het jaar aardig wat omzet heb gedraaid op deze simkaarten (ongeveer 50K bruto), dus het gaat ook om aardig wat BTW.
Weet iemand wat nu de preciese regeling is voor simkaarten en beltegoed?
Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JaapStar
JaapStar
Ik zit met een dilemma.
Mijn vorige boekhouder heeft mij verteld dat simkaarten (van prepaid operators) net als het beltegoed van dezelfde operators in het 0% btw tarief vallen.
Nu heb ik een nieuwe boekhouder, omdat de vorige het hoekje om is (klinkt een beetje cru, maar zo is het nou eenmaal) Deze vertelt mij dat deze simkaarten gewoon onder het normale tarief vallen. Aangezien ik in de eerste helft van het jaar aardig wat omzet heb gedraaid op deze simkaarten (ongeveer 50K bruto), dus het gaat ook om aardig wat BTW.
Weet iemand wat nu de preciese regeling is voor simkaarten en beltegoed?
Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22617-btw-tarief-op-beltegoed-en-simkaarten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
55 antwoorden op deze vraag