• 0

regels ontrent detailhandel icm webshop

Ik kom net bij de kvk vandaan om mijn inschrijving te veranderen (nieuwe vestiging, omschrijving en telefoonnummer)

 

Nu vertelde de beste man achter de balie dat wanneer ik producten ga leveren aan particulieren dat ik verplicht ben om mij aan te sluiten bij het HBD en als ik niet in aanmerking zou komen, zou de thuiswinkel.org verplicht zijn.

 

Ik kan hier alleen niets over deze verplichting vinden. Lees ik erover heen of heb ik misschien het verhaal van de kvk medewerker verkeerd begrepen.

 

Er was hier ooit een topic over de verplichtingen van een webwinkel, kan hem alleen niet meer vinden.

 

Edit: het is weer zover, ik heb er overheen gekeken:

http://www.hbd.nl/pages/1393/Registratie-en-Heffing/Heffing.html#slidercontent75

 

Ik heb meteen besloten om helemaal niet meer aan particulieren te leveren...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iedereen die goederen verkoopt aan particulieren moet zich verplicht aansluiten bij het HoofdBedrijfschap Detailhandel.

Je kan bezwaar indienen maar ik geef je weinig kans.

 

Een optie is om als je als groothandel in te schrijven maar wel aan particulieren te verkopen, zover ik weet is daar geen controle op.

Mijn vader heeft het op deze wijze jaren gedaan om onder de vestigingswet uit te komen maar ja dat was alweer zo'n 30 jaar geleden.

Link naar reactie
  • 0

Een optie is om als je als groothandel in te schrijven maar wel aan particulieren te verkopen, zover ik weet is daar geen controle op.

Mijn vader heeft het op deze wijze jaren gedaan om onder de vestigingswet uit te komen maar ja dat was alweer zo'n 30 jaar geleden.

 

Sommige gemeente zijn er wel scherp op hoor

Link naar reactie
  • 0

Het plan is altijd geweest om te gaan leveren aan bedrijven en niet aan particulieren. Particulieren zou alleen maar mooi meegenomen zijn. Ik zal bij het account een kvknr verplicht maken. En in de voorwaarden zetten dat we uitlsuitend leveren aan bedrijven.

Tevens zal ik het ook op de website vermelden.

 

Is dit voldoende? Of kan ik nog meer doen om dit dicht te timmeren?

Link naar reactie
  • 0

Een optie is om als je als groothandel in te schrijven maar wel aan particulieren te verkopen, zover ik weet is daar geen controle op.

Mijn vader heeft het op deze wijze jaren gedaan om onder de vestigingswet uit te komen maar ja dat was alweer zo'n 30 jaar geleden.

 

Sommige gemeente zijn er wel scherp op hoor

 

Frans deze actie was er uitsluitend om te voorkomen dat er meer detailhandelzaken op een industrieterrein kwamen.

Link naar reactie
  • 0

Het plan is altijd geweest om te gaan leveren aan bedrijven en niet aan particulieren. Particulieren zou alleen maar mooi meegenomen zijn. Ik zal bij het account een kvknr verplicht maken. En in de voorwaarden zetten dat we uitlsuitend leveren aan bedrijven.

Tevens zal ik het ook op de website vermelden.

 

Is dit voldoende? Of kan ik nog meer doen om dit dicht te timmeren?

 

Meer dan genoeg, alleen schrik je nu particulieren af daarom zou ik het niet op de site zetten en wel in de algemene voorwaarden ( die lezen de particulieren toch zelden).

 

Link naar reactie
  • 0

over hoeveel geld gaat het nu precies +/- 80 euro? is het dan niet veel makkelijker om gewoon die heffing te betalen? of zijn de kosten zo hoog dat het al die inspanningen rechtvaardigt om maar te zorgen dat je het niet hoeft te betalen?

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

HBD is verplicht als je detailhandel doet, thuiswinkel.org niet. De tip van Zandwijk heb ik al vaker gehoord. Particulieren controleren je kvk niet, dus voor hun maakt het toch niet uit wat erop staat.

over hoeveel geld gaat het nu precies +/- 80 euro? is het dan niet veel makkelijker om gewoon die heffing te betalen? of zijn de kosten zo hoog dat het al die inspanningen rechtvaardigt om maar te zorgen dat je het niet hoeft te betalen?

Ik ben het met je eens dat het niet echt hoog is, maar het is ook een beetje principe kwestie soms....Soms heeft het voor jezelf geen enkele nut en komt het meer over als geldklopperij. Als je 'n winkel met vaste openingstijden heeft val je in hun branche, maar als webwinkel heb je er helemaal niets aan vind ik. Maar dat is mijn mening, misschien denken anderen er anders over.

Link naar reactie
  • 0

Helaas ja...

Ik heb enkel een webshop voor consumenten en ben ook verplicht ingeschreven bij de uitvreters van het HBD.

Kwam hier achter nadat ik de eerste rekening binnen kreeg.

 

Helaas is dit ook weer een organisatie vol met Fosielen die (vrijwel) niks doen internet shops maar enkel voor mijn concurenten met winkels in winkelstraten.

 

Je betaald bij die organisatie om je concurenten te helpen.

Link naar reactie
  • 0

Allemaal geldklopperij dit....

 

Ik vraag me af of er een manier is om hier onderuit te komen, ondanks een verkeerd geformuleerde kvk inschrijving.

 

Overigens, zag ik laatst toevallig wie er allemaal in het bestuur zitten bij thuiswinkel.org:

- Paul Nijhog (vice voorzitter) Werkzaam bij Wehkamp

- Peter van Laere (penningmeester) werkzaam bij Neckermann.com

- Armin Lehmann, werkzaam bij Otto

- Carine Moitier, werkzaam bij Bivolino.com

- Fer van der Plas, werkzaam bij Macintosh retail group

- Joost Romeijn, werkzaam bij Sundio group

- Daniel Ropers, werkzaam bij Bol.com

 

Hoe bedoel je "financieren van de grote concurrenten"?

 

Ik heb nog nooit zo iets beschamends gezien, en ik verbaas me hoeveel bedrijven hier lid van worden. Thuiswinkel.org verplicht leden en nieuwe leden nu ook een risico analyse te doen voor iets van 500 euro.....

 

Mvg.

 

V.Hermes

 

Link naar reactie
  • 0

Alle keurmerken zijn geld klopperijen. Iedereen kan er 1 oprichten.

 

Juist! echt ergernis vind ik het. Maar voor groothandelaren zijn er "dacht ik"ook weer organisaties die vele malen duurder zijn als de KvK. Wat betreft je inschrijving. pas op met hoe je de activiteiten omschrijft. onderhand is er voor iedere scheet een organisatie, en die sturen je vrolijk hun rekening die je verplicht bent te betalen. Ik heb een tijd tuinartikelen verkocht, en bij mijn inschrijving stond ook "levering planten". plop! rekening voor 120 euries, u verkoopt planten mvr, lever maar in.

 

Maar de KvK doet heus wel wat voor ons hoor, ze zijnnamelijk wel zo vriendelijk om je aan te melden bij de organisaties die van toepassing zijn op jou bedrijf. die op hun beurt natuurlijk wel een mooie website financieren en ons zo nu en dan van "duur" oud papier voorzien. Ik ga er ook maar niet over door omdat ik >:( me dus echt kan opwinden over dat @#%&volk.

Link naar reactie
  • 0

over hoeveel geld gaat het nu precies +/- 80 euro? is het dan niet veel makkelijker om gewoon die heffing te betalen? of zijn de kosten zo hoog dat het al die inspanningen rechtvaardigt om maar te zorgen dat je het niet hoeft te betalen?

 

Ik kreeg vandaag te horen dat het om 79 euro ging. We hadden een klacht ingediend omdat we de informatie voorziening van het HBD heel erg slecht vinden. Ik kan niet in hun flyer/promo materiaal zien wat het nu kost. En eigenlijk ook niet wat ze precies doen, want er werd bijna alleen maar reclame gemaakt voor cursussen, trainingen, beveiliging, enz.

 

Ik meen dat ik een tijdje terug op HL iets had gelezen over een verlaging van de bijdrage als je niet meer dan 15k omzet (of winst) had als ondernemer. Ik kan dat echter nergens meer terugvinden. Iemand enig idee hoe dit zit?

Link naar reactie
  • 0

Er zitten wel heeeel kundige mensen bij het HBD hoor ;)

 

Zat net even op hun site te kijken, bij specifieke branche-informatie mbt Webwinkels. En wat hebben ze daar voor briljant schrijfwerk staan over deze branche?

 

In hoeverre maken winkeliers van webwinkels gebruik van ICT-toepassingen? Hebben ze een website en waarvoor gebruiken ze die? In dit onderdeel ziet u in één oogopslag hoe uw branche zich op ICT-gebied verhoudt ten opzichte van de totale detailhandel.

 

Nee hoor lieve HBDers, er zijn een heleboel webwinkeliers die geen website hebben en geen gebruik maken van ICT-toepassingen.

 

Tja, op basis van die 80 euro ben ik wel blij dat je daarvoor deze informatie retour kunt krijgen. :'( :'( :'(

 

PS: wat zijn eigenlijk "winkeliers van webwinkels"? Klinkt eerder als ondernemers die webwinkels verkopen, terwijl ze, naar ik aanneem, wel gewoon "uitbaters van webwinkels" zullen bedoelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg vandaag te horen dat het om 79 euro ging. We hadden een klacht ingediend omdat we de informatie voorziening van het HBD heel erg slecht vinden. Ik kan niet in hun flyer/promo materiaal zien wat het nu kost. En eigenlijk ook niet wat ze precies doen, want er werd bijna alleen maar reclame gemaakt voor cursussen, trainingen, beveiliging, enz.

 

Ik meen dat ik een tijdje terug op HL iets had gelezen over een verlaging van de bijdrage als je niet meer dan 15k omzet (of winst) had als ondernemer. Ik kan dat echter nergens meer terugvinden. Iemand enig idee hoe dit zit?

 

Ik moet eerlijk zeggen dat als je gewoon zoekt op heffingen op hun site dit gewoon te vinden is, voor het gemak heb je hier de correcte link.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.