• 0

Nieuw taxi-achtig vervoermiddel introduceren en exploiteren

Hoi,

 

Ik ben beginnend ondernemer en heb een paar concrete ideeen die ik wil realiseren. 1 daarvan is het introduceren van een nieuw vervoermiddel in de randstad....ik weet dat er al veel negatieve reacties kunnen komen van de Taxi chauffeurs..

 

Mijn vragen/zorgen zijn:

- wat zijn de regels/wetgeving mbt introductie van nieuwe vervoersmiddelen/routes;

- kan ik als ondernemer eerst een paar van de vervoersmiddelen (denk aan tuf tufs) importeren en zelf de route gaan rijden?

 

Mijn businessplan is zeker haalbaar mits de vergunningen (nog geen zicht op) geregeld zijn.

 

Ik hoop op wat feedback van de experts.

 

Kevin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

- wat zijn de regels/wetgeving mbt introductie van nieuwe vervoersmiddelen/routes;

- kan ik als ondernemer eerst een paar van de vervoersmiddelen (denk aan tuf tufs) importeren en zelf de route gaan rijden?

 

Hoi Kevin, wat heb je zelf al gevonden? Het is voor de experts makkelijk om aan te vullen op wat je al weet of denkt te weten, dan om helemaal vanaf blanco te beginnen. Je zult vast zelf al veel onderzocht hebben, als je al een goed businessplan hebt?

 

P.S. Ik heb je titel wat minder algemeen gemaakt, dan is duidelijker waar dit topic over gaat.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeroen,

 

Bedankt voor je snelle response. Manco zit hem in de regel wetgeving, daar ben ik helemaal blanco.

Zaken op het gebied van financiering/marketing/personeel heb ik al gedekt.

 

Waar ik tegen op zie is de regulering van de overheid en de taxi (ov vervoer) reacties. Ik zou graag willen weten hoe de oprichter van de tuf/tuf dit heeft aangepakt. Hoewel de tuf een toeristisch iets is, is mijn vervoermiddel een aanvulling op de bestaande OV. En het creert zeker meer werkgelegeheid en tevredenheid bij de klanten.

 

Kevin

 

Link naar reactie
  • 0

Kevin,

 

Een goede voorbereiding is het halve werk.

Je hebt het over tuf/tuf's maar dit zijn tuktuks. http://www.tuktukcompany.nl/

benader dit bedrijf is en kijk of je informatie kan krijgen.

Die heb ik de afgelopen jaren geregeld zien rijden. Nu zie ik ze nooit meer rijden in mijn omgeving.

Ik weet niet precies wat hier de reden van is maar ik denk de winstgevendheid. Er werd ook veel mee gefraudeerd, de rijders staken veel geld in eigen zak. Dit is uiteindelijk opgelost door een GPS oplossing.

Begin eens met informatie te zoeken over de OV-fiets en de OV-scooter.

Hoe loopt dat? Wie is er mee begonnen? Wat kost het? Wat levert het op? Waar zijn ze gestalt?

 

Het is een hele moeilijke markt om tussen te komen en je zal samen moeten werken met enorm grote partijen als de streekvervoerders, de NS en de overheden. Laten de streekvervoerders en de NS nou eens ex-staatsbedrijven zijn.

Daarnaast heb je te maken met de taxivergunningen die vergeven zijn, taxi's zitten niet te wachten op concurrentie dus zij zullen een gezamelijke vuist maken wat opzich wel weer een mooie uitdaging is.

 

Misschien is het een idee om jou plan op een A4 te zetten en die hier te plaatsen of met andere ondernemers te delen.

 

Als jij echt een nieuw vervoersmiddel op de markt wilt brengen zal deze gekeurd gaan worden door diverse instanties, er moeten patenten op komen en er zal een hele lange test- en verbeteringsfase aan vooraf gaan.

 

Op deze manier wordt je niet veel wijzer op dit forum. Je geeft te beperkte informatie en het blijkt nog niet dat je zelf veel onderzoek hebt gedaan.

 

 

Tegenwind doet stijgen!

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Ik gun ieder zijn idee om zelfstandig te worden, en dan een soort tuktuk wil importeren , om een taxi route te gaan rijden,

het wiel is al uit gevonden, en alles over regelgeving , is gewoon op te vragen.

Je moet gewoon even googlen, daar vind je info genoeg.

Ook Elmer laat al een website zien van een tuk tuk bedrijf.

En in Den Haag rijden ze nog steeds , in het geel, maar wie daar achter zit weet ik niet.

Maar de kvk kan je helpen enz.

 

Er zijn al zoveel taxi,s in Nederland, kijk maar eens op Schiphol, dagelijks staan daar rijen taxies op een vrachtje te wachtten.

Nu is daar ook weer heibel, tot enkele maanden waren het de Schipholservice taxi, die daar de dienst uitmaakte, nu is het connexxion( bus bedrijf), ik zie dezelfde chauffeurs,maar met een ander daklicht..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me een vervelende branche om tussen te willen gezien lastige concurrenten, die, laten we zeggen, niet wettige middelen gebruiken om nieuwkomers uit te schakelen.

 

Overigens zou ik het wel mooi vinden als er een alternatief komt voor de overpriced nederlandse taxi's. Of tuktuks nou zo handig zijn in ons klimaat weet ik niet, maar bijvoorbeeld goedkoop opereren met compacts ipv de grote taxibakken zou toch al een eind moeten schelen. Voordeel daarvan is dat je iig een doodnormale auto hebt waarbij de regelgeving niet anders zal zijn dan voor de huidige taxis.

Link naar reactie
  • 0

 

Een mooi inspirerend voorbeeld hoe je innovatie in vervoer kunt brengen is die van de www.denieuwekoetsiers.nl Niet door nieuwe voertuigen te introduceren maar door het anders te organiseren met andere chauffeurs de ik maar even de verzilverde noem.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Deze forum is erg actief en ben erg blij met jullie reacties, bedankt allen! De punten die jullie aanstippen heb ik inderdaad over nagedacht. En uiteindelijk komt het neer op een goede en betaalbare dienstverlening waarbij je niet hoeft te discussieren over de prijs.

 

Het gaat zeker niet om een tuktuk variant, want dat zie ik meer als recreatie vervoer.

 

Het is een combo van nieuw vervoermiddel voor een betaalbaar prijs daarnaast zie ik ook kansen die nu niet door de huidige ov/taxi vervuld (willen) worden omdat het misschien voor hun niet aantrekkelijk zijn. (De taxis willen alleen lange ritten).

 

Laatste post is inderdaad interessant en inzet van ouderen ben ik ook voor, maar de werkwijze vind ik minder....je moet dus eerst een offerte aanvragen (en daar ga je weer als Nederlander. Ik wil gewoon een fair (goedkoop) vaste prijs en geen offerte).

 

Al met al, ik zal me maar verdiepen in de regelgeving en navraag doen bij tuk tuk hoe zij het voor elkaar hebben gekregen (bedankt voor je tip!)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.