• 0

inhoudingen eenmanszaak.

Beste forumleden, ik heb een vraag.

 

Ik ben sinds kort bezig met een eenmanszaak om mijn hobby niet zwart te hoeven doen.

Nu zou ik graag willen weten wat ik allemaal moet afdragen.

 

Tot zover heb ik :

 

- BTW (omzetbelasting)

- Inkomstenbelasting (hoeveel is dit?)

 

Ik doe het hobbymatig, dus ben ook gewoon in loondienst bij een werkgever.

Wat kan ik nog meer aan inhoudingen etc. verwachten?

 

Bedankt voor de tijd.

 

Duncan

 

Het gaat er niet om wat je bent, maar om wie je bent...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Duncan,

 

Strikt genomen is er natuurlijk geen sprake van inhouding maar afdrachten. Jij betaald geld aan de belastingdienst. Alhoewel ik denk dat je dat wel weet is het wel een belangrijk iets. Je zou namelijk de eerste niet zijn die alleen kijkt naar het geld dat op de rekening staat en niet naar waar dat bedrag uit bestaat.

 

Er is BTW, inkomstenbelasting, ziekenfondspremie, WAZ premie (arbeidsongeschiktheidsverzekering). De hoogte van de BTW is duidelijk. (vergeet niet dat je ook BTW kunt aftrekken) Wat je moet betalen aan de andere premies is geheel afhankelijk van je totale inkomen. Omdat je dit pas aan het eind van het jaar zeker weet en de belastingdienst graag voor de zekerheid al eerder geld ziet, moet je een schattingsformulier invullen (krijg je automatisch). Op basis van dat formulier wordt dan een Voorlopige Aanslag opgesteld met een totaal bedrag. Dat bedrag kun je in 1 keer voldoen maar beter is het om dit in maandelijkse termijnen te voldoen.

 

 

 

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.