• 0

Werken in China

Goedemiddag,

 

Al een tijd ben ik zeer geinteresseerd in import uit china.

Ik ben 21 jaar en zou graag voor een kwaliteits controle bedrijf werken in china.

Hoe pak ik dit aan? is er een mogelijkheid dat ik wordt opgeleid binnen het bedrijf.

 

Een mogelijkheid is dat ik mezelf kan ontwikkelen in het bedrijf in China

 

Ik hoop op reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn eerste vraag zou zijn:

 

Wat denk jij dat jouw toegevoegde waarde in China zou zijn ?

 

Kan je Chinees spreken? Ken je de cultuur? Wat voor inkoop/controle ervaring/opleiding heb je?

 

Hierna komt de vraag : wat is jouw verwachte salaris? (ik betaal ong 250 euro voor een perfecte inkoper per maand)

 

QC is niet eenvoudig, je moet 100% weten wat je doet, waarover je praat. In princiepe moet je meer van het product, het productieproces afweten dan de producent zelf.

 

Hier in China rijst vaak de vraag: wat is het nut van een westerling in China ?(tenzij hij de eigenaar is natuurlijk van een bedrijf) en met de toenemende kennis en beheersing van de engelse taal en westerse cultuur van de Chinezen zelf is dat een zeer goede vraag.

 

Er zijn bedrijven die buitenlanders in dienst hebben voor vekoop, communicatie en ook QC, maar veel zijn dat er niet. Meeste buitenlanders zijn of leraar, of werken voor grotere multinationals in steden als Shanghai, HongKong of Beijing.

Link naar reactie
  • 0

ik spreek geen chinees. maar voor de meeste Nederlandse bedrijven is het toch een voordeel om daar een Nederlander te hebben? die controle van goederen of dergelijke uitvoert?

 

Mijn opleiding is Marketing en communicatie daarnaast importeer ik zelf uit china voor mn eigen bedrijf.

Ik zie het als een soort opleiding binnen het bedrijf, zij kunnen mij vormen voorwat ze daar nodig hebben.

 

Zoiets wil ik bereiken. persoonlijk voor mn eigen ervaring en zakelijk voor het bedrijf.

 

Misschien kan iemand me hiermee helpen of op weg sturen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je weleens met bepaalde bedrijven in contact brengen waarmee ik zaken doe!

Ik hoor wel vaak van ze dat ze wel graag een buitenlander willen hebben voor op de verkoopafdeling.

Puur vanwege contact met het buitenland. Als je meerdere talen machtig bent, dan kan je wel wat betekenen voor ze!

Alleen op een dikke loon, dat kan je vergeten. Ze kunnen je lang niet bieden wat wij in NL kunnen bieden.

maar dat snap je natuurlijk wel! En als je niet presteert, dan lig je er als de kortste keren eruit.

Voor elke plek die vrij komt staan er alweer 30 te wachten die jouw plek willen innemen.

Dus je moet echt wat in je mars hebben wil je voor een chinees bedrijf werken!!

Ik denk wat jij overigens zoekt beter past bij een nederlands bedrijf die ook gevestigd is in china.

 

mvg

Anhong

 

Link naar reactie
  • 0

ik spreek geen chinees. .....

 

98% van de chinezen spreekt geen woord Engels. Laat staan Nederlands. Ik neem iedere keer dat ik daar zaken doe een tolk mee. Ik zou iemand in dienst nemen daar die vloeiend Engels en Chinees spreekt.

 

Ach dat valt wel mee! 98% vind ik wel overdreven. Ik schat dat een 15% van de bevolking redelijk engels spreekt. En van die 15% werken ze meestal bij bedrijven die juist engels sprekende mensen nodig heeft.

 

 

Beste JaapStar

Ik spreek Engels, Chinees, Nederlands!! Waar kan ik sollicitatiebrief naartoe sturen?? :P :P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 297 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.