• 0

Financieel overzicht IT-project??

Hey allemaal,

 

Ik ben momenteel bezig aan mijn eindopdracht. Kan iemand mij misschien helpen aan een checklist of iets dergelijks om een financieel overzicht van een IT-project te kunnen uitschrijven?

 

Enkele zaken waar ik aan dacht waren:

 

- prijs hardware

- prijs software

- onderhoudscontracten

- licenties

- ...

 

Het zou handig zijn moest ik een checklist hebben, zodat ik niets vergeet.

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het een tussenoverzicht (bijv maandelijkse rapportage) of een eindoverzicht?

 

Bedankt voor je reactie!!

 

De gehele eindopdracht is gebaseerd op de implementatie van een IT-project op mijn werk dat gestart is in 2001. Ik wilde een overzicht per jaar maken (voor 2001, 2002 en 2003) en aanvullend een raming voor 2004.

 

Is een raming voor 1 jaar voldoende?

Link naar reactie
  • 0

Normaal gesproken maak ik als projectleider een overzicht van de verrichte activiteiten, en de daarbij horende kosten. Deze relateer ik altijd aan de planning, en ik geef een voorspelling van de uitgaven in de komende periode.

 

Een puur financieel overzicht maak ik niet (wordt nooit gevraagd). De financiele paragraaf is een deel van mijn voortgangsrapportage.

 

De vraag voor mij is dan ook: wat wil je met jouw rapportage? En waarom wil je dit per kalenderjaar (ik vermoed omdat het dan gelijk loopt met de budgetperiode)?

 

Is het mogelijk dat jouw eindrapport een samenvatting is van de highlights van de deelrapportages door het project heen? In dat geval zou ik een overzicht van de kosten per projectfase.

 

Een raming kan voor budgettering van de opdrachtgever per jaar. Maar als het project nog meer dan 1 jaar duurt zou ik ook de resterende periode met de te verwachten kosten aangeven. De opdrachtgever wil meestal weten wat het project totaal kost, en wanneer die kosten gemaakt worden.

 

Succes,

ToC

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

De vraag voor mij is dan ook: wat wil je met jouw rapportage? En waarom wil je dit per kalenderjaar (ik vermoed omdat het dan gelijk loopt met de budgetperiode)?

 

Is het mogelijk dat jouw eindrapport een samenvatting is van de highlights van de deelrapportages door het project heen? In dat geval zou ik een overzicht van de kosten per projectfase.

 

Het gaat om een geïntegreerd systeem waarbij initieel een planning voorzien was in verschillende fases. Uiteindelijk is er zoveel mis gegaan, dat de verschillende fases nu door elkaar lopen. Een rapport per fase lijkt me een goed idee, maar aan welke fase schrijf je dan computerinstallaties, software en licenties toe? Pro rata aantal medewerkers?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

3 mogelijkheden (praktisch gezien):

  • reken dat soort kosten aan het hele project toe (eenmalig, niet aan een fase toerekenen)
  • reken dat soort kosten toe aan de fase waarin je ze begint te gebruiken
  • reken dat soort kosten toe aan de actieve fase op het moment dat je die kosten maakt

 

Mijn voorkeur is de 1e, maar opdrachtgevers, om verschillende (meestal administratieve redenen) willen die nog wel eens aan een specifieke fase toekennen.

 

Als het uiteindelijk maar duidelijk is wat het hele project gekost heeft, en wat het opgeleverd heeft ;)

 

Succes,

ToC

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.