• 0

jezelf presenteren op youtube

Beste mensen,

 

Gisteren geïnspireerd geraakt, vannacht er over gedroomd en nu nuchter de valkuilen proberen te analyseren, maar ik kom er niet uit dus ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan…

 

De inspiratie is het volgende filmpje (waarvan ik er van uit ga dat Linda dit niet kwalijk neemt, aangezien het op haar website publiekelijk wordt vertoond)

Waarom ben ik geïnspireerd? Wel, je ziet de persoon achter het schrift Je hebt dus een beeld bij iemand die alles heeft geschreven deze site. Dat is prettig. Toch?

Een aantal ondernemers onder ons werken met dermate hoge financiële omzetten of complexe materie, dat een of meerdere face to face afspraken met een (potentiële) klant een must is. Het gaat dan om het winnen van vertrouwen van deze potentiële klant en hiermee het bekrachtigen van het verkoopgesprek vanuit de verkopende partij.

Echter, voor mijn dienst loont het zich vrijwel niet om een afspraak te maken met een klant. De tijd die ik er mee kwijt ben weegt meestal niet op tegen de inkomsten die ik eruit haal.

Toch kan ik me voorstellen dat potentiële klanten, die met mij zaken doen, graag willen weten met wie ze nu eigenlijk zaken doen. Ze vertrouwen toch hun klanten aan mij toe.

Nu bedacht ik me dus om een filmpje van mezelf te maken zoals Linda dat van zichzelf heeft gedaan. Een klein stukje voorstellen en vervolgens nog eens kort en bondig aangeven waarom mijn dienst zo belangrijk is voor hen. ( de link komt op de website dus ik mag concluderen dat de bezoeker van de site en het filmpje ook in de meeste gevallen al interesse heeft in mijn dienst.

 

Maar ja,

 

Ik kan dit wel interessant vinden maar denken jullie dat een klant hier wel op zit te wachten? Ik ben geen acteur en heb geen geld hier een professioneel bedrijf voor in te huren, dus zal een 100 keer moeten oefenen om zonder bibberende stem iets fatsoenlijks neer te zetten, met een brabants accent.

 

Al met al zou ik het graag willen proberen, maar ik ben eerst benieuwd of jullie als potentiële klant bij welk bedrijf dan ook, hier de meerwaarde van in zien en waarom wel of waarom niet.

 

Ik hoor t wel

 

Gr Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

 

Doen! Desnoods 100 keer tot je tevreden bent, maar zeker proberen. Het hoeft ook niet perse je eigen talking head te zijn, je kan ook andere dingen laten zien. Hou het kort en to-the-point, en ontwijk sales speak (van die overdreven positiviteit).

 

Misschien kunnen we met z'n allen wat voorbeelden verzamelen van YouTube!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Hoe doe je zelf je sales pitch bij (potentiële) klanten? Zit je dan ook te bibberen? Als je niet lekker overkomt in een filmpje zoals bij Linda, zal ik aanraden om alleen je stem in te spreken en filmpje te maken van je slides waar je je eigen stem achter zet. Paar gave foto's van jezelf erachter werkt dan een stuk sterker.

 

Een goede tip is om je te laten interviewen door iemand waarbij je je op je gemak voelt en de vraagsteller er tussen uit te knippen.

 

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik 2 a 3 minuten ben afgehaakt bij Linda. Vergeet niet dat een filmpje nog steeds hetzelfde is als een presentatie/salespitch. Niet iedereen heeft de tijd voor zulke lange filmpjes. Onderstaand een filmpje van Magali die solliciteerd voor de Best Job on the Planet, welke mij meer overtuigd:

 

http://www.youtube.com/watch?v=L91qTYfmu8E

 

aan de rechterkant zijn er via top50 van Islandreefchris (it's not me) nog meer video's te zien. Veel verschillende stylen van salespitches over jezelf)

 

Er gaat iets meer creativiteit in zitten, maar hierdoor heb je wel de mogelijkheid je eigen stijl en manier van werken beter uit te stralen. Laat jezelf vooral ook in actie zien, met actie foto's of vraag referenties op die je mag gebruiken en toe kan voegen.

 

 

 

 

 

 

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 2

Als toevoeging aan het bovenstaande, heb ik nog 2 andere filmpjes hoe je jezelf effectief kan presenteren op youtube. Het is een andere style, en naar mijn mening effectiever dan een filmpje zoals Linda.

 

gebruik dots:

 

 

of zoals de mannen die het doen van "In Plain English":

 

 

Edit: Deze video's toegevoegd om dat jezelf presenteren niet altijd als een nieuwslezer hoeft te zijn. Kijkend naar de hoeveelheid info die blijft hangen zal een afbeelding altijd meer dan dan 100 woorden.

 

Hartelijk dank Frans!

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ook ik ben na 3 minuten afgehaakt, kost me teveel tijd en ik weet nog steeds niets, voor mij duurt dit te lang.

Op zich een goed idee om met wat filmpjes zaken duidelijk te maken, maar dan filmpJES, dus klein.

Internet is een vluchtig medium waarbij er snel duidelijkheid moet zijn, anders haken mensen (zoals ik ) af. Dat betekent dus pitchen: snel en to-the-point. Een serie korte fimpjes waarin meteen naar de boodschap wordt gegaan zullen imho goed werken.

Overigens is een link van Youtube naar je site niet verkeerd met het oog op vindbaarheid en je je kunt zelfs heel snel je eigen Youtube kanaal opstarten (gratis!) en daar je eigen filmpjes neerzetten. Prima manier voor internet/online marketing!

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

dank jullie wel voor de reacties. ik ga er direct mee aan de slag want ik ben steeds meer enthousiast over het idee. Overigens is het niet mijn bedoeling de video van Linda te laten beoordelen maar slechts als voorbeeld te laten dienen. deze video is namelijk onderdeel van een geheel betreffende marktetingtips. Ik vond dat wel boeiend en heb m afgekeken, maar dat is ieder voor zich. het ging mij vooral om een voorbeeld te plaatsen van iemand die zich naar mijn behoren netjes presenteert en waar ik dus de meerwaarde van zie.

In mijn geval zal ik het behoorlijk inkorten. de aandacht verslapt immers snel. gewoon een presentatiemomentje. niet meer of minder.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het totaal niet eens met de meningen hier over Linda. Wat Linda erg goed doet is waardevolle informatie geven.

 

Een video dus over een dienst die je biedt zou het misschien goed doen ter ondersteuning van je teksten op je website maar niet in het Youtube netwerk. Bezoekers van Youtube zitten daar totaal niet op te wachten.

 

Mijn tip dus als je op video marketing gaat toepassen via Youtube geef dan waardevolle informatie zoals Linda maar ga geen dienst of product promoten.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

dank jullie wel voor de reacties. ik ga er direct mee aan de slag want ik ben steeds meer enthousiast over het idee. Overigens is het niet mijn bedoeling de video van Linda te laten beoordelen maar slechts als voorbeeld te laten dienen.

 

Meer dan welkom natuurlijk,

 

Belangrijk bij het opzetten van een filmpje is wat je doel ervan is. Wanneer je jezelf gaat presenteren is het dat je nog aan het begin staat van het AIDA-Model (attention, interest, desire, action). In het geval van Linda is zij met de Action bezig, waardoor mensen er naar blijven kijken.

 

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat de opzet van Linda niet doeltreffend is voor het nieuwsgierig maken van potentiële klanten. Dit omdat alleen auditief communiceren door een verhaal te vertellen niet blijft hangen. Probeer na het zien van alle filmpjes maar de 4 belangrijkste punten van 8min Linda op te noemen en bijv. 4punten van de andere filmpjes. Zal merken dat ze makkelijker op te noemen zijn van filmpjes waar visuals bij gebruikt zijn.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Hoe doe je zelf je sales pitch bij (potentiële) klanten? Zit je dan ook te bibberen? Als je niet lekker overkomt in een filmpje zoals bij Linda, zal ik aanraden om alleen je stem in te spreken en filmpje te maken van je slides waar je je eigen stem achter zet. Paar gave foto's van jezelf erachter werkt dan een stuk sterker.

...

 

De reden waarom Linda niet zo boeit en het publiek snel zal afhaken is omdat er helemaal niet over is nagedacht betreffende de vorm.

Het filmpje is niet ingepakt en komt dus veel te basic en te lang over..ondanks dat ze het zelf wel goed doet als spreker..

De stijl van een filmpje bepaald het effekt dat je gaat hebben naar je doelgroep...

en daarom vind ik ondanks je ziet dat het met weinig middelen is gemaakt ,

het filmpje van Magali meer geslaagd..

 

Link naar reactie
  • 0

Het begint me behoorlijk te irriteren dat ik, wanneer ik iets post,( want het is al vaker gebeurd)

A: Met regelmaat wordt gewaarschuwd dat er een reactie is en deze gewoon irrelevant is gezien mijn eerdere vraagstelling

B Dat wederom een oordeel wordt gegeven aan een filmpje van iemand welke ik alleen als voorbeeld wilde aanhalen om mijn vraagstelling te verduidelijken. Ik begin het knap genant te vinden dat telkens een mening wordt gegeven aan dit filmpje.

Zo hoef je van mij echt niet te reageren en zal ik de volgende keer een extra keer nadenken voor ik een vraag stel.

 

Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Het begint me behoorlijk te irriteren dat ik, wanneer ik iets post,( want het is al vaker gebeurd)

A: Met regelmaat wordt gewaarschuwd dat er een reactie is en deze gewoon irrelevant is gezien mijn eerdere vraagstelling

B Dat wederom een oordeel wordt gegeven aan een filmpje van iemand welke ik alleen als voorbeeld wilde aanhalen om mijn vraagstelling te verduidelijken. Ik begin het knap genant te vinden dat telkens een mening wordt gegeven aan dit filmpje.

Zo hoef je van mij echt niet te reageren en zal ik de volgende keer een extra keer nadenken voor ik een vraag stel.

 

Ronny

 

Tja dan zie je de relevante tips niet in de boordelingen.

De reacties van jouw toekomstig filmpje bepalen immers het succes ervan

Link naar reactie
  • 0

 

De reden waarom Linda niet zo boeit en het publiek snel zal afhaken is omdat er helemaal niet over is nagedacht betreffende de vorm.

Het filmpje is niet ingepakt en komt dus veel te basic en te lang over..ondanks dat ze het zelf wel goed doet als spreker..

 

nogmaals dan ahv een voorbeeld uit je eigen reactie.

wat je hier doet is het veroordelen van het filmpje van Linda, wat mi onnodig is om toch relevante tips te kunnen geven.

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

dat noemt men opbouwende kritiek...

dat jij dit veroordelen noemt betekent dat jouw perceptie eerder negatief is opgesteld en zo ook blokkades kan vormen..

nogmaals een relevante tip ;)

 

Opbouwende kritiek geef je aan de persoon zelf. Niet in een topic wat een heel ander doel heeft, zoals al aangegeven door Ironny. Daarnaast stel je nogal breed dat het publiek af zal haken, Hoe weet je dat?

 

Goed lezen is ook een kunst. Geldt niet alleen voor jou, ook voor anderen in dit topic ;).

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 1

Om even op de vraag terug te komen:

 

Ik vindt het persoonlijk erg leuk (en belangrijk) om te weten wie er achter een bepaald bedrijf staat. Vooral in het geval van Ronny, sinds ik hem ontmoet heb ben ik een stuk geruster op mijn binnenkomende telefoonverkeer :)

 

Wat ik zelf doe op mijn sites is om filmpjes te maken van mijn producten, ik denk dat mensen het ook leuk en belangrijk vinden om als ze een machine online aanschaffen dat ze de werking kunnen zien. Dit zijn amateur filmpje maar juist daarmee weet de klant hoe een machine "echt" werkt.

Om jezelf via Youtube voor te stellen lijkt mijn een amateur film beter dan een te professionele film, dat komt wellicht "te"gemaakt over!

 

Succes ieders geval, en is je filmpje er: LATEN ZIEN HE :P

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

 

Ontstaat er een interessant topic over de inzet van YouTube om een boodschap over te brengen (op je eigen website), wordt vervolgens de helft van alle reacties benut om te mopperen op elkaars bijdrage. In het algemeen zijn saaie langdradige video's minder effectief dan korte onderhoudende. Graag voorbeelden van beide categorieën en veel meningen, inclusief kritiek! Leren we allemaal van.

 

Dit is toch geen kleuterklas hier. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

dat noemt men opbouwende kritiek...

dat jij dit veroordelen noemt betekent dat jouw perceptie eerder negatief is opgesteld en zo ook blokkades kan vormen..

nogmaals een relevante tip ;)

 

Opbouwende kritiek geef je aan de persoon zelf. Niet in een topic wat een heel ander doel heeft, zoals al aangegeven door Ironny. Daarnaast stel je nogal breed dat het publiek af zal haken, Hoe weet je dat?

 

Goed lezen is ook een kunst. Geldt niet alleen voor jou, ook voor anderen in dit topic ;).

Dan moet Ironny een zelfgemaakt filmpje laten zien om opbouwende kritiek op maat afgestemd te kunnen ontvangen.

Vermits hij nu communiceert op basis van een extern filmpje is het dan toch ook logisch dat hij opbouwende kritiek ontvangt via dit extern filmpje. ;)

Ik ben namelijk werkzaam in die sector...goed zo? :)

Link naar reactie
  • 0

 

Dan moet Ironny een zelfgemaakt filmpje laten zien om opbouwende kritiek op maat afgestemd te kunnen ontvangen.

Vermits hij nu communiceert op basis van een extern filmpje is het dan toch ook logisch dat hij opbouwende kritiek ontvangt via dit extern filmpje. ;)

 

Nee dat is niet logisch. Maar ik ga mezelf niet herhalen. Daarnaast moet Ironny niets.

 

Ik ben namelijk werkzaam in die sector...goed zo? :)

 

Nee want je geeft geen antwoord op de vraag in mijn vorige post.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hoe dan ook, ik zie wel een aantal zaken waar ik iets mee kan.

Belangrijker vind ik nog dat het idee als positief wordt gezien. Ik ga er dus zeker mee aan de slag! als het klaar is laat ik het zien en mag er worden geschoten. Eerst nu maar eens kijken hoe ik het ga opzetten en op welke manier ik het presenteer op de site.

 

Bedankt in ieder geval! Mooi iets om over na te denken bij de vrijdagmiddagborrel.. ;)

 

Ronny

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb je misschien een leuke dame met mooie stem in dienst? Dan kun je haar ook het filmpje in laten spreken.

 

Leuk! speelde zelf ook al met de gedachte.Ik was op youtube aan het zoeken naar leuke filmpjes over Chinese geneeskunde en kwam tot de ontdekking dat er maar weinig leuks te vinden is. Alleen maar engelstalig of wel nederlands maar niet prettig om naar te kijken/luisteren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.