• 0

jezelf presenteren op youtube

Beste mensen,

 

Gisteren geïnspireerd geraakt, vannacht er over gedroomd en nu nuchter de valkuilen proberen te analyseren, maar ik kom er niet uit dus ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan…

 

De inspiratie is het volgende filmpje (waarvan ik er van uit ga dat Linda dit niet kwalijk neemt, aangezien het op haar website publiekelijk wordt vertoond)

Waarom ben ik geïnspireerd? Wel, je ziet de persoon achter het schrift Je hebt dus een beeld bij iemand die alles heeft geschreven deze site. Dat is prettig. Toch?

Een aantal ondernemers onder ons werken met dermate hoge financiële omzetten of complexe materie, dat een of meerdere face to face afspraken met een (potentiële) klant een must is. Het gaat dan om het winnen van vertrouwen van deze potentiële klant en hiermee het bekrachtigen van het verkoopgesprek vanuit de verkopende partij.

Echter, voor mijn dienst loont het zich vrijwel niet om een afspraak te maken met een klant. De tijd die ik er mee kwijt ben weegt meestal niet op tegen de inkomsten die ik eruit haal.

Toch kan ik me voorstellen dat potentiële klanten, die met mij zaken doen, graag willen weten met wie ze nu eigenlijk zaken doen. Ze vertrouwen toch hun klanten aan mij toe.

Nu bedacht ik me dus om een filmpje van mezelf te maken zoals Linda dat van zichzelf heeft gedaan. Een klein stukje voorstellen en vervolgens nog eens kort en bondig aangeven waarom mijn dienst zo belangrijk is voor hen. ( de link komt op de website dus ik mag concluderen dat de bezoeker van de site en het filmpje ook in de meeste gevallen al interesse heeft in mijn dienst.

 

Maar ja,

 

Ik kan dit wel interessant vinden maar denken jullie dat een klant hier wel op zit te wachten? Ik ben geen acteur en heb geen geld hier een professioneel bedrijf voor in te huren, dus zal een 100 keer moeten oefenen om zonder bibberende stem iets fatsoenlijks neer te zetten, met een brabants accent.

 

Al met al zou ik het graag willen proberen, maar ik ben eerst benieuwd of jullie als potentiële klant bij welk bedrijf dan ook, hier de meerwaarde van in zien en waarom wel of waarom niet.

 

Ik hoor t wel

 

Gr Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik wil t graag zelf doen.... zeker ook omdat mijn job enorm wordt geassocieerd met vrouwen en ik daar mezelf toch niet onder schaar en zelf veelvuldig gesprekken beantwoord.....

maar aan de andere kant, ik kan mijn stem wel verheffen en als ik me een beetje leuk aankleed ;D.....

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

Mooi onderwerp van Ronny.

 

Eerst zal ik maar even reageren op zijn vraagstelling:

prima idee Ronny en ik sluit me aan bij de eerste reactie van Twa. Maken en verbeteren tot je er zelf tevreden over bent.

 

Vervolgens reageren diverse mensen op de vorm waarin dat zou moeten gebeuren. De manier waarop Chris reageert is zorgvuldiger (daarom reus) dan de manier waarop Global dit doet (daarom zijn kneus).

 

Zowel Chris als Global zijn meer aanhangers van een "vormbenadering". Terwijl Ronny aangeeft voor de inhoud te gaan. Hij wil gewoon de mens Ronny achter zijn onderneming laten zien.

 

Ter inspiratie voor Ronny zijn de video's zoals Edo ze maakt waarschijnlijk een prima uitgangspunt. www.edovansanten.nl

 

O ja, nog een klein puntje van persoonlijke opbouwende kritiek richting Global. Ik vind het niet zo kies om vanuit een anoniem account zo hoog van de toren te blazen richting mede-HL-leden, maar ongetwijfeld haal ook jij jouw leerpunt uit deze draad en scoor je bij je volgende post een dikke reus van mij. ;)

 

Ard

 

Link naar reactie
  • 0

[MOD-knip]

kijk lekker rond, laat je inspireren, zoek mooie voorbeelden en kies je eigen format.

maak ze zelf, laat ze door een neefje maken of pak het professioneel aan. kosten vallen heus wel mee.

 

bezoekers en klanten zullen het absoluut waarderen. doen dus!

Wat ik zo raar vind is hoe Richard Branson overkomt voor een publiek namelijk...hakkelend,stotterend en onzeker...echt niet aangenaam om naar te luisteren..

Dit rijmt toch totaal niet met zijn functie als 1 van de grootste ondernemers...

Heb jij hier een verklaring voor?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik zo raar vind is hoe Richard Branson overkomt voor een publiek namelijk...hakkelend,stotterend en onzeker...echt niet aangenaam om naar te luisteren..

Dit rijmt toch totaal niet met zijn functie als 1 van de grootste ondernemers...

Heb jij hier een verklaring voor?

 

 

Branson voelt zich inderdaad niet echt op zijn gemak voor groot publiek.

In kleinere kring heeft hij hier geen last van. Ik zou hem graag een keer trainen :-)

 

Mod-edit : multiquote verwijderd

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

 

Zowel Chris als Global zijn meer aanhangers van een "vormbenadering". Terwijl Ronny aangeeft voor de inhoud te gaan. Hij wil gewoon de mens Ronny achter zijn onderneming laten zien.

 

Ter inspiratie voor Ronny zijn de video's zoals Edo ze maakt waarschijnlijk een prima uitgangspunt. www.edovansanten.nl

 

De oorspronkelijke vraag van Ronny was hoe iedereen tegen deze filmpjes aan kijkt. Mijn standpunt hierin is dat er goed moet worden nagedacht over het doel van het filmpje, zodat de goede vorm wordt uitgekozen. Hierdoor wordt het doel van het filmpje namelijk niet voorbijgestreefd.

Iets wat in mijn ogen nog wel eens onderschat wordt, is dat de vorm de inhoud flink kan vervormen (in negatieve zin). Kijk maar eens naar een specialist die plat Haags praat. Door het haagse accent wordt deze specialist toch minder serieus genomen in de provincie.

Vandaar idd wat inspiratiemateriaal wat misschien van waarde kan zijn, wanneer je jezelf niet genoeg acteerskills vind hebben.

Voor de ondernemers onder ons met weinig middelen heb ik hier een aantal tips op basis van onderstaand filmpje. Dit filmpje is wel met meer middelen gemaakt, maar daarom is het een goed voorbeeld die met onderstaande tips goed na te maken is. Hierdoor komt de inhoud toch ook goed tot zijn recht, naar mijn mening!

 

 

 

[*]Bedrijfslogo als eerste in beeld - weten ze bij wie je hoort

[*]Ondernemer voorstellen - tijdens of voor het interview met naam in beeld (geeft een professionele uitstraling, anders lijkt het snel op: Ik ben Beau Ter Ham en hou mijn spreekbeurt over Bakkerij Jongerius)

[*]Beelden van ondernemer tijdens interview afwisselen met beelden van ondernemer in actie (liefst in eigen omgeving).

[*] Koffiekoppen, briefpapier of iets dergelijks met bedrijfslogo lekker ook in de omgeving neerzetten op natuurlijke plekken.

[*] Interview eventueel meerdere keren doen uit verschillende standpunten. 1e keer van links, 2e keer van rechts, 3e keer van vooraf.

[*] Bij het beantwoorden van vragen altijd grotendeels de vraag herhalen en je eigen bedrijfsnaam niet vergeten te noemen.

[*] Audio van interview onder actie beelden zetten, waardoor het verhaal goed blijft lopen

[*] Tot slot eind boodschap met wederom bedrijfslogo

[*] Passend achtergrondmuziek - let hierbij wel op evt. rechten bij gebruik van muziek.

 

Zoals je ziet wel enig wat knip en plak werk na het filmen. Eventueel met een kleine investering van 15euro in een boek van Videobewerking voor Dummies, is dit prima te doen. Als ondernemer met weinig middelen moet je het creatief op lossen en het vaak zelf doen.

 

Hoop dat de mindere acteurs/presentatoren onder ons hierdoor merken dat er niet veel skills nodig hoeven zijn voor een persoonlijk filmpje.

 

 

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

 

Kan me niet voorstellen dat je veel klandizie weghaalt van YouTube, zeker niet met zo'n saai basisscript. Het nut van YouTube is dat je video's kan uploaden die vervolgens te embedden zijn in je eigen site. Dan hoef je dus geen logo's te laten ronddraaien of jezelf te introduceren, maar kun je meteen inzoomen op het onderwerp. Video is een visueel medium, dus een verhaal dat je ook kan opschrijven wordt niet perse sterker van een filmpje. Demonstreer iets!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De effectiviteit van het filmpje van de papiervouwer is vele malen groter dan de commercial hierboven. Ik heb hem weliswaar niet nodig maar die papiervouwer wil ik wel hebben.

 

Daar gaat het om bij Youtube of embedded filmpjes. Onderuitgezakt naar TV kijken is de plaats voor de commercial of naamsbekendheid.

Dienstverlening zegt me helemaal niets totdat ik een mystery shopper aan het werk zie of een groepsinterview of een drietal tips van een bepaalde training.

 

Het vluchtige medium van internet houdt de aandacht kort vast en maximaal 40 seconden als je ongevraagd iets voorgeschoteld krijgt.

Los in 40 seconden een probleem op en je krijgt aandacht en iets om over na te praten of door te sturen op bijvoorbeeld Twitter.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Kan me niet voorstellen dat je veel klandizie weghaalt van YouTube, zeker niet met zo'n saai basisscript. Het nut van YouTube is dat je video's kan uploaden die vervolgens te embedden zijn in je eigen site. Dan hoef je dus geen logo's te laten ronddraaien of jezelf te introduceren, maar kun je meteen inzoomen op het onderwerp. Video is een visueel medium, dus een verhaal dat je ook kan opschrijven wordt niet perse sterker van een filmpje. Demonstreer iets!

 

de reden waarom ik dit heb aangekaart is dan ook niet om te scoren via Youtube. niemand gaat in youtube op zoek naar een dienst verlening. ik heb ook niet de intentie om een promotiefilmpje te maken met hierin mijn naam en logo tot in den treuren te halen.

ik hoop juist door een korte presentatie van mezelf en eentueel een (korte)voorbeelsituatie aanhalend waarom mijn dienst interessant zou kunnen zijn, potentiële klanten over de streep te trekken. Klanten die bijvoorbeeld al een lijstje hebben met mij en concurrenten en uit het filmpje het meergevoel halen voor mij. Dat is wat ik hoop maar het kan natuurlijk ook averechts werken als mijn kop ze niet aan staat. Maar ik vind juist wel dat mijn kop er op wel moet, omdat ik juist het gezicht achter de teksten wil laten zien.

maar goed, er zijn vele wegen naar Rome, dus juist door wat te proberen merk ik vanzelf of het wel of niet aanslaat.

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

 

juist door wat te proberen merk ik vanzelf of het wel of niet aanslaat.

 

Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Maak iets en laat het dan nog eens zien. Dan word je hier ongetwijfeld verder geholpen. In principe vind ik het leuk om dit soort filmpjes te zien, maar ik heb al heel wat nieuwsbrieven opgezegd omdat ik ineens film moest kijken in plaats van een brief te lezen. Op je website zetten lijkt me ok maar ongevraagd toesturen ???

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 0

zowel bij video als geschreven tekst gaat het om relevantie. het maakt niet uit op welke site het staat, als het maar gevonden kan worden. goede beschrijving + metatags, en je wordt gevonden. voor de zoeker is het dan dus per definitie een relevant zoekresultaat en wordt je video bekeken.

 

staar je niet blind op de kijkersaantallen op youtube, 99% van de videos aldaar haalt max 1000 kijkers in 3 jaar.

 

weet ook dat de "long tail" bestaat. ruim 90% van je kijkers scoor je in de 3 jaar na publicatie, het blijft voor de zoeker een relevant zoekresultaat.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Echt wel een interessant onderwerp. Ik heb zelf een koerier- en transportbedrijf. Ik vraag mezelf al langer af wat leuke/interessante filmpjes op de bedrijfswebsite zouden zijn. Heeft er iemand leuke ideeen?

 

Ik dacht zelf aan:

 

- introductiefilmpje op de home pagina

- uitlegfilmpje op de pagina over online orders plaatsen

 

Verder? Graag jullie gedachten.

 

Gr Frank

Link naar reactie
  • 0

Ironny ik denk dat het voor jouw bedrijf geweldig is!! Ik zou zeker willen weten wie mijn klanten aan de telefoon krijgen. Als ik van jou een sympathieke, servicegerichte, zakelijke indruk krijg op het filmpje zou het voor mij zeker werken (heb trouwens nog steeds maar circa 1 telefoontje per dag gelukkig).

 

Bij mij staat het maken van een filmpje ook op de priolijst. Ik wil de 'over ons' pagina laten beginnen met een kort filmpje. Dan hoeven mensen niet te lezen maar kunnen ze gewoon 1 minuutje kijken. Ook bij producten lijkt het me een leuk idee. Ik heb voor de lancering van de site kort contact gehad met iemand die simpele filmpjes maakt en die adviseerde me om het heel simpel te houden. Gewoon voor een lege muur te gaan zitten of eventueel buiten op een (hele) rustige plek en dan kort mijn verhaaltje te doen.

 

Ik ben een vrouw dus zat al weer na te denken over: wat doe ik aan, wat doe ik met mijn haar etc etc. Ik wil graag overkomen zoals ik ben en niet stijver of netter of slordiger of etc etc .

 

Mijn plan is om het filmpje 3 x achter elkaar op te nemen, dan te kijken, dan weer drie keer net zolang totdat het goed is ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

In de coachingswereld worden dit soort filmpjes ook gebruikt. Ik ken een bedrijf dat IRO trajecten doet en daar kan de client zelf zijn coach kiezen. De keuze kan oa worden bepaald door het bekijken van persoonlijke filmpjes van de coaches. Op deze manier kan je een inschatting maken of het wel of niet gaat klikken met de coach die jou gaat begeleiden.

 

Vooral in de dienstverlenende sectoren vind ik dit soort presentatiefilmpjes erg leuk en origineel! Maakt het een stuk persoonlijker.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.