• 0

webshop zijden stropdassen kazoomties.be

Omschrijving van je concept:

Webshop voor kwalitatieve en betaalbare zijden stropdassen.

Webshop gemaakt met Joomla 1.5.10 en Virtuemart 1.1.3

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Webshop uitgebouwd en online gezet.

AdWords campagne opgestart.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Betere kwaliteit bieden aan een betere prijs.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Nog geen echt goede webshop van zijden stropdassen in België. Bedoeling om later als importeer te functioneren

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Laadtijd website snel genoeg?

- Layout ok?

- Gebruiksgemak ok?

- ...

 

 

www.ondernemersforum.be - Ondernemers voor ondernemers in Vlaanderen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je website laad snel genoeg, maar van pagina naar pagina navigeren gaat bij mij iets trager. Verder vind ik dat je site er een stuk netter en professioneler uit ziet dan menig ander webshop starter maar kijk nog even naar je header en footer. Je footer geeft niet correct weer hier en je header vind ik ruimte verspillend, stel het bedrijf erin voor of iets dergelijks.. je bent immers een nieuwkomer.

 

Gegroet,

 

Leon

www.LeonPals.com & www.Twitter.com/LeonPals

www.Zwirt.com & www.twitter.com/Zwirt

Link naar reactie
  • 0

In Internet explorer 8. wordt de site niet goed weergegeven. Er lopen dingen buiten beeld.

 

Je hebt een emailadres wat eindigt op kazoom.be. De site kazoom.be doet niets. Waarom?

 

Verder een nette website met veel mooie dassen. Sjieke namen hebben ze zeg. ;D

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 1

Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van Joomla als webshop. Toch moet ik zegen dat ik de website echt mooi vind.

En ook heb ik laatst al een nieuwe das erbij gekocht, maken jou dassen me echt hebberig. Ik moet me eerlijk gezegt echt inhouden om nu niet spontaan eentje te kopen, haha. Dus reken er maar op dat ik vroeg of laat eentje ga bestellen 8) . Normaal ben ik een beetje conservatief met dassen en kies ik liever voor zwart en grijs, maar jouw collectie heeft me wel bekeerd zeg. Er zitten een aantal bloed mooie dassen tussen ;D. En de prijs is ook zeer aantrekkelijk.

 

Nu de negatieve punten, op de punten na die al genoemd zijn:

Het is wel leuk dat je de optie geeft om een vraag te stellen, maar het probleem is dat mannen zelden online om hulp vragen. Het is vooral de vrouw die vragen stelt, maar het doelgroep is de man.

Ik mis dus de omschrijving en specs van de dassen, zodat het onnodig wordt om een vraag te stellen. Ik zou graag willen weten waar de dassen van gemaakt zijn, waar ze gemaakt worden en wat de kwaliteit is. 100 zijde of 90% polyester en nog wat? Dit weerhoud mij ervan om een das te kopen. Als alles 100% zijde is, moet dat heel duidelijk worden gemaakt, en onderin rechts in de footer is dus niet genoeg. Ik had dit volledig over het hoofd gezien. Maak de klant niet aan het denken maar geef het antwoord zo duidelijk mogelijk. Bijv. een slogan in de header waar in staat dat alles 100% zijde is, en zelfs dan ook weer bij de product omschrijving en zo nodig in de FAQ. Vergeet niet dat wij de dassen niet kunnen vast houden, voelen en het labeltje lezen. Jij moet ons dus al de informatie bieden die wij anders in de winkel zelf zouden kunnen opmaken (ook de lengte graag). Dit is dus een punt waardoor de conversie ratio verbetert kan worden. Ik zie trouwens ook nergens de vermelding van wat voor merk het is. Niet dat het mij uitmaakt, maar een ander misschien wel.

 

Geef ook een beschrijving waar je de potentiële klanten informeert en lekker gaat maken met het product. Alsof je een lollie voor het neus van een kind houdt en ermee gaat zwaaien, zo moet je de dassen aansmeren als bijv.

-eye catcher,

-shique,

-uniek,

-de kwaliteit straalt ervan af.

-Om te dragen bij .........

-De perfecte das voor bij een sollicitatie gesprek/op een vergadering/feest/bruiloft.... crematie >;(etc.

 

Laat ze het voorstellen hoe het zou zijn om zo'n prachtige das te dragen en voor je het weet gaan ze ernaar verlangen. En dat is ten goede van het verkoop ervan. Natuurlijk kost het meer tijd om teksten te schrijven voor elke das, maar het betaalt zichzelf wel zeker terug.

 

Nu even over de navigatie.

Ik mis de optie om op kleur te zoeken. Het zou fijn zijn als je er nog een categorie bij maakt op kleur. Vooral omdat je geen zoekfunctie rechts boven in de site hebt is zoeken op kleur echt een vereiste.

 

Toen ik op "Toevoegen" klikte gebeurde er niet meteen iets, dus klikte ik opnieuw en opnieuw. Kort daarna kwam er opeens en melding met AJAX dat er twee producten waren toegevoegd. 3 Volle seconden waar in niets gebeurt, is veel te lang en is dus niet netjes. Dit kun je op 3 manieren oplossen.

1. Swap het toevoegen knop direct als er geklikt wordt naar een plaatje met bijv. de tekst "even geduld a.u.b." of iets dergelijks zodat er niet weer geklikt wordt.

2. Geef met AJAX direct weer dat het info boxje met de melding geladen wordt.

3. Gebruik geen AJAX.

Verwacht zonder dit op te lossen dat anders de meerderheid aan eerste klanten meerdere malen zullen klikken. Dit zorgt voor onnodig frictie in het verkoop proces.

 

Het volgende verwarring is in het winkelmandje.

De BTW vermelding moet tussen het sub-totaal en totaal komen. Op de site staat het heel raar helemaal onderaan. Zo lijkt het net of het echte totaal bedrag niet op die pagina staat.

De oplossing (omdat het product al incl. btw is) is om het sub-totaal excl. btw te noemen. Daaronder het btw bedrag en daar weer onder het totaal incl. btw. Dit neemt weer verwarring weg.

 

Vul ook even de leveringsvoorwaarden in. Toen ik op de link klikte kreeg ik een blanco pop up te zien. Dit is vervelend, vooral omdat er op de website een tegenstrijdigheid staat. In de footer staat "terugsturen binnen de 14 dagen." Maar boven de knop "bevestiging bestellen" staat "terugsturen binnen de 7 dagen na ontvangst". Ik zou 1 van de 2 per direct aanpassen

 

Zet ook Nederland en België boven het alfabetische lijst gescheiden met een streep voor het gemak, als dat kan.

 

...Heel misschien dat ik later de bestelling toch maar afrond ::)

B2B en B2C webwinkels op maat: www.estoreconsult.nl

Link naar reactie
  • 0

Op het gevaar af dat enkele zaken al geschreven zijn:

 

Mooie foto's, die de shop 100% dragen, maar verder vind ik veel dingen tekort schieten

 

ik som ze hier puntsgewijs op (niet om bot over te komen, maar voor het overzicht)

 

[*] Content: zorg voor omschrijvingen die je bezoekers overhalen in combinatie met de foto, de das te kopen, nu is het veel te beperkt

[*] Biedt een klant alternatieven onderaan de productpagina met bijvoorbeeld gelijke kleuren of gelijk dessin zodat hij snel zijn weg vindt als de gekozen das net niet de goede is

[*] Ik zou die bovenste balk met de dassen in een soort slideshow in ieder geval op je productpagina weghalen of naar onder verplaatsen. Op die pagina heeft je klant al gekozen voor een model. Ga hem dan niet als eerste afleiden maar laat hem focussen op die specifieke das van zijn keuze. Nu staat het product weggepropt onder die slideshow en de bestelbutton zit onder de fold, cq valt buiten het scherm

[*] Zorg dat je code op orde is

[*] Biedt accessoires (waarom geen bijpassende dasspelden zoeken en die per product als extra aankoop aanbieden? Zelfde geldt voor dasspelden en manchetknopen als set.

[*] Je focussed met de rode tekst op het verkeerde: De oorspronkelijke prijs is in rood, de aanbieding in moeilijk leesbaar lichtgrijs

[*] De ' stel een vraag knop' niet zo prominent in beeld. Daar moet je bestelknop zitten. Nu heb ik het gevoel dat ik een vraag moet stellen ipv moet kopen

[*] Waarom moet ik eerst een inlog aanmaken? Waarom niet gewoon NAW-gegevens, betalen en klaar met achteraf de mogelijkheid de ingevoerde gegevens om te zetten naar een inlognaam. Houd de aankoopdrempel zo laag mogelijk.

[*] Is in België Paypal de gangbare betalingsmodule? Voor NL zou ik I-deal erbij zetten

[*] Waarom loopt engels en NL door elkaar (shopping Cart vs. 'mandje...beide woorden kom ik tegen

[*] bij contact: Wij hebben geen bezoekadres, en je adres staat eronder?

[*] Als ik in het mandje/shopping cart zit dan geeft het kruimelpad aan dat ik op 'home' zit?

[*] Idd is je site aan de langzame kant

[*] Ga aan de slag met SEO (lees het topic hier op HL door) en creeer o.a. je H1 en H2 tags. Verbeter de [alt] teksten van je foto's etc.

[*] Wellicht 2 foto's per product (de foto die je nu hebt en 1 In real live om de nek van een man in pak)

 

Had trouwens de moeite niet genomen als ik niet gedacht had dat je er een hele mooie shop van kunt maken ;), maar een paar dingen zijn belangrijk:

 

Focus, Attract, Content, Eliminate [FACE]

- Bepaal per pagina waar de focus van je klant moet liggen, en zorg in je lay-out ervoor dat die focus daar ook ligt

- Maak je pagina's aantrekkelijk, overzichtelijk, en overtuig de bezoeker dat JIJ de beste shop voor dassen bent

- Zorg (ook voor google) voor je eigen unieke attractieve content

- Elimineer alle dingen die afleiden van de focus en niet bijdragen aan een plezierige gebruikerservaring.

 

(aangezien ik dit net bedacht heb, bij deze toestemming om het rijtje vrij te citeren met bronvermelding ;))

 

Succes

Frans

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.