Ik had het idee dat de identiteit en website van impulsant nodig eens op de schop moest - en voor jezelf iets nieuws ontwikkelen is, dat bleek wel weer, een hele uitdaging. (Dat herken je misschien wel?)
Een nieuw logotype met een font dat een mooie mix is van modern en conservatief (en een upgrade ten opzichte van mijn vorige logotype) en de toevoeging van "Logo design by Annedien Hoen | The Netherlands", om mijn personal brand meer aan impulsant te verbinden (soort wederzijdse endorsement) en omdat ik al internationaal werk en meer internationale opdrachten wil gaan doen ook een verwijzing naar The Netherlands, wat van oudsher bekend staat om z'n grafisch ontwerp. Ik moet helaas nog even wachten tot ze haar restyle heeft geïmplementeerd maar één van de kroonjuwelen in m'n portfolio is het ontwerp dat ik voor Gina Trapani's Smarterware.org heb gemaakt- inclusief een hele fijne testimonial, maar dat moet ik dus nog even achterhouden ivm een embargo. (Zij is de founding editor van Lifehacker.com maar is daar uitgestapt omdat ze weer onafhankelijk wilde schrijven, bloggen en nerden. Smarterware.org is haar solo-blog.)
Qua website ontwerp was ik helemaal verliefd geworden op de 'minimal' stroming en in die stijl heb ik de site ontworpen (waardoor die juist nauwelijks ontworpen lijkt, magie!). Mensen die Helvetica geïnstalleerd hebben zien de site zoals ik 'm bedoeld heb, PC gebruikers zullen met een Arial genoegen moeten nemen - wie het niet weet mist het niet, maar ik wilde geen consessies doen aan het origineel (wat ik in Helvetica had bedacht - iets dat ook erg bij minimal hoort).
Daarnaast heb ik ervoor gekozen om zogenaamd 'expectation management' toe te voegen; ik zocht een manier om meer handvatten te hebben om het ontwerpproces te sturen. Vaak begin je er enthousiast aan en dan sluipen er steeds meer knelpunten in, vele waarvan voorkomen hadden kunnen worden met duidelijkheid vanuit de ontwerper. Ik verwacht niet dat het nu voortaan helemaal vlekkeloos zal verlopen maar ik wil in elk geval het experiment aangaan.
Ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen en feedback!
Annedien
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Bijna alles ;-)
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Een nieuwe profilering neerzetten die internationaler, gespecialiseerder is dan voorheen.
Door de communicatie op de site duidelijker laten zien wat voor soort designer ik ben zodat mensen beter ingelichte keuzes kunnen maken over het met mij in zee gaan.
Mijn logo-ontwerpen nog beter in de schijnwerpers zetten.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
-
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Wat is je indruk van deze website?
Denk je dat het me zal helpen mijn doelstellingen te behalen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Annedien Hoen
Annedien Hoen
Omschrijving van je concept:
Ik had het idee dat de identiteit en website van impulsant nodig eens op de schop moest - en voor jezelf iets nieuws ontwikkelen is, dat bleek wel weer, een hele uitdaging. (Dat herken je misschien wel?)
Maar... het is gelukt!
Het resultaat is te zien op http://www.impulsant.nl
-
-
Een nieuw logotype met een font dat een mooie mix is van modern en conservatief (en een upgrade ten opzichte van mijn vorige logotype) en de toevoeging van "Logo design by Annedien Hoen | The Netherlands", om mijn personal brand meer aan impulsant te verbinden (soort wederzijdse endorsement) en omdat ik al internationaal werk en meer internationale opdrachten wil gaan doen ook een verwijzing naar The Netherlands, wat van oudsher bekend staat om z'n grafisch ontwerp. Ik moet helaas nog even wachten tot ze haar restyle heeft geïmplementeerd maar één van de kroonjuwelen in m'n portfolio is het ontwerp dat ik voor Gina Trapani's Smarterware.org heb gemaakt- inclusief een hele fijne testimonial, maar dat moet ik dus nog even achterhouden ivm een embargo. (Zij is de founding editor van Lifehacker.com maar is daar uitgestapt omdat ze weer onafhankelijk wilde schrijven, bloggen en nerden. Smarterware.org is haar solo-blog.)
Qua website ontwerp was ik helemaal verliefd geworden op de 'minimal' stroming en in die stijl heb ik de site ontworpen (waardoor die juist nauwelijks ontworpen lijkt, magie!). Mensen die Helvetica geïnstalleerd hebben zien de site zoals ik 'm bedoeld heb, PC gebruikers zullen met een Arial genoegen moeten nemen - wie het niet weet mist het niet, maar ik wilde geen consessies doen aan het origineel (wat ik in Helvetica had bedacht - iets dat ook erg bij minimal hoort).
Daarnaast heb ik ervoor gekozen om zogenaamd 'expectation management' toe te voegen; ik zocht een manier om meer handvatten te hebben om het ontwerpproces te sturen. Vaak begin je er enthousiast aan en dan sluipen er steeds meer knelpunten in, vele waarvan voorkomen hadden kunnen worden met duidelijkheid vanuit de ontwerper. Ik verwacht niet dat het nu voortaan helemaal vlekkeloos zal verlopen maar ik wil in elk geval het experiment aangaan.
Ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen en feedback!
Annedien
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Bijna alles ;-)
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Een nieuwe profilering neerzetten die internationaler, gespecialiseerder is dan voorheen.
Door de communicatie op de site duidelijker laten zien wat voor soort designer ik ben zodat mensen beter ingelichte keuzes kunnen maken over het met mij in zee gaan.
Mijn logo-ontwerpen nog beter in de schijnwerpers zetten.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
-
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Wat is je indruk van deze website?
Denk je dat het me zal helpen mijn doelstellingen te behalen?
Andere suggesties?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
26 antwoorden op deze vraag