• 0

Welke combinatie boekhoudsysteem/website/webshop

Beste HL'ers,

Ik ben nieuw op dit forum dus stel me bij deze even voor. Ik ben Bas Zoomer uit Rotterdam en sinds 3 jaar ondernemer, ik lever schoonmaakproducten & disposables aan de horeca en instellingen. Ik werk sinds mijn start met een vrij simpel boekhoudprogramma. We zijn de afgelopen tijd behoorlijk gegroeid en we willen vanaf 2009 gaan starten met een nieuw boekhoudprogramma waar we wat meer mee kunnen zoals voorraad & relatiebeheer. Ook zou ik graag een online bestelsysteem willen voor mijn bestaande klanten en een webshop die goed te vinden is op google. Ik heb me laten informeren door diverse bedrijven met pakketten zoals Afas, Multivers Online en Excact. Multivers Online sprak mij persoonlijk het meeste aan. Alleen weet ik niet goed wat voor website met webshop daar het beste aan gekoppeld kan worden. Ik vind het belangrijk dat de website er proffesioneel uitziet. Graag zou ik ook graag een onafhankelijk belangenloos advies krijgen wat voor mij de beste combinatie zou kunnen zijn. Momenteel hebben wij 8 hoofdgroepen met +/- 10 subgroepen waar gemiddeld 100 producten in staan vaak ook in verschillende kleuren en afmetingen.

Hoop via deze weg wat wijzer te worden, heb al aardig wat op dit forum gelezen maar ben nog niet helemaal bekend met alle termen. Maar moet zeggen het is heel leerzaam en heb er veel aan. Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 1

Hallo,

Welkom op het forum.

Probleem met jouw vraag is dat als je 50 antwoorden krijgt dit 45 verschillende oplossingen zijn.

De keuze hiervoor is heel erg persoonlijk en afhankelijk van je eigen wensen, je doorgroei wensen, je budget, wat je zelf kan enz..

Momenteel laat ik op basis van magento een nieuwe webshop(s) bouwen en wordt die gekoppeld aan exact online.

beste advies dat ik je kan geven is echter dat je goed op papier moet gaan zetten wat je nu nodig hebt en wat je over 5 jaar nodig denkt te hebben en dan zorgen dat je software kiest waarmee je kan doorgroeien naar wat je over 5 jaar verwacht nodig te hebben (alles zeer ruim inschatten).

Succes met het maken van een keuze.

Link naar reactie
  • 0

Ik vond zelf het pakket multivers online heel uitgebreid met veel mogelijkheden tot verdere uitbreidingen, mijn boekhouder werkt er zelf ook het liefst mee en de prijs sprak mij ook erg aan omdat je gewoon een vast bedrag per maand betaalt. Alleen zou ik graag weten hoe ik nu ook een goed uitziende website met webshop van de grond krijg, wat ik allemaal moet doen en wat ik ongeveer kwijt ben aan het webdesign e.d. Ik heb zelf al aardig wat afgezocht op internet maar er is zo veel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie heeft goede ervaringen met multivers online in combinatie met een webshop.

Link naar reactie
  • 0

Ook kwa kosten valt er niks zinnigs te zeggen...

Wat kan je zelf, wat zijn je wensen?

Webshop kan je gratis krijgen (oscommerce, magento enz..) tot betaalde systemen (x-cart, myshop, intershop enz.)

Kan je zo duur of goedkoop maken als je wil.

Design? vanaf 0 euro heb je een standaard template. of voor 150 euro een wat mooiere template die meerdere keren verkocht word.

voor 50 euro maken ze op sitedeals/tbforum een "unieke" template voor je van weinig kwaliteit.

Dan kan je nog een betere desiner inhuren en kost een template je tussen de 350 en 2500 euro.

Huur je een echt goed bureau in betaal je rond de 250/300 euro per uur

Het is maar net hoe gek je het wil maken dus.

Wat betreft Multivers kan ik je geen antwoord geven maar zoek eerst software uit voor de shop en zoek dan eens op koppelingen met multivers

Of je neemt dus contact met multivers op en vraagd voor welke shops ze een koppeling hebben en kijkt dan of die shops geschikt zijn voor jouw wensen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Bas,

In deze tijd wordt er veel aangeboden om redelijk snel en gemakkelijke een eigen internetsite en of webshop op te zetten. De gedachte achter deze internetsites en webshops is een standaard aanbieden en aan de massa verkopen. Op deze manier kan de prijs laag worden gehouden. Het nadeel hiervan is dat je jouw bedrijf moet passen in de “standaard”. Gelukkig zijn er nog wel wat opties om jouw bedrijfsstijl hierin op te nemen, maar veelal beperkt. Mocht je hiervoor kiezen dan moet je er goed op letten of jij hierin jouw gewenste stijl in kwijt kan. Want jou stijl maakt juist jouw uniek ten opzichte van anderen. Vooral via internet wordt je marktgebied vergroot en wordt dit nog belangrijker.

Een andere optie is gaan voor maatwerk of een combinatie waarin je juist wel jouw ideeën en stijl in kan verwerken. Maar zoals je wel begrijpt zit hier een ander prijskaartje aan.

Belangrijk voor jouw om te weten is wat je met je internetsite/shop wilt bereiken. Wil je alleen meer verkopen uit je bestaande klantenkring of wil je ook op termijn meer klanten aantrekken en bedienen? Hoe wil je onderscheiden?

Ik kan je niet aangeven welke combinatie boekhoud en internet/shop je moet nemen want er zijn legio en voor ieder is deze verschillend. Mijn advies is om je boekhoudpakket te selecteren op je wensen voor het boekhouden en niet voor de webshop die je hierbij wordt aangeboden. Selecteer daarnaast een internet/shop waarin je jouw wensen kwijt kan en waarmee je lange termijn visie in kan gaan realiseren. Mocht dit niet vinden zoek dan een leverancier die deze voor je kan gaan bouwen. Het koppelen lijkt mij het minste probleem hier zijn tegenwoordig veel mogelijkheden voor.

Succes!

Nico van der Reijden

Mod edit: Nico, welkom op HL. Jouw website kun je kwijt in de handtekening via je profiel

Nico

www.Krisp-IT.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar