• 0

Lokale marketing textieldrukkerij

Beste forumleden,

 

Sinds kort zijn wij verhuisd naar een nieuwe mooie locatie langs een drukke doorgaande weg.

We zitten hier dus midden in het centrum met een leuke showroom. Alleen dat is natuurlijk niet voldoende.

 

Nu krijgen we wel gemiddeld 3-4 bezoekers per dag die onze showroom bezoeken, echter dit zijn meestal klanten

die maar een paar kleine shirtjes die we dan kunnen offreren. De echte grote klanten komen hier maar zelden naar binnen gelopen. Dus dat houd in dat we deze zelf moeten gaan zoeken.

 

Echter nu heb ik al genoeg gelezen over koud bellen, ik vind het zelf vreselijk. Maar goed alles voor de zaak.......

Ik ben daar dan ook zelf sinds een week actief mee bezig, en nu gaat het ook gelukkig al een stukje beter.

 

Maar goed, hoe kunnen wij nog meer klanten krijgen?

We zijn eigenlijk op zoek naar wat ludieke acties , oftewel een leuke manier om klanten aan te trekken.

Alleen ik zelf zit er eigenlijk helemaal erdoor heen, ik kan niks meer bedenken.

 

Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie misschien iets leuks in gedachten hebben om nieuwe klanten aan te trekken

zonder te koud bellen?

 

Ik sta open voor alle suggesties, en zou het zeer waarderen als jullie mij hierbij kunnen helpen!

 

Alvast bedankt voor jullie reacties,

 

Groeten Robert

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Robert,

 

hebben jullie een marketeer of sales medewerker in dienst? Hebben jullie al eens nagedacht over verschillende doelgroepen (zakelijke klanten, sportverenigingen etc)?

Hoe ziet jullie buitendienst er nu uit?

Hebben jullie een website waar voor klanten enige vorm van interactie of informatie te vinden is? Bijvoorbeeld direct bestellen of een offerte aanvragen.

Gebruiken jullie etalageruimte om klanten naar binnen te halen? Bijvoorbeeld vraag nu naar onze actievoorwaarden voor 10 t-shirts bedrukken voor de prijs van acht.

 

Tenslotte: lees de columns van Linda Spaanbroek eens voor frisse moed en een verbeterde aanpak.

 

Groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Wigbolt heeft gelijk, je kunt je website inzetten als marketingtool. Zorg dat je site mensen lokt. Dat doe je door toffe content te schrijven. Je weet wel, leuke berichten. "De 10 meest gedrukte t-shirts", dat soort dingen. Daar komen bezoekers op af! Als je dat goed doet heb je in ieder geval de digitale bezoeker binnen. De volgende stap is die te verleiden naar je showroom te komen.

Link naar reactie
  • 0

Super dat ik nu al zo snel reacties mag ontvangen!

 

@ Headquarters:

Hier zijn we dus ook al achter gekomen, maar we zijn al stevig aanwezig op het internet. Maar we willen dus graag de lokale markt wat meer gaan bewerken. Nadeel is van de kleine orders dat je veel bezig bent met de klant, waardoor je eigenlijk relatief gezien weinig marge meer overhoud.

 

@ René

Uit bepaalde redenen willen wij hier niet onze naam vermelden ivm de zoekmachine opname.

Hopelijk heb je hier begrip voor. (wel bedankt voor je tip maar wil nu onze naam niet linken aan dit topic)

 

@ Wigbolt

Onze buitendienst is er eigenlijk niet. Deze wil ik nu dus een beetje gaan opzetten. Ik zelf zal hier dus voor gaan proberen te lopen. Tot op heden doen we eigenlijk alles via internet, maar zoals eerder aangegeven willen we graag lokaal de markt gaan bewerken. Alleen nu heb ik zelf wel ervaring met internet, maar lokaal is toch weer een ander pak marketing.

Vandaar dat ik hier naar wat informatie op zoek ben.

 

Alle ideeën zijn natuurlijk welkom!

Link naar reactie
  • 0

 

Textieldrukkerij is meer dan t-shirts alleen, neem ik aan. Er zijn vast onderontwikkelde segmenten die je nog kan uitbouwen. Ik heb veel met een screenprinter gewerkt die zich op vlaggen, spandoeken en banieren richtte. Ontwerp een lokale boodschappentas! Doe iets met theedoeken, servetten of tafellakens. Kun je bv ook menu's afdrukken op servetten? Er is misschien geen vraag naar, maar zo'n nieuw product kan je wel free publicity opleveren...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@ Twaba, inderdaad meer dan shirts alleen. We leveren eigenlijk alles wat maar met textiel te maken heeft.

Wat bedoel je precies met een lokale boodschappen tas? (althans de functie erachter)

 

@ WaltervL, wij sponsoren al 2 sport verenigingen (voetbal). Echter hier komt maar heel weinig uit zetten terwijl ik zelf heel erg actief ben bij deze clubs. Wat betreft de kleinere klanten, misschien mijn onduidelijkheid, maar daar zijn we dus juist niet naar op zoek.

 

Ik ben op zoek om een manier te vinden om de grotere lokale klanten aan te trekken. Er zijn hier genoeg grote bedrijven die ik graag zou willen hebben als klant, alleen hoe benader ik deze op een leuke manier. Dus niet het koud bellen, maar een andere leuke weg.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt lokale of regionale bedrijfssportcompetities organiseren. Pak de populairste teamsports en verdeel deze over de kwartalen. Hoe meet je overigens het resultaat uit sportsponsoring?

 

Zijn fitnesscentra of zwembaden inclusief verenigingen ook geen doelgroep?

 

Groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Ik snap alleen niet dat je graag die kleine klantjes wilt hebben terwijl ze juist minder marge opleveren?

 

Wie het kleine niet eert is het grote niet weert...

 

Ik kan mij talloze gevallen herinneren waarbij iemand binnenkwam voor een grappig shirtje en later terugkwam voor een mega order.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

B2B? Lees het volgende eens ;) :

 

In elke vaste relatie, zakelijk zowel als privé, is de eerste kennismaking cruciaal. Om die reden kun je een handgeschreven liefdesbrief versturen naar een vooraf geselecteerde groep bedrijven. “Ik wil jou” is de boodschap. In deze “liefdesbrief” wordt het belang van de eerste kennismaking toegelicht zonder dat daarbij de identiteit wordt prijsgegeven. Onderaan de brief kondig je het bezoek aan dat die week nog plaats gaat vinden. Twee dagen later klop je (met een promotieteam) aan met een grote bos rode rozen. Missie: een afspraak maken voor de buitendienst. De opluchting is dan van veel gezichten af te lezen als blijkt dat het om een promoteam gaat in plaats van een stille aanbidder.

 

Het resultaat dat 6 jaar terug werd gehaald:

Bij ongeveer 70% van de bedrijven, leverde deze spraakmakende actie ook inderdaad die felbegeerde afspraak met de buitendienst op. De insteek van deze afspraak was natuurlijk het leggen van de relatie.

 

ik ga nog wel eens verder denken...

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Twaba, inderdaad meer dan shirts alleen. We leveren eigenlijk alles wat maar met textiel te maken heeft.

Wat bedoel je precies met een lokale boodschappen tas? (althans de functie erachter)

 

Lokale buzz creëren. Het Dirk-effect! Bijgaand een foto die voor zichzelf spreekt. Je maakt een grappig, ontroerend of anderszin motiverend ontwerp en biedt dat als tas aan een winkelcentrum, winkelstraat, winkelketen of voor mijn part snackbar/afhaalchinees. Scholen en sportverenigingen zijn ook een mogelijkheid, kun je zelf koppelen aan fondsenwerving: 50 cent voor de drukkosten, twee euro voor de club/school. Noem het ransel of knapzak. En vergeet niet om de pers te informeren.

 

old-bag.thumb.jpg.346297828e32de53808890f8f428e975.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Houd eens een onderzoek onder dienstverlenende bedrijven of winkels. Bijvoorbeeld bij een aantal kapsalons. Vraag aan de klanten die uit de winkel komen of ze weten hoe de kapster heet waardoor ze geholpen zijn. Mijn inschatting is dat de meeste mensen dat niet weten. Kom daarna met een persbericht met de onderzoeksresultaten en ga de betreffende bedrijven af met het aanbod om alle namen op de kleding te drukken.

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik hoor veel mensen het advies geven om iets met sportclubs te doen maar dat is meestal al voor veel geld geregeld door een sportwinkel.

Om zoiets over te nemen gaat veel geld kosten, sponsoring is daarom weggegooid geld.

 

Ik was gespecialiseerd in motorclubs en adverteerde ook in b.v. de bigtwin en zo zijn er nog wel genoeg doelgroepen waar geen specifieke marketing op gericht is.

Link naar reactie
  • 0

ik ben momenteel zelf aan het rondneuzen voor bedrijfskleding,

ik ben dan wel geen grote klant, maar er zijn heel veel winkeliers die met hetzelfde idee rondlopen:

gewoon een paar shirs/truien kopen en laten bedrukken.

 

misschien een wervende tekst op een leuke trui drukken en de winkelstraat aflopen met een aanbiedingsflyer een idee?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Wat René zegt klopt precies, (bijna) alles is vergeven aan de sportwinkels.

Om hier inderdaad goed tussen te komen kost je inderdaad veel geld.

 

Het is hier ook eigenlijk wat meer gericht op het bedrijfsleven, echte zakelijke klanten binnen trekken dus.

Ik doel hier niet direct op de kleinere ondernemers. Een marketing actie van 25 euro er tegen aan gooien per stuk voor een klant met een omzet van 200 euro zie ik niet zo geheel zitten.

 

Wij willen gerust een duurdere actie de deur uit sturen, maar dan wel naar bedrijven van 10-15 man personeel minimaal.

De andere kleinere klanten doen we dus al proberen te bereiken met cold calling en sturen van mailings.

 

Oftewel kort samen gevat, we gokken op de grotere bedrijven met een budget van 20-25 euro aan marketing per bedrijf.

Deze bedrijven worden dan natuurlijk van te voren goed uitgezocht en bestudeerd.

 

Link naar reactie
  • 0

Sinds kort zijn wij verhuisd naar een nieuwe mooie locatie langs een drukke doorgaande weg.

We zitten hier dus midden in het centrum met een leuke showroom. Alleen dat is natuurlijk niet voldoende.

 

Een textieldrukkerij met een mooie showroom midden in het centrum, maar je hebt geen ideeën voor marketing. En eigenlijk ook geen budget, tenzij je uitgave direct tot omzet leidt. Ergens bekruipt me het gevoel dat hier iets mankeert. De meeste textieldrukkerijen waarmee ik gewerkt heb zaten achteraf op industrieterreinen. Omdat het daar een stuk goedkoper is. Het lijkt er dan ook op dat jullie veel geld uitgeven aan je lokatie (kan best meevallen). Maar waarom gebruik je die lokatie niet? Je hebt een showroom: show dan ook iets, en verkoop meteen.

 

Je reageert niet echt op suggesties die te maken hebben met imago en connecties op termijn. Uitgaven aan marketing moeten bij jou meteen omzet opleveren. Zo werkt het helaas niet altijd. Met 20/25 euro voor marketing per bedrijf, kom je alleen op gang als je meteen iets doet voor honderden bedrijven tegelijk. En omdat je niet per prospect apart een idee kan ontwikkelen (25 euro is goed voor tien minuten professionele bijstand) zul je je budget moeten bundelen. Steek het in een idee waarmee je meteen honderden prospects kan bereiken. Doe iets gedurfds.

 

Vind bv een lokale kunstenaar, cartoonist, illustrator, fotograaf - bied hem/haar aan een expositie te organiseren (je had toch een mooie showroom) - organiseer een opening - verkoop screenprints, t-shirts etc - en lok prospects met een tegoedbon voor een print naar keuze. Doe dat elk kwartaal (tenzij het een enorm fiasco is).

 

Maar denk wat minder sales-gericht!!!!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kun je misschien iets meer vertellen in wat voor soort dorp/stad je toko is? wat is de samenstelling van de bevolking? zijn er bepaalde groepen waar je je specifiek op kan richten? Volgens mij wordt er hier veels te moeilijk gedacht... Je drukt textiel; de reclamedrager bij uitstek! Als je het spelletje slim speelt kun je ontzettend veel voor elkaar krijgen zonder dat je jezelf op kosten jaagt.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

@ TwaBla

 

Ik denk dat je me misschien verkeerd begrijpt. Wat ik bedoel is dat ik voor een ludieke actie 25 euro per bedrijf wel zie zitten. Hiermee dus alleen de kosten wat het gene op dat moment zou kosten om het bedrijf aan te leveren. Ik heb het dan ook dus nog niet gehad over het bedenken van het "concept".

 

Zo was er laatst iemand die een spuitbus slagroom op stuurde en met de tekst dan vermelde dat als ze op gesprek mocht komen ze de cake mee zou nemen. (iets in die weg, weet niet meer precies hoe het verhaal draaide). Zij scoorde hier goed mee en kwam dus op veel gesprekken terecht. Dus in principe cake+ slagroom mag 25 euro kosten, het daadwerkelijke pakket wat de ontvanger dus ontvangt.

 

Showroom staat hier best vol dus dat is het probleem niet, show genoeg! Maar alleen een showroom openen is het niet direct. Je moet ook zorgen dat mensen deze weten te vinden. En zoals gezegd zijn er bedrijven die hier niet zomaar naar binnen lopen, sommige zul je toch echt zelf moeten bezoeken. Ik kan niet verwachten dat als ik mijn showroom open dat hier volgende week de Gamma op de stoep staat voor shirts. Ik zal deze zelf moeten "binnen hengelen" als klant.

 

@Seb,

 

We zitten eigenlijk aan een grote weg die grenst aan het winkelcentrum. Dit is eigenlijk de hoofdweg van de stad. Doordat we hier zitten trekken we al redelijk wat klanten aan, het is immers een hoekpand waar men vol tegen aan kijkt als je door de straat rijd. Doelgroepen zijn dus eigenlijk de iets grotere bedrijven of verenigingen, die bestellen meestal voor een lekker order bedrag.

Link naar reactie
  • 0

Showroom staat hier best vol dus dat is het probleem niet, show genoeg! Maar alleen een showroom openen is het niet direct. Je moet ook zorgen dat mensen deze weten te vinden. En zoals gezegd zijn er bedrijven die hier niet zomaar naar binnen lopen, sommige zul je toch echt zelf moeten bezoeken. Ik kan niet verwachten dat als ik mijn showroom open dat hier volgende week de Gamma op de stoep staat voor shirts. Ik zal deze zelf moeten "binnen hengelen" als klant.

Juist die showroom moet je gebruiken als uniek verkoop argument. Zorg dat ze niet om je heen kunnen wanneer ze bedrukt textiel willen hebben. Zorg voor naamsbekendheid.

Jouw unieke actie komt altijd net op het moment dat ze een nieuwe serie textiel bij de concurrent gekocht hebben en dan hebben ze geen zin in een kennismakingsgesprek. Je moet in de regio blijven zorgen voor publiciteit zodat, als ze wel weer toe zijn voor iets nieuws, ze eerst bij jou komen kijken.

Dus netwerken, kaartjes uitdelen, bedrijfsauto voorzien van reclame, prijsvraag met publiciteit etc.

Link naar reactie
  • 1

In deze draad heb ik al gehoord over fietstassen, big shoppers en nu winkelcentrum. Kom op, dit zijn toch prima steekwoorden voor een prachtige actie! Zoek de winkeliersvereniging, de supermarkt of de fietsenmaker op en je hebt binnen no-time een actie staan.

 

Beloon winkelende mensen die de winkelcentrumtas bij zich hebben met prijzen of een actieartikel.

Bedruk een supermarkttas ook met het adres of de lokale website van de supermarkt.

Neem de oranje vlaggetjes achterop kinderfietsjes bijvoorbeeld en voorzie deze van de naam van het kind (die mensen komen echt wel terug voor bedrukking van een vlaggetje van broertje/zusje/neefje/nichtje) en zijn dan eenmaal binnen geweest.

Maak een bedrukte minishopper voor de kleine klanten (sinterklaasactie), ga zo maar door.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.