• 0

negatieve bkr registratie (A)

Gast Verwijderd account

Hallo allemaal,

Hierbij het volgende ik heb een negatieve bkr opgelopen bij een bank doordat ik niet op tijd mijn saldo aangevuld zou hebben.

Daardoor is het bedrag opeisbaar geworden door een incasso bureau.

Probleem is nu dat ik wel op tijd betaald had maar zonder kenmerk nummer te vermelden.

Uitgelegd aan incasso, die is er achteraan gegaan en na enige tijd is het bedrag gevonden.

Dus ik dacht mooi :),dat is dan geregeld! maar nee bank neemt het niet terug. >:(

Dus betalingsregeling getroffen, dacht betalen moet ik toch.

Niet wetende dat ik hierdoor een negatieve bkr op zou lopen.

Ik heb nogal wat overwaarde in mijn huis maar kan er niks mee door die bkr.

Vraag is nu, of dat er een kans is dat de bank de negatieve bkr weghaal.

Ik hoop dat jullie wat advies hebben. ??? ???

Groeten Marco ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Alleen diegene die geregisteerd heeft kan een BKR-registratie wijzigen of ongedaan maken..

Soms doen ze dat, mits je een hééél goede verklaring hebt, dat er zaken buiten jou om en schuld zijn geschiedt.

Maar zal lastig zijn,tussen ontstaan van het "probleem" en de registratie daarvan bij BKR zit behoorlijk wat tijd zit én de nodige correspondentie in de vorm van aanmaningen e.d.. Als je die tijd en aanmaningen niet hebt benut, sta je niet sterk !

Maar... heb je een goede reden?

Bank schriftelijk, met redenen omkleed verzoeken die registratie ongedaan te maken.

succes

Link naar reactie
  • 0

...

Daardoor is het bedrag opeisbaar geworden door een incasso bureau.

Probleem is nu dat ik wel op tijd betaald had maar zonder kenmerk nummer te vermelden.

Uitgelegd aan incasso, die is er achteraan gegaan en na enige tijd is het bedrag gevonden.

Dus ik dacht mooi :),dat is dan geregeld! maar nee bank neemt het niet terug. >:(

Dus betalingsregeling getroffen, dacht betalen moet ik toch.

Ik vind het een wat vreemd verhaal. Je hebt betaald, wacht tot er een incassobureau contact opneemt (ik neem aan: nadat de bank al wat aanmaningen heeft verstuurd), het geld wordt teruggevonden maar de bank accepteert dat niet???

En daarna betaal je nog eens? ??? ??? ???

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dag Marco,

Allereerst bedankt voor een snelle reactie.

Toen ik mijn bankafschrift met betaling daarvan opgestuurd heb naar incasso duurde het zeker twee maanden eer dat de

betaling gevonden was.

In die tussentijd heb ik elke week gebeld over hoe en wat, en elke maand de aflossing betaald.

Toen het bedrag gevonden was gaven ze van incasso mij gelijk .

Maar desondanks heeft de bank het niet teruggenomen.

Is het misschien het beste ,het eerst lief te vragen aan de bank of gelijk met een brief van een eventuele advocaat??

Link naar reactie
  • 0
Is het misschien het beste ,het eerst lief te vragen aan de bank of gelijk met een brief van een eventuele advocaat??

Beetje rare vraag! Heb je geld teveel of last van jeugdige bravoure? Lees Marco z'n reactie nog maar een keer. In de laatste regel was hij duidelijk genoeg en wordt deze vraag eigenlijk al beantwoord.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Nog even dit,

Ik heb het misschien een beetje vaag neergezet,

Volgende is het geval: Zakelijk krediet afgesloten bij een bank

rentekosten worden maandelijks van zelfde zakelijke rekening betaald.

Ik moet zelf zorgen voor voldoende saldo, was opdat moment niet voldoende saldo brief van bank

gekregen dat ik mijn saldo moet aanvullen.Dus zakelijke storting gedaan

naar bankrekening nr. zonder kenmerk nr.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar