• 0

Paysquare & co: Géén autorisatie reserveringen voor ICT bedrijven.

Alleen bedrijven in de sectoren autoverhuur, horeca, bloemisterijen en reisbranche krijgen toestemming om vooraf creditcard reserveringen te mogen plaatsen. Intern bij o.a. Paysquare noemt met dat ook wel 'key-en'. Dat betekent dat het profiel van je betaalautomaat wordt aangepast zodat je de mogelijkheid krijgt om creditcard autorisaties uit te voeren en de definitieve betaling achteraf door te voeren.

 

Helaas... mijn ICT gerelateerd bedrijf valt dus niet binnen een van deze categorieën en daarom krijg ik geen toestemming om deze functie aan onze betaalautomaten toegevoegd te krijgen. Ik wilde namelijk ook ICT producten gaan verhuren. Het zou zo handig zijn geweest: je verhuurt bijv een laptop en reserveert 500 euro op iemand zijn creditcard. Bij het terugbrengen wordt het daadwerkelijke, (doorgaans) lagere bedrag ingevoerd en dat is wat de klant dan ook betaald.

 

Ik heb contact gehad met EMS en Paysquare en deze geven aan dat deze functie door de creditcard maatschappijen zelf voorbehouden is aan de eerder genoemde branches. Ze stellen daar géén invloed op te hebben en mogen absoluut géén andere branches voorzien van deze betaalgarantie.

 

Om ICT (of andere) bedrijven die ook graag deze creditcardbetaalgarantie zouden willen hebben, toegevoegd te krijgen aan deze -korte- lijst van bedrijven zou contact opgenomen moeten worden met Mastercard of Visa zelf. Maar men gaf mij zero kans van slagen. Die zitten nl ver weg in de USA, tamelijk onbereikbaar voor een kleine ondernemer in Nederland. Wellicht iemand die het minder somber inziet en invloed heeft op dit soort grote organisaties? Of een tip heeft waar (en hoe) ik het zou kunnen proberen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Paysquare stelt dat Mastercard géén kantoor heeft in Nederland. Alleen een Nederlandstalige website. Mastercard heeft wel een zgn Trust kantoor in Amsterdam (020-4064444) maar ook die geven geen informatie en verder dan een onvriendelijke telefoniste ben ik niet gekomen. Wel zei die dame nog dat er geen activiteiten worden uitgevoerd aldaar. Het is slechts een inschrijfadres voor hun BV.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien eens contact zoeken met equens (voormalig interpay)? Of ze je kunnen helpen durf ik niet te zeggen, maar ze doen iig de afhandeling van veel CC betalingen in nederland, en hebben een kantoor in utrecht.

 

Eens even bellen met Equens...

Edit: Equens doet geen cc afhandelingen meer. Dat is uitbesteed aan Paysquare die kennelijk op dezelfde locatie gehuisvest zou zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Equens doet geen cc afhandelingen meer. Dat is uitbesteed aan Paysquare die kennelijk op dezelfde locatie gehuisvest zou zijn.

 

Payquare is een afsplitsing van Equens welke nu verantwoordelijk is voor de cc afhandelingen. Kantoor van Paysquare zit inderdaad in het zelfde pand als Equens in Utrecht.

 

Edit: typfout

 

Link naar reactie
  • 0

@sirrom, anders toch maar een mail richting USA? Niet geschoten is altijd mis.

 

Ik heb gisteren mijn verzoek op papier (lees e-mail ;D ) gezet, uiteraard in mijn beste Engels, en verstuurd naar een aantal personen die op de main Mastercard website vermeld staat. Mocht er een reactie komen dan wil ik die eventueel hier ook plaatsen voor het geval iemand in het verloop hiervan geïnteresseerd is.

 

Dat laatste is bij Paysquare in ieder geval zo: zo konden echt niets voor me betekenen maar waren benieuwd of ik überhaupt (excusez le-mot) een reactie zou krijgen. En het moet gezegd zijn: ik voel me net een kabouter die tegen een teen van een reus staat te trappen.

Link naar reactie
  • 1

Mastercard Europe (ergens in Belgie) heeft mijn verzoek behandeld en inmiddels ook positief (!) beantwoord. Dat antwoord heb ik doorgestuurd naar Paysquare waar mijn eerdere verzoek werd afgewezen onder verwijzing naar de Mastercard voorschriften die dit kennelijk verboden. Hopelijk gaat men nu bij Paysquare hun visie aanpassen.

 

Dear Mr. *******,

 

We can confirm to you, that for MasterCard transactions, preauth is not limited to any particular merchant sector. Therefore, you can apply this practice to your business.

 

Please let me know if you would have any additional questions,

 

Thanks and best regs

*****************

 

MasterCard Europe

Acceptance & Merchant Development

Chaussée de Tervueren, 198 A

B-1410 Waterloo

Tel : +32 2 352 59 83

 

CONFIDENTIALITY NOTICE

This e-mail message and any attachments are only for the use of the intended recipient and may contain information that is privileged, confidential or exempt from disclosure under applicable law. If you are not the intended recipient, any disclosure, distribution or other use of this e-mail message or attachments is prohibited. If you have received this e-mail message in error, please delete and notify the sender immediately. Thank you.

 

 

Uit privacy overwegingen heb ik de naam van de beantwoorder weggelaten.

Link naar reactie
  • 0

Paysquare heeft vooralsnog niet gereageerd op mijn verzoek. Daar staat tegenover dat een andere creditcard verwerkende organisatie, nl EMVcard wel reageerde op mijn second opinion die ik daar had neergelegd. Zij zien geen bewaren meer voor mijn verzoek en kennen pre-authorisatie toe als ik naar hen overstap. Bovendien vragen ze veel minder provisiekosten en dat is ook mooi meegenomen.

 

Het zou kunnen zijn dat Paysquare toch nog reageert. Als dat zo is zal ik het topic aanvullen. Misschien dat iemand er ooit iets aan heeft. Ik heb echter het vermoeden dat ze niet voor niets mijn verzoek doorzwijgen: het inwilligen van mijn verzoek zou een precedent kunnen zijn voor derden en dat zou misschien nogal wat administratieve rompslomp meebrengen om dit uit te laten voeren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.