• 0

Wat vinden jullie van KlusJobs.be

Omschrijving van je concept:

Beste mensen,

 

Ik ben zojuist begonnen als ondernemer, en gelijkertijd als lid van Higherlevel.

In de komende tijden hoop ik hier veel op te steken en mensen te helpen,

Ik ben met een compagnon en investeerder een bedrijf begonnen, nl. KlusJobs BV

 

Wij zijn een online marktplaats voor klussen in België. (en Nederland, maar de focus ligt op België)

1. Opdrachtgevers plaatsen een bouw/klusopdracht.

2. Aangemelde vakmannen doen een bod of nemen contact op

3. De opdrachtgever kiest de beste/voordeligste vakman.

4. De klus wordt uitgevoerd

 

Mijn vraag aan jullie is: Wat vinden jullie van de site? Wat zouden jullie verbeteren?

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Menig mens heeft al zijn oordeel gedaan, alleen ik zou graag willen dat mensen met een beetje verstand en passie van ondernemen er iets over zouden zeggen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik hoop zo de puntjes op de "i" te kunnen zetten mochten die nog ontbreken.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het gaat bij ons om het bieden, waardoor je snel een indicatie krijgt van wat het zou gaan kosten.

Daarentegen richten wij ons ook erg op de connectie en interactie tussen vakman en opdrachtgever omdat je meestal niet op basis van een stukje tekst een complete offerte kunt maken

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Opbouwende kritiek en uiteraard ook positieve reacties. Eventueel suggesties om dit snel aan de man te krijgen.

Zeer nuttige suggesties/partnerships kunnen eventueel een vergoeding krijgen.

 

 

Alvast bedankt,

 

 

www.iholding.eu

www.ardeka.nl

www.advertentiematch.nl

www.exqlusiv.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hallo Remy,

 

Ik vraag me af of de slogan "Ik ben een vakman en wil geld verdienen!" de juiste uitstraling geeft aan dit initiatief. Zit de consument wel te wachten op een vakman die zich met een dergelijke kreet profileert? Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor iemand die roept "Ik ben een vakman en bij mij is uw klus in goede handen!".

 

Waarom sta je alleen "onderbieden" toe? Als het eerste bedrijf dat biedt een beunhaas is met kwalitatief slecht materiaal maar wel tegen een superlage prijs, dan komt een bedrijf dat een kwalitatief betere oplossing heeft (maar wel duurder is) niet meer in beeld.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hallo Remy,

 

Allereerst welkom hier op Higherlevel.

 

Een aantal punten:

- Voor de bezoekers die advertenties plaatsen is het belangrijk dat hun advertentie gezien wordt en op geklikt. Omdat je logo zo groot aanwezig is vallen er onnodig veel advertenties onder de scheidingslijn (mensen moeten scrollen).

 

Wanneer je het logo iets kleiner zal maken schuiven een aantal advertenties naar boven. Ik denk dat je daar de focus op moet leggen.

- Logo klikbaar maken naar de homepage. Niet alleen gebruiksvriendelijk maar ook goed voor Intern linken (SEO)

- Bij "Hoe werkt het" heb je 2 uitstekende buttons/call to actions maar deze gebruik je dan weer niet bij "Opdracht plaatsen" of "Vakman aanmelden"

- Wel eens aangedacht om de URL's van categorien en advertenties zoekmachine vriendelijk te schrijven?

- Ik weet niet precies hoeveel gegevens wilt hebben maar probeer zo weinig mogelijk van de bezoeker te vragen. Een bezoeker op een .BE domein om een land vragen is wellicht overbodig?

 

Dit ook checken voor "Vakman aanmelden".

 

Veel succes.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Heldere en overzichtelijke site, complimenten daarvoor.

 

Het grootste probleem zit hem denk ik in de kwaliteit van de omschrijvingen die de opdrachtgevers op de site zetten.

Deze zijn dermate summier in veel gevallen dat er grote risico's ontstaan voor klusser en opdrachtgever als op basis daarvan een offerte geaccepteerd wordt.

 

Ik zou de mogelijkheid van vraag en antwoord toevoegen. De kluspro's kunnen in de advertentie vragen stellen om de omvang van de opdracht helder te krijgen en de antwoorden komen voor alle klussers zichtbaar online.

Door goede vragen te stellen en actief op een advertentie te reageren kunnen de opdrachtnemers zich onderscheiden en hoeven ze niet per definitie de laagste prijs te bieden om de opdracht te krijgen.

 

Verder wellicht de mogelijkheid om eenvoudig advertenties te kopieren. Stel ik wil mijn buitendeur schilderen maar weet niet goed hoe dit te omschrijven. Dan vind ik een advertentie van iemand die dit al gedaan heeft en waar het naar tevredenheid is uitgevoerd. Als ik die omschrijving kan kopieren dan maakt dat het mij eenvoudiger.

 

Tenslotte mis ik de mogelijheid om zelf leveranciers uit te nodigen (of ik moet het over het hoofd gezien hebben) en te blokkeren. Bij het aanmaken van de advertentie de kans om de door mij gevonden goede leveranciers direct uit te nodigen en de slechte te weren van inschrijving.

 

Waar verdien je je geld mee trouwens?

 

Frans

 

PS. kan ik als leverancier een link naar mijn algemene voorwaarden opnemen of deze uploaden en standaard bij een offerte plaatsen?

Link naar reactie
  • 0

Allereerst, iedereen bedankt voor de tips! deze worden erg gewaardeerd.

 

@ John Bouwmans:

- Een goede tip! , we gaan dit zeker even testen.

- Onderbieden is niet de enige optie, je kunt gerust meer bieden.

Opdrachtgevers zullen dan denken waarom is hij duurder, en aan de hand van het bedrijfsprofiel + referenties kunnen ze wellicht weten dat het een echte vakman betreft. De keuze is aan hen.

 

@ dannyverhoeven:

- SEO zijn we inderdaad mee bezig.

Bij "Hoe werkt het" heb je 2 uitstekende buttons/call to actions maar deze gebruik je dan weer niet bij "Opdracht plaatsen" of "Vakman aanmelden"

- Je bedoelt dat de buttons (op de homepage) van elkaar verschillen ten opzichte van de "hoe werkt het" buttons?

 

@ Frans Sijtsma:

- Wij zullen zodra we dagelijks 10/20 opdrachten krijgen (om het aantal vakmannen voldoende te voorzien) elke aangemelde vakman €17 per maand vragen voor onze diensten.

- Als leverancier kun je een websitelink vermelden. en je kunt je algemene voorwaarden bij de mail voegen. Wij hebben daar (nog?) geen specifieke functie voor.

 

@ T00n:

- Wij geven nadat je aangemeld bent als vakman de persoonsgegevens + email vrij van de opdrachtgever.

- Zo kunnen vakmannen uitgebreid vragen stellen of dingen uitleggen.

www.iholding.eu

www.ardeka.nl

www.advertentiematch.nl

www.exqlusiv.com

Link naar reactie
  • 0

Omdat de vakman door ons extra werk krijgt en er mogelijk een hoop mee kan verdienen.

Als zij bijvoorbeeld in een jaar tijd 3000,- extra verdienen via ons, dan lijkt me 200,- lidmaatschap op jaarbasis aardig reëel.

Opdrachtgevers daarentegen moeten al betalen voor de klus, en die willen we graag tevreden houden. Omdat zij degene zijn die werk leveren.

 

 

www.iholding.eu

www.ardeka.nl

www.advertentiematch.nl

www.exqlusiv.com

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn voornamelijk gefocust op België. Het systeem kopiëren was de moeite niet.

Maar zoals Jeroen al zei zijn er meerdere in nederland.

Vandaar de keuze om naar Belgie te gaan.

 

Tevens zijn we niet exact aan werkspot. Wij hebben de intentie om vakman en opdrachtgever met elkaar te laten afspreken en zo misverstanden (die geregeld voor zijn gekomen bij werkspot) te voorkomen.

Daar waar andere de persoonsgegevens verstoppen voor vakmannen tonen wij de gegevens wél aan aangemelde vakmannen.

 

Grt Remy

www.iholding.eu

www.ardeka.nl

www.advertentiematch.nl

www.exqlusiv.com

Link naar reactie
  • 0

Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel heel veel overeenkomsten zie in teksten:

 

 

[*]De rubricering is in veel gevallen 100% gelijk

[*]De teksten in de menubalk zijn grotendeels gelijk

[*]bedrijvengids met in grote lijnen zelfde opmaak en zelfde buttonteksten

[*]Allebei toevallig een niet geheel te verwachten rubriek "in de media" aan de rechterzijde

[*]De naam van de site wordt in beide gevallen gevolgd door "Dé marktplaats in klussen"

[*]etc.

 

Laten we het er maar op houden dat je je ogen niet in je zak hebt gehad bij de ontwikkeling van de site ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel heel veel overeenkomsten zie in teksten:

 

 

[*]De rubricering is in veel gevallen 100% gelijk

[*]De teksten in de menubalk zijn grotendeels gelijk

[*]bedrijvengids met in grote lijnen zelfde opmaak en zelfde buttonteksten

[*]Allebei toevallig een niet geheel te verwachten rubriek "in de media" aan de rechterzijde

[*]De naam van de site wordt in beide gevallen gevolgd door "Dé marktplaats in klussen"

[*]etc.

 

Laten we het er maar op houden dat je je ogen niet in je zak hebt gehad bij de ontwikkeling van de site ;)

 

 

Zouden ze dezelfde 'engine'gebruiken?

Geen schande want het werkt goed.

 

Lijkt mij tplancer module voor joomla te zijn.

TOONWEBDESIGN, voor hetzelfde geld een móóie website!
Link naar reactie
  • 0

@ Fezz: Alleen geregistreerde vakmannen kunnen, tot dat de veiling gesloten is, de gegevens zien. Het is niet zo dat we er mee lopen te gooien bij wijze van spreke.

Als je een klus hebt wil je neem ik aan ook gecontacteerd worden door gemotiveerde vakmannen.

 

@ T00N : nee het is niet dezelfde engine. Het systeem is inderdaad joomla 1.5 maar geen TPLancer. Het is allemaal custom-made door joomla programmeurs.

 

www.iholding.eu

www.ardeka.nl

www.advertentiematch.nl

www.exqlusiv.com

Link naar reactie
  • 0

Alleen geregistreerde vakmannen kunnen, tot dat de veiling gesloten is, de gegevens zien. Het is niet zo dat we er mee lopen te gooien bij wijze van spreke. - Snap ik

Als je een klus hebt wil je neem ik aan ook gecontacteerd worden door gemotiveerde vakmannen. Klopt

 

Dacht zelf dat je misschien wat problemen zou kunnen krijgen met privacywet.. Meer een tip om er toch even goed over na te denken ;) Website ziet er verder goed uit!

 

 

Link naar reactie
  • 0
RizzoRizzo-nl schreef: RemyKJ, heb je nagedacht over hoe je aan opdrachtgevers denkt te komen? In de praktijk en uit ervaring weet ik dat het gemakkelijker is om aan klusjesmannen te komen die wel eens gratis extra werk willen hebben.

 

- We experimenteren momenteel met Google Adwords.

- We benaderen opdrachtgevers via vraag en aanbod sites.

- Relevante affiliate partners vinden.

- We zullen gaan adverteren in kranten.

 

Ook komen er marketingstunts aan.

 

Als iemand ervaring of specifieke suggesties heeft voor de het benaderen van de Belgische markt, of andere ideeën ?

Ze zijn altijd welkom :)

 

 

 

www.iholding.eu

www.ardeka.nl

www.advertentiematch.nl

www.exqlusiv.com

Link naar reactie
  • 0

Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel heel veel overeenkomsten zie in teksten:

 

 

[*]De rubricering is in veel gevallen 100% gelijk

[*]De teksten in de menubalk zijn grotendeels gelijk

[*]bedrijvengids met in grote lijnen zelfde opmaak en zelfde buttonteksten

[*]Allebei toevallig een niet geheel te verwachten rubriek "in de media" aan de rechterzijde

[*]De naam van de site wordt in beide gevallen gevolgd door "Dé marktplaats in klussen"

[*]etc.

 

Laten we het er maar op houden dat je je ogen niet in je zak hebt gehad bij de ontwikkeling van de site ;)

 

 

Beste Frans,

 

Ik heb ook even de twee websites naast elkaar gezet en ik vind het eerlijk gezegd regelrecht plagiaat. Natuurlijk zijn er al diverse kluswebsites en is er niets op tegen dit idee te volgen. Schaamteloos copy/paste toepassen vind ik erg zwak. Spreekt ook voor zich dat de maker niet op jouw opmerking reageert.

Link naar reactie
  • 0

Welkom op HigherLevel Haatplagiaat.

 

TS heeft wel wat gedaan met de kritiek hoor, een aantal punten uit mijn post zijn in ieder geval aangepast (op de verbeterpunten van anderen heb ik niet gelet trouwens)

 

Ben wel benieuwd in hoeverre je betrokken bent bij werkspot of een gelijksoortig (belgisch?) initiatief by the way:)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 60 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.