• 0

Zaken doen in Engeland

Met mijn bedrijf staan we voor een lastige keuze. Onze enige leverancier in het buitenland heeft problemen en kan dus niet meer leveren. Wij zijn dus haastig op zoek naar andere leveranciers. Echter stuiten wij hier op een probleem. De andere Groothandels weigeren om producten naar NL te sturen.

 

Onze oplossing: Warehouse in Engeland opgezet. Probleem opgelost. Ik neem weer contact op met deze mensen. Wat blijkt:

 

"Ja maar eigenlijk is dit niet genoeg. Je moet een geregistreerd engels bedrijf zijn".

 

En daar zit nu het probleem. Ik ben bezig om in Engeland het een en ander op te zetten. Dit is allemaal niet heel erg lastig en er zijn bedrijven die dit voor je uit handen nemen.

 

Echter zit ik met een aantal vraagtekens. Als ik dadelijk vanuit de Engelse onderneming producten ga bestellen. Zal ik deze betalen vanuit Nederland. Het gehele bedrijf en al zijn activiteiten worden ook in Nederland uitgevoerd. Maar bij inschrijving willen deze bedrijven een engelse bankrekening hebben. Ook dit is niet echt een probleem en ik kan dit zo gaan regelen.

 

Maar nu komt de belangrijkste vraag. Stel nu ik boek geld van Nederland naar mijn UK bankrekening. Vervolgens worden de rekeningen aan de groothandels betaald vanuit de UK bankrekening. Ben ik dan in Engeland belastingplichtig?

 

Het enige wat ik kan vinden her en der is dat je alleen belastingplichtig bent in het buitenland als je ook echt vanuit daar je onderneming draait. Dit is niet zo. Het bedrijf in Engeland is eigenlijk alleen maar lucht.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Iwan zei in een reactie dat de ltd de inkopen gaat doen. Dit is niet waar en dat gaf ik gewoon aan in een reactie. Ik krijg namelijk het idee dat jullie niet snappen hoe het nu precies in elkaar gaat steken. Dat probeer ik helder te krijgen voordat ik aan ga nemen wat jullie zeggen.

 

Groothandel A in Engeland gaat mij spullen leveren. Echter Groothandel A wil (wegens restricties) niet rechtstreeks aan mij uitleveren. Ik heb een adres in Engeland waar alles geleverd kan worden. Groothandel A vind dit niet genoeg en hun willen dat er ook een Engels geregisteerd bedrijf moet zijn dat die spullen krijgt.

 

Dat ik ze betaal maakt ze niet uit. De factuur gaat dus naar NL. Zonder BTW als intracommunaunitaire levering. Precies zoals het nu gaat met Groothandel B. Groothandel B doet echter niet moeilijk en verscheept gewoon naar Nederland. Echter heeft Groothandel B wat problemen waardoor wij ook in de problemen komen. Vandaar dat ik nu moet schakelen zodat ik spullen van Groothandel A kan krijgen.

 

Ik heb dus geen engels btw nummer nodig. Zoals Joost al aangaf is de feitelijke onderneming in NL aanwezig.

 

Ook heb ik al geprobeerd om in Engeland een accountant te contacteren. Heb die persoon ook aan de lijn gekregen maar alles is moeilijk en ze zijn druk en willen eigenlijk niets via de telefoon of mail regelen.

 

Excuses dat ik wat boos overkom, maar zo is het dus helemaal niet. Ik ben wat direct soms.

Link naar reactie
  • 0

Hoi pgerrits,

Ik ben al helemaal geen expert, maar ik snap je openingspost en je vorige post niet helemaal.

Datgene wat ik niet snap heb ik even vet gemaakt:

[knip]

 

Eens. Sorry hiervoor. Ik heb het inderdaad dubbel gesteld. Ik had echter in mijn openingspost dat niet neer moeten zetten. Excuses aan idereen hier.

 

Ik snap heel goed wie die persoon is en wat voor een kennis die persoon heeft. Dat wil naar mijns inziens nog niet gelijk zeggen dat hij hetzelfde beeld heeft over mijn situatie. Dat probeer ik te verhelderen. Nogmaals mijn excuses als dat niet duideliij kwas in mijn vorige reacties. Maar voor mij was het wel duidelijk. Komt misschien ook omdat ik er al dagen mee in mijn hoofd zit.

 

Hopelijk is het een en ander met mijn post hierboven wat duidelijker.

 

MOD-edit: Quote ingekort

Link naar reactie
  • 0

Iwan zei in een reactie dat de ltd de inkopen gaat doen. Dit is niet waar en dat gaf ik gewoon aan in een reactie. Ik krijg namelijk het idee dat jullie niet snappen hoe het nu precies in elkaar gaat steken. Dat probeer ik helder te krijgen voordat ik aan ga nemen wat jullie zeggen.

..

 

er komt iets meer duidelijkheid. In deze constructie voorzie ik vooral problemen voor groothandel a. nl deze factureerd intracommunautair maar de goederen blijven in de UK...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

er komt iets meer duidelijkheid. In deze constructie voorzie ik vooral problemen voor groothandel a. nl deze factureerd intracommunautair maar de goederen blijven in de UK...

 

 

Nou de goederen gaan ook gewoon naar NL toe. Deze laat ik namelijk doorsturen vanuit UK naar NL. Dit doet echter Groothandel A niet. Maar dat laat ik doen door een persoon die ik daarvoor heb ingehuurd.

 

Edit: Stel nu dat Groothandel A mij wel gaat factureren inclusief VAT. Dan heb ik het probleem of niet?

Link naar reactie
  • 0

Iwan zei in een reactie dat de ltd de inkopen gaat doen. Dit is niet waar en dat gaf ik gewoon aan in een reactie. Ik krijg namelijk het idee dat jullie niet snappen hoe het nu precies in elkaar gaat steken. Dat probeer ik helder te krijgen voordat ik aan ga nemen wat jullie zeggen.

 

Groothandel A in Engeland gaat mij spullen leveren. Echter Groothandel A wil (wegens restricties) niet rechtstreeks aan mij uitleveren. Ik heb een adres in Engeland waar alles geleverd kan worden. Groothandel A vind dit niet genoeg en hun willen dat er ook een Engels geregisteerd bedrijf moet zijn dat die spullen krijgt.

 

Dat ik ze betaal maakt ze niet uit. De factuur gaat dus naar NL. Zonder BTW als intracommunaunitaire levering. Precies zoals het nu gaat met Groothandel B. Groothandel B doet echter niet moeilijk en verscheept gewoon naar Nederland. Echter heeft Groothandel B wat problemen waardoor wij ook in de problemen komen. Vandaar dat ik nu moet schakelen zodat ik spullen van Groothandel A kan krijgen.

 

Ik heb dus geen engels btw nummer nodig. Zoals Joost al aangaf is de feitelijke onderneming in NL aanwezig.

 

Ook heb ik al geprobeerd om in Engeland een accountant te contacteren. Heb die persoon ook aan de lijn gekregen maar alles is moeilijk en ze zijn druk en willen eigenlijk niets via de telefoon of mail regelen.

 

Excuses dat ik wat boos overkom, maar zo is het dus helemaal niet. Ik ben wat direct soms.

 

De huiverigheid van engelse bedrijven is bekend en naar mijn weten is dat altijd zo geweest. In sommige branches minder als de andere.

 

Wat de accountant betreft klopt het ook dat ze niets op afstand doen eer ze jou zelf persoonlijk ontmoeten.

 

Dus dat wordt een paar dagen uittrekken om naar Engeland te gaan en het een en ander te informeren en te regelen.

 

Mocht je accountant niets worden kan je met Glazers contact opnemen of met beide praten.

 

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Iwan zei ....

 

De huiverigheid van engelse bedrijven is bekend en naar mijn weten is dat altijd zo geweest. In sommige branches minder als de andere.

 

Wat de accountant betreft klopt het ook dat ze niets op afstand doen eer ze jou zelf persoonlijk ontmoeten.

 

Dus dat wordt een paar dagen uittrekken om naar Engeland te gaan en het een en ander te informeren en te regelen.

 

Mocht je accountant niets worden kan je met Glazers contact opnemen of met beide praten.

 

 

Ja. Dat snap ik. Dat zou de meest ideale situatie zijn. Echter is dit geen ideale situatie. Ik kan hier niet weg en die paar dagen heb ik ook niet.

 

Om even de ernst weer te geven. Als ik niet snel iets verzin ben ik nog voor het einde van het jaar kopje onder. Op het moment dat mijn klanten gaan annuleren en zich tegen me keren is alles voorbij.

Link naar reactie
  • 0

 

er komt iets meer duidelijkheid. In deze constructie voorzie ik vooral problemen voor groothandel a. nl deze factureerd intracommunautair maar de goederen blijven in de UK...

 

 

Nou de goederen gaan ook gewoon naar NL toe. Deze laat ik namelijk doorsturen vanuit UK naar NL. Dit doet echter Groothandel A niet. Maar dat laat ik doen door een persoon die ik daarvoor heb ingehuurd.

 

Edit: Stel nu dat Groothandel A mij wel gaat factureren inclusief VAT. Dan heb ik het probleem of niet?

 

Waarom zou groothandel a. dit doen? Als je met btw factureren zou je via de UK belastingdienst misschien je btw kunnen terugfragen wat veel werk ik, lang duurt en ook al helemaal niet zeker of je het krijgt ivm je tussenpersoon (dit zal makkelijker zijn als dit een echt transportbedrijf is....

 

Lees ook eens bij de NL belastingdienst, lekker allemaal in het Nederlands en geldt ook voor groothandel a. :

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob06/ob06-01.html

 

Met name :

"Er is sprake van een intracommunautaire levering als u goederen levert aan een btw-plichtige ondernemer in een ander EU-land en de goederen worden verzonden naar een ander EU-land. Aan de hand van uw administratie moet u een en ander kunnen aantonen." en daarom schreef ik al dat als er problemen komen ze bij groothandel a kunnen komen!

 

 

Graag gedaan

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

....

 

 

Nou de goederen gaan ook gewoon naar NL toe. Deze laat ik namelijk doorsturen vanuit UK naar NL. Dit doet echter Groothandel A niet. Maar dat laat ik doen door een persoon die ik daarvoor heb ingehuurd.

 

Edit: Stel nu dat Groothandel A mij wel gaat factureren inclusief VAT. Dan heb ik het probleem of niet?

 

Waarom zou groothandel a. dit doen? ...

 

Lees ook eens bij de NL belastingdienst, lekker allemaal in het Nederlands en geldt ook voor groothandel a. :

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob06/ob06-01.html

 

...

Graag gedaan

 

Waarom ze dat zouden doen. Ik zou het niet weten. Maar als ze het doen is het dus niet mijn probleem. Echter zie ik nu een hobbel op de weg erbij komen. Zoals ik wel vaker heb gemerkt in Engeland is het veel zeggen maar weinig waar maken.

 

Ik ben bang dat ze dus gewoon inclusief BTWaan mij gaan factureren. Die BTW moet ik dan maar terug zien te krijgen zoals je al zelf zegt. Die tussenpersoon is trouwens ook nog een leuk verhaal.

 

Dat is een engelsman. Echter sluit ik een contract met een Nederlandsbedrijf. Deze gaat mijn factureren (met NL BTW) vervolgens maakt hij geld over naar die Engelsman.

 

Bedankt voor je hulp. :)

Link naar reactie
  • 0

 

Ja. Dat snap ik. Dat zou de meest ideale situatie zijn. Echter is dit geen ideale situatie. Ik kan hier niet weg en die paar dagen heb ik ook niet.

 

Om even de ernst weer te geven. Als ik niet snel iets verzin ben ik nog voor het einde van het jaar kopje onder. Op het moment dat mijn klanten gaan annuleren en zich tegen me keren is alles voorbij.

 

??? Je kunt niet even 1 dag heen en weer? En ga je liever failliet dan? Het wordt steeds verwarrender...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
[

 

Ja. Dat snap ik. Dat zou de meest ideale situatie zijn. Echter is dit geen ideale situatie. Ik kan hier niet weg en die paar dagen heb ik ook niet.

 

Om even de ernst weer te geven. Als ik niet snel iets verzin ben ik nog voor het einde van het jaar kopje onder. Op het moment dat mijn klanten gaan annuleren en zich tegen me keren is alles voorbij.

 

Ik zie 2 opties naast de informatie/advies dat je hier gegeven wordt. 1. Je loopt binnen bij de Belastingdienst en doe daar persoonlijk navraag en 2. toch een keer 1 of 2 dagen naar Engeland gaan en je zaken verder uitzoeken en ook de engelsman ontmoeten!.

 

Want je geeft zelf aan als er je niet gauw een adequate oplossing kan vinden is het mogelijk afgelopen met je zaak.

 

 

Succes.

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

 

Ja. Dat snap ik. Dat zou de meest ideale situatie zijn. Echter is dit geen ideale situatie. Ik kan hier niet weg en die paar dagen heb ik ook niet.

 

Om even de ernst weer te geven. Als ik niet snel iets verzin ben ik nog voor het einde van het jaar kopje onder. Op het moment dat mijn klanten gaan annuleren en zich tegen me keren is alles voorbij.

 

??? Je kunt niet even 1 dag heen en weer? En ga je liever failliet dan? Het wordt steeds verwarrender...

 

Jij kan je geen situatie voorstellen waarin dit niet mogelijk zou zijn? Heb jij inzichten in mijn middelen en tijd en mijn persoonlijke situatie? Als ik nu hier tegen jou zeg dat het er echt niet in gaat zitten en dat ik dus gebonden ben aan een oplossing op afstand. Dan zit ik echt niet te liegen.

 

Was het maar zo.

 

Belasting dienst geeft mijn geen advies. Voor het NL deel zit het namelijk wel snor. De knelpunten liggen echt in het Engelse deel. Dan misschien maar toch naar Engeland. Zou niet weten hoe ik dit voor elkaar moet gaan krijgen. Want ik kan gewoon echt niet daar heen.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt in Amsterdam The Oxford House (Nederlands-Britse Kamer van Koophandel) maar ik betwijfel of je daar op het juiste adres bent.

 

Of contact opnemen met de Engelse Belastingdienst afd. VAT Overseas Repayment Unit. Ook hier heb ik mijn twijfels.

 

Ik hoop dat je wat aan hebt en anders echt ergens anders een leverancier vinden (indien mogelijk)

 

Succes.

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Als ik de keuze had tussen 1 dag naar Engeland of failliet gaan, zou ik toch heel hard gaan zoeken naar mogelijkheden om naar Engeland te gaan en het daar te regelen.

 

Uiteraard ken ik je persoonlijke omstandigheden niet. Ik geef alleen aan waar wat mij betreft je focus zou moeten zijn.

 

Edit: als jij zelf niet naar Engeland kunt, kun je dan niet een vertrouwenspersoon dat voor je laten doen?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

ik doe al mijn zaken zelf in engeland. Is toch een stuk beter om eens in de zoveel tijd een zakenpartner recht in de ogen te kunnen kijken.

 

Mijn vraag van welke branch was meer bedoelt voor welk product.

 

Maar als ik je verhaal zo lees zal ik geen moment twijvelen en gelijk in de auto stappen en 5 uur later sta je in dover. Weet niet waar je zaken doet maar in een dag heen en weer gaat goed en is ook nog eens goed tebetalen +- 100 overtocht.

Sometimes your the windshield and sometimes your the bug.

You need to get on the side of the windshield

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen.

 

Heb gister middag/avond nog veel kunnen doen. Ik heb mijn belastinginspecteur gebeld en hij zou mij terug bellen. Dit heeft hij gedaan en heeft mij een heel eind op weg geholpen.

 

Wat ik ga doen is het volgende:

 

In Engeland ga ik een volledige ltd opzetten. Bankrekening, VAT, Ltd. Deze laat ik inschrijven onder mijn Nederlandse onderneming.

 

Vervolgens laat ik de Engelse Ltd alle inkopen doen. Deze betaald de rekeningen. Mijn Nederlands bedrijf 'koopt' vervolgens weer goederen van mijn Engelse Ltd. Dit gebeurd gewoon voor 0 Euro (exclusief verzendkosten) en wordt aangemaakt als interne levering vanuit een ander EU land (aldus de belastingdienst). De Engelse Ltd gaat volgens de Engelse regels belastingaangifte doen en ook de BTW terug vragen die ik daar betaald heb. Op deze manier heb ik een Engelse organisatie op mijn naam staan waaruit ik mijn onderneming kan uitbouwen. Hoe precies hoort hier denk ik niet thuis. Althans niet in dit topic.

 

Ik denk dat ik op deze manier een hoop gezeur bespaar. Ik heb ook contact gehad vanmorgen met een onderneming in Nederland die mij kan helpen bij het opzetten van de activiteiten in Engeland. Kost natuurlijk wel geld maar het is wel een stuk makkelijker en sneller geregeld dan ik zelf zou moeten doen.

 

Ik ga vandaag nogmaals het belastingdienst verhaal nachecken bij de belastingdienst (even bellen) en een start maken om het een en ander op te zetten in Engeland. Daarnaast ga ik ook contact op nemen met een Accountant in Engeland die voor mij de aangiftes e.d. gaat regelen.

 

Zit alleen nog met één dilemma. Dat is het draaien van omzet in Engeland. In principe draait deze onderneming alleen kosten. Tijdens dit te typen bedenk ik me dat ik ook mijn producten voor hetzelfde bedrag kan verkopen aan mijn NL onderneming als dat ik ze ingekocht hebt. Zo draai ik wel omzet in Engeland maar geen winsten.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga mij steeds meer afvragen om wat voor 'handel' dit gaat >;(

 

Tsja daar wil ik je best over informeren in een PM. Maar niet openbaar op dit forum. Heb me al eens in de vingers gesneden door zoiets op een forum te gooien :)

 

Higherlevel staat namelijk best wel hoog in google :)

 

Ga er vanuit dat het een legale constructie is met allerdaagse producten die overal voorkomen en ook op diverse plaatsen verkocht worden. Het is dus niets unieks.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het hele topic scan dan zie ik dat er een probleem is UK. Oplossing is een vestiging in de UK. Daar heb je nu voor gekozen. Maar vroeg me op iedere pagina af: Is dit de enige oplossing? Vroeg me af wat de redenen zijn dat ze alleen naar een UK vestiging verzenden, hoewel je blijkbaar een oudere leveranzier had die dit niet eiste?

 

Wat is de onderliggende reden? Komt mij heel vreemd over. Vervolgens krijg ik het idee dat er een hele kerstboom opgetuigd wordt. Misschien is dit de beste keuze, ik weet het niet. Ik ben gewoon nieuwsgierig. Misschien ook leerzaam voor anderen in de toekomst voordat ze iets denken te gaan importeren uit de UK.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij dat u eerst de precieze oorzaak van het probleem dient te bepalen, en wel de reden waarom uw leverancier dit wil. Los vervolgens dat probleem op. Wellicht is dat veel eenvoudiger.

 

Inkopen in het buitenland heeft vanuit het oogpunt van de leverende partij alles te maken met vertrouwen en financiële garanties. Leveranciers schatten hun risico's in met betrekking tot afschrijvingen wegens oninbare vorderingen. Verhaal halen in het buitenland is lastig, tijdrovend en kostbaar.

 

In deze tijden van economische onzekerheden is dit risico aanzienlijk groter. Hoe langer de succesvolle samenwerking heeft geduurd, hoe meer men in beginsel vertrouwen heeft. Dit zegt echter nog niets over de actuele situatie van een afnemer. Die kan plotseling veranderd zijn.

 

Veel producerende leveranciers zitten in zwaar weer of nemen maatregelen om dat te voorkomen. Eén van de belangrijkste aandachtspunten is dan het veilig stellen van afdoende omzet om een positieve en continue cash flow te garanderen. Met andere worden: er moet genoeg geld binnen komen. Ten doel gesteld wordt het zoveel mogelijk voorkomen van oninbare vorderingen op leveringen.

 

Leveranciers willen daarnaast geen budget meer vrij maken voor de afschrijving op oninbare vorderingen, daar een verlies aan waarde extra kosten betekent en daardoor de winst verder onder druk komt. Zo'n situatie is natuurlijk nooit wenselijk, maar in deze tijd wordt daar extra waarde aan gehecht in verband met het kunnen voorzien in toekomstige (extra) vermogensbehoeften.

 

Het vertrouwen dat een leverancier in u moet hebben, dient u dus niet te onderschatten. U kunt uw probleem daarom wellicht beter oplossen door deze leverancier betere garanties te geven. Hiervoor zijn diverse mogelijkheden. Oriënteer u goed en vraag zonodig advies aan een ter zake deskundige. Werk uw voorstel goed uit en presenteer uw voorstel aan uw leverancier op een zodanige wjze dat u uw leverancier precies zult overtuigen op het punt waar zijn belang ligt.

 

Verder kunt u zelf veel doen om een vertrouwensband op te bouwen en te versterken. Onbekend maakt immers nog altijd onbemind... Voorzie uw leverancier om te beginnen van alle relevante informatie over uw bedrijf en presenteer dit op een manier die vertrouwen werkt. Nodig uw leverancier in uw bedrijf uit. Bezoek uw leverancier met regelmaat of bezoek beurzen waarvan u weet dat deze daar aanwezig is.

 

Toon oprecht interesse in uw leverancier en laat zien dat u zijn belangen begrijpt. Als zijn belang primair bestaat uit betaalde omzet om de continuïteit van zijn onderneming te waarborgen, dan dient dat ook uw belang te zijn. Op die manier wordt u een interessante afnemer en kan het zijn dat u een positieve bijdrage levert aan het voortbestaan van de ander. Overtuig uw leverancier daarom ook van uw streven naar een succesvolle samenwerking voor zowel de korte termijn als voor een langere periode. Stel daar een plan voor op, voorzien van duidelijke doelstellingen, kritische succesfactoren en meetpunten, aan de hand waarvan u beiden tussentijds kunt evalueren en beiden tot de gewenste conclusies zult komen!

 

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij dat u eerst de precieze oorzaak van het probleem dient te bepalen, en wel de reden waarom uw leverancier dit wil. Los vervolgens dat probleem op. Wellicht is dat veel eenvoudiger....

 

 

Bedankt voor je reactie. Je geeft mij goede inzichten. Echter is mij de reden bekend waarom de leverancier het niet wil leveren. Die reden is dat wij niet in Engeland een bedrijf hebben. Garanties e.d. hebben geen nut. Wij betalen zelfs vooraf als het zou moeten.

 

Echter is het niet een punt van 1 leverancier maar van meerdere. Dus het heeft niets te maken met een probleem die ze hebben met ons. Het is een bedrijf overschrijdend probleem.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij dat u eerst de precieze oorzaak van het probleem dient te bepalen, en wel de reden waarom uw leverancier dit wil. Los vervolgens dat probleem op. Wellicht is dat veel eenvoudiger....

 

 

... Echter is mij de reden bekend waarom de leverancier het niet wil leveren. Die reden is dat wij niet in Engeland een bedrijf hebben. Garanties e.d. hebben geen nut. Wij betalen zelfs vooraf als het zou moeten.

 

Echter is het niet een punt van 1 leverancier maar van meerdere. Dus het heeft niets te maken met een probleem die ze hebben met ons...

 

 

Hartelijk dank voor uw reactie, aan de hand waarvan bij mij alleen nog maar de volgende vraag over blijft als oorzaak van uw probleem:

 

Waarom wil de leverancier niet aan u leveren indien u geen bedrijf in Engeland heeft?

 

Vind het antwoord dat de oorzaak van uw problem vormt, los het op en uw problem is opgelost!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wellicht omdat de leverancier zelf importeur van een wereldwijd opererende fabrikant is in de UK en geen toestemming heeft van de fabrikant om te exporteren en op die manier andere importeurs dwars te zitten.

(bijvoorbeeld PC's , mobiele telefoons, andere electronica, of gewoon kinderspeelgoed)

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Wellicht omdat de leverancier zelf importeur van een wereldwijd opererende fabrikant is in de UK en geen toestemming heeft van de fabrikant om te exporteren en op die manier andere importeurs dwars te zitten.

(bijvoorbeeld PC's , mobiele telefoons, andere electronica, of gewoon kinderspeelgoed)

 

Frans

 

Ik kan mij dit voorstellen, waarbij ik wel moet opmerken, dat mijn eerste gedachte is dat, zo ik het verhaal goed begrepen heb, deze leverancier blijkbaar wél bereid is om via één of andere creatieve constructie alsnog buiten de grenzen te leveren, en wel via tussenleverantie aan een (min of meer fictief) Engels bedrijf, waardoor deze leverancier het risico loopt contractbreuk verweten te worden en vervolgens zijn handelsrelatie kwijt te raken... Zo'n leverancier schat u net als ik waarschijnijk mbt betrouwbaarheid en continuïteit niet direct erg hoog in. Dit overwegende, zou ik in zo'n geval als afnemer niet zoveel moeite doen (als dat ik hier gelezen heb), maar eerder uitzien naar een andere oplossing.

 

Het doen van aannames lijkt mij overigens niet bijster zinvol. Alleen "Pgerrits", degene die in deze de vraag heeft gesteld, weet wat de werkelijke reden is of zou dit naar mijn idee moeten achterhalen. Ik ben dan ook in hoge mate geïnteresseerd naar de reactie van "Pgerrits".

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 311 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.