• 0

hoe kom ik erachter wat een ondernemer belangrijk vind bij zijn keuze

Hoi,

 

Ik wil starten in de verkoop van koffieautomaten en ingredienten. Ik wil onderzoek doen naar wat een ondernemer belangrijk vind bij de keuze voor een leverancier van deze automaten en ingredienten (immers 90% vd de bedrijven zal deze hebben)

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, en hoe kijken jullie er tegen aan als ondernemer?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verplaats je in je klant. Wat heeft hij nodig? Wat zijn zijn alternatieven? Wat zijn de problemen die hij oplost met een drankautomaat? Welke problemen krijgt hij met een drankautomaat en hoe kun jij die oplossen?

 

Vraag eens wat ondernemers in je netwerk en je krijgt al gauw een aardig beeld. Maak eens een rondje in een bedrijfsverzamelgebouw.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hoe kom je aan het idee vraag ik me dan af?

Het zal toch niet zo zijn dat je vanochtend wakker werd en dacht: “kom, ik ga eens koffie automaten verkopen”?

 

Dat idee is toch ergens uit ontstaan? Daar ligt mi al de basis van je onderzoek. Je wilt bijvoorbeeld koffie automaten verkopen want….

Je hoort klachten over de diverse automaten?

Je hoort klachten over prijzen?

Je hoort klachten over leveringen?

( wat zijn de klachten dan want dat ga jij anders invullen)

 

 

Of alleen maar omdat er wellicht een goede marge op zit?

Als je echt onderzoek wilt doen, bel je een 100 tal bedrijven, vraag je naar hoofd facilities en stel je exact die vraag die je hier stelt. Die kan je vast wel e.e.a vertellen.

 

Wat ik belangrijk vind..

Goede koffie,

Gemakkelijk onderhoud

Tijdige levering

En zoals het hoort bij een echte Nederlander :), zo goedkoop mogelijk…..

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

Als ik je berichtengeschiedenis lees, dan heb ik maar één tip: als je dit werkveld ambieert, probeer dan verkoopmedewerker te worden bij een partij als Maas of Autobar. Als eenmansbedrijf en met je huidige ondernemersvaardigheden maak je geen kans. Je bent geen partij voor leveranciers en concurrenten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio,

 

Van de ene kant vind ik het super dat je tijd steekt om mij van een goed advies te voorzien, echter, je oordeelt over mijn ondernemerskwaliteiten, zonder dat je kennis van mij hebt. Je oordeelt slechts over datgene dat je ziet hier op HL. Iedereen kan deze op zijn/haar manier interpreteren...

 

Voor de duidelijkheid, ik ben serieus bezig met het starten van de onderneming in koffieautomaten en ingrediënten. Ik ben hier toe gekomen, doordat ik een kans zie in mijn regio dit produkt in de markt te zetten. Vanuit mijn werkervaringen heb ik een enorm netwerk, waar ik gebruik van kan maken, In de branche waarin ik nu werk is het een enorm goed (omzet en marge) produkt, dat altijd mijn volledige aandacht heeeft. Tevens kan ik het bedrijf makkelijk vanuit huis opstarten.

 

Ik wil me gaan richten op gemak voor de klant, dus zonder om kijken altijd voorzien van de juiste produkten, kwalitatieve produkten tegen een goede prijs. Tevens wil ik me verbinden aan een stichting/goed doel, om zo ook de maatschappij er bij te laten welvaren.

 

Hopelijk is het zo iets verduidelijkt.....

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Dennis,

 

ik reageer inderdaad n.a.v. wat ik in minder dan tien berichten op Higherlevel lees, maar laat m'n tip dan een aanmoediging zijn om het tegendeel te bewijzen. Dit forum is een ideale plek om een ondernemingsplan te laten groeien. Het zou andersom zonde zijn als we gaan adviseren voor slechts een idee van de dag, meer toon je met alle respect tot op heden niet.

 

In je vorige idee was een zittende partner, ga je nu alles alleen doen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.