Flink gezocht op het forum, maar voor mij geen antwoord gevonden, daarom bij deze mijn "case":
Ik werk als zelfstandig IT consultant.
Ik verdien mijn geld in Europa om te sparen voor een zakelijke investering buiten Europa. Zodra ik genoeg gespaard heb voor de investering, verlaat ik Europa.
Afgelopen jaren werkte ik buiten Nederland, maar nu zijn er mogelijkheden in Nederland.
Ik zal fulltime gaan wonen en werken in Nederland.
Mijn verwachte omzet zal tussen de 150k en 200k liggen.
Een BV ligt dan ook voor de hand
Ik zal als DGA een beperkt (IB belastbaar) inkomen nodig hebben voor mijn levensonderhoud in Nederland.
Uiteraard geldt er verder de 20% Vennootschapsbelasting.
Welke constructie zou er nodig zijn om de in de BV opgebouwde winst (aanmerkelijk belang) verder onbelast ter beschikking te hebben voor de zakelijke investering in het buitenland?
Het betreft een investering in onroerend in een land waarmee Nederland overigens ook een belastingverdrag heeft.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ruysdael
Ruysdael
Geachte forum leden,
Flink gezocht op het forum, maar voor mij geen antwoord gevonden, daarom bij deze mijn "case":
Ik werk als zelfstandig IT consultant.
Ik verdien mijn geld in Europa om te sparen voor een zakelijke investering buiten Europa. Zodra ik genoeg gespaard heb voor de investering, verlaat ik Europa.
Afgelopen jaren werkte ik buiten Nederland, maar nu zijn er mogelijkheden in Nederland.
Ik zal fulltime gaan wonen en werken in Nederland.
Mijn verwachte omzet zal tussen de 150k en 200k liggen.
Een BV ligt dan ook voor de hand
Ik zal als DGA een beperkt (IB belastbaar) inkomen nodig hebben voor mijn levensonderhoud in Nederland.
Uiteraard geldt er verder de 20% Vennootschapsbelasting.
Welke constructie zou er nodig zijn om de in de BV opgebouwde winst (aanmerkelijk belang) verder onbelast ter beschikking te hebben voor de zakelijke investering in het buitenland?
Het betreft een investering in onroerend in een land waarmee Nederland overigens ook een belastingverdrag heeft.
Graag een reactie!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag