• 0

Koelkast fiscaal aftrekbaar?

Is de aanschaf van een koelkast voor een kleine ondernemer fiscaal aftrkbaar?

 

Deze koelkast zal worden gebruikt voor de koeling van frisdrank en is voor eigen gebruik bestemd. Dus bedoeld voor versnaperingen tijdens werktijd. Deze vraag stel ik mede omdat de aanschaf van voedsel, drank en genotmiddelen zelf beperkt aftrekbaar is.

De ondernemer is dus geen handelaar in frisdrank!!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat een koelkast trouwens niet teweeg kan brengen :P

 

Even voor de duidelijkheid: onder de 450 euro mag je de koelkast in 1 keer als kosten te nemen en hoef je de kosten dus niet door afschrijvingen over de jaren te verdelen.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat een koelkast trouwens niet teweeg kan brengen :P

 

Even voor de duidelijkheid: onder de 450 euro mag je de koelkast in 1 keer als kosten te nemen en hoef je de kosten dus niet door afschrijvingen over de jaren te verdelen.

 

 

Inderdaad, en voordat er vragen komen over het broodrooster..... :P

 

Maar stel nu dat ik (fictief) een broodrooster, koffie apparaatje, waterkokertje, kleine koelkast en nog wat meer van deze meuk wil inkopen voor mijn kantoortje, en blijft onder die 450 grens, kan ik dit dan onder één noemer als kosten opnemen. Ipv een 20 factuurtjes ?

 

(Facilitaire inrichting kantoor bijvoorbeeld ?)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De koelkast staat in het gebouw waarin de bedrijfsruimte is gevestigd. Maakt dat verschil?

On-topic: Als die koelkast in een onzelfstandige werkruimte in je huis staat is hij fiscaal niet aftrekbaar.

 

Ik heb een broedstoof die 100% zakelijk wordt gebruikt. Die staat bij mij in de garage. Ik heb hem zelf gebouwd uit een oude koelkast en broedmachineonderdelen. Onvegeer voor 50 Euro. Die heb ik gewoon als kosten opgevoerd. Dat mocht dus eigenlijk niet? Maar als ik een ruimte elders huur en daar de kosten vanaf trek mag het wel?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.