• 0

Snelbij: dienst voor e-mail, adresboek, agenda en documenten synchronisatie

Omschrijving van je concept:

https://www.snelbij.nl

 

Een nieuwe Nederlandse dienst voor de synchronisatie van e-mail, adresboek, agenda('s) en documenten tussen mobiele telefoon, webclient, PC en Mac. Deze dienst te gebruiken op de meeste moderne smartphones en is onafhankelijk van een bepaalde service provider of mobiele aanbieder.

 

Synchronisatie met mobiele telefoon d.m.v. Activesync (beschikbaar op de meeste moderne telefoons). Een moderne webclient met veel moderne functies, zoals instant zoeken in mails en zelfs bijlagen. Synchronisatie met Outlook (PC) en iSync (Mac) d.m.v. eenvoudig te installeren plug-in.

 

Deze dienst kan twee maanden gratis geprobeerd worden. Er zijn twee producten: Snelbij Persoonlijk, een enkele mailbox voor een vast bedrag per maand en Snelbij Zakelijk, een gehele domein met maandelijkse facturering op basis van gebruik. Beide producten kunnen door zowel consumenten als bedrijven worden gebruikt.

 

De gebruikers van een domein kunnen zeer flexibele samenwerkingsverbanden aangaan, door het delen van agenda's, adressen en mappen. Ook kunnen groepen worden aangemaakt met gezamenlijke resources.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- hardware en softwareplatform ingericht

- billing & provisioning systeem aangepast en gekoppeld

- productsamenstelling

- huisstijl, logo en website

- trials met testgroepen

- eerste reclamecampagnes (druk & online)

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De mogelijkheid bieden aan individuen en groepen om altijd belangrijkste gegevens bij de hand te hebben, ongeacht hun locatie en onafhankelijk van hun keuze voor een bepaalde telefoon, mobiele aanbieder of internet provider.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

- BlackBerry via mobiele aanbieder: werkt alleen met BlackBerry devices, alleen mail, lock-in bij mobiele aanbieder, hoge prijs.

- Hosted Exchange: Geen open standaarden, geen support voor niet-MS omgevingen, geen document store, hoge prijs.

- Google Apps: Geen enterprise features, servers in VS, regelmatige uitval.

- MobileMe: Geen enterprise features, beperkte webclient, alleen iPhone, servers in VS, support op basis van chat.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Site:

- Hoe kan de website effectiever worden gemaakt?

- Hoe kunnen wij het product beter toelichten?

- Welke onduidelijkheden blijven bestaan?

- Hoe kan de navigatie verbeterd worden?

- Wat ontbreekt er?

Concept:

- Wordt het genoemde probleem voldoende opgelost?

- Zijn er functies die nog ontbreken?

- Is integratie met andere diensten gewenst? Welke?

 

 

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan deze oplossing zich technisch meten met de genoemde (gratis) alternatieven? Ik ben op dit gebied bepaald niet 'bij', maar ik vind e.e.a. er prima uitzien.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de website zelf wel leuk. Leuke maar toch bescheiden gebruik van animatie.

 

Wat ik me wel afvraag: Bij de instructies op: https://www.snelbij.nl/computer.php lees ik alleen maar 'Zimbra' klopt het dat je eigenlijk gewoon hosted Zimbra verkoopt? Of hebben jullie zelf iets unieks toegevoegd? (Zimbra is verder mooi spul hoor, maar gewoon voor de beeldvorming van de eigenlijke dienst)

Link naar reactie
  • 0

Zeer irritant vind ik dat er geen kosten vermeld worden, daarvoor moet ik contact opnemen met de sales afdeling. Niet dus... :P

Er worden wel prijzen vermeld in de online store, maar een kopje "wat kost het?" lijkt me een goed plan.

Daarnaast doet www.goosync.com ook al veel, en nog gratis ook. Voor mij heeft jullie concept geen meerwaarde.

Dat is niets meer of minder dan een OTA sync oplossing voor Google Apps, met de genoemde nadelen.

Voor Nokia is www.ovi.com ook al een gratis oplossing.

Dit is een device-afhankelijke dienst met een beperkt nut voor zakelijke klanten.

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 1

En niet te vergeten, Mobile-Me van Apple kost € 79 pj kost ipv €120.

Zoals hierboven al aangegeven, MobileMe is een volledig op de particuliere dienst afgestemde dienst. Met zeer beperkte ondersteuning voor niet-Apple platforms. Wat de prijs betreft: Een "light" versie voor particulieren rond dat prijspunt is een mogelijkheid.

 

Verder lig ik weer eens in een deuk van de manier waarop deze nerd op zijn site communiceerd, de gemiddlede gebruiker (klant) snapt toch geen bal van al die technische termen.

Niet erg constructief, maar we nemen het mee.

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

Kan deze oplossing zich technisch meten met de genoemde (gratis) alternatieven? Ik ben op dit gebied bepaald niet 'bij', maar ik vind e.e.a. er prima uitzien.

Technisch durf ik te beweren dat onze oplossing zelfs veruit de beste is. De enige punten waarop BlackBerry en MobileMe echt uitblinken is bij integratie met hun eigen devices. Het nadeel daarvan is totale afhankelijkheid van diezelfde devices.

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de website zelf wel leuk. Leuke maar toch bescheiden gebruik van animatie.

Wat ik me wel afvraag: Bij de instructies op: https://www.snelbij.nl/computer.php lees ik alleen maar 'Zimbra' klopt het dat je eigenlijk gewoon hosted Zimbra verkoopt? Of hebben jullie zelf iets unieks toegevoegd? (Zimbra is verder mooi spul hoor, maar gewoon voor de beeldvorming van de eigenlijke dienst)

We maken inderdaad voor een deel gebruik van Zimbra software, omdat dit een volwassen en bewezen platform is en grotendeels open source. Maar Snelbij is een zelfstandige dienst met een eigen focus. We proberen deze dienst zoveel mogelijk op de wensen en eisen van de Nederlandse markt aan te passen. Hierbij maken wij waar mogelijk gebruik van open standaarden en open source software.

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast doet www.goosync.com ook al veel, en nog gratis ook. Voor mij heeft jullie concept geen meerwaarde.

Dat is niets meer of minder dan een OTA sync oplossing voor Google Apps, met de genoemde nadelen.

Voor Nokia is www.ovi.com ook al een gratis oplossing.

Dit is een device-afhankelijke dienst met een beperkt nut voor zakelijke klanten.

 

De nadelen of het beperkte zakelijke nut is niet aan jou ter beoordeling, maar aan je (potentiele) klanten ;).

 

Uiteraard is www.ovi.com devicegebonden. Nou en?

 

En de nadelen van Google Apps wegen voor mij niet op tegen de voordelen, en de prijs ;D.

 

Wat wel een voordeel is van jullie dienst (als ik dat goed begrijp dan) is dat een groep met verschillende devices toch dezelfde groepsagenda en documenten kunnen delen. Voor mij is dat niet relevant, voor anderen misschien wel.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Even een kleine tip: jullie site werkt standaard niet in Opera (ik kan me voorstellen dat je dat niet test), alleen als ik Opera zich laten identificeren als Firefox werkt het prima. Dus waarschijnlijk kan je met 5 seconden toch nog een paar potentiële extra klanten een mooie website voorzetten :)

Link naar reactie
  • 0

De nadelen of het beperkte zakelijke nut is niet aan jou ter beoordeling, maar aan je (potentiele) klanten ;).

Uiteraard! Maar ik heb ook als klant de genoemde diensten gebruik gemaakt en ik denk dat ik niemand bij Nokia of Apple beledig als ik zeg dat die twee niet echt op zakelijke markt zijn toegespitst :)

Uiteraard is www.ovi.com devicegebonden. Nou en?

Ons uitgangspunt is het leveren van een dienst die niet gebonden is aan een device, mobiele aanbieder of provider.

En de nadelen van Google Apps wegen voor mij niet op tegen de voordelen, en de prijs ;D.

Tsja, dat is een persoonlijke overweging.

Wat wel een voordeel is van jullie dienst (als ik dat goed begrijp dan) is dat een groep met verschillende devices toch dezelfde groepsagenda en documenten kunnen delen. Voor mij is dat niet relevant, voor anderen misschien wel.

Dat klopt, gebruikers en groepen van verschillende telefoons, Outlook, Mac en de online omgeving kunnen onderling agenda's, documenten en adresbestanden delen.

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 1

Even een kleine tip: jullie site werkt standaard niet in Opera (ik kan me voorstellen dat je dat niet test), alleen als ik Opera zich laten identificeren als Firefox werkt het prima. Dus waarschijnlijk kan je met 5 seconden toch nog een paar potentiële extra klanten een mooie website voorzetten :)

We hebben een tijdelijke oplossing hiervoor ingeschakeld. Opera op mijn mac geeft het nu goed weer.

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

Voor mij heeft jullie concept geen meerwaarde.

Om hier nog even op terug te komen: Wat zouden wij kunnen toevoegen of aanpassen om voor jou wel meerwaarde te bieden? Dit zijn dingen waar we graag feedback over ontvangen van NL ondernemers. Integratie met andere diensten, een uitbreiding van de dienst zelf, een gratis versie zonder support?

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

... een gratis versie zonder support?

 

Now you're talking! ;D

 

Serieus, een gratis versie aanbieden zou veel mensen makkelijker over de streep kunnen trekken. GooSync doet zoiets ook. Freemium businessmodellen lijken steeds populairder te worden. Verder zie ik in NL geen vergelijkbare aanbieders, en er zijn nog zat landgenoten die geen / slecht Engels kunnen dus dat is ook een pluspunt. Haal wel alle technisch jargon weg (zet dat in aparte technische pagina's als het echt moet).

 

Zelf heb ik genoeg aan Google Apps, GooSync en Ovi. Dus baseer je business niet alleen op mij ;).

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Is je zelf al opgevallen dat bij "Wat is het?" niet staat wat het is en bij "Wat kan het?" niet staat wat het kan ? Er staat vooral wat andere oplossingen niet kunnen. In de beschrijving van het concept in de eerste post geef je het al beter weer dan op de website.

 

Ik zou zeggen, kijk eens bij www.zimbra.com hoe zij het presenteren, en probeer dat te overtreffen zodat jouw meerwaarde duidelijk wordt.

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • 0

Serieus, een gratis versie aanbieden zou veel mensen makkelijker over de streep kunnen trekken. GooSync doet zoiets ook. Freemium businessmodellen lijken steeds populairder te worden. Verder zie ik in NL geen vergelijkbare aanbieders, en er zijn nog zat landgenoten die geen / slecht Engels kunnen dus dat is ook een pluspunt. Haal wel alle technisch jargon weg (zet dat in aparte technische pagina's als het echt moet).

We bieden een 2 maanden gratis trial-periode aan, zonder verplichtingen. Een gratis versie behoort op korte termijn niet tot de plannen. Het scheiden van de functionele omschrijving en de technische specificaties lijkt me een goed plan.

 

Is je zelf al opgevallen dat bij "Wat is het?" niet staat wat het is en bij "Wat kan het?" niet staat wat het kan ? Er staat vooral wat andere oplossingen niet kunnen. In de beschrijving van het concept in de eerste post geef je het al beter weer dan op de website.

 

Ik zou zeggen, kijk eens bij www.zimbra.com hoe zij het presenteren, en probeer dat te overtreffen zodat jouw meerwaarde duidelijk wordt.

Helaas kan ik niet zeggen dat mij dat is opgevallen, nee. Een high-level concept uitleg zoals hierboven is vaak het duidelijkst voor mensen die al enige kennis hebben van het gebied. Op de genoemde pagina's proberen we concrete mogelijkheden aan te stippen. Een algemene introductie lijkt me wel een goed idee.

 

We wisten al dat we nog het nodige werk moeten verrichten aan de product introductie pagina's, maar het is erg handig om dit soort feedback te kunnen verzamelen voordat we aan een revisie beginnen, bedankt.

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

"ons team altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen." Het begin van de zin valt achter de afbeelding op de frontpage.

Ga ook eens naar de site toe zonder "www." ervoor te zetten. Dan kom je op een inlogpagina voor zimbra collaboration softsuite ipv de frontpage.

Link naar reactie
  • 0

"ons team altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen." Het begin van de zin valt achter de afbeelding op de frontpage.

In welke browser zie je dit probleem? Ik gok Internet Explorer 7? We zullen hier naar laten kijken, bedankt.

 

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

Je schrijft dat Exchange duur zou zijn, maar 10 euro per maand vind ik ook wel fors. Een eigen exchange (SBS) server heb je vanaf 800 euro.

 

Ben je trouwens bekend met www.emoze.com?

 

Zelf switch ik regelmatig van device; na een paar jaar WM devices heb ik nu sinds een paar weken een S60 3rd device en dan merk ik weer dat er altijd weer verschillen zijn, bijvoorbeeld in de behandeling van recurring appointments.

 

Een oplossing die mij een gegarandeerde 100% uitwisseling en beschikbaarheid van mijn Outlook / Exchange informatie op mijn mobiel zou bieden, zou mij zeker wel wat waard zijn. Nu heb ik, omdat MfE de agenda brak synchroniseert alleen voor de agenda al Roadsync gekocht.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Technisch durf ik te beweren dat onze oplossing zelfs veruit de beste is.

 

Beste stiller,

 

in aansluiting op mijn eerste bericht in deze draad: er wordt alleen maar gesproken over de PRIJS van je product en over de verschillen met alternatieven. Je hebt gebruikservaringen nodig, want over je product zelf wordt NIET gesproken. Het wordt zo ook nooit aanbevolen aan potentiële nieuwe gebruikers. Testimonials (gebruikservaringen) zijn beter dat jouw aanprijzingen van het product. Ik zou daarom een geschikte groep testgebruikers opzoeken.

 

Hebben jullie verschillende groepen of profielen van gebruikers gedefinieerd?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je schrijft dat Exchange duur zou zijn, maar 10 euro per maand vind ik ook wel fors. Een eigen exchange (SBS) server heb je vanaf 800 euro.

 

Ben je trouwens bekend met www.emoze.com?

 

Zelf switch ik regelmatig van device; na een paar jaar WM devices heb ik nu sinds een paar weken een S60 3rd device en dan merk ik weer dat er altijd weer verschillen zijn, bijvoorbeeld in de behandeling van recurring appointments.

 

Een oplossing die mij een gegarandeerde 100% uitwisseling en beschikbaarheid van mijn Outlook / Exchange informatie op mijn mobiel zou bieden, zou mij zeker wel wat waard zijn. Nu heb ik, omdat MfE de agenda brak synchroniseert alleen voor de agenda al Roadsync gekocht.

 

 

 

Hoi StevenK,

 

Laat ik eerst beginnen met jou en alle anderen te danken voor hun aandacht en reacties. Samen met Stiller ben ik de "bedenker" van Snelbij. Het is jullie niet ontgaan dat onze presentatie nog fijngeslepen kan worden, die feedback nemen we ter harte.

 

Snelbij wil voorzien in een behoefte van consumenten en kleinzakelijke gebruikers om de informatie en data, die je dagelijks gebruikt, veilig en beschikbaar te stellen. Daarnaast willen we voorzien in aanvullende behoeften, daar broeden we nog op, maar een eerste aanzet is de webclient die we bieden, zodat je overal bij je mail, contacteninformatie, agenda, taken on-line opgeslagen documenten kunt.

Onze focus met het merk Snelbij is Nederland. We willen geen "ICT" uitstraling. In dat kader nodig ik iedereen uit om ons te adviseren.

 

Om te voorzien in bovenstaande behoeften gebruiken we nu een platform dat dit met voldoende maturiteit en Ready to Market aan kan bieden: Zimbra. Uiteraard hebben we behoorlijk wat systeemintegratie moeten ontwikkelen om dit in de huidige vorm aan te bieden en te zorgen dat we een geautomatiseerde, schaalbare oplossing hebben. Stiller heeft al enkele vragen op dit gebeid beantwoord, als de details jullie interesseren, vragen staat vrij (antwoorden ook :-)

 

@StevenK: sorry voor de lange introductie, ik misbruik je posting een beetje...

 

Ik herken jouw situatie. Zelf ben ik erg gecharmeerd van mobiel devices, en heb er een hele hoop gebruikt. Ik heb zelfs nog een Handspring visor gehad met een GSM-addon. Jouw behoefte om de data en informatie probleemloos tussen devices te kunen synchroniseren ervaar ik dagelijks. In mijn omgeving maak ik mensen blij met de mogelijkheid die Snelbij biedt, met name om dat ze vaak niets hebben voor zichzelf en al helemaal niet een voorziening die mogelijkheden biedt voor al hun apparatuur (mobiel, laptop, computer op de zaak) én ook nog mogelijk maakt dat er agenda's worden gedeeld. Voor mij is Zimbra op dit moment technisch optimaal. Voor anderen die deze behoeften hebben, willen we met Snelbij een organisatie neerzetten die de producten en ervaringen kan neerzetten.

 

Ik kan niet beoordelen wat jij schrijft over verschillen tussen MfE en Roadsync. Ik heb zelf wel ooit Roadsync gekocht omdat

mijn LG telefoon geen ingebouwde activesync had. Helaas kwam ik niet verder dan e-mail sync-en. Dat was voor mij niet genoeg. We hebben goede ervaringen met Nokia's mbv MfE, maar individuele gevallen kunnen afwijken. Kunnen we wellicht een keertje via Skype of zoiets over chatten/praten, ik ben nl. wel nieuwsgierig?

 

Over een eigen SBS/Exchange Server: dat is voor sommigen een optie. Voor sommigen is dat ook jarenlang onbehagen. 800 Euro out-of-pocket is nog maar het begin. Je gaat een heel beheertraject in met upgrades, service packs, eigen hardware/firewalls, internetaansluiting beheren, enz. Iedereen kent wel een partij die dat er zelf even bij deed en daar minder positieve ervaringen mee had. Het is een beetje een valkuil: als je niets met IT hebt, dan begin je er niet aan. Als je wel iets met IT hebt, verslik je je er misschien in. Ik wil natuurlijk niemand tekort doen met die uitspraak, het zijn waarnemingen die ik gedaan heb. Ik heb jarenlange ervaring bij IT-bedrijven die Microsoft producten aan de man brachten en heb me laten adviseren.

 

Onze dienst is precies zoals we het stellen: een dienst die een aantal features biedt die je in een grootzakelijke omgeving normaal vindt, maar moeilijk te realiseren is met een beperkte organisatie-omvang en navenant budget. Los van de features richten wij het zo in dat het ook bijzonder robuust is (we gebruiken enterprise/carrier class producten en diensten daarvoor). Last but not least: we willen dat de ervaring voor onze klanten zo pijnloos mogelijk is.

 

Jullie feedback is waardevol voor ons.

 

Groet,

 

Ben

Ben van Ruyssevelt

 

 

Snelbij || uw informatie ter beschikking

 

www.snelbij.nl - 0800SNELBIJ - info@snelbij.nl

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen allemaal,

 

Geen inhoudelijke post van mij maar een taalkundige. Ik zie op jullie site het woord 'aktentas' staan. Ik zou daar toch aktetas van maken (zonder tussen 'n'). (zie ook van Dale)

 

Succes verder!

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.