• 0

Website en organische vindbaarheid Google

Beste allemaal,

 

Onlangs heb ik mijn nieuwe site gelanceerd en

aangemeld bij de zoekmachines. Ik heb ondertussen, uiteraard, mijn site gecheckt

op de verschillende voorschriften (keyword density, inlinks, outgoing links) en heb met

heel het ontwerp rekening gehouden met de 'nieuwste gangbare snufjes'.

Nu ben ik ondertussen 2 maanden on-line maar is mijn site (organisch) niet op de eerste 100 pagina's van

Google te vinden. Wel ben ik rechts te vinden bij de advertenties (SEA).

 

Wie kan mij enig raad geven hoe het mogelijk is dat ik organisch nergens te vinden ben?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het enige wat misschien niet door de bots geindexeerd zou kunnen worden is de inhoud en beschrijvingen. Dit omdat men het pakket zelf wel kan zien, met link, maar dat de beschrijving/inhoud weer 'achter' dit pakket zit. Of komen de bots hier wel?

 

Verder is mijn pagina al een x-aantal keer geindexeerd, laatste keer op 13-sept.. Als ik in Google zoek op: kerstpakkettenbeurs dan ben ik te vinden. Hoe kan het dan zijn, dat als ik 'kerstpakketten' of 'kerstpakket' zoek

ik niet eens bij de eerste 1000 zoekresultaten sta (en waarschijnlijk helemaal niet in Google met deze zoekwoorden)?

1. Heeft dit te maken met het feit dat ik nog in de 'sandbox' zou zitten?

2. Gebruik ik te weinig het woord kerstpakket, kerstpakketten? (via ranks gecheckt en toch tussen 3 en 6%)

3. Heb ik nog te weinig links (heeft volgens mij niks te maken met het opgenomen worden bij de zoekresultaten, alleen met de positie in de zoekresultaten)

4. Werkt het inladen via de AJAX methode bovenaan, dusdanig dat de bots niet verder indexeren?

5. Moet ik gewoon (nog) langer gedult hebben?

6. Iets anders wat ik over het hoofd zie?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik yahoo ook om me concurrenten te bekijken..

 

Ik doe het op de volgende manier ( stel je voor dat jij mijn concurrent ben ):

 

linkdomain:kerstpakkettenbeurs.nl -site:kerstpakkettenbeurs.nl

 

Hier krijg je alle urls terug waar vanaf gelinkt word - de eigen links, is makkelijk om te kijken waar jij je link ook kan posten.

 

Tip klik hieronder voor je concurrent:

http://search.yahoo.com/search?p=linkdomain%3Akerstpakketten.nl+-site%3Akerstpakketten.nl&ei=UTF-8&fr=yfp-t-157&fp_ip=NL&xargs=0&pstart=1&b=11&xa=xQ39zjEC3IsF6YU8TayiLg--,1253265441

Online verkoop van; Judopakken, Karatepakken

Link naar reactie
  • 0

@Ruben R.

 

Zeer interessant stukje over de AJAX methode. Ik denk dat ik mezelf hier eens verder in ga verdiepen.

Wat je eigenlijk bedoelt te zeggen is dat je niet een link naar 1 pakket met de bijbehorende inhoud kunt geven

als ik het goed samenvat?

Echter ik kan bijvoorbeeld wel naar Pakket 22 linken (d.m.v. overzicht alle pakketten etc.): http://www.kerstpakkettenbeurs.nl/pakket/kerstpakket-2009-22/ vervolgens kan ik dan niet apart naar de inhoud of de omschrijving linken. Bedoel je dat ik hiervoor ook aparte 'pagina's' zou moeten aanmaken?

 

De link naar alle kerstpakketten had ik volledig over het hoofd gezien. Het is een gewone html link naar een overzichtpagina, waar weer gewone html links verwijzen naar de product pagina's. Op die pagina's zit, zoals Peter al aangaf, in de code gewoon de tekst. Dus op de product pagina's worden ze niet met ajax geladen, maar met javascript gewoon naar voren gebracht. (op de homepage worden ze wel eerst geladen en dan met javascript naar voren gebracht)

 

Dus het was eigenlijk wel helemaal in orde ;) Zal voortaan ff de site goed doorzoeken alvorens een hele verhaal op te hangen. ::)

B2B en B2C webwinkels op maat: www.estoreconsult.nl

Link naar reactie
  • 0
Dus het was eigenlijk wel helemaal in orde ;) Zal voortaan ff de site goed doorzoeken alvorens een hele verhaal op te hangen hehe.

 

Enig minpuntje van deze aanpak is dat je op de homepage nu maar één link hebt naar een overzichtspagina en een tiental links naar andere informatiepagina's. De logica van (veel) goede links met goede linkteksten geldt ook binnen je site. Ik zou in dat vlak op de homepage ook statisch (zonder ajax) de pakketten opnemen en deze dan gewoon vervangen door de ajax code. Zo verdeel je de linkwaarde die je homepage krijgt beter over je eigen pagina's.

Link naar reactie
  • 0

Het enige wat misschien niet door de bots geindexeerd zou kunnen worden is de inhoud en beschrijvingen. Dit omdat men het pakket zelf wel kan zien, met link, maar dat de beschrijving/inhoud weer 'achter' dit pakket zit. Of komen de bots hier wel?

 

Verder is mijn pagina al een x-aantal keer geindexeerd, laatste keer op 13-sept.. Als ik in Google zoek op: kerstpakkettenbeurs dan ben ik te vinden. Hoe kan het dan zijn, dat als ik 'kerstpakketten' of 'kerstpakket' zoek

ik niet eens bij de eerste 1000 zoekresultaten sta (en waarschijnlijk helemaal niet in Google met deze zoekwoorden)?

1. Heeft dit te maken met het feit dat ik nog in de 'sandbox' zou zitten?

2. Gebruik ik te weinig het woord kerstpakket, kerstpakketten? (via ranks gecheckt en toch tussen 3 en 6%)

3. Heb ik nog te weinig links (heeft volgens mij niks te maken met het opgenomen worden bij de zoekresultaten, alleen met de positie in de zoekresultaten)

4. Werkt het inladen via de AJAX methode bovenaan, dusdanig dat de bots niet verder indexeren?

5. Moet ik gewoon (nog) langer gedult hebben?

6. Iets anders wat ik over het hoofd zie?

 

 

1. De sandbox; laten we het er op houden dat je niet bepaald wat van het sandbox effect merkt als er genoeg goede links naar je site wijzen en je in het begin meer gaat richten op de long tail http://nl.wikipedia.org/wiki/Long_Tail. Bij long tail termen zul je niet veel merken van de sandbox en van een lage pagerank. Wel zul je ongeveer naar een half jaar opeens merken dat je site aanzienlijk beter scoort dan ervoor. Maar het is dus ook weer niet zo dat je helemaal nergens goed op kan scoren behalve op je domeinnaam waar je meestal automatisch toch al bovenaan komt.

2. De woorden kerstpakket en kerstpakketten komen naar mijn mening vaak genoeg voor. In titels, in de tekst zelfs eens dikgedrukt, in de url's etc. Pas op dat je alleen niet over optimaliseert, dan zou google het als spammerig kunnen zien. Gebruik gewoon je common sense. Als iets als spammerig bij je bezoekers overkomt zal googlebot er waarschijnlijk ook zo over denken, merken je bezoekers er niks van, dan google vaak ook niet. (tenzij je lijsten keywords gaat verstoppen voor de bezoeker wat google wel makkelijk detecteert. Dit zie ik soms wel eens op andere sites :P)

Dus het is al dik duidelijk voor google waar jij hoog op wilt scoren. Nu moet google alleen nog de bevestiging van andere webmasters krijgen dat jou site het ook waard is hoog te scoren door naar jouw site te linken.

3. Hierboven al gedeeltelijk beantwoord. Dit artikel beantwoord gedeeltelijk je opmerking tussen haakjes. http://korty.nl/fgvpwn

4.De links om de inhoud in te laden zijn javascript links en zelfs zonder http, dus ga er vooral niet vanuit dat google dit kan volgen. Gebruik bijv de lynx browser om te zien hoe google je site ziet. (dus met javascript o.a. uitgeschakeld) http://www.vordweb.co.uk/standards/download_lynx.htm

5. Ja, dit is 1 van de dingen die met seo best moeilijk is. Wachten, veel wachten. Wachten tot je uit de sandbox bent dat ongeveer een half jaartje kan duren, uit eigen ervaring, het kan soms ook korter of langer duren. Wachten op (werken aan) meer links. En weer wachten tot je pagina's naar boven klimmen enzovoort. Het is een tijd intensief proces en daarom zijn dit soort services niet goedkoop bij internet marketing bureau's.

6. Probeer ook offline te adverteren om je site met producten te promoten. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je een bulk bedrijven een leuke kaart stuurt met een aanbieding en link naar je shop zal dit nog wel eens wat kunnen opleveren.

B2B en B2C webwinkels op maat: www.estoreconsult.nl

Link naar reactie
  • 2

Als iemand nog meerdere tips heeft waar ik aan moet denken, be my guest...

 

Bijgevoegd een excelbestandje met de inlinks van de top-2 google resultaten voor het woord 'kerstpakketten' weergegeven in 2 tabbladen, namelijk

1: kerstpakketten.nl en

2 :kerstpakket.net

 

Het grappige is (voor de SEO's onder ons) dat nr1 een stuk of 80 inlinks heeft en nummer 2 meer dan 1000

 

desondanks staat kerstpakketten.nl boven kerstpakket.net voor zowel het zoekwoord ' kerstpakketten' als het zoekwoord ' kerstpakket'

 

Mocht je vragen hebben over de lijsten stel ze gerust.

 

Frans

kerstpakket_97-2003.xls

Link naar reactie
  • 0

Wanneer ik op een site een vermelding zie van de Kerstpakkettenbeurs, dan denk ik dat het op een beurs gaat. Niets voor mij, want ik wil zoiets online afwikkelen. Je zou webshop kunnen toevoegen aan je titel (ook voor in Google!).

 

De site ziet er erg goed uit. De lay-out zou ik echter anders doen. Aan de linkerkant heb je eerst een schuifbalk, dan een pulldown-menu, een aanvinkvakje, een zoekveld en een button naar het overzicht. Komt mij wat rommelig over. Zelf zou ik kiezen voor de overzichtbutton linksboven met daaronder het menu. De schuifbalkjes en het pulldownmenu opschuiven naar rechts. Mogelijk onder het resultatenoverzicht. Het menu bovenin zou ik inkorten door b.v. Goede doel, Nieuws en/of Nieuwsbrief te verplaatsen naar het menu aan de linkerkant.

 

Er zijn meer zoektermen om op gevonden te worden dan kerstpakket en kerstpakketten. Hier kan een zoektermen analyse voor gedaan worden. Voor 2009 is dat eigenlijk al te laat. Dat is na de jaarwisseling aan te raden. Denk aan kerstpakket in combinatie met vrouw, man, leverancier, gezond en 2009/2010.

 

Linkbuilding is hetgeen wat zal zorgen voor een hogere Google positie. Doe dit op een natuurlijk en eerlijke manier. Omdat de site nu weinig backlinks heeft zou het opmerkelijk zijn wanneer de site er nu 350 links bij zou krijgen en dan de komende zes maanden weer niet. Zorg dus regelmatig voor nieuwe backlinks. In eerdere posts is al aangegeven op welke sites.

 

 

Zoektermen.nl, betaalbare webmarketing

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie Daniel-San,

 

Misschien is het inderdaad voor sommige wat duidelijker dat

het dan ook om een webshop gaat i.p.v. een beurs.

Kun je me ook vertellen in hoeverre het voor Google belangrijk is om 'webshop'

in de titel te hebben?

Ben benieuwd naar je reactie.

 

 

Voor Google maakt het niks uit of je "webshop" in de titel hebt. Belangrijkste is waar zoekt jouw klant op. Zoekt hij/zij op kerstpakket webshop of gewoon op kerstpakket. Bij het laatste is webshop dan weer niet echt relevant om in je titel op te nemen. Meld je even aan bij Adwords, dan kun je de hulpprogramma's gebruiken en zo achterhalen waarop de meeste klanten zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Je website is al op heel veel punten geoptimaliseerd. Er zijn echter 2 punten waar ik eens goed naar zou kijken:

 

1. De reden dat je website niet weergegeven wordt (volgens mij). Je hebt nog geen links naar je website, zie:

http://www.google.nl en zoek op link:www.kerstpakkettenbeurs.nl

2. Je pagina valideert niet, zie:

http://validator.w3.org/check?uri=http://www.kerstpakkettenbeurs.nl/.

 

Omdat je website nog vrij jong is, heeft hij die links nodig om hoog te komen staan. Google weet immers nog niet of deze website legitiem is of niet.

 

Het eerste punt moet je mee aan het werk. Probeer goede links (stemmen) naar je website te krijgen. Zoeken op "kerstpakket" of "kerstpakketten" in Google kan je al goede ideeen vinden voor sites over dit onderwerp. Vanaf

 

ps. Ik zou ook je Adwords advertentie aanpassen. Het kan haast niet anders of de CTR is erg laag.

 

"Grootste Aanbod Luxe Kerstpakketten

Bestel Snel & Gemakkelijk Online!"

 

Je advertentie valt totaal niet op. Bovendien is het een goed idee om aan te geven wat er uniek is aan jouw website. Dat ik snel en gemakkelijk online kan bestellen lijkt me niet echt reden om het niet op een andere site te bestellen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mklanderman,

 

Dank voor je reactie. Echter moet ik punt 1 weerleggen, als je zoekt bij

altavista (link:www.kerstpakkettenbeurs.nl) zie je dat we wel degelijk

links hebben naar onze site. Echter ziet Google dit niet (hoe is dit mogelijk?)

 

2. Het valideren van mijn website, wat wil dit precies zeggen? Als ik dit namelijk doe

krijg ik een 19 errors en 10 waarschuwingen.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.kerstpakkettenbeurs.nl&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

 

Hoop wederom op je reactie.

 

 

 

mod edit: link gefixt

Link naar reactie
  • 0

1. Voor jou is Google het belangrijkste. Het zou kunnen dat Google de pagina's waarop de links naar jouw website staan nog niet heeft bezocht (nadat je links zijn toegevoegd). Of dat de spider de links niet heeft gevolgd. Ik raad je aan om hoe dan ook door te gaan met links maken naar je website. Als je goed met je website wilt scoren (en blijven scoren) is dat eigenlijk iets wat je continu moet blijven doen.

 

Je kunt in Google makkelijk zien wanneer de pagina waarop jouw link staat voor het laatst is geïndexeerd door de pagina op te zoeken (via Google zoeken) en dan op pagina uit cache weergeven te klikken. Je ziet dan bovenaan van wanneer de pagina is.

 

Als je wilt dat je website snel geïndexeerd wordt, kun je een link proberen te krijgen op een website met hoge PageRank of veel actuele content. De kans dat pagina's van die websites vaker worden bezocht door de spider van Google is vrij groot.

 

2. De source van je website is niet 100% valide. M.a.w. hij voldoet niet aan de door het W3C gestelde standaarden. Voor een zoekmachine is het prettig als dit wel het geval is. De output van de validator vertelt je eigenlijk precies wat er niet goed is en wat je dus kunt aanpassen. Dit is echter vast niet de reden dat je website niet geïndexeerd is.

Link naar reactie
  • 0

Reageren op blogs (al dan niet follow) kan wel degelijk impact hebben op je linkbuilding strategie, helaas overzien velen dit.

 

Gebruik blogreacties om je expert status te 'showen'. Regelmatig je 'kop' tonen op blogs zorgt ervoor dat mensen je leren kennen en je gaan volgen. En als ze je volgen , vinden ze meestal dat wat je zegt interessant is..en als ze het interessant genoeg vinden mag je er zeker van zijn dat ze vroeg of laat naar je gaan linken ook..

 

Ik denk dat we linkbuilding anders moeten gaan bekijken, er zit veel meer in dan 'gewoon een link'...

 

Het is een lange termijn strategie die veel krachtiger is dan de meesten denken..

 

Dave

 

Ja haalt me de woorden uit de mond. Alleen maar gefocussed zijn op het krijgen van do-follow links is echt achterhaald. Er is meer voor nodig. Infiltreer in de kerstpakkettenwereld op internet. Reageer 'NUTTIG' op weblogs, ongeacht je link daar wel of niet gevolgd wordt. Maak jezelf voor andere interessant en waardevol. Schrijf artikelen, probeer andere mensen te helpen, enz... Uiteraard blijven inkomende links van grote waarde maar zoals Dave ook zegt, er is meer dan dat.

 

1. De reden dat je website niet weergegeven wordt (volgens mij). Je hebt nog geen links naar je website, zie:

http://www.google.nl en zoek op link:www.kerstpakkettenbeurs.nl

2. Je pagina valideert niet, zie:

http://validator.w3.org/check?uri=http://www.kerstpakkettenbeurs.nl/.

 

punt 2 is onzin. Het zal Google werkelijk een worst zijn of je site wel of niet valideert. Verplaats je in Google. Google wil de beste en meest relevante zoekresultaten tonen. Beste betekent in dit geval niet of een site technisch goed in elkaar zit en of hij wel of niet valideert. Het gaat om waardevolle content en vertrouwen.

 

De tip die ik je nog kan geven, en het verbaast me dat nog niemand dat heeft gedaan, is het plaatsen van je belangrijkste keywords vooraan in de title van je website. De title, en dan met name wat voorin de title staat, is voor Google een zeer belangrijk criterium om te beoordelen waar je website over gaat. Zorg dus dat het woord 'kerstpakketten' en/of 'kerstpakket' helemaal voorin de title van je site staan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je eisen zijn niet gering. Je probeert in een bestaande markt als relatieve nieuweling hoog te scoren. Maar goed, ambitie moet je hebben. Toch zou ik ook nog wat subdoelen formuleren als ik jou was. Bijvoorbeeld kerstpakketten in relatie tot je vestigingsplaats. Probeer daar eerst de nummer 1 positie in te halen.

 

Kijk ook eens -naast alle tips die je hier hebt gekregen natuurlijk- of je bijzondere artikelen op je site kunt plaatsen. Tekst is voer voor zoekmachines. Maak een lijst met onderwerpen waarover je wat kunt schrijven. 'Kerstpakketten met Pasen', 'Het Kerstpakket en uw bedrijfsdoelstelling', 'Kerst en MVO' , enzovoort.'

 

En denk eens over een merkwaardig artikel dat als persbericht kan dienen. Als je het goed verstuurt (op het juiste moment naar de juiste media) kan je dat gouden links opleveren.

 

P.S.: Lees voor de zekerheid mijn seo-gids even door (pdf, gratis, geen registratie of zo). Voor beginners weliswaar, maar je weet maar nooit.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

2. De source van je website is niet 100% valide. M.a.w. hij voldoet niet aan de door het W3C gestelde standaarden. Voor een zoekmachine is het prettig als dit wel het geval is. De output van de validator vertelt je eigenlijk precies wat er niet goed is en wat je dus kunt aanpassen. Dit is echter vast niet de reden dat je website niet geïndexeerd is.

 

Onzin. Validatie is geen factor voor SEO. Google zelf valideert niet eens. Het zou mooi zijn als het wel een factor was geweest. Dit zou de kwaliteit van het web op veel vlakken verbeteren.

 

Validatie is wel een goede indicatie van de kwaliteit van een webbouwer. De kans is een stuk groter dat als de website valideert er ook rekening wordt gehouden met goed gebruik van headers, alt tags, meta etc.

AGM Accu Shop. AGM technologie is de toekomst van de accu.

 

Robbert van Ekris - LinkedIn

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.