• 0

accountant bureau(ben 14 jaar)

Hallo HL.

 

Ik heb een vraagje. Ik ben een 14 jarige jongentje en ik wil later graag accountant worden(ongeveer zo 5 a 10 jaar). En dat ik dan veel geld heb verdien om een eigen bedrijf op te richten een accountant bureau. dus me vraag was zou dit een goed idee. en is daar een markt voor. ik wil dit graag doen omdat ik graag met geld omga en van rekenen hou ik wil volgend jaar ook voor het profiel E&M zit nu op 3 havo. maar kan ik beter meteen een bedrijf oprichten met geld van de bank of zal ik eerst paar jaar voor een baas werken. hoe het echt moet in de pratijk moet en ervaring opdoe en dat ik dan genoeg geld heb om een bedrijf op te richten.

 

 

groetjes G.opheij

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hee kerel,

 

Leuk dat je nu al een goede ambitie hebt! Een accountant word je echter niet zomaar. Je moet eerst een universitaire opleiding afronden en dan nog drie jaar praktijk ervaring opdoen voordat je wordt ingeschreven in het register voor accountants. Volgens mij kan je op HBO niveau geen tekenbevoegdheid krijgen voor jaarrekeningen maar ik kan het ook mis hebben.

 

Dus zoek eerst eens uit welk pad je moet bewandelen om accountant te worden! Studievertraging in ruil voor een leuk studentenleven kan ook de moeite waard zijn ;)

 

GRt

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Beste G.Opheij,

Allereerst waardeer ik, mede gezien je leeftijd, je ambitie tot ondernemerschap enorm. Of je de opleiding aankan, daar heb je zelf al over nagedacht en ik zou er op zeker voor gaan. En als het idee om eigen ondernemer te worden nu al in je hoofd zit, dan zit het ook in je bloed en gaat dat je ook lukken in de toekomst.

 

Op je vraag of wij een voorspelling kunnen doen of hier over 5 á 10 jaar markt voor is, daar kan niemand een realistisch antwoord op geven. En is het niet direct een ondernemersvraag. Om die reden gaat dit topic binnen afzienbare tijd op slot.

 

Verder wens ik je uiteraard enorm veel succes met alles wat je gaat bereiken. Als je voor je ambitie om accountant te worden de juiste opleiding hebt en je ondernemingsplan over een aantal jaar vorm heeft gekregen, zien we je vanzelf weer op ons forum verschijnen in de toekomst.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Of je de opleiding aankan, daar heb je zelf al over nagedacht en ik zou er op zeker voor gaan. En als het idee om eigen ondernemer te worden nu al in je hoofd zit, dan zit het ook in je bloed en gaat dat je ook lukken in de toekomst.

 

 

En wanneer het eenmaal, nu dus al, in je bloed zit. kom je er niet meer vanaf ;) Praat erover met je decaan (als dit tegenwoordig nog zo heet) en vraag hele goede uitleg over je verdere vervolgopleidingen. Probeer een stage of een bijbaantje op een acc bureau te krijgen , om ervaring op te doen. Hou vast aan je idee en je droom en tot over een paar jaar ok ?

 

Succes, kerel !

 

[edit : Kerel (tje) zal trouwens al wel slapen..... ;D]

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Pff op je 14de en dan adviezen vragen en krijgen voor over 10 jaar.

 

Begin gewoon klein. Kijk naar jezelf en vraag je af waarom je accountant wil worden. Dat is namelijk niets anders dan een titel/clubje mensen waar je bij mag horen... (sorry accountants hier op HL ;D)

 

Hopelijk wil je graag mensen en bedrijven adviseren op financieel en/of administratief vlak. Ik neem aan dat je je eigen zakgeld netjes bijhoud? Inkomsten, uitgaven, kasboek, bankboek? Zo niet dan begin je natuurlijk daar. Als je dat netjes voor elkaar hebt vraag je aan je broertjes/zussen of andere familie of je dat voor hun mag doen. Kijk om je heen, zijn er mensen met een eigen bedrijf die je kent? Vraag ze of je mag helpen bij de boekhouding. Let wel, je gaat om met gevoelige informatie, dus laat ze merken dat je eea niet op het schoolplein zal rondbazuinen. Verder moet je natuurlijk aangeven waarom jij interessant voor ze bent, nu hoef je geen geld te verdienen, werk je hard en wil je graag leren, dus doe een voorstel. Je bent nu met acquisitie bezig, een moeilijk vak dat voor elke onderneming van het grootste belang is. Lees de handleiding van het administratie pakket door (je zal de eerste zijn) en struin HL af op zoek naar informatie. Als je dat goed doet zul je merken dat je werk op prijs wordt gesteld en je meer dingen mag en kan doen (btw aangifte voorbereiden). De meeste ondernemers zien administratie als een noodzakelijk kwaad, dus als iemand dat wel leuk vind is dat mooi meegenomen. Kijk eens om je heen of je niet nog een ander bedrijf kan helpen, begin een beetje geld te vragen en bouw langzaam een leuk vrijdagmiddag en zaterdag bedrijfje uit. Probeer waarde te creëren door administraties net te houden, rekeningen te verzamelen en probeer slimme besparingen te vinden. "Je beld gemiddeld 245 minuten per maand over de afgelopen paar maanden, met abbo die en dat kun je ongeveer 25% besparen en dat levert je op jaarbasis x op".

 

Je zal dan bijna klaar zijn met de Havo en schrijft je in voor HBO accountancy. Verder ga je op een ruime kamer zitten en merk je dat je de helft wat je moet leren al weet. Als bijbaantje om de tijd te vullen zoek je een bedrijf dat in de administratieve begeleiding zit en werk je daar parttime een paar jaar tegen een leuk salaris. Daarna begin je een eigen bedrijfje in dezelfde richting. Bouwt dat uit en werf klanten. Op je 24ste ben je accountant, heb je een leuke onderneming en 10 jaar ervaring...

 

Dus hup! Aan de slag!

Link naar reactie
  • 0

Hallo G.,

 

Je zegt dat je van rekenen houdt. Dat helpt, want bij accountancy komt een hoop rekenwerk kijken. Maar als ik je een tip mag geven: probeer je resterende tijd op de Havo ook veel aandacht te besteden aan je Nederlands. Van een accountant wordt niet alleen verwacht dat hij erg secuur is met cijfers, maar zich ook goed uit kan drukken, zowel mondeling als op papier.

 

Misschien is het niet je populairste vak of de leukste docent, maar je hebt ambitie en die helpt je er wel doorheen!

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Op je vraag of wij een voorspelling kunnen doen of hier over 5 á 10 jaar markt voor is, daar kan niemand een realistisch antwoord op geven. En is het niet direct een ondernemersvraag. Om die reden gaat dit topic binnen afzienbare tijd op slot.

 

BIj deze ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.