old account Geplaatst: 29 september 2003 Geplaatst: 29 september 2003 old account Legend 727 1 Hallo, De een zegt dat je verplicht je jaarverslag moet laten nakijken door een account. De ander verteld doodleuk dat je nooit een account nodig hebt. Een account is uiteraard makkelijk, maar ook verplicht? Dan bedoel ik niet bij BTW aangifte maar bij de inkomstbelasting aan het begin van ieder jaar. Mijn situatie, eenmansbedrijf, met BTW nummer, verklaring arbeidsrelatie: 'winst uit onderneming', geen KVK-registratie. Jelmer. Link naar reactie
0 Persoon Geplaatst: 29 september 2003 Geplaatst: 29 september 2003 Persoon Retired Mod 1,4k 2 De verplichting geld volgens mij alleen voor grotere ondernemingen, via een andere constructie. Als eenmanszaak mag je dat zelf doen en heb je zeker geen account nodig. Of het verstandig is... dat is een andere discussie. Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is! Link naar reactie
0 old account Geplaatst: 29 september 2003 Auteur Geplaatst: 29 september 2003 old account Legend 727 1 Oké, bedankt voor je snelle reactie. Het zit zo dat ik minder snel groei dan verwacht, mijn omzet en winst is dus nog niet zo geweldig groot. Gaat dit beter lopen neem ik voor de 'makkelijkheid' wel een accountant in dienst. Jelmer. Link naar reactie
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 29 september 2003 Geplaatst: 29 september 2003 Jeroen Bakker Retired Mod 9,9k 461 Vaak groeit een accountant/boekhouder met je onderneming mee, dus vaak zijn er starterstarieven of speciale tarieven voor (erg) kleine ondernemers. Dat is het investeren zeker waard, omdat zo'n accountant op elk moment op de hoogte is van jouw bedrijf, handig voor specifieke vragen of regelingen. Het is niet veplicht, maar het is handig bij vragen en speciale regelingen, en het scheelt een hoop werk, met de wetenschap dat het goed gedaan is, ook als de belastingdienst onverhoopt eens langskomt. Link naar reactie
old account
old account
Hallo,
De een zegt dat je verplicht je jaarverslag moet laten nakijken door een account. De ander verteld doodleuk dat je nooit een account nodig hebt.
Een account is uiteraard makkelijk, maar ook verplicht? Dan bedoel ik niet bij BTW aangifte maar bij de inkomstbelasting aan het begin van ieder jaar.
Mijn situatie, eenmansbedrijf, met BTW nummer, verklaring arbeidsrelatie: 'winst uit onderneming', geen KVK-registratie.
Jelmer.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag