• 0

Op zoek naar betrouwbare ontwikkelaar via outsourcing

Beste mensen,

 

Ik ben op zoek naar referenties aangaande betrouwbare IT bedrijven in landen zoals India.

 

Ons bedrijf wil graag werk uitbesteden. Op getacoder heb ik een advertentie geplaatst en 30 reacties ontvangen (voornamelijk uit India en Pakistan). Uit eigen ervaring weet ik echter dat het gemakkelijk is om opgelicht te worden: betaal een bedrag en hoor vervolgens niets meer van de programmeur. Hij zit toch aan de andere kant van de wereld.

 

Ik heb contact opgenomen met Nederlandse IT offshore services. Het betreft Nederlandse projectleiders die samenwerken met IT'ers in o.a. India. Deze bedrijven in Nederland vragen €10.000+ voor ons project. Als we ons project door een Nederlander laten ontwikkelen, zijn we ongeveer hetzelfde kwijt. Dat schiet ook niet op.

 

Wie heeft positieve ervaringen met outsourcing en wil deze informatie met ons delen?

 

Alvast hartelijk bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

op zich hebben dat soort sites toch een betalingsservices waarbij de site als een soort bank optreedt en de programmeur pas betaalt wanneer jij tevreden bent.

 

Voor meer info over uitebsteden zie oa het volgende topic:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=4907

 

een ander zoekwoord hier op het forum is rentacoder (concurrent van getacoder maar geeft meer hits)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook ooit contact gehad met een bedrijf in India, dan ook een "nederlandse" vestiging had. Deze heer pendelde heen en weer tussen India en Nederland en vroeg ook tarieven die bijna vergelijkbaar waren met Nederlandse (volgens mij was dat 30-35 eur p/uur). Natuurlijk is het erg prettig dat ik in mijn eigen taal in gesprek kan, maar daar ga ik niet 6-7 keer zoveel voor betalen.

 

Ik doe nu zaken met een bedrijf dat meer dan 150 medew. heeft, dus alle expertise is aanwezig.

Ik huur programmeurs per maand, krijg er een projectleider bij, en kleine klusjes zoals bijv. een folder/logo worden gratis gedaan. Ook SSL/serverproblemen worden vriendelijk en voor niks opgelost.

 

U kunt mij een PM sturen voor nadere informatie; bij interesse breng ik u graag in contact met mijn programmeurs.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook ervaring met outsourcen naar India en ken een aantal betrouwbare bedrijven. Het licht er ook aan wat je precies wilt outsourcen.

 

Het is inderdaad ook tijd slopend werk om uit te zoeken welke een goede is als je 30 berichten krijgt. Een tip is om ze een kleine project te geven en kijken hoe het gaat. Als je tevreden bent kun je ze vervolgens meer werk geven. Alles draait zo'n beetje om risico vermeiding bij het zoeken van partners. Door te kijken naar de grote van het bedrijf en de hoeveelheid positieve reviews kun je al snel een goed idee krijgen of het een geschikte keuze is. Soms zie je maar een paar negatieve commentaren en dan moet je meteen wegwezen. Vooral belangrijk is om te kijken hoe de provider op negatief commentaar reageert, zo stelt zo'n persoon meteen zijn karakter bloot. Vaak krijg je van die 30 providers een hele boel links. Zorg dat je een goede internet security pakket op je pc hebt staan (bijv. kaspersky), want het komt regelmatig voor dat die sites gehackt zijn om jou malware of een paar trojaanse paartjes te sturen. Zo weet je ook meteen welke bedrijven geen veilige code schrijven.

 

Echter heb ik ook wel eens zo'n hele goedkope freelancer ingehuurd en die deed zijn werk echt heel goed, zeer professioneel, goede manieren, eerlijk met geld en een uitstekende communicatie. Uitgezocht d.m.v. puur goed gevoel en een nette communicatie van zijn kant.

 

Vaak kun je aan hun niveau Engels zien of ze gestudeerd hebben en kun je gedeeltelijk ook op hun taalgebruik afgaan of zo'n persoon betrouwbaar is. Het liefst zoek je iemand die snel op je mails reageert en zijn werkschema enigzins wilt aanpassen aan de Nederlandse tijd. Wees echter niet te veeleisend want zij hebben ook een leven. Toch maken vrijwel alle Indiërs wel eens taalfouten, het is daar best normaal. Reken ze er dus daar niet volledig op af.

Daarnaast moet je niet verwachten dat ze over het weekend door werken om een project snel af te krijgen. Als ze vrij zijn, zijn ze vrij. Dit is toch weer zo'n cultuur verschil waar je ook rekening mee moet houden.

 

Ook raad ik aan je project via chatten op msn te bespreken (hoewel het kan zijn dat het eigenlijk verboden wordt door zo'n freelance marktplaats alvorens je een heb gekozen). Zo krijg je weer het karakter van zo'n persoon te zien. Iemand die bijv. steeds Mister Ruben zegt, aandringerig en bedelend overkomt is dus geen goede keus. Risico vermeiden met dit soort lui ook al zouden ze het kunnen. Als ze zo bedelen en pushen om werk kan het betekennen dat ze het geld hard nodig hebben en zo alles maar aannemen, ook al kunnen ze het maar half. Je kunt het hard vinden, maar het blijft strictly business.

Hoewel, als je een goede partner hebt, betaal ze dan, voor hun begrippen, goed. Het moet een win win situatie zijn. Als zij veel te goedkoop voor je werken, krijg je later frictie die je niet wilt hebben, dan gaan ze alsnog na een jaar proberen de prijs op te schroeven of geven ze voorrang aan een ander project die beter betaald is.

B2B en B2C webwinkels op maat: www.estoreconsult.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Wim,

 

Zelf heb ik goede ervaringen met outsourcen in Oekraine. Na slechte ervaringen in de Phillipijnen en India. In Oekraine is heel veel kennis en je kunt nog outsourcen tegen leuke tarieven. Bovendien is er bijna geen tijdsverschil (1 uur) en kun je er ook nog eens zelf een kijkje nemen. Je contract is bovendien gewoon met een Nederlands bedrijf.

 

Als je interesse hebt, neem dan even contact met me op. Ik help je graag verder.

 

Met vriendelijke groet,

 

Maarten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.