• 0

Eigen webwinkel

Beste leden van Higherlevel.nl,

 

Ik zal mij aller eerst voorstellen.

 

Mijn naam is Yen Kalfsvel en kom uit het jaar 1995.

Ik ben één maand geleden met een idee begonnen, dit idee is een webwinkel beginnen op het gebied van voetbal producten voor de consumenten. Ik krijg hierin 100% de steun van mijn ouders. Zoals u al heeft kunnen lezen ben ik één maand geleden begonnen met dit project. Ik heb in deze tijd veel gegoogeld. Heb contact opgenomen met de bekende merken, zoals Nike, Puma en Adidas. Misschien zou uit uw eerste oogblik klinken, heeft deze jongen wel genoeg gedaan in één maand tijd? Hierop kan ik antwoorden dat ik heel veel research heb gedaan. Zo ben ik na vele keren rond gemaild te hebben met Puma erachter gekomen dat zei alleen producten verkopen aan webwinkels als deze zijn samengebonden met een winkel. Dit is jammer, maar er zijn altijd oplossingen voor problemen. Zo is er een probleem dat ik pas 14 jaar ben. Dit vind ik zelf geen probleem, maar ik heb hier nog geen ervaring mee hoe bedrijven hierop zullen reageren. Zo vraag ik me af, is het mogelijk om de voetbalproducten van Nike en Adidas te kunnen verkopen. Verder zit ik met een probleem dat ik financieel niet veel kan betekenen voor mijn bedrijf. Dit komt simpel gezegd omdat ik nog te jong ben om een groot starterkapitaal opgezet te kunnen hebben. Nu is de site gelukkig geregeld. Deze zal gemaakt worden door een goede vriend die hiervan verstand heeft. En heb ik voor het financiële aspect een oplossing bedacht. Deze oplossing luid. Pas producten inkopen bij de distributeurs als een klant bij mij een product heeft gekocht. Dit zal in het begin zeker goed kunnen gaan, omdat ik in het begin mijn producten wil verkopen aan vrienden en kennissen om ervaring op te doen.

Ik hoop dat ik zo genoeg over mijn project heb kunnen vertellen. Maar dit is niet waar ik naartoe wou in dit bericht. Ik zou graag hulp en advies willen krijgen van mensen die hier verstand van hebben. Dit om mijn bedrijf het beste te kunnen optimaliseren.

 

Ik dank u allen voor het lezen van mijn bericht. En ik hoop dat u begrip heeft voor een ondernemer op een leeftijd van 14 jaar.

 

Met vriendelijke groet,

 

Yen Kalfsvel

Startend ondernemer

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Sijtsma,

 

Ik dank u voor uw snelle reactie.

Het gaat mij hiervoor om;

- Zijn er mogelijkheden om de grote merken te verkopen? (Adidas & Nike)

- Zo ja, hoe kan ik hiervoor zorgen dat ik deze merken kan verkopen?

- Via welk postbedrijf kan ik het goedkoopst en het snelst mijn producten versturen?

 

Hopelijk heb ik hiermee uw antwoord beantwoord.

 

Met vriendelijke groet,

Yen Kalfvel

Startend ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Mogelijkheden om grote merken te verkopen zijn er altijd. Alleen betwijfel ik of je er:

a) een poot aan de grond krijgt

b) concurrerend kunt zijn qua inkoop

c) met een dropshippersmodel bij ze aan kan kloppen

 

Lees dit topic eens door. Staat heel veel informatie in die voor jou ook van toepassing is.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hier kun je meer lezen over het ondernemen als minderjarige.

 

Jullie zijn dus allebei heel erg afhankelijk van de steun van jullie ouders! Wel mijn grote complimenten voor de ambitie! Leuk! Jong geleerd is oud gedaan!

 

Ik ben er eerlijk gezegd niet zo in thuis in hoeverre je de sportartikelen via dropshipping (zo heet het wanneer je pas inkoopt wanneer je zelf een product verkocht hebt) kunt leveren. Sommige merken hanteren namelijk een minimumbedrag waarvoor je in moet kopen, anderen hanteren de regel dat je pakketten (je moet een bepaalde lijn afnemen) af moet nemen en hele grote kans dat ze dan toch wel willen dat een meerderjarige de koop sluiten. Dat levert gewoonweg veel minder risico op voor het bedrijf.

 

Het versturen van pakketten hangt af van de hoeveelheid die je verstuurt, of het brievenbus- of pakketpost is, of je verzekerd wilt verzenden en natuurlijk van je eigen voorkeur.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met je 14 jaar een onderneming starten is een leuk idee, en een goed initiatief, maar een webwinkel is dan weer niet het

makkelijkste om mee te beginnen. Op je 14e een KvK nummer krijgen is zo geregeld, je hoeft enkel de formuliertjes in te

vullen en met een van je ouders langs het KvK kantoor te gaan, problemen zul je echter krijgen wanneer je leveranciers

wilt gaan benaderen. Inkopen gaat om (relatief) grote bedragen en je ouders zullen dan regelmatig garant moeten staan

voor jou! Misschien is het beter om eerst een kleine onderneming op te starten waarmee je diensten (iets waar je goed in

bent?) verkoopt. Dan zit je niet met inkopen, leveranciers, etc. en dit kan een hoop gezeur schelen. Als je wat ouder bent

(meerderjarig) heb je ondertussen genoeg ervaring opgedaan in het ondernemerschap om toch nog die webwinkel te

starten ;) Just my 2 cents :)

 

Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat naar mijn mening inkopen afhankelijk van je eisen geen probleem zullen zijn. Ik ben zelf op mijn 16de begonnen en kocht ook voor 2000 euro per maand in nou is dat niet een heel groot bedrag maar dit zal voor jou als starter ook wellicht in die buurt zijn. Zolang jij je rekeningen betaald (in het begin vooruit) dan heeft de leverancier in principe geen problemen met jouw leeftijd. Los van het feit of ieder bedrijf waar jij je spullen inkoopt überhaut om jouw leeftijd vraagt. Ikzelf werk voor mijn webwinkel alleen op basis van dropshipment (voor 100%) en of ik nou 16 of 19 ben zolang ik mijn leverancier tijdig betaal is er niks aan de hand. Mocht een leverancier dit wel een probleem vinden dan kan je altijd proberen iets te regelen middels een x bedrag dat je vooruitbetaald aan de leverancier.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 0

Nou, €2000,- is best een groot bedrag hoor.

Maar zeker om de eerste keer vooruit te betalen. Ik wilden eigenlijk

In de E-Commerce sector gaan zitten en pas bestellen wanneer ik een order binnen heb.

Snapt u? Maar alle hulp is natuurlijk welkom!

 

Met vriendelijke groet,

K.Cleven

 

Link naar reactie
  • 0

Kenny,

 

Erg leuk dat je op deze leeftijd op het idee komt om zoiets te doen! Dat vooropgesteld.

 

Maar tegenwoordig leveren tegenwoordig heel veel webshops een 24 uur service: vandaag besteld, morgen in huis.

 

Dus als jij het product pas gaat inkopen zodra je een bestelling binnen krijgt zal dit een redelijk lange levertijd in beslag nemen.

 

Wat voor producten wil je eigenlijk gaan verkopen?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie!

Nou ik wilden een beetje alround gaan zitten.

Eigenlijk van alles snapt u. Maar ik heb zelf de ervaring.

Met die 24 uurs service dat ik het pas na een week had!!! Snapt u.

Graag antwoord.

 

met vriendelijk groet,

Kenny

Link naar reactie
  • 0

Het best bedenk je eerst goed wat je wilt gaan verkopen. Een webshop die "van alles" verkoopt werkt niet. Het meeste kans op succes heb je als je je echt focust op 1 (type) product, een niche.

 

Overigens, dat je zelf de ervaring hebt dat 24 uurs service via een webshop niet werkt wil niet zeggen dat het gros van de goede shops dit niet doet of dat jij dat niet hoeft te doen. Juist snelle levering is bij uitstek de reden dat men online koopt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.