• 0

HS code klopt niet ??

Hallo

 

Omdat ik spullen wil importeren vanuit china heb ik een hs code gekregen van de verkoper

het gaat om USB STICKS : 8471709000

 

Nu wil ik weten wat mijn invoer kosten zijn d.m.v die hs code maar die is ONBEKEND volgens de website :

http://exporthelp.europa.eu/thdapp/taric/TaricServlet?languageId=EN&CFID=1574393&CFTOKEN=43342245&jsessionid=64308c0ba9787d58b257

 

Hoe kan dit ?

 

 

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

De beste website is: http://gebruikstarief.douane.nl

 

Wat een leverancier opgeeft hoeft niet altijd de juiste code te zijn, ze veranderen weleens of worden aangepast. Kortom, wellicht is de code die hij geeft helemaal niet meer zichtbaar in het boek.

 

8471 Automatische gegevensverwerkende machines en eenheden daarvoor;

magnetische en optische lezers, machines voor het in gecodeerde vorm op dragers overzetten van gegevens en machines voor het verwerken van die gegevens, elders genoemd noch elders onder begrepen

- 8471 70 geheugeneenheden

- - 8471 7030 andere

- - - 8471 7098 andere

- - - - 8471 7098 90 andere

 

Bovenstaande is mijn beste gok gezien de beschrijving, maar een declarant kan je hierover beter informeren. Bel eventueel het bedrijf die de inklaring gaat verzorgen, die kunnen je wel verder helpen. Op bovenstaande code zit in ieder geval een 0% invoertarief vanuit China. Scheelt weer.

Link naar reactie
  • 0

Bel eventueel het bedrijf die de inklaring gaat verzorgen

 

Wie bedoel je hiermee , De transport bedrijf ? of douane.nl

Het word via de lucht verzonden dus niet per container.

 

Dus ik hoef 0,00€ erbij te betalen ofso dus geen invoerkosten ?

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
  • 0

Bel eventueel het bedrijf die de inklaring gaat verzorgen

 

Wie bedoel je hiermee , De transport bedrijf ? of douane.nl

 

Dus ik hoef 0,00€ erbij te betalen ofso dus geen invoerkosten ?

 

Als de goederen via UPS/Fedex/DHL/TNT het land in komen is er meestal weinig communiceren, men klaar het in en geeft de kosten door (invoerrechten & BTW). Als je het via luchtvracht laat komen zul je gebeld worden door een bedrijf die jouw zending gaat behandelen. Daarmee kun je wel communiceren en vragen stellen, die doen namelijk niets zonder eerst contact met jou op te nemen.

Link naar reactie
  • 0

Ja maar wat zullen die mensen dan o.a vragen als ze mij bellen ?

 

En als ik het invoer heb ik dus alleen te maken met BTW en invoerrechten

De totale product prijs maak ik over aan de verkoper in china en de andere 2 waar betaal ik die aan hoe zit dat precies ?

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
  • 0

Bij import uit China zul je toch altijd zelf de juiste HS moeten zoeken. De leverancier in China zoekt de voor hem meest voordelige HS code op voor export. Wat in China wordt geaccpeteerd hoeft niet in NL geaccepteerd te worden. Ik heb hier bijzonder veel ervaring mee en wijs mijn klanten op 2 afwijkingen:

- de HS code kan afwijken van wat er in Europa aan zou worden gegeven

- de tekst op pakbon en factuur kan afwijken van wat er aan goederen omschrijving wordt verwacht. (een goede leverancier vraagt hier altijd toestemming voor)

Dit heeft niets met importrechten in Europa te maken, maar alleen met export uit China. Zoek bij import uit China dus altijd zelf de HS code op. Beetje werk de eerste keer, maar kan je inkoopprijs flink verlagen.

Link naar reactie
  • 0

Ja maar wat zullen die mensen dan o.a vragen als ze mij bellen ?

 

En als ik het invoer heb ik dus alleen te maken met BTW en invoerrechten

De totale product prijs maak ik over aan de verkoper in china en de andere 2 waar betaal ik die aan hoe zit dat precies ?

 

Bij een douaneklaring word deze vrijwel altijd met de bezorger meegegeven. Deze dien je contant te voldoen bij aflevering. (althans, zo doe ik het al die jaren)

 

toevoeging: ik zou kiezen voor HS 8523801000

Daaronder vallen usb-sticks, sd kaartjes, compactflash en overige halfgeleideropslag.

In alle gevallen betaal je geen invoerrechten, enkel BTW.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
  • 0

Thnx jaapstar

 

Dus ik betaal geen invoerrechten.

Ik maak de bedrag over aan de verkoper ( totale prijs van de producten ) hij stuurt het naar mij

De bezorger levert het af

 

Aan wie betaal ik hier nou die 19% btw kosten ?

En verder heb ik helemaal geen kosten meer neem ik aan ?

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hiko

 

Even tussendoor:

 

Het is prijzenswaardig dat de leden hier je uitgebreid helpen, en ik begrijp dat het voor iemand die start in het algemeen, en met import in het bijzonder allemaal nieuw is en onbekend terrein, maar..

 

Zou je er svp blijk van willen geven zelf ook het een en ander aan speurwerk te hebben gedaan (bijvoorbeeld zoeken op HL, de site van de belastingdienst, de douane, de EVD etc.)?

Nu krijg ik de indruk dat je elke vraag die in je opkomt direct op HL zet. Dat is makkelijk, maar niet de bedoeling van HL.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

@ frans dat is ook de bedoeling van een forum neem ik aan.

Om elkaar eventueel vrijwillig te helpen.

 

Ik begrijp ook wel dat je niet alles voor moet kauwen en de meeste zelf moet opzoeken maar ik kan het gewoon niet vinden.

Heb op talloze sites gekeken maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal voor de volle 100%

En ik ga er pas aan beginnen als ik het helemaal begrijp.

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
  • 2

@ frans dat is ook de bedoeling van een forum neem ik aan.

Om elkaar eventueel vrijwillig te helpen.

 

Ik begrijp ook wel dat je niet alles voor moet kauwen en de meeste zelf moet opzoeken maar ik kan het gewoon niet vinden.

Heb op talloze sites gekeken maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal voor de volle 100%

En ik ga er pas aan beginnen als ik het helemaal begrijp.

 

Oke, om het even af te sluiten een opsomming:

 

[*]Jij zoekt de juiste HS code op: 8523801000

[*]Jij bestelt het product in HoeLang BV in China (even lekker generaliseren, leuk :)) en geeft de juiste HS code door die op de pakbon moet komen.

[*]Jij betaalt aan HoeLang BV in China de prijs van het product plus de vrachtkosten tot aan jouw deur

[*]DHL haalt het pakketje bij HoeLang BV op en neemt het mee naar Nederland

[*]Pakketje ligt ter klaring bij Douane in Schiphol

[*]Douane klaart pakket tegen normaal BTW tarief en plakt een soort van factuurtje aan het pakje

[*]DHL haalt hier in Nederland het pakketje op bij de Douane en bezorgt dit pakje bij jou

[*]DHL overhandigt factuurtje die jij contant afrekent

[*]Spullen zijn 100% legaal bij jou afgeleverd

 

Edit: nu kan ie dicht Frans ;)

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
  • 0

@Jaapstart hartstikke bedankt dit was de antwoord waar ik een aantal dagen opzoek ben geweest o.a

 

Dus de Btw kosten betaal ik dus aan mijn deur.

Ok nu ik alles heb en alle papieren heb welke stap zet ik daarna of kan ik hierna gewoon alles meteen doorverkopen aan de winkels/bedrijven of moet ik ze nog inboeken of hoe werkt het precies DAARNA

 

Thnx nogmaals jognens

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
  • 0

voeg me even toe op msn. dan leg ik het wel uit. (is al gedaan)

Even ter toevoeging:

Wettelijk gezien is in China een overschrijfbewijs gelijk aan een factuur. Hier in Nederland is dat niet het geval. Vraag dus altijd om een factuur als je zaken doet met een bedrijf in China. Het is namelijk altijd lastig om dit achteraf uit te leggen.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.