• 0

wat vinden jullie van dit idee?

Omschrijving van je concept:

allemaal ik ben een website gestart die de winkelcentra weer moet helpen kopende bezoekers te krijgen.

www.het-winkelcentrum.nl

op www.het-winkelcentrum.nl kan ieder winkelcentrum de gegevens neerzetten, inclusief een foto van het winkelcentrum, koopzondagen en openingstijden.

 

daarnaast kan een abonnement voor een relatief laag bedrag worden afgesloten voor het plaatsen van evenementen, extra openingstijden en aanbiedingen. Dit kan centraal als winkelcentrum. Voorbeeld een winkelcentrum gaat de ondernemers rond en die geven allen een korting, kado of iets dergelijks. op een of 2 a-viertjes komen dan kleine bonnetjes deze a4 tjes zijn uit te printen door bezoekers, deze gaan dan met de bonnen winkelen.

 

Ja er zijn al andere geweest doe iets wilden met kortingsbonnen maar ik doe dat anders.

1. het komt niet uit de portemonnee van de ondernemer maar uit de pot van de winkeliersvereniging

2. geen ingewikkelde constructie maar gewoon iedere maand stuurt de vereniging een nieuw a vier of meerdere met daarop de aanbiedingen.

3. geen torenhoge prijzen maar netjes binnen de perken.

 

daarnaast kunnen de winkeliers goedkoop personeels advertenties plaatsen voor met name winkelpersoneel. en goedkoop is dan ook goedkoop omdat de winkelier het zelf plaatst vragen wij minder dan 15 euro voor een plaatsing .

 

meld in ieder geval vast je winkelcentrum aan, dit is geheel kostenloos inclusief foto

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Inmiddels is de site in de lucht en kunne winkelcentra gaan plaatsen, ook zijn er op de sites van www.info-nederland.nl al enkele banners geplaatst en is middels persberichten aandacht gevraagd voor de site

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

ik wil mensen weer de winkelcentra in krijgen,.

Onlangs was ik in 2 winkelcentrra in Eindhoven en het was er nagenoeg uitgestorven, veel dichte winkels met bordjes te huur op de voordeur.

Ik wil mensen weer fysiek in ene winkelcentrum krijgen

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

het concept is een nog niet bestaand concept er zijn wel enkele winkelcentra sites maar die zijn of te basaal of te duur of te omslachtig

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

ik hoop op enthousiaste reacties, maar ook verbeter punten. aandachtpunten en tips

 

150 websites waaronder www.info-nederland.nl , www.het-winkelcentrum.nl , www.glasvezel-info.nl , www.wijnderlanders.com en nog heel veel meer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Ron,

 

Een heel sympathiek idee om mensen weer in winkelcentra te krijgen. Ik zie ook wel eens van die half gebruikte winkelcentra terwijl ze eigenlijk zouden moeten bruisen. Maar ik vraag me af of internet de goeie manier is om je doel te bereiken.

 

Voor je website heb ik de volgende tips:

Links staat er een tekst die de bezoeker niet hoort te zien.

Er ontbreekt een header waarin je vertelt wat voor soort site het is, de bedoeling ervan is voor mij niet herkenbaar.

 

 

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ron,

 

Op zich een nobel streven om het publiek weer naar de winkelcentra te trekken, maar of dit initiatief helpt weet ik niet. Veel winkelcentra hebben al een eigen website met informatie over de winkels, aanbiedingen etc. En er is ook al een overkoepelende site voor koopzondagen.

 

1. het komt niet uit de portemonnee van de ondernemer maar uit de pot van de winkeliersvereniging

En waar komt dat geld van de winkeliersvereniging vandaan?

 

Ik wil mensen weer fysiek in een winkelcentrum krijgen

Dan helpt het niet echt als ik je Google Ads lees: "Online winkelen bij C&A" en andere reclame voor het online kopen van schoenen, sieraden, stropdassen, kantoorartikelen, etc.. Zelfs een advertentie voor het maken van een online shop ...

 

Groet,

 

John

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je iets oppakt m.b.t. de winkelcentra. Wat ik me afvraag is of je daadwerkelijk met alle acties, personeelsadvertenties etc moet gaan werken.

Wanneer mensen naar dat soort advertenties op zoek gaan, zoeken ze via de site van het bedrijf zelf of kijken ze in de streekbladen.

 

Ik vraag me alleen af of je een site hebt, waar mensen naar op zoek gaan. Dagjes mensen zullen eerder achter de pc kruipen opzoek naar evenementen dan wekelijks winkelend publiek.

Wanneer je je site bouwt puur om een evenementenkalender voor: een leuk dagje uit bij winkelcentra, heb je een kans dat je mensen bereikt die bereid zijn spontaan naar een ander winkelcentrum te gaan dan normaal.

 

Als je echt probleem wil oplossen van de winkelcentra die minder bruisender worden. Kan je het denk beter bij het winkelcentrum zelf aan pakken. Misschien een onderzoek doen naar de reden van minder bezoekers in winkelcentra en het beleveningsniveau van de bezoekers. Van hieruit schrijf je een actieplan schrijft dat je over meerdere winkelcentra kan uitklappen. Je pakt het dan namelijk bij de oorzaak aan..

 

www.rokkeveen.nl is een goed voorbeeld van een bruisend winkelcentrum met een uitgebreide evenementenkalender.

 

De gehele site zou ik gebruiken als een agenda: Op de homepage meteen alle komende evenementen. Wanneer dit er zoveel zijn kan je er een pagina voor zetten waar mensen hun regio kiezen. Maar als hoofdmoot een evenementenagenda.

De personeelsadvertenties zou ik laten zitten en de acties zou ik pas naar voren laten komen wanneer ze op een evenement klikken waar ze gebruik kunnen maken van de actie.

 

[edit: Haal please al die advertisingbende van de voorgrond af. Je lijkt nu een wilde popup]

 

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

de hele linkse kant wordt in een later stadium een evenementenkalender voor winkelcentra.

Het gaat niet om de dames die naar het hun bekende winkelcentrum gaan maar dames eens een keer een ander winkelcentrum te laten bezoeken.

De bladjes met aanbiedingen zijn ook niet per se bedoelt voor vaste bezoekers, maar om te stimuleren dat ze eens over de gemeente grenzen gaan kijken.

Voorbeeld, veel Eindhovenaren zijn nog nooit in Tilburg of Den Bosch geweest terwijl ik daar graag mag komen. door ze iets te bieden willen we ze eens laten kijken in buurgemeente.

stel je voor dat de winkeliersvereniging afspreekt dat er bonnen komen voor bijvoorbeeld een paar uur gratis parkeren, of een lekkere kop koffie met een stukje gebak. Dat maakt een dagje Den Bosch al aantrekkelijker.

 

Het winkelcentrum wordt gekoppeld aan 120 huis aan huisbladen die al online staan, namelijk de sites van Info Nederland.

 

Google zal op korte termijn ook gaan verdwijnen zodra er inkomsten zijn.

zowel links als recht worden dan gebruikt als kalender, links evenementen rechts koopzondagen.

 

de personeels advertenties is een extraatje als de mensen het niet nodig vinden dan haal ik het weg.

 

Zou het leuk zijn een forum er aan te koppelen dat mensen elkaar kunnen vertellen over een leuk winkelcentrum, ervaringen delen etc?

 

 

Met niet uit de portemonnee van de ondernemer bedoelde ik direct voelbaar, de kosten zijn dusdanig laag dat een gemiddeld winkelcentrum nog geen 20 euro per winkel kwijt is, en hoe groter het winkelcentrum/ winkeliersvereniging des te goedkoper per winkel het wordt.

150 websites waaronder www.info-nederland.nl , www.het-winkelcentrum.nl , www.glasvezel-info.nl , www.wijnderlanders.com en nog heel veel meer

Link naar reactie
  • 0

webiste vindt ik veeeeel te simpel overkomen.

 

zie http://www.paddepoel.nl/ is veel meer een voorbeeld van een winkelcentrum site waar je op door wilt klikken.

 

Krijg nu met de site heel erg het idee dat het door een hobbyist is gemaakt.

 

Als je mensen weer het winkel centrum in wilt krijgen dan moet jou site een visitekaartje zijn. lekker een bruisende site met filmpjes en een uiterlijk waardoor je zin krijgt om tegaan shoppen.

 

 

Sometimes your the windshield and sometimes your the bug.

You need to get on the side of the windshield

Link naar reactie
  • 0

webiste vindt ik veeeeel te simpel overkomen.

 

zie http://www.paddepoel.nl/ is veel meer een voorbeeld van een winkelcentrum site waar je op door wilt klikken.

 

Krijg nu met de site heel erg het idee dat het door een hobbyist is gemaakt.

 

Als je mensen weer het winkel centrum in wilt krijgen dan moet jou site een visitekaartje zijn. lekker een bruisende site met filmpjes en een uiterlijk waardoor je zin krijgt om tegaan shoppen.

 

 

Ik krijg hoofdpijn van die achtergrondkleur, of ligt dat gewoon aan mij?

 

@TS. Zorg wel dat je site foutloos is. Even klikken naar "over het winkelcentrum" levert mij een wirwar aan interpunctie-, spel- en grammaticafouten op.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
  • 0

Op de site moeten de winkelcentra zelf zorgen voor hun visite kaartje, met foto's sfeerbeelden etc.

De site is niet meer of minder dan een index voor winkelcentra waar ze zichzelf kunnen presenteren.

 

wat ik wel zou kunnen doen is de beelden laten rouleren van bijvoorbeeld foto's van winkelcentra e.d., maar dan zullen de winkelcentra zich wel eerst moeten aanmelden.

 

Ik wil er best veel werk en tijd in steken maar als de winkelcentra er geen gebruik van gaan maken, en zelf ook registreren en plaatjes en dergelijke uploaden dan kan ik er ook weinig mee.

Het is natuurlijk een wisselwerking.

 

Over kleuren valt te twisten daarom heb ik het op neutraal grijs gehouden.

 

kijk bijvoorbeeld deze pagina van de site:

http://het-winkelcentrum.nl/index.php/alle-winkelcentra?sobi2Task=sobi2Details&catid=2&sobi2Id=2

 

hier staan foto's en een film op

150 websites waaronder www.info-nederland.nl , www.het-winkelcentrum.nl , www.glasvezel-info.nl , www.wijnderlanders.com en nog heel veel meer

Link naar reactie
  • 0
Ik wil er best veel werk en tijd in steken maar als de winkelcentra er geen gebruik van gaan maken, en zelf ook registreren en plaatjes en dergelijke uploaden dan kan ik er ook weinig mee.

Het is natuurlijk een wisselwerking.

 

Het is jouw initiatief, je bent zelf degene die voor succes gaat! ... of niet. Als je hieraan begonnen bent vanuit een passie moet je je niet afhankelijk opstellen van anderen. Je heb gelijk dat er een wisselwerking is, maar die begint bij jou. Deze houding is van iemand die leuk zit te hobbyen, dat mag natuurlijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat je graag professioneel wilt overkomen.

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 0

je hebt gelijk als je het zo ziet.

Ik leg het hier neer om anderen eens mee te laten kijken en er een oordeel over te geven/ adviezen te geven.

 

Het is zo dat ik de eerste start moet maken en heb gemaakt, maar wat me opvalt is dat met name de winkeliers verenigingen een zeer lakse houding hebben.

Er gebeurt in Nederland veel te weinig om mensen een leuk winkel gevoel te geven. Meer als wat lichtjes en een paar kale kerstbomen is het vaak niet. Hier en daar een marktje maar er komt zo weinig van de grond.

 

Ook met betrekking tot adverteren en jezelf profileren is het slecht gesteld. een voorbeeld ik woon in de regio Eindhoven en daar hebben we in Eindhoven de Heuvelgalerie en in Helmond de Elzas beide sites zijn leeg en kaal , er staan geen acties, er staat heel weinig op etc.

Vandaag 20 sept, is het koopzondag op de woonboulevard bij ons Ekkersrijt genoemd er is geen drol te doen, waarom het niet leuk omlijsten? met een beetje muziek ene terrasje etc?

 

He winkelcentrum is voor mij een proef wat wellicht kan uitgroeien tot inderdaad een site van en voor winkelcentra, maar het is ook zo omgetoverd in een website met webwinkels, voor mij financieel veel aantrekkelijker maar is niet mijn doelstelling.

 

Overigens merk ik wel dat het per site verschillend is hoe de bezoekers er over denken en welke tips ze hebben, en ook merk ik dat geen van de mensen zijn /haar eigen winkelcentrum aanmeld. Ook reguliere bezoekers mogen het winkelcentrum in de buurt aanmelden.

een voorbeeld van een reactie van iemand tegen aan wie ik vroeg of hij zijn winkelcentrum wilde toevoegen: "interesseert toch niemand want er is nooit geen ...... te doen".

 

ik heb ruim 140 sites in beheer waarvan ruim 120 digitale huis an huisbladen. onder andere www.info-nederland.nl en www.info-eindhoven.nl

op deze sites kunnen ondernemers een banner laten plaatsen voor slechts 350 euro per jaar. ze mogen dan naast de banner ook aanbiedingen plaatsen ( iedere dag/ week maand ) en personeelsadvertenties plaatsen. de sites worden goed bezocht maar toch het MKB is huiverig.

 

het valt mij op dat het MKB en dan met name winkeliers heel erg raar omgaan met adverteren en profileren.

Ik wil dat eindelijk eens gaan doorbreken, met de sites die ik heb

150 websites waaronder www.info-nederland.nl , www.het-winkelcentrum.nl , www.glasvezel-info.nl , www.wijnderlanders.com en nog heel veel meer

Link naar reactie
  • 0

Dat komt veelal omdat winkeliersverenigingen maar een beperkt budget hebben. 350 euro voor een advertentie is al snel veel geld. In de meeste winkelstraten zijn maar enkele winkeliers lid van de winkeliersverenigingen. Als ik adverteer, dan doe ik dat niet op het internet, maar met gerichte reclame. Voor 350 euro kan ik ook een folder in de hele wijk door de bus gooien. Tenminste, wel als ik dat combineer met 3 andere winkeliers bij mij in de straat. De ervaring leert dat het winkelend publiek en het internettend publiek 2 totaal verschillende doelgroepen zijn. Particulieren gaan liever zelf op onderzoek uit, zodat ze het product onder ogen hebben en dan een beslissing maken. De reden dat sites als kieskeurig en kelkoo populair zijn, is omdat zij aanbiedingen geven van internetwinkels. Wanneer ik een product van 500 euro in Den Haag voor 450 in Groningen kan krijgen, koop ik hem in Den Haag omdat de afstand te groot is. Als ik wil weten wat er in de stad te doen is, pak ik een flyertje mee (die overal verspreid liggen)

 

Mijn punt is dus; Internet is een geweldig medium om informatie te vinden, maar mijn beslissing neem ik in een winkel. 99% van de winkeluitstraling en deskundigheid van personeel is voor mij de trigger om tot aankoop over te gaan. Deskundigheid uit je niet zomaar op een website.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je een inschattingsfout maakt, eentje waar ooit ook de muziek en filmindustrie zich mee in de vingers hebben gebrand.

Internet wordt groot, het is heel anders dan jij schetst.

Een klant gaat de winkel in voor informatie en koopt daarna op internet. Vraag maar aan fotowinkels en electronicawinkels.

 

Wat jij zegt over winkeliersverenigingen herken ik niet uit deze regio meer het kan best dat dat in veel gemeente wel de realiteit is. Dit is in mijn ogen een trieste zaak. In deze tijd heb je elkaar nodig. Winkeliers moeten van hun eilandje worden gehaald en samen leren werken.

Alleen samen kun je iets bereiken.

Op termijn zullen veel winkels hun deuren moeten sluiten vanwege de concurrentie op internet. Kleding, electronica en andere dure aankopen worden dan gedaan via internet. Ik kken voorbeelden van mensen die een meubelzaak ingaan, opschrijven welke bank ze mooi vonden en lekker vonden zitten en dan naam en typenummer op internet gaan zoeken en de goedkoopste leverancier bestellen.

Dit herken ik ook op het gebied van camera's computers, en andere electronica.

 

 

Maar los daarvan, heb je als ondernemer ooit geleerd dat reclame bestaat uit 3 H's herhaling, herhaling, herhaling. ik bied deze winkeliers herhaling tot in den treuren, met name met mijn huis aan huisbladen.

Voor 350 euro wordt je op iedere pagina getoond en kun je aanbiedingen plaatsen. Je kunt dan ook het resultaat meten door bijvoorbeeld op die site een bon te plaatsen die ze moeten afdrukken.

Ik ben van mening dat winkeliers veel te veel betalen voor een huis aan huis krant die fysiek wordt bezorgt, daar betaal je al gauw 100 euro voor een eenmalige plaatsing.

Op school heb je als ondernemer geleerd dat 1 advertentie niet helpt en dat pas drie enige herkenbaarheid wordt genoten, maar dta je veelvuldig moet blijven herhalen.

Op www.info-eindhoven.nl bivorbeeld wordt je banner door iedere bezoeker gemiddeld 3 keer gezien, als je zelf daarnaast nog aanbiedingen plaatst is dat nog vaker. De bezoekers komen gemiddeld 1 keer per week langs. en per week bezoekten duizenden mensen de site .

tel uit je winst voor 350 euro

150 websites waaronder www.info-nederland.nl , www.het-winkelcentrum.nl , www.glasvezel-info.nl , www.wijnderlanders.com en nog heel veel meer

Link naar reactie
  • 0

Over kleuren valt te twisten daarom heb ik het op neutraal grijs gehouden.

 

Dat is één invalshoek, een andere is dat er totaal geen inzet is geweest in het vormgeven van een aantrekkelijke website.

Volgens mij is dit concept al heel vaak geprobeerd en zeker dán moet je op zijn minst met een goed vormgegeven website komen. Alle uitstraling ontbreekt nu.

 

Ik kan de url niet meer vinden, maar ik meen dat er een site is die een bekende winkelstraat (kalverstraat?) a la google streetview weergeeft. Je kunt dan echt virtueel door het winkelcentrum lopen en de winkels echt binnengaan. Dat is vernieuwend. Waarom zoek je het niet in die hoek?

Ik krijg een beetje het idee het op een te gemakkelijke manier wordt aangepakt nu.

Link naar reactie
  • 0

dat klopt , de gouden gids heeft zoiets opgepakt. Maar dat is een heel andere insteek, die niks meer bied als alleen een leuk plaatje. Het heeft verder geen enkele functie vooralsnog, alleen dat je weet hoe ene winkel er uit ziet van binnen.

 

Dat kan bij mij ook, een winkelcentrum kan beelden aanleveren. stel je voor dat jij met een camera door je winkelcentrum loopt. de beelden zetten we op Youtube en op het-winkelcentrum.nl dit is heel eenvoudig en brengt iets extra's

Maar het moet dan wel gedaan worden.

een virtuele tocht door een winkelcentrum is gewoon mogelijk, zonder problemen.

 

Doe eens een voorstel van uitstraling?

er kan van alles, ik wilde het heel basaal houden om informatie toegankelijk te houden maar in principe is alles mogelijk.

 

 

 

150 websites waaronder www.info-nederland.nl , www.het-winkelcentrum.nl , www.glasvezel-info.nl , www.wijnderlanders.com en nog heel veel meer

Link naar reactie
  • 0

......

Op www.info-eindhoven.nl bivorbeeld wordt je banner door iedere bezoeker gemiddeld 3 keer gezien, als je zelf daarnaast nog aanbiedingen plaatst is dat nog vaker. De bezoekers komen gemiddeld 1 keer per week langs. en per week bezoekten duizenden mensen de site .

tel uit je winst voor 350 euro

Ik ga geen 350 euro betalen voor een PR0 site. Dat je op info-nederland een PR3 haalt, is ook al niet veelbelovend. Op een site als musicfrom.nl (PR5, veelal jongeren, mijn doelgroep dus) betaal ik 300 euro op jaarbasis. Daar heb ik veel meer aan.

 

Ik kan de url niet meer vinden

http://www.nlstreets.nl/NL/

Alstublieft

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
  • 0

Even een hersenspinsel en tip:

 

In een ver verleden heeft Ahold een soort marketingformule opgezet met de naam; Best Shop in Town.

D.m.v. div. reclame activiteieten o.a. tv commercials en stickerssets voor de winkel werden winkels die aangesloten waren in de picture gezet als: De beste winkel in zijn branche in de betreffende stad/plaats.

 

Als zelfstandige detaillist kon je lid worden van deze groep voor iets van 1.200 gulden.

Een hoop geld maar de hele marketing er omheen was dan ook erg goed.

 

Ga eens kijken of je zoiets kan combineren met jouw idee en zo een stukje meerwaarde kan toevoegen.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ik sta zoals gezegd open voor alle ideeën.

zo heb ik de site zojuist aangepast, en wat mooier gemaakt , tenminste ik vind het mooier :)

 

Mochten jullie ideeën hebben dan hoor ik ze graag.

 

 

150 websites waaronder www.info-nederland.nl , www.het-winkelcentrum.nl , www.glasvezel-info.nl , www.wijnderlanders.com en nog heel veel meer

Link naar reactie
  • 0

ja zo snel,en vind je het mooier?

 

Uuhh... "iets" misschien.

 

Ik kom zelf uit de webdesign-wereld en ben een iets andere werkwijze gewend. Het vormgeven van een website, ook in deze conceptfase, is in mijn ogen een proces dat je niet even op een ochtendje doorloopt. Jij hebt dat wel gedaan en ik vind dat je dat kunt zien. Het spijt me.

 

Maar laat mij ajb niet te veel nadruk leggen op de vormgeving. Het succes van jouw plan is van veel meer factoren afhankelijk en mijn forumcollega's hier kunnen daarover heel goed van gedachten wisselen met jou via dit forum.

 

Ik wens je hoe dan ook veel succes!

Link naar reactie
  • 0

de aanpassing niet in een ochtendje gedaan. En zijn webstes een kwestie van smaak

Heb je de nieuwe site gezien van het AD,www.ad.nl sinds 9 september is deze vernieuwd , ik weet zeker dat ene heel groot deel van de designers het niets vindne, ik ook niet.

 

Webdesign is een enorm twistpunt. zelf houd ik van heel veel rust niet te veel afleiding door kleuren en paatjes, waarood ik de informatie makkelijk en snel vind.

 

 

150 websites waaronder www.info-nederland.nl , www.het-winkelcentrum.nl , www.glasvezel-info.nl , www.wijnderlanders.com en nog heel veel meer

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Webdesign is een enorm twistpunt. zelf houd ik van heel veel rust niet te veel afleiding door kleuren en paatjes, waarood ik de informatie makkelijk en snel vind.

 

Vanuit mijn vakgebied heb ik je site bekeken. Je website heeft niets met webdesign te maken. Als je het woord webdesign gebruikt, dan verwacht ik een site met een professionele uitstraling. Sorry maar op jouw site is daar geen sprake van.

 

Waarom geen professioneel webdesign?

 

- De website voldoet niet aan de W3C webstandaarden.

- Je afbeeldingen suggereren alsof vrouwen alleen maar naar winkelcentra gaan.

- De layout komt niet professioneel over.

- De uitstraling is juist onrustig / rommelig.

- Bij het sluiten van je contactformulier kwam ik niet terug op je website. (waarom geen target="-blank"?)

- Kijk ook eens naar de vele taalfouten.

 

Het proces "van idee tot website" laat nog te wensen over. Immers een website is de "virtuele" etalage van een bedrijf. Aan een rommelige etalage zullen de klanten voorbij lopen. Op internet is dat niet anders.

 

Link naar reactie
  • 0

@Jacqelien, in de sites zelf stata ene link naar de footer.

@jeanette, er zijn al vele jaren discussies met vele webdesigners, wat mij in al die jaren opvalt is dat een designer het heel anders bekijkt dan een bezoeker.

De site is overigens een Joomla site en die voldoet op de meeste punten aan w3c, niet dat dat erg belangrijk is omdat de meeste browsers zelf slecht omgaan met die standaarden, vandaar dat een template vaak 2 verschillende css aanmeet om zowel in firefox als IE weergegeven worden. Het contact formulier werkt wel degelijk, en na invullen staat er netjes wat je hebt ingevuld. Ik hou niet van links in een site die een andere tap of pop up opzetten.

 

De site suggereert dat meer vrouwen winkelen dan mannen, hoeveel mannen denk je dat er zijn die zeggen tegen hun vrouw: "schat ik heb niets in de kast hangen zullen we gaan winkelen". Natuurlijk zijn die er maar het is toch overwegend vrouw die wil winkelen.

Over de achtergrond, tsja hij was neutraal grijs, dat vonden de meeste niets, deze achtergrond vinden meer mensen mooi. Ik maak een site niet voor mezelf dus ik heb niets mooi te vinden ( ook zo'n jarenlang discussiepunt tussen designers) het gaat om wat de meerderheid van de bezoekers mooi vinden.

 

Ik zie sites als het AD en de Telegraaf die op het oog zeer rommelig zijn maar waar miljoenen mensen tevreden over zijn.

Ik heb ook natuurlijk even naar jouw site gekeken en dat is in mijn ogen een saaie site waar er heel veel van zijn , sterker nog de meest mensen met Joomla gebruiken dat soort templates. Maar het maakt niet uit wat ik er van vind, als jij met jouw sites de juiste klanten binnen krijgt is het een goede site.

 

Ik heb vele site gemaakt, mooie en lelijke saaie en zeer aantrekkelijke maar op iedere site was commentaar, de een vind dit de ander dat.

Het uiteindelijke design van Het Winkelcentrum is nog niet klaar, waarom niet? juist omdat ik dit soort fora gebruik om sites die niet in opdracht worden gemaakt te laten beoordelen door potentiële gebruikers. Ik heb bijvoorbeeld ook de sites. www.wijnederlanders.com en www.glasvezel-info.nl in mijn pakket zitten en ook daar krijg ik heel veel diverse reacties op.

de een vind het lelijk de ander mooi .

 

als het winkelcentrum strax geheel gevuld is en er ook meer plaatjes op staan zul je zien dat het al heel anders wordt.

 

 

 

150 websites waaronder www.info-nederland.nl , www.het-winkelcentrum.nl , www.glasvezel-info.nl , www.wijnderlanders.com en nog heel veel meer

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
voldoet op de meeste punten aan w3c, niet dat dat erg belangrijk is omdat de meeste browsers zelf slecht omgaan met die standaarden,

 

Links

9 error links.

(N/A) 9 The link was not checked due to robots exclusion rules. Check the link manually, and see also the link checker documentation on robots exclusion.

 

HTML

1 error

 

CSS

3 errors

 

Enkele gevolgen van het veronachtzamen van de W3C webstandaarden zijn vanzelfsprekend: het meest basale gevolg is, dat het de toegang tot je website beperkt. Wat is de zakelijke afweging om je klantenkring te beperken tot slechts een gedeelte van degenen die klant willen worden? Voor een commerciële website veroorzaakt het verhinderen van toegang voor zelfs een klein deel van de doelgroep al gauw een groot verschil in de winstmarge. Voor een educatieve website is het natuurlijk logisch om toegang te bieden aan de gehandicapte studenten, die bijzondere browsers moeten gebruiken.

 

Het contact formulier werkt wel degelijk

Je contactformulier werkt wel, maar dat was niet mijn opmerking. Nogmaals .........bij het sluiten van het contactformulier kom je niet terug op je website!

 

Natuurlijk zijn die er maar het is toch overwegend vrouw die wil winkelen.

Wat een statement. Mijn aankopen doe ik via het internet. Zou het misschien kunnen zijn, dat veel mannen en vrouwen dit ook doen?

 

het gaat om wat de meerderheid van de bezoekers mooi vinden.

Ik ben inderdaad benieuwd naar de reacties van de bezoekers op de website van het winkelcentrum.

 

Jammer dat er zoveel "webbouwers" zijn die wel even denken professionele webdesign te kunnen aanbieden. Dergelijke cowboys vervuilen de markt en maken het voor de klanten steeds moeilijker om het kaf van het koren te scheiden...... Na gedane zaken ervaart de klant helaas de gevolgen van dergelijke cowboys. En ik spreek uit ervaring, want diezelfde klanten komen uiteindelijk bij mij met het verzoek om een nieuwe website te bouwen. Zo wordt goedkoop........jammergenoeg duurkoop.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.