• 0

Graag jullie ongezouten mening

Omschrijving van je concept:

Interessant onderdeel van dit forum, dus ik hoop op veel subjectieve feedback.

 

Kortgeleden heb ik mijn website volledig vernieuwd en deze is nu online. Ik probeer werving & selectie (dat is eenmaal mijn business) op een nieuwe manier te benaderen, of in ieder geval mensen aan te sporen om in deze veranderende tijden eens af te stappen van de gangbare wegen en nieuwe dingen te proberen.

Niet enkel om die reden heb ik ook een forum toegevoegd, het business forum. Doel van dit forum is om werkgevers en professionals op een actievere manier elkaar te laten leren kennen (is dit goed nederlands?). Wat bedoel ik hiermee?: Traditioneel plaatst een werkgever ergens een vacature en wacht op de vele reacties die gaan komen. Er wordt geselecteerd welk CV het beste past, de mensen worden uitgenodigd voor een gesprek en de procedure loopt verder zoals we hem allemaal kennen.

In mijn visie moet of kan dit anders. Is het niet effectiever/efficiënter om in de aanloop naar een eventueel kennismakings gesprek al met elkaar te kunnen discussiëren over een bepaalde vacature, ervaringen, achtergrond van mensen en over andere zaken?

Iedereen kan deelnemen op het forum. Zelfstandigen, werknemers, werkzoekenden, bedrijven, intermediairs...verzin het maar.

De links staan in mijn onderschrift.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

In principe alles, maar omdat ik geen programmeur ben heb ik wel gebruik gemaakt van templates.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Eigenlijk een nieuwe manier van denken over werving & selectie, en de gangbare processen die daarmee gemoeid gaan. Ik moet natuurlijk concurreren met de grote bekende jongens in W&S. Aangezien ik niet met ze wil vechten, ik verlies het toch, kan ik ze beter ook verwelkomen en een nieuw platform bieden.

Belangrijkste onderdeel van het forum is het carrière board. Plaatsing van vacatures en plaatsing van kandidaatprofielen moet de grote groeifactor worden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Werkgevers en werkzoekenden kunnen actief met elkaar communiceren nog voordat de selectieprocedures daadwerkelijk in gang zijn gezet. Daarnaast is het forum geheel gratis, dus ook het plaatsen van vacatures.

Het enige waar kosten aan zijn verbonden is het onderdeel bedrijfspresentaties, maar dit is meer om spam te voorkomen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Over de look en feel van website en forum.

Over de teksten en hoe de visie van het bedrijf op de bezoeker overkomt.

Over de potentie van het forum, denken jullie dat dit kan werken.

En over zaken die ik over het hoofd zie en waar jullie wel aan denken.

 

 

www.alfatau.nl :: Creative Business Approach :: www.alfatau.nl/phpBB3 :: Business forum

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het eerste dat in mij opkwam was:

Hoe denk je dat deze uitbreiding de cashflow gaat vergroten?

Ik denk eerder dat hier misbruik van gemaakt gaat worden doordat werkgevers en werknemers elkaar direct via het forum, of via uitwisseling van contactinformatie gaan benaderen en je zo jezelf buitenspel zet.

 

Overigens vind ik dat je, zonder al te veel kennis van zaken een puike site in elkaar hebt gezet.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
  • 1

Jaapstar,

Dank voor je snelle reactie en natuurlijk het compliment over de site ;D

Verder is het juist deel van mijn concept om direct contact tussen werkgever en (aanstaand) werknemer te stimuleren. Men ziet dit natuurlijk als voordeel.

Mijn eigen voordeel komt naar voren in het feit dat vacatures en kandidaten naar mij toekomen ipv andersom. Als het goed gaat lopen hoef ik zelf geen abbonementen meer te nemen op CV databanken. Daarnaast kan ik meteen kiezen uit geplaatste vacatures en daar mijn acquisitie op richten.

De cashflow moet daar indirect uit voortkomen.

www.alfatau.nl :: Creative Business Approach :: www.alfatau.nl/phpBB3 :: Business forum

Link naar reactie
  • 0

Voor wat betreft de site kom ik zo even snel de volgende zaken tegen waar ik denk dat je nog veel kunt verbeteren.

 

[*]1 plaatje rechtsboven is erg korrelig, ik zou er tekst van proberen te maken en tevens niet klikbaar op het gele gedeelte. Dit geldt voor meer gele delen.

[*]2 Vacatures, werkgevers en bus. forum zijn niet klikbaar op de tekst of plaatjes

[*]3 De structuur is mij niet altijd duidelijk. Bij neem contact op staat er in het midden bijvoorbeeld welkom.

[*]4 De 3 blokken zijn soms met witte tekst gevuld dan weer met zwarte tekst

[*]5 Bij het forum staat een erg groot plaatje. Ditis denk ik wel lastig als je het veel gaat gebruiken, moet je iedere keer naar beneden scrollen. Neem een voorbeeld aan HL :). Tevens staat het home plaatje niet bovenaan zoals op de rest van de site en zijn de kopjes in het engels.

[*]6 meer leidt tot een popup, terwijl de homepage volgens mij niet veel informatie biedt en er dus makkelijk doorgeklikt kan worden.

 

De kleuren en teksten vind ik trouwens wel overzichtelijk, maar de site is naar mijn inzicht nog te weinig samenhangend/consistent in structuur en uiterlijk

 

Het forum kan denk ik wel werken. Ook om reacties van bedrijven te kunnen zien op andere werkzoekenden. Potentie in het concept zie ik wel, alleen hoe zit het met je privacy? Als ik iets aan een bedrijf wil vragen wil ik liever niet dat iedereen meekijkt.

Verder vraag ik me af hoe je er geld mee wilt gaan verdienen.

 

Succes met de site in elk geval.

 

Link naar reactie
  • 0

Fiorano,

Ook jij bedankt voor de uitgebreide reactie.

In je opsomming zitten inderdaad een aantal punten bij waar ik wat aan kan doen. Punten 1, 2 en 6 kan ik mij in ieder geval in vinden.

Wat betreft het forum. Als je iets aan een bedrijf wil vragen kun je net als elk ander forum gewoon een pm sturen, als je niet wil dat iedereen het ziet. En primair doel van het forum is niet om er geld mee te verdienen. Website en forum zijn ter ondersteuning van mijn core-activiteiten, waar ik mijn geld mee verdien. ;)

www.alfatau.nl :: Creative Business Approach :: www.alfatau.nl/phpBB3 :: Business forum

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.