Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Casint
Casint
Voor het opstarten van mijn bedrijfje zullen veel machines aangeschaft moeten worden.
Flinke uitgaven, maar ik kan de btw verrekenen met de ontvangen btw uit de omzet.
Maar... als ik nu onder de kleine ondernemersregeling val, en dus niet btw-plichtig ben, dan kan ik het dus nergens mee verrekenen?
Of... als ik wel btw afdraag, maar de investeringen betroffen een groter bedrag aan btw, dan kan ik ook maar beperkt verrekenen?
Kan dit in het jaar erop nog op een of andere manier gecorrigeerd worden of wordt het dan een kwestie van gespreidt aanschaffen?
Net voor het eind van het jaar aanschaffen, en begin komend jaar starten heeft ook geen zin, aangezien ik dan dit jaar geen omzet draai.
Wie weet hoe dit precies zit?
Patrick
www.castorinterieur.nl - Meubels op maat
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2279-btw-verrekenen-ook-dan-mogelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
35 antwoorden op deze vraag